Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Etincelle a kavárna Mezi řádky s novou vizuální identitou

etincelle


Etincelle
je skupina sociálních podniků, která již od roku 2005 pomáhá lidem se zdravotním postižením najít důstojnou práci. V současné chvíli zaměstnává na 150 lidí s hendikepem a patří tak mezi nejvýznamnější zaměstnavatele lidí se zdravotním postižením v ČR. Mezi nejznámější podniky skupiny patří kavárna Mezi řádky na pražském Smíchově či nové bistro Mezi řádky na pražském magistrátu. Skupina provozuje dalších deset firemních kaváren a bister, pekárnu, prádelnu, farmu nebo třeba úklidové služby. Novou vizuální identitu pro celou skupinu zpracovaly Jitka Bret Srbová a Petra Lukešová z kreativního studia JITRA.

1_rgb

2-rgb

 

Proč nová identita?

Hledali jsme moderní podobu, která bude respektovat obsah našich značek a bude fungovat napříč spektrem podniků, od kavárny třeba po prádelnu. Jejich komunikace byla totiž dosud poměrně roztříštěná a nesourodá. Impuls ke změně vycházel z potřeby efektivnější komunikace tak, aby naše jednotlivé aktivity byly pro veřejnost čitelnější a jednotlivé podznačky mohly těžit ze síly celé skupiny. Díky sdílené identitě nám propagace jedné značky přinese efekt pro všechny ostatní, ušetří finanční náklady za propagační materiály a další aplikace,“ vysvětluje Martina Kaderková, ředitelka marketingu Etincelle.

Od nové vizuální identity si slibujeme sjednocení komunikace, jasnou rozpoznatelnost našich značek a také nový impuls pro potenciální partnery,“ doplňuje Jakub Knězů, ředitel a zakladatel Etincelle, který je držitelem ocenění EY společensky prospěšný podnikatel roku 2018.

Nová identita stojí na obsahu značky

„Rozhodly jsme se akcentovat půvab nepravidelnosti, smysl chyby,“ vysvětluje Petra Lukešová. „Nové logo Etincelle pracuje s výrazným symbolem písmene e tvořeného barevnými skvrnami/kaňkami. Ty jsou nepravidelné, nedokonalé, ale tím vlastně osobité a jedinečné — tak, jako zaměstnanci Etincelle.“
„Je podstatné uvědomit si, že rozmanitost je přínosná pro každého a zdravotní postižení už naštěstí dávno neznamená, že člověk nemůže pracovat,“ doplňuje Jitka Bret Srbová. „I proto jsme navrhly nový slogan Etincelle — Hendikep není překážka. Stačí navštívit kteroukoliv kavárnu nebo bistro a smysl sloganu hned pochopíte.“

3

Nové logo Mezi řádky navazuje na mateřské logo Etincelle zjednodušenou citací klíčového e, a zároveň poukazuje na tradici dobré kavárny s knihami. Tomu odpovídá i použitý font American Typewriter, který patří do fyzického světa psaní, čtení a příjemných požitků. Podniků Mezi řádky je celá řada a díky tomu, že si skupina vede dobře, budou přibývat další loga se stejnou konstrukcí.

4

5-rgb

fotka-rgb

Dobré řešení odpovídá pravdě


„Nejtěžší bylo najít smysluplný průnik obou identit,“ shodují se obě autorky, které mají za sebou už bohatou historii práce pro neziskový sektor. „Chtěly jsme, aby obě loga byla sebevědomá, zapamatovatelná a fungovala každé za sebe, ale zároveň měla svou vizuální i obsahovou spojnici — protože ideovou a lidskou spojnici má Etincelle s Mezi řádky doopravdy. Z výsledku máme radost a věříme, že bude dobře fungovat. Naše řešení stojí na skutečném obsahu obou značek, to považujeme za nejdůležitější. I proto věříme, že se s modernější podobou ztotožní všichni zaměstnanci i zákazníci, kteří už jsou na své podniky zvyklí, a že zaujmeme i zákazníky nové.“

 

Názor redakce

Nám se nová sdílená identita společnosti líbí, výrazný symbol vystihuje sociální podniky. Jednoznačně výrazný posun k lepšímu oproti dosavadnímu stavu.

Jak se nová identita líbí Vám?

 


Komentáře k článku

15. 1. 2020 11:39 * Karel *

S tohohle pořádně dýchlo retro devadesátek. Může za to hlavně výběr písma, ale i práce s cákanci. prostě z devadesátkovýho loga změna k devadesátkovýmu logu. Ale změna to je, to ano. Až na tento podstatný detail asi dobrá práce.

3. 1. 2020 14:25 pala

Bomba, rok 1995 is back... "Chtěly jsme, aby obě loga byla sebevědomá, zapamatovatelná" hoďte přes ně někdo hadr...




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.