E15 – nový deník Mladé fronty
Nedávno se objevil nový deník E15 – 15 minut pro ekonomiku & byznys (www.e15.cz), který má být konkurencí zavedeným ekonomickým titulům, jako je týdeník Euro nebo produkty vydavatelství Ekonomia. Obsah i layout tohoto nového média jsou na velmi slušné úrovni, co je však tristní, je samotné logo titulu.
Šéfredaktor Tomáš Skřivánek na dotaz týdeníku Strategie, jak logo vzniklo, uvedl: „Návrhů bylo mnoho, barevně jsme jich zkoušeli řadu, testovali jsme to a s výsledkem jsme spokojeni.“
Škoda, že v testovacím týmu nebyl patrně žádný typograf, znak E je přímo odstrašujícím příkladem amatérské deformace písma. V celé značce nenajdete dvě mezery mezi znaky, které by byly stejně široké, logo působí amatérsky a nahodile. Každá kvalitní značka přitom musí být souhrou kreativity a logického systematického řešení –každá čára musí mít své jasné místo, každá mezera musí být promyšlená v souvislosti s ostatními částmi značky. Do individuálních úprav a deformací jakéhokoliv kvalitního písma by se měl pouštět jen člověk, který k němu cítí respekt.
Z legrace jsme v redakci vyzkoušeli redesign této nové značky, kde jsme odstranili šikmé řezy do písmene E a odladili mezery mezi znaky. Není to přece jen o fous lepší?
-OK-
Komentáře k článku
31. 3. 2010 19:55 Petr Dvorak
11. 2. 2008 18:38 Mirek Dimidenko miroslav.dimidenko(zavinac)seznam.cz
7. 12. 2007 12:48 dawe55
změnili jste i červenou barvu tedy mě to tak přijde...
5. 12. 2007 14:17 Daniel Kvasnička ml.
30. 11. 2007 15:29 Lukas lukas.zdarsky(zavinac)centrum.cz
Nejvíc se mě osobně líbí redesign pravý dolní! Ale jen tak mezi námi, už ten nápad z kterého ten redesign vychází je fakt špatnej...
30. 11. 2007 13:27 Lukáš cafin(zavinac)centrum.cz
Skvělá práce, opravdu! Nechcete jim to zkusit aspoň nabídnout?
Mě se nejvíc líbí levý horní a pravý dolní redesign, ale to je samozřejmě naprosto irelevantní..