Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Další soutěžní návrhy loga Jihomoravského kraje

Rádi byste na našich stránkách zveřejnili svůj návrh? Pošlete jej do redakce. Z královéhradeckého studia TAH už jsme dostali e-mail se soutěžním návrhem a zajímavými informacemi (viz níže), dalším odvážným je Jan Vitásek (Inkink), také z Hradce Králové.

Slávek Hamaďák a Lukáš Taneček (TAH) k soutěži píší: „Tato soutěž proběhla už někdy před rokem ve stejném zadání, jen byla po ukončení 2. kola, do kterého jsme postoupili, nakonec zrušena z neznámých důvodů. Letos jsme byli Jk přímo osloveni, abychom se zúčastnili znovu, oprášili jsme tedy loňský návrh a poslali jej do soutěže. tentokrát jsme nepostoupili ani do 2. kola – neděláme z toho vědu. Byli jsme však překvapeni, že zvítězilo logo hodně příbuzné tomu našemu loňskému a vlastně i letošnímu – to jsou ale náhody :-).“

Návrh agentury TAH:

 

 

 

Návrh Jana Vitáska (Inkink):

 

 

 

Anna Marková a Kristýna Greplová:

„Logo vychází z principů značky původní, avšak nabízí novou modernější a mladistvější formu. Oblouky vepsané do jednoho hlavního kruhu jsou jakýmsi grafem jihomoravské krajiny, která je pokryta přibližně z 60% zemědělskou půdou, ze 14% vodní plochou a zbylých 26% tvoří zeleň. Barevnost vychází z pestrosti jihomoravské krajiny. Logo jako celek vyjadřuje vstřícnost a srdečnost typickou pro tuto oblast.

Vizuální styl je sjednocen rozdělením na tři části a doplňkovými prvky pruhů odvíjející se z tvarosloví a barevnosti loga. Tento princip umožňuje snadnou orientaci v materiálech, jednoznačnou identitu a estetickou kvalitu. Počítá s množstvím a různorodostí materiálů, je velmi variabilní a jednoduchý na sazbu jak textu tak obrazové části,“ vysvětlují autorky.

 

 

Jiří Dvořák:

 

 

Omega design:

 

MgA. David Mikeš, Pilot, v.o.s. - design studio:

 

Martina Pavlíková:

 

 

Mgr. Radoslav Cichý:

 

Petr Bartoň, studio Claim:



 Jak se vám návrhy líbí? Připojíte svůj? ;-)


Komentáře k článku

15. 6. 2010 18:21 Michal Hájek

Okresní návrh Jana Vitáska je dobrým nápadem, ovšem z vývojového hlediska představuje jeho explikace období před 1. lednem 2003. K tomuto datu v rámci II. etapy reformy územní veřejné správy vznikly Obce s rozšířenou působností (ORP). Tzv. malé okresy přebraly drtivou většinu pravomocí po okresních úřadech. Právě ORP jsou základním administrativním pilířem všech krajů.

Současná podoba JM-kraje pak tedy vypadá takto:
http://www.3260.cz/test14/000_pics/5B_P001.jpg

Nicméně jsem tím nechtěl nějak shodit výborný nápad.

15. 6. 2010 01:02 HEHE

... což je podle mne škoda.... protože tyhle suníčka a kopečky neurazí, ale taky nepřínáší nic nového

15. 6. 2010 00:59 HEHE

yawn: já to chápu tak nějak jak to napsal Lukáš... kdy reDESIGN vychází z původního vizuálu a jde o dotahování v kontextu trendu, požedavku atd.... reBRANDING ... tj změna vizuálního stylu. Osobně jsem měl dojem již z toho zadání že chtějí "sluníčko" v jiném provedení

14. 6. 2010 23:35 ente

všechny návrhy nejsou špatné, ale práce pana Vitáska jsou tak trochu jiné a tím i nevšední, což se mi moc líbí. Ostatní reprodukují "nějaký" styl barev jen jinou formou.

14. 6. 2010 15:35 Monikáč

Líbil se mi logo: Anna Marková a Kristýna Greplová. Hodně podobné vítěznému logu, ale více propracované a dodělané!!!

14. 6. 2010 14:57 Martin

Stejný nápad, jako je návrh J. Vitáska měla již v 2005 D. Lepišová při zpracování loga pro Ústecký kraj http://www.darinalepisova.cz/?p=17&key=10 (nebylo realizováno)

14. 6. 2010 14:41 yawn | inkink.cz

Lukáš: no vidíš, v těhle termínech jesm to neposuzoval. Pro mě je rebrending zase kompletní změna nejen ve vizuální komunikaci ale i v tom co propaguju (třeba z "turismus" na "průmysl" nebo "vzdělání"). No ale těžko říct, v terminologii oboru vládne všeobecně docela zmatek.
Na druhou jsem tušil, že chtějí spíš facelift, jen jsem se tomu nechtěl podřídit protože nejsem přesvědčenej že původní myšlenka má nějakej potenciál (i když některý zpracování jsou fajn).

14. 6. 2010 14:14 Petr

To ano, v tomto případě by bylo logo super. Na druhou stranu chápu jihomoravany, že chtějí, aby samotné logo fungovalo jako reklama - máme tady krásně, sluníčko, kopečky, potůčky... :-)

Osobně si pod pojmem rebranding představuji akt změny značky, tedy implementaci nové ať už evolučně nebo revolučně redesignované značky.

14. 6. 2010 13:48 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Aha, ta terminologie je pro mě osobně třeba o tom, že REDESIGN navazuje, a REBRANDING mění. Aspoň tak jsem to vnímal.

Takže ten tvůj Honzo je spíš pro mě Rebranding. Ale sám v tom nemám jasno v té terminologii.

14. 6. 2010 13:28 yawn | inkink.cz

Petr: Souhlasím že je vždycky plus, když je logo pochopitelný na druhou stranu mi vtipy, umění, design, … který jsou jasný „z první“ připadají jalový, protože všechno je odhalený okamžitě a už se není kam vydat (např. film u kterýho víš jak dopadne od první minuty).
Styl jsem vymejšlel tak, aby se všechno vysvětlilo až „za chvíli“ - protože pak má větší potenciál zaujmout. Např. znělka začínající logem, pak zmizí textová část a objeví se popisky k těm městům, nebo nějaký turistický mapky, kde jsou místa označený těmahle puntikama s popisem, no a já nevím co všechno - prostě co nejvíc otevřít pole stylu a vysvětlit ten ústřední motiv.

HEHE: Redesign se automaticky nerovná facelift. Do redesignu spadá i to udělání něčeho novýho pro stávající subjekt (myslím že to někdo pojmenoval evoluční vs. revoluční redesign). Spíš mě překvapuje kolik lidí šlo do těch sluníček.

14. 6. 2010 10:59 HEHE

Logo od pana Vitáska je povedené, ale problém je v tom že zadání bylo redesign... ne zcela nový vizuál... kdyby byla soutěž na nový vizuální styl... tak OK. Vítězná práce a práce Marková&Greplová jsou dle mého nejlepší... myslím že rozhodla vychytávka s desítkou. Pěkné práce vzhledem k zadání

14. 6. 2010 10:22 Petr

Logo J. Vitáska je právě to logo, které člověk pochopí až po přečtení explikace.
Od začátku jsem měl tušení, že kolečka budou něco znamenat (např. města). Většina lidí ale v logu něco takového neuvidí. Samo o sobě se mi líbí, ale zde je asi třeba trochu prvoplánovější logo. Resp. není třeba, ale víte jak to je...

Nejvíce by se mi asi líbilo logo agentury TAH.

13. 6. 2010 15:01 Johny

U mne Marková s Greplovou

11. 6. 2010 15:42 Roox

kvalita návrhov veľmi vysoká, tuna na slovensku Vám môžeme akurát tak závidieť / v mnohých prípadoch/...snáď len škoda že nevyhralo niečo lepšie

11. 6. 2010 14:59 áj

tak nějak mi s přibývajícími návrhy přijde většina lepších než ten vítězný...
u mě zatím vede marková s greplovou

11. 6. 2010 14:52 áj

> yawn > tu náhodu uplně chápu, visegrad znám a přesto jsem se ubírala naprosto stejným směrem jak ty... dokonce v dost podobném odstínu zelené... nakonec jsem to nedotáhla, ale to by byla teprve náhoda.... až mě ta podobnost šokovala ;]

11. 6. 2010 11:16 yawn | inkink.cz

radeq, pipe: jojo je to tak, Visegrad používá stejnej princip, uvědomil jsem si to až po odeslání (i když je to známý logo, nedošlo mi to). No, je dobře že to nepostoupilo nechtělo by se mi vysvětlovat že to opravdu byla jen náhoda.

Líbí se mi u J. Dvořáka přístup i když JM je krojově tak rozmanitá že nevím jestli by k tomuto vzoru neměly výhrady jiný regiony JM.
U A. Markové a K. Greplové se mi líbí, že do té nezajímavé myšlenky původního dostali další rozměr těma procentama.

11. 6. 2010 10:43 pipe

>radeq
Mě napadá - jako paralela k Vitáskově - návrhu např. Visegrád:
http://www.visegradfund.org/logo.html

10. 6. 2010 20:00 Richard

Flash disc Anny Markovej a Kristýny Greplovej ma fascinuje, síce vychádza z loga ale asi márne by som ho strkal do USB portu:-)

10. 6. 2010 19:44 Ps1cho

Jirka Dvořák > ...zatímco ostatní návrhy Jihomoravský Kraj charakterizují, protože slunce, tráva a voda, jsou to, čím se právě jižní Morava odlišuje od zbytku světa :)

10. 6. 2010 19:16 Ondra

Vitásek boduje - je to kreativní, odvážné, svěží a přitom naprosto funkční a promakané. Už proto zřejmě jak už to bývá nevyhrál... Ach jo...

10. 6. 2010 17:48 Jirka Dvořák

Návrh J. Vitáska je sympatický, ale nevidím v něm nic, co by charakterizovalo povahu Jihomoravského kraje, co by jej nabízelo.

10. 6. 2010 16:09 radeq

me se taky libí CD pana vitaska ... navíc se tak jmenoval muj ucitel na uprumce :) ale myslím že jsem nekde už neco podobného videl jen si nemuzu vzpomenout kde ... tu simboliku mest jako puntíků ... ale hezký :)

10. 6. 2010 15:37 Roox

moc pekný vizuál od pána Vitáska. páči sa mi aj tá myšlienka, farby - BRAVO

10. 6. 2010 13:53 honza_iks

Pěkné návrhy - především pak návrh J. Vitáska. Vzhledem k zadání bych předpokládal, že podobných návrhů bylo více než jen tyto dva. A výtězné logo má jak lepší práci s kompozicí, tak i fórek s desítkou jako bonus :). Takže se není čemu divit.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.