Další logo k vašemu ohodnocení
Přezdívka Skákala vznikla jako osmý pád mého jména – Skala, Petr Skala. Pro tento nový neznačkový pseudonym jsem potřeboval značku a volba padla po nějaké době na žabku. Ta prošla vývojem až po prezentovanou podobu. Tato podoba vychází z přesvědčení, že pravidla jsou (i přes svou nutnost) ve své podstatě svazující. Proto je vhodné hledat takové řešení (a to platí především u řešení systémových a tím jednotný vizuální styl je), které k udržení řádu potřebuje co nejmenší počet pravidel. Protože čím méně pravidel, tím více svobody. Vizitky nepoužívám, hlavičkový papír taky moc ne, občas nějaká kalkulace, zřídka pak faktura. Naopak nespočet mailů, diskusí a vůbec. Ne vždy je vhodné/možné uvést své logo ve formě vloženého obrázku (od SMS až po vkládání příspěvků nebo publikování čehokoliv).
Logo je velmi lehce použitelné a aplikovatelné. I přes maximální abstrakci umožňující nespočet volných asociací, zůstává jeho význam poměrně zřejmý (a tedy konkrétní). Hlavní kvality užití přejímá z podstaty emotikonů. Vzhledem k tomu, že v naprosté většině bude černou či tmavou barvou a nebo velmi kontrastní vůči podkladu (a barva pro mě nemá zásadní vliv na funkčnost značky) a bude vycházet z čitelnosti přidruženého textu, není barevnost nijak definována. Ochranné zóny kolem loga pro mě řeší tvůrci písma, velikost pak elementární estetický cit pisatele. Písmo je jakékoliv, jež obsahuje alespoň dva požadované znaky. Logo je schopen správně vytvořit a správně použít kdokoliv s ne zcela devastovanou motorikou.
Dilema, se kterým se však s největší pravděpodobností hodlám srovnat je kolize se zmíněnými emotikony. Jenže tyto ("znak"+ "_" + "znak") emotikony nejsou většinou používány a já se s nimi ještě nikdy v "praxi" nesetkal (dokonce jsem z počátku věřil, že se tohle spojení nepoužívá vůbec). Skype i ICQ na ně nereagují, MSN si musíte nastavit. Většina lidí o těchto emotikonech nemá ponětí a vystačí si se zprofanovanými :), :D apod. Navíc ani jejich význam není zdaleka jednoznačný a často je i téměř opačný – naopak žába to je celkem ideální ;) Především jsou zde však velmi jednoduchá pravidla pro tvorbu.
1) Mezi dvěma totožnými znaky je buď pomlka, velká pomlka nebo podtržítko. Nejlépe pak znaky interpunkční nebo speciální. Pokud možno ne písmena. I ta je možné užít, ale tam se ztrácí kouzlo maximálně jednoduchého sdělení oproštěného od jakéhokoliv jiného významu.
2) Zmíněná dvojice totožných znaků by měla být co nejblíže prostředního (správně: ^—^ vs. špatně: ^_^).
3) Není dovoleno užít kolem středu dvou rozdílných znaků.
4) Lze vložit pouze totožný znak na každou stranu.
V úvodním obrázku si prohlédněte vývoj loga (autorem předlohy pro první logo je Martin Jedlička).
Níže aplikace nového loga.
O maximální variabilitu a minimum pravidel se snažím již delší dobu a zdaleka nejsem sám, kdo se snaží do věci dostat jednoduchý – ovšem o to účinější – řád. Na ukázku uvádím tři loga. První dvě jsou mojí prací, třetí pak vytvořil můj kolega Nils Mengedoht. DesignFest byl zatím maximálním omezením pravidel. JazzFestBrno již kdysi obsahoval nepatrný zárodek volnosti a Nilsův Weyer&Grill je – co se týká podoby značky – také velmi modulární a při tom stále dostatečně specifický.
Komentáře k článku
23. 9. 2009 10:02 JaK
http://www.underconsideration.com/brandnew/archives/so_long_o_o.php
16. 9. 2009 07:40 Lukas Veverka / www.parasite.cz
Naopak, čekal jsem každý den kdy napíšete. Jdu si nastudovat to Marks of Excellence od Mellrupa.
Kapitzkiho sem objevil teprve teď na jaře. Takže si to klidně předefinuji dle Mellrupa. Já si chci jen sjednotit to názvosloví. V hlavě to mám stejně srovnané podle svého.
I když se přiznám, že mě právě vyhovolo například ten ideogram vs. pictogram, kde mě to pořád příjde vhodne. Zároveň mě slovo logotyp nestačí pro všechny skupiny textových značek. Proto jsem šáhnul po jeho dělení, avšak nezabýval jsem se jinými významy názvů které použil, slepě jsem je převzal, tudíž pokud je to hloupost to jeho dělení pak jsem v tom stejně tak za hlupáka i já. :)
16. 9. 2009 00:30 PZ
Ad vaše citace: V tom případě jste v tom Lukáši nevinně a moje „výtka“ patří Herr Kapitzki :-). Nejprve TYPOGRAM: přiznám se, že jsem to slovo v literatuře nenašel, vaše citace je jediná. Samozřejmě, že smyslu lze rozumět – značka vytvořená z písmen. Ovšem pro tu máme zavedený termín logotyp, ať už je tvořen celým slovem nebo zkratkou. Tak proč vynalézat termín nový, který jazyk nijak neobohacuje?
IDEOGRAM a LOGOGRAM jsou zavedené lingvistické termíny, které mají definovaný obsah, a Kapitzki si je podle mne vykládá poněkud volně a hlavně - aplikuje je na jiný obor, což pak vede v uvedených příkladech k nesmyslům.
IDEOGRAM je nositel významu, bez ohledu na jeho zvukovou podobu – ať už jej vyslovujeme jakkoliv, koncept, který vyjadřují, je shodný. Může to být obrázek nebo i abstraktní symbol, takže když už jsme v tom dělení, pak značka Apple je PIKTOGRAM, protože význam zobrazuje pomocí obrázku reálného předmětu, nikoliv abstraktně. Ale důležité je, že se nejedná o nějaký obecný obrázek jablka, ale o jeho přesnou podobu. Firmu Apple neidentifikuje jakýkoliv obrázek jablka, ale pouze ten jeden jediný, když jablko změníte, rázem jste v obchodě ovoce a zelenina. Kdežto např. toalety identifikujete podle libovolného obrázku panenky a panáčka. A v tom tkví celý rozdíl mezi konceptem piktogramu a obchodní značky.
LOGOGRAM je vizuální reprezentant slova nebo jeho smysluplné části (morfému). Třeba ampresand, který reprezentuje latinské „at“, tedy spojku „a“ (všimněte si, že logogram & čteme v každém jazyce jinak), nebo ©, tedy copyright, značky pro názvy měn apod. Logogram je z definice téměř protikladem hláskového zápisu, jakým je latinka. Takže tvrdit, že zkratka vytvořená ze tří písmen hláskové abecedy je logogram, je podle mne nepochopení toho, co logogram reprezentuje. Typický logogram je např. symbol, který používal zpěvák Prince http://en.wikipedia.org/wiki/File:Prince_logo.svg a asi by sem patřil i ._.
Třídění (obchodních) značek podle výše uvedených lingvistických definic se mi zdá matoucí a nic grafikům nepřináší. Podle mne srozumitelnější a přehlednější dělení obchodních značek nabízí třeba Marks of Excellence od Mellrupa, který značky třídí podle formy (pokud se jedná o obrazové značky) a podle obsahu (u logotypů).
No, snad jsem vás tím moc neotrávil.
14. 9. 2009 14:44 ---
14. 9. 2009 14:42 ---
12. 9. 2009 20:23 Lukas Veverka / www.parasite.cz
IDEOGRAM – Representation of a concept. Corresponds to the sign as symbol which relates to the object or concept referred to, independently of any formal identification with it.
zde uvádí jako příklad značku APPLE
LOGOGRAM – Conceptual representation like writing. A visual, referential linguistic sign that does not take the phonetic dimension into consideration.
zde uvádí přiklad jako AEG
TYPOGRAM – Typographical representation. A sign, also a composed sign, derived from a written repertoire such as the alphabet.
zde uvádí příklad SIEMENS
Dále definuje i ostatní druhy: Iconogram, Pictogram, Cartogram, Diagram a Phonogram.
_________________
Sám jsem měl v pojmenovávání těch druhů dost bordel, proto od určité doby se výhradně držím jeho systému. Možná je to špatně. Ale aspoň je v tom systém který mě umožnuje se v tom nezamotat.
12. 9. 2009 19:18 PZ
logos = slovo (řec.)
typos = tisknout (řec.)
gramma = písmeno (řec.)
Z výše uvedeného vyplývá, že LOGOGRAM je slovo tvořené jedním písmenem / znakem; typicky kanji znaky, v latince třeba @ (at); tudíž IBM není logogram. Jelikož jde o zkratku tvořenou iniciálami, mohly bychom IBM označit za monogram, neboť jeho definice se z původního jednoho písmene rozšířila a monogram označuje zkratku tvořenou všemi počátečními písmeny daného jména.
Neologismus TYPOGRAM rozkódovat neumím a doporučil bych jej ani nezavádět. Situace kolem označení různých grafických podob značek (logo, logotyp, symbol...) je již tak dost nepřehledná.
A nakonec IDEOGRAM - opět jde o jeden znak vyjadřující význam, jehož zvukový projev je v různých jazycích různý: typicky jsou to číslice (napříč jazyky víme jaký počet označují aniž bychom pro jejich vyjádření užili shodný zvuk). A to, myslím, ._. nesplňuje. Pro Skakalův ._. bych prostě použil označení "symbol".
Nechci působit jako pedant, ale jednoznačná terminologie je nutným základem každého oboru a na oborovém serveru bychom na to měli dbát.
12. 9. 2009 17:04 Ukee
12. 9. 2009 07:19 Lukas Veverka / www.parasite.cz
IBM Logogram
SIEMENS Typogram
*—* Ideogram
Dělat ze Skákali SGS (nebo jakákoliv jiná zkratka) je pro mě osobně hloupost. Ostatně (a tím jsem už celkem trapnej) se mě IBM a jíné Logogramy nelíbej. Příjde mě, zvlášť u designéra, celkem trapné prezentovat se 'monogramem' nebo 'zkratkou'. To je to nejednoduší co může grafik udělat, když je natolik línej, že se mu nechce vymýšlet svůj symbol - ideogram.
Chápu problematiku s tím, že jde o smajlíka. Ale, když už jsi to zmínil jako příklad, Paul Rand znásilnil pro IBM tři písmena z abecedy a přestože jde o mnohem větší konflikt: vždyt to jsou písmenka - tak je logo celkem úspěšné.
Tak jak tak, právě obtížnost vytvořit originální ideogram nebo logogram, byť jen v rámci svého segmentu, v kombinaci s leností designerů obecně, dnes určuje, že se dnes především pracuje s široce rozvětvenými systémy, které jako rakovina prolézají celou corporate identity kde logo jako takové je jen velmi velmi malou součástí. A v tomhle místě získává Skákalova hra s třemi znaky největší sílu: je široce uplatnitelná, lehce aplikovatelná a především naprosto přesně vyhovuje potřebám jeho oboru, kde logo máte šanci použít maximálně třikrát do roka. Já alespoň své logo vícekrát nepoužívám. Zato napíšu tisíce sms, pošlu miliony mailu a napíšu stovky příspěvků do diskuzí. Obrázkové logo v mailu je průšvih (spam filtry) v diskuzích ne všude je zobrazen avatar (například zde) a v sms se prostě nic než znaky posílat nedá.
Logo ať už je tvoje představa o logu jakákoliv, musí vždy umožnovat a naplňovat představy používání klienta. Tady je to jak vidět bez problému. To jestli jde jen o tři znaky vůbec neznamená že nejde o logo.
12. 9. 2009 00:41 Ten "3 znaky" :)
Rozdíl mezi "žabkou" a IBM je, že IBM je zkratka "International Business Machines Corporation", zatímco ._. není název nýbž logo. Skanska či Siemens = Skakala, IMB = SGS "Skakala Graphic Studio" (například)
11. 9. 2009 21:40 =_=
Tri znaky...
Sel sem na to takhle: SKANSKA je znaku sedm, stejne jako SIEMENS. Jinou cestou slo IBM a zvolilo – stejne jako ja – znaky tri.
11. 9. 2009 21:37 ._.
A jak psal Lukas – ta kreativni masturbace je prece soucasti tehle prace.
---
Timto oficialne ozamuji, ze zabce byl prave jednohlasne ukoncen zkusebni provoz a stejnym jednim hlasem byla uvedena v provoz ostry.
Diky moc vsem za nazory
._.
11. 9. 2009 20:57 Ten, který vystoupil z davu
Logo je (!) GRAFICKÝ prvek...ano logo může být ASCII...ale 3 znaky?
A možnost přikládání "loga" pod své příspěvky či jinde? Proč? Je to zbytečnost. Na fórech či jinde máte své uživtelské jméno, email, avatar či podpis, tak proč za to cpát ještě nic neříkající znaky, pripomínající morseovku
11. 9. 2009 20:32 Martin Pecina | www.typomil.com/typofilos
Jestliže jsem nazval zdejší sortu plebsem, byla to zčásti nadsázka a zčásti konstatování zřejmého faktu, že sem chodí spousta blbounů, kteří zde spisují různé kraviny a přisprostlé litanie bez obsahu. Diskutuje zde samozřejmě i pár chytrých lidí, například Pavel Zelenka, a také dobrých designérů, třeba Lukáš Veverka. Ale — jako ostatně všude — převládají lidé, jejichž komentáře mají buď nulovou, nebo jen mizivou hodnotu. Takže pointa mého sdělení je v tomto:
Za prvé: dle mého mínění názor od jednoho člověka s kreditem je užitečnější než sto názorů od lidí bez kreditu.
Za druhé: člověk, který své práci věří, ji obyčejně nepotřebuje umisťovat sem, aby ho ostatní plácali po ramenou nebo aby mu v horším případě aby říkali, jaký je pitomec.
11. 9. 2009 19:18 Ukee
Parasite to napsal pěkně — v zásadě jde také o honění si ega a řekl bych, že komunita, která se vytvořila kolem webu Fontu (plebs dle tvého) je celkem hodnotná a mně osobně jejich názor zajímá i když většinu z nich neznám.
Pokud u tebe (vás) platí neznám = nevážím, tak je to škoda.
11. 9. 2009 17:46 Mladý Středoškolský Grafik
^_^
11. 9. 2009 17:33 Lukas Veverka / www.parasite.cz
Ale víš jak to je, ono je to trošku takova exibice poslat si sem sám praci že jo. Trošku masturbace. Trošku masochistická ovšem někdy. Ovšem, poněvadž skákalu znáš osobně, tak snad to neodporuje jeho profilu :)
11. 9. 2009 17:12 Maritn Pecina | www.typomil.com/typofilos
11. 9. 2009 15:45 Ishy
11. 9. 2009 12:50 Ukee
11. 9. 2009 12:14 Lukas Veverka / www.parasite.cz
sranda
11. 9. 2009 11:46 Ukee
11. 9. 2009 11:29 ---
11. 9. 2009 09:10 bambulina
11. 9. 2009 06:39 Lukas Veverka / www.parasite.cz
10. 9. 2009 23:45 Martin Pecina
10. 9. 2009 18:04 Pavel
10. 9. 2009 16:36 ._.
10. 9. 2009 16:35 -_-
Ty Velikonoce jsou proto, ze to pripomina zajice, proto Velikonoce. Ten popis byl puvodne dokonce mnohem obsahlejsi a tohle melo odkazovat na volnou asociaci (zajic, Velikonoce, osel...) vs. konkretni vyznam (zaba), ale to uz by bylo fakt moc…
10. 9. 2009 15:50 Pavel
2.) Nechápu, proč Skakala použil ve 13.01 znažku ve variantě "Velikonoce" resp. proč by to mělo představovat Velikonoce. (Asi ode mě nepochopený vtip...)
3.) Některé části Skakala (Skakalovo nebo snad Skakali, nevim jak to skloňovat (?)) komentáře, který napsal včera v 10.59 by se měly tesat do kamene, naprosto souhlasím.
4.) Tento typ značek není zvláště u grafických designerů zas až tolik vyjímečný, občas se s nim setkávám a třeba i tady se dá podobné řešení podpisu najít viz jir_ka / www.zou.cz.
10. 9. 2009 14:38 Lukas Veverka / www.parasite.cz
10. 9. 2009 14:37 Lukas Veverka / www.parasite.cz
10. 9. 2009 13:26 ---
ping - arkanoid - pong ;)
10. 9. 2009 13:01 !_!
10. 9. 2009 12:43 ---
10. 9. 2009 12:38 ---
10. 9. 2009 12:10 ._.
1. To je dobra pripominka (tusil sem to).
2. "Dilema, se kterým se však s největší pravděpodobností hodlám srovnat je kolize se zmíněnými emotikony.…"
3. V mym logu neni jine logo a prave v ramci meho segmentu jde o originaltu (snad), minimalne jsme dal rad necemu, co zadny nema.
Ale neber to jako vymluvu. Fakt mas v tomhle recht a dlouho jsem si to resil. Ale nenasel jsem kolizi s jinym grafikem (u tvyho prikladu jde o muzeum, co je podobny muzeu). Beru to jako kdyz bych vzal susak na sklinky a udelal jsem z nej kus artu (hoooodne samoliby prirovnani), ale uvazoval jsem, ze jsem vzal (privlastnil) EMOTICON a udelal (SI) z nej LOGO. Jako kdyz prijde T-Mobile a slohne si fialovou. Nebo Siemens tu jeho nadhernou…
10. 9. 2009 11:40 ---
Takže suma sumárum:
Logo je kopírka – já souhasím s Lukášem, ta podobnost ve stejným segmentu je minimálně politováníhodná a i kdyby nebyla úmyslná, ale bylo to obšlehnutý podvědomě.
Taky v sobě ukrývá logo jíné (navíc Německé)
10. 9. 2009 08:02 Martinez
10. 9. 2009 04:40 Tomas D
9. 9. 2009 23:48 Pjenkava
9. 9. 2009 19:34 stope / www.freelancedesign.cz
to parasite (10:15): jako část corporate behaviour možná, ale prostě to podle mne není logo... kdybych si po letech dal místo loga výraz 8FD nebo -)FD asi bych dopadl v hodnocení grafiky dobře, ale co z toho budou mít lidi?
to *-* (užito úmyslně): první co mne při pohledu na ._. napadlo, byla morseovka - v rytmice morseova kódu by to mohlo být ještě ská ka la => _.. ale to už je absolutní šílenost. Souhlasím s Jirkou Tvrdkem, že to má jasný přesah, ale pořád si nejsem jistý, jestli přesah uplatnitelný a hlavně kam =)
9. 9. 2009 14:03 Jiří Tvrdek | www.tvrdek.cz
9. 9. 2009 11:57 m2s
9. 9. 2009 11:13 Lukas Veverka / www.parasite.cz
Ale mohl by jsi tomu podridit celou propagaci. napriklad ten web hodit do textoveho designu. pracovat s tim systemem i vice. nejsi teda zrovna zamerenim typograf, ale to by snad nemuselo vadit.
9. 9. 2009 10:59 ._.
Uvazoval jsem takto:
Portfolio "stavajicich" klientu jsem nedavno zredukoval na jednoho. U novych pak predpokladam, ze se znacka stane pravidelnym prilepkem nasi korespondence. Take predpokladam, ze si tenhle prilepek spoji se znackou, na kterou narazi na webu (to logo jsem pred finalnim nasazenim uverejnil zde, abych zjistil, jak moc rozporne je).
A je mozne, ze na to prijde rec pri nejakem rozhovoru a kdyz jim k tomuto pro ne prozatim neznamemu shluku dvou znaku priradim konkretni vyznam, ktery tam najednou jasne uvidi, dosahnu tim "druhoplanoveho" pozitivniho ucinku.
Ono uz to jmeno SKAKALA. To se samo o sobe velmi tezko vysvetluje treba Anglicanovi nebo Holandanov (She was jumping… – a navic kdyz zabe rikam "she"). Takze ta tato znacka stejne jako fotka zaby je v prvni fazi vyznamove totozna.
Myslim, ze vysvetlovani loga neni to, o co jde u loga. To bychom pak mohli skoncit u fotek toho, co chceme rict. U loga jde o to, aby reprezentovalo a odlisovalo a tim identifikovalo. Navic: "kdyz vsechno vykecate na zacatku, neni pak o cem mluvit." Je to jako treba s FedExem. Znate ho a pak po letech objevite, ze je v nem sipka. Jakoby to dostane novou stavu, posunete ho o level vuse. Viz: http://www.graphicdesignblog.org/hidden-logos-in-graphic-designing
Dam dalsi priklad: http://polydesigner.sweb.cz/logo.jpg
Pokud nekdo nevi o jake logo jde, je to pro nej "U". Pro lukase je to typografie, pro me shluk ikonek ve tvaru "U" :) V kazdem pripade je to dokonale "U". Ale to neni zdaleka vse, to "U" popisuje celou vyrobkovou radu. A kdyz uz vite tohle, tak vas naprosto dostane to, ze v leve svislici nahore je den a smerem k prave svislici nahore je noc. Ted uz to bude nuda, kdyz to vsechno vite :) ale ja sem tohle objevoval nekolik let a pokazde sem tomuhle logu aplaudoval a pripijel jsem na jeho dlouhy zivot.
Vetsinu log, ktere zname, zname kvuli tomu, ze se s nimi kazdodenne setkavame a vime, k cemu patri a ani nevime, jaky maji vyznam. Ten je samozrejme elementarni, ale ja ho povazuji za druhoplanovy (NE DRUHORADY!!!).
Pokud nekdo pouziva tuhle znacku, pak muj system narazi – nicmene jeste neni vse prohrane. Vzhledem k tomu ze ja v tom mam system a pro nekoho to je jen "nejaky" emotikon, jehoz vyznam je navic individualni, pak proste bude v tom svem emotikonu od te chvile videt moje logo. Trochu paraziticke, ale i trochu idalisticke ;)
> Namestii
Co se tyka ziskavani prace tak vetsinou klienti oslovuji me, nikdy ja je – casto se take jedna o "prostredniky" mezi mnou a vlastnim klientem – v kazdem pripade se mnou zacinaji jednat na zaklade me prace a ne loga, proto jsem se odhodlal o malinko uvolnenejsi system o jehoz systemu s nimi pripadne hodlam "hovorit", az budeme obchodnimi prateli.
Neberte to jako vymluvu, omluvu nebo obhajovani. Popsal jsem proces vzniku. reba jsem na to sel spatne. Sam nemam rad, kdyz nekdo nekam posle na posouzeni a pak si nenecha ani poradit a kazdymu neustale nuti svouji vizi, ktera je logicky z jeho pohledu spravna. Ta zaba jeste porad bojuje o zivot – i kdyz uz sem ji do vicka od sklinky, kde je ted docasne zavrena, udelal dirky a zacina opet zelenat (pripravuju se, ze ji tam brzo dam i zebrik).
9. 9. 2009 10:44 tunta
9. 9. 2009 10:15 Lukas Veverka / www.parasite.cz
Ve chvíli, kdy by našli stejný symbol na jeho webu, nebo vizitce, tak se jim to spojí. Přesně jak se stalo bambulíně na začátku této diskuze.
____
Zajímavá otázka ohledně práce a kdo jí dává. Já osobně mám pár osobních klientů, kteří ale například vůbec netuší, že se jsem parasite, že mám nějaké logo atd. Spolupracují se mnou na základě doporučení a referencí mých realizacích co jim někdo někde ukázal. Že by se mě ozval někdo na základě mého webu se mě nikdy nestalo (chyba může být v tom webu :)). Nicméně, většinu zakázek získávám přes agentury, studia, kolegy z branže ale i motion studia ze zahraničí, kteří zase naopak znají můj web, mojí přezdívku parasite a obecně to čím se prezentuji online. S ohledem na to, a myslím že skákala to má podobně, je "podpis" používaný jako logo celkem v klidu. Pro firmu která se komunikuje směrem k bežným lidem, by takové logo asi bylo problém. Ale u freelance designéra mě to příjde, pokud útočí především na ty kreativce ze studií co mu následně dají práci, jako výborný fór, který tito jeho koncový zákazníci ocení i docení.
9. 9. 2009 09:21 namestii
Myslím si, že mění, a právě proto, že to milióny lidí denně používají. Je to prostě symbol pro něco jiného, než pro žábu.
Stejně jako bych si dal k jménu „ =-) “ a tvrdil, že je to deštník ve větru. Nikdo to v tom neuvidí. Pochopí to možná 50 grafiků, co chodí na Font a přečtou si dvoustránkový návod, ale jinak nemáš šanci … asi záleží na tom, kdo mu dává práci … jestli grafici, studia… nebo jestli se uchází o zakázky sám u firem …
=-) (podpis, nebo úsměv).
9. 9. 2009 07:35 yawn | inkink.cz
Votobia\\\\\\\ (jakože knihy na polici), pak jsem to změnil jen na
Votobia, (pouze čárka za slovem byla abstraktnější)
Hodnotitelům se to ale moc nezamlouvalo, tak jsem si řekl že to asi nebude úplně ono. Měsíc po tom uveřejnili Ostrava!!! a ta se mi moc líbila právě možností kdykoliv v textu reprodukovat logo.
9. 9. 2009 01:53 Michal Malina:.
naprosto optimistický pocit ve mě LOGO Skákala vyvolalo na tištěných aplikacích! Přeji ať žabka žije déle než Ty...
9. 9. 2009 01:48 Michal Malina:.
no né, ty jsi ale chytrák, prej "..ale určitě ne logo..." Já si myslím, že Skákalův sign jako logo klidně může fungovat - to, že ho miliony lidí po světě dnes a denně píšou na internetu na té věci přeci nic nemění ty trubko :)
8. 9. 2009 22:45 stope
Taky souhlasím se Zbabělcem v tom, že na TyTrubko, nebo i v sms tyhle znakové variace vídám dnes a denně...zajímalo by mne,jak bys chtěl uplatnit autorská práva na takovouto značku =)
Conclusion: Hezký a promyšlený nápad, ale určitě ne logo...
8. 9. 2009 20:12 namestii
K WebClubu - Protože to prostě není „ono“.
Pro člověka, který hledá firmu na weby je důležitější něco jiného, než podpis v kódu.
A žádnou jinou výhodu to nemá.
8. 9. 2009 19:03 Zbabělec
Nejpíš proto, že verze "s čárkou kapku níž " vídám už nejmíň dva roky na Youtube v komentářích (zvlášť oblíbené jsou ^_^ T_T a O_o)
8. 9. 2009 19:01 miretc
8. 9. 2009 18:39 PeťaN | www.urviho.cz
8. 9. 2009 18:31 Jiskra Dvořák
8. 9. 2009 18:22 ._.
Jeste k te Namestiiem zminovane verzi •—•
Ta prave neni povolena, pac ta moje zabka se nekrci, ani ji nic neprejelo. Proto nejsou povoleny vsechny "ultra horizontalni" verze.
A zrovna se zeptam. Proc jsi to zavrhl? Tu verzi | | | [ webclub
Treba je nejaka zaludnost, ktera me nenapadla. Nic neni 100% jisty, kdyz zjistim, ze mi zaba za chvili umre, radeji ji hned zabiju sam a poridim si novou.
8. 9. 2009 18:00 Lukas Veverka / www.parasite.cz
Šlo o to, navrhnout chybejicí symbol mužství, něco jako máme pro ženy známý kosočtverec s čárkou.
Vítězem se stal David Mužík, jenž poslal logo založené na stejném principu
°|°
tady je ovšem škoda, že šulínek vysí dolů :)
/mimochodem, petre, ty jsi byl jedním z členů komise, inspirace?/
8. 9. 2009 17:44 namestii
Logo, které by mohli vkládat i do zdrojového kódu stránek:
| | | [ webclub
www.namestek.com/wc.jpg
Nakonec jsem to ale zavrhl …
____
K logu •—•
Je velmi těžké v tom vidět žábu…
Mám nápad - Skákala:
_,-•°´'`°•.,_,-•°´'`°•.,_,-•°´'`°•.,_,-•°´'`°•.,_,-•°´'`°•., . . . _°°_
8. 9. 2009 17:31 Monika Beitlová
8. 9. 2009 17:30 *–*
Mas naprostou pravdu, jenze co jinyho se slovesem.
No a tekhle nejak to tehdy bylo – a aby to bylo jeste zamotanejsi s tou prezdivkou, tak jsem ji nevymyslel ja. Vznikla jako vedlejsi produkt jednoho opileho bratra a jednoho opileho kamarada.
;)
-----------
Jeste prikladam loga v jejich prirozene podobe:
._. *–* *—* +_+ -_- ^—^ ×_× ˇ—ˇ o_o
–_– @_@ x_x =_= ^–^
X_X |_| H_H 8_8 w_w n_n !_! #_# O_O
{.}—{.} |—| #—# +–+ ^_^ *-* ×—× +—+ =—= ~—~ ._, (.)_(.)
8. 9. 2009 17:13 wasabi
8. 9. 2009 16:57 David Kotulan
8. 9. 2009 15:39 bambulina
Nicméně je to nápad velmi chytrý, vtipný a je to něco úplně jiného.. A takovým věcem já fandím..
moc se mi líbí varianta LSD :)