CzechTourism vypsal milionovou soutěž na nové logo
Agentura CzechTourism včera v rámci tiskové konference zveřejnila zadání soutěže na novou destinační značku České republiky. Cílem je najít atraktivní logo, které graficky i textově vystihne podstatu Česka jako turistické destinace. Na zpracování návrhů budou mít zájemci přesně měsíc.
Výherce, jehož vybere patnáctičlenná porota složená ze zástupců státní správy (CzechTourism, Ministerstva pro místní rozvoj, Ministerstva zahraničních věcí, Českých Center) i marketingových a grafických odborníků, získá jeden milion korun.
Znění zadávací dokumentace pak naleznete zde.
Logo bude měnit agentura CzechTourism téměř po deseti letech. Reaguje tak na vývoj mezinárodního trhu a výsledky výzkumů o vnímání České republiky očima cizinců, kteří současnou podobu vnímají ve srovnání s ostatními logy jako velmi konzervativní. Budoucí logo se stane základem jednotného vizuálu propagace Česka jako atraktivní turistické destinace a bude určeno především pro prezentaci v zahraničí.
„Chceme, aby soutěž byla plně transparentní, naším zájmem je, aby se do ní přihlásilo co nejvíce uchazečů a porota mohla vybírat z kvalitních návrhů. V nedávné době změnilo úspěšně své logo například Slovinsko, Maďarsko či Německo, a pokud chceme zůstat konkurenceschopní, musíme se vydat stejnou cestou,“ uvedl k projektu generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.
Nové logo by mělo jedinečnou a invenční formou vystihnout hlavní hodnoty destinace, tedy magická, okouzlující, pozitivní, dostupná a moderní. Mělo by být plné energie, schopné inovace a rovněž by mělo být jednoduše reprodukovatelné.
Návrhy bude hodnotit patnáctičlenná komise složená ze zástupců agentury CzechTourism, Ministerstva pro místní rozvoj, Ministerstva zahraniční nebo Českých center. Odbornou veřejnost v porotě zastoupí například lektor Vysoké školy ekonomické a bývalý ředitel Asociace reklamních agentur Jiří Mikeš, ředitelka Designbloku Jana Zielinski, předseda sdružení Unie grafiků Zdeněk Sládek nebo šéfredaktor časopisu Marketing & Media Daniel Köppl. Vítěz získá jeden milion korun, oceněni budou také autoři návrhů na druhém a třetím místě.
Komentáře k článku
12. 11. 2011 10:02 Jan Novák
5. 11. 2011 14:59 Lostindream
K prokázání tohoto kvalifikačního předpokladu Zadavatel požaduje, aby uchazeč doložil seznam alespoň dvou (2) služeb v realizaci propagačního spotu obdobného rozsahu a charakteru jako je předmět této zakázky (nemusí
přitom jít o oblast cestovního ruchu) za poslední 3 (tři) roky, jejichž finanční hodnota vyjádřena v Kč činila alespoň 750.000 (slovy: sedmsetpadesáttisíckorunčeských) bez DPH.
se týká:
Výroba propagačního spotu „European Quartet – One Melody“ pro všestranné použití v zahraničních i domácích médiích, včetně předání autorských práv
zdroj: http://www.czechtourism.cz/files/verejne_zakazky/12_10_11_vyzva_spot_european_quartet.pdf, odstavec 4.3
28. 10. 2011 13:45 tomas
K prokázání tohoto kvalifikačního předpokladu Zadavatel požaduje, aby uchazeč doložil seznam alespoň dvou (2)
služeb obdobného rozsahu a charakteru jako je předmět této zakázky (nemusí přitom jít o oblast cestovního
ruchu) za poslední 3 (tři) roky, jejichž finanční hodnota vyjádřena v Kč činila alespoň 250.000 (slovy:
dvěstěpadesáttisíckorunčeských) bez DPH.
toto je skutočne v podmiekach?
27. 10. 2011 20:23 stope32
To jste u trochu jiné soutěže, ne?
27. 10. 2011 17:55 Svatý Matouš
27. 10. 2011 17:26 qubix
K prokázání tohoto kvalifikačního předpokladu Zadavatel požaduje, aby uchazeč doložil seznam alespoň dvou (2)
služeb obdobného rozsahu a charakteru jako je předmět této zakázky (nemusí přitom jít o oblast cestovního
ruchu) za poslední 3 (tři) roky, jejichž finanční hodnota vyjádřena v Kč činila alespoň 250.000 (slovy:
dvěstěpadesáttisíckorunčeských) bez DPH.
26. 10. 2011 19:06 Jan Vlk
26. 10. 2011 15:11 stope32
26. 10. 2011 14:41 Jan Vlk
26. 10. 2011 12:16 Font
Važte si této šance a ukažte, co umíte! :-)