Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

CzechTourism vypsal milionovou soutěž na nové logo

Agentura CzechTourism včera v rámci tiskové konference zveřejnila zadání soutěže na novou destinační značku České republiky. Cílem je najít atraktivní logo, které graficky i textově vystihne podstatu Česka jako turistické destinace. Na zpracování návrhů budou mít zájemci přesně měsíc.

Výherce, jehož vybere patnáctičlenná porota složená ze zástupců státní správy (CzechTourism, Ministerstva pro místní rozvoj,  Ministerstva zahraničních věcí, Českých Center) i marketingových a grafických odborníků, získá jeden milion korun.

Znění zadávací dokumentace pak naleznete zde.

 

Logo bude měnit agentura CzechTourism téměř po deseti letech. Reaguje tak na vývoj mezinárodního trhu a výsledky výzkumů o vnímání České republiky očima cizinců, kteří současnou podobu vnímají ve srovnání s ostatními logy jako velmi konzervativní. Budoucí logo se stane základem jednotného vizuálu propagace Česka jako atraktivní turistické destinace a bude určeno především pro prezentaci v zahraničí.

„Chceme, aby soutěž byla plně transparentní, naším zájmem je, aby se do ní přihlásilo co nejvíce uchazečů a porota mohla vybírat z kvalitních návrhů. V nedávné době změnilo úspěšně své logo například Slovinsko, Maďarsko či Německo, a pokud chceme zůstat konkurenceschopní, musíme se vydat stejnou cestou,“ uvedl k projektu generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.

Nové logo by mělo jedinečnou a invenční formou vystihnout hlavní hodnoty destinace, tedy magická, okouzlující, pozitivní, dostupná a moderní. Mělo by být plné energie, schopné inovace a rovněž by mělo být jednoduše reprodukovatelné.

Návrhy bude hodnotit patnáctičlenná komise složená ze zástupců agentury CzechTourism, Ministerstva pro místní rozvoj, Ministerstva zahraniční nebo Českých center.  Odbornou veřejnost v porotě zastoupí například lektor Vysoké školy ekonomické a bývalý ředitel Asociace reklamních agentur Jiří Mikeš, ředitelka Designbloku Jana Zielinski, předseda sdružení Unie grafiků Zdeněk Sládek nebo šéfredaktor časopisu Marketing & Media Daniel Köppl. Vítěz získá jeden milion korun, oceněni budou také autoři návrhů na druhém a třetím místě.


Komentáře k článku

12. 11. 2011 10:02 Jan Novák

Zajimalo by mne, jestli kdyz poslu tri navrhy, jestli muzu vyhrat prvni druhe a treti misto najednou.

5. 11. 2011 14:59 Lostindream

Věta:
K prokázání tohoto kvalifikačního předpokladu Zadavatel požaduje, aby uchazeč doložil seznam alespoň dvou (2) služeb v realizaci propagačního spotu obdobného rozsahu a charakteru jako je předmět této zakázky (nemusí
přitom jít o oblast cestovního ruchu) za poslední 3 (tři) roky, jejichž finanční hodnota vyjádřena v Kč činila alespoň 750.000 (slovy: sedmsetpadesáttisíckorunčeských) bez DPH.

se týká:
Výroba propagačního spotu „European Quartet – One Melody“ pro všestranné použití v zahraničních i domácích médiích, včetně předání autorských práv

zdroj: http://www.czechtourism.cz/files/verejne_zakazky/12_10_11_vyzva_spot_european_quartet.pdf, odstavec 4.3

28. 10. 2011 13:45 tomas

what?
K prokázání tohoto kvalifikačního předpokladu Zadavatel požaduje, aby uchazeč doložil seznam alespoň dvou (2)
služeb obdobného rozsahu a charakteru jako je předmět této zakázky (nemusí přitom jít o oblast cestovního
ruchu) za poslední 3 (tři) roky, jejichž finanční hodnota vyjádřena v Kč činila alespoň 250.000 (slovy:
dvěstěpadesáttisíckorunčeských) bez DPH.


toto je skutočne v podmiekach?

27. 10. 2011 20:23 stope32

@qubix peter - "Výroba propagačního spotu „European Quartet – One Melody“ pro všestranné použití v zahraničních i domácích médiích, včetně předání autorských práv"

To jste u trochu jiné soutěže, ne?

27. 10. 2011 17:55 Svatý Matouš

pro qubix peter: a kde to tam je, nikde jsem to tam nenašel?

27. 10. 2011 17:26 qubix

what?
K prokázání tohoto kvalifikačního předpokladu Zadavatel požaduje, aby uchazeč doložil seznam alespoň dvou (2)
služeb obdobného rozsahu a charakteru jako je předmět této zakázky (nemusí přitom jít o oblast cestovního
ruchu) za poslední 3 (tři) roky, jejichž finanční hodnota vyjádřena v Kč činila alespoň 250.000 (slovy:
dvěstěpadesáttisíckorunčeských) bez DPH.

26. 10. 2011 19:06 Jan Vlk

stope32. Omlouvám se, psal jsem to v rychlosti a promazával. Jsem ted za... .Mělo tam být "... provokace a nejen to, jde krásně vidět na co se zmůže..."

26. 10. 2011 15:11 stope32

@Jan Vlk - Vaše první věta absolutně nedává smysl... Hlavně ne se zbytkem textu.

26. 10. 2011 14:41 Jan Vlk

V dnešní době je částka za takový typ tenderu normální brutální provokace nejen a jde krásně vidět na co se zmůže současné vedení czechtourismu. Úspěšná změna loga bude něuvěřitelný přínos, super marketingový tah, který může naši republiku posunout uplně jinam. Naprosteo stejně by to zafungoval tender za za 100 000, no tak dobře za 200 000.

26. 10. 2011 12:16 Font

Kolegové, zanechte už neopodstatněných konspiračních teorií a nepodložených podezření. Zde jde o anonymní soutěž, s renomovanou porotou a velmi slušnou odměnou (námi opakovaně udávané podmínky). Věřme, že soutěž dopadne stejně kvalitně a férově, jako třeba ta na logo eu2009.cz.
Važte si této šance a ukažte, co umíte! :-)

26. 10. 2011 09:06 Libor

Tak to vypada, ze uz je to vse pekne predem domluvene a vyhraje nejaky kamaradicek nekoho.... Nestacilo by tam poslat logo typu „OSTRAVA!!!“ jen bych nahradil Ostravu za „Czech Republic!!!“ nebo „Ceska republika - jedna velka korupce“ se sloganem „Turiste, niceho se nebojte, nasi taxikari vas oberou hned pri prvni projizdce taxikem :)“

26. 10. 2011 05:18 Disgrafik

Jedno dobré logo už Česká republika má, na co další? Už takhle je to pomataný a venku nevědí, který je to "oficiální". A i kdyby bylo sebekrásnější, logo úspěch země neudělá.

25. 10. 2011 21:26 Berni

Výše výhry a fakt, že soutěž dotuje EU smrdí korupcí z velké dálky. Věřím ale, že všem zůčasněným je jasné, že o první místo se nehraje. Alespoň, že za druhé až páté místo se také něco dává. Má to cenu se alespoň pokusit.

25. 10. 2011 16:34 Svatý Matouš

Ten váš návrh byl sice vynikající, zřejmě by i zvítězil, ale protože dlužíte berňáku penále z prodlení ve výši 17,- Kč, tak jsme nuceni vyhlásit vítězem pana Aleše Najbrta.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.