ČT asi nové logo nikdy nezavede
Ve volbě nového ředitele České televize zvítězil exředitel Novy, Petr Dvořák, který se již před volbou netajil svým odmítavým postojem k návrhu Štěpána Malovce, jenž by sjednotil značku televize a jejích kanálů. Přečtěte si, co k tomu před volbou řekli jednotliví kandidáti…
Žádný ze čtyř finalistů výběrového řízení na generálního ředitele ČT, kteří poskytli rozhovor serveru DigiZone.cz, nepovažuje změnu loga za svoji prioritu. Bývalý šéf Novy, Petr Dvořák, nové logo zcela odmítá:
„Původní logo ČT zná 98 procent lidí v České republice, má stejnou váhu a hodnotu jako logo mladoboleslavské Škodovky, a kdybych to připodobnil ke světovým korporacím, i jako značky Nike nebo Coca-Cola,“ vysvětlil svůj zamítavý postoj k zavedení nového loga ČT Dvořák. „Taky si samozřejmě myslím, že logo ČT z padesátých a šedesátých let má zastaralé rysy. Existuje ale dost šikovných lidí, kteří jsou schopni udělat takový redesign, že by si toto logo zachovalo svoje hlavní parametry a vlastnosti, ale zároveň by pořád drželo hodnoty, které za sebou má. Přijde mi úplně úchylné se těchto hodnot zbavovat a přecházet na něco jiného jenom proto, že to podle některých lidí vypadá lépe.“ Více zde.
To je zajímavá úvaha a budeme zvědaví, jak takový „redesign loga z 50. let“ dopadne. Jisté ale je, že v takovém případě bude nadále pokračovat stávající nesystémová situace, kdy jsou nelogicky zavedeny jen nové moderní značky kanálů nemající žádnou vizuální vazbu na značku televize…
Komentáře k článku
4. 11. 2011 11:53 Tomas Dockal
1. 10. 2011 01:29 AA
http://ekonomika.sme.sk/c/6078577/rozhlas-a-stv-dostali-nove-logo.html
30. 9. 2011 09:19 davidkotulan
to geek>
já si zase osobně myslím že o logu by mělo rozhodovat vedení nositele loga, logo tak přesně prezentuje vnímání firmy ze strany vedení :-D
28. 9. 2011 13:10 geek
Uplatnuje se tady vicemene absolutni moc z nevyssich postu, ne-li politicka moc.
Takhle se mrha verejnejma financema za navrhy, ktere se nakonec nerealizuji - logo CT, logo CR...
A to jenom proto, ze prijde nejakej pindour a rekne "mne se to NELIBI a vy s tim nic nenadelate".
27. 9. 2011 21:38 Michal Čabala
27. 9. 2011 19:55 Petr
Doufam tedy, ze realizacni tym bude mit dost energie a prostoru na presvedceni reditele o smyslu jejich nekolika mesicni prace a to nejen z duvodu zvedeni noveho loga CT, ale hlavne z duvodu udrzitelnosti a rozvoje kvalitniho vizualniho pojeti vysilani. Aby se to proste casem nezvrhlo k hruzam typu propiska ve znelce na reklamu.
27. 9. 2011 16:00 minduser
Pan ředitel podle mne po zkušenostech z čistě komerční sféry nesprávně vnímá fenomén ČT. Podle mne to naprosto nejde srovnávat se Škodovkou, nebo Nike. Myslím, že ČT je pro každého občana ČR podobná samozřejmost jako občanský průkaz. Ať jí změní podobu jak chce, občan to příjme (protože mu v podstatě nic jiného nezbývá). Stejně jako přijal identitu jednotlivých kanálů. A představa, že změna loga bude mít pro ČT negativní ekonomický dopad (narozdíl od komerční sféry, kdy to svojí roli jistě hraje), je podle mne jednoduše hloupá a směšná (Fuj, to logo v rohu se mi nelíbí, přepni to na Primu...). A jaký je tedy pak reálný důvod zůstávat u starého loga? Skutečně to v tomto svědčí o nekompetentnosti pana ředitele, nebo o jeho nemístné snaze zalíbit se.
Bohužel o to je nebezpečnější možnost, že prosadí nějaký výtvor svých "šikovných lidí" odpovídající vkusu "typického diváka"...
Chtělo by to pana ředitele nějak lépe obeznámit s problematikou a poukázat na jeho nesprávné uvažování v této záležitosti. Kdo najde sílu...?
Radim Dvořák (čistě shoda jmen :o)