Citroën mění vizuální styl
Výraznou proměnou loga a vizuální identity prochází aktuálně francouzská automobilka Citroën. Mimo jiné ze značky zmizí výrazný červený čtverec a dvojice šípů se tak objeví v pozitivu. Známé značce André Citroëna z roku 1919 se také nevyhnul trend trojrozměrných efektů (světlou výjimkou tak zůstává Mercedes - viz článek) a zásadní změnou prošlo i písmo…
Myšlenka vytvářet auta vznikla již v roce 1916. Tehdy se André Citroën rozhodl, že po válce přebuduje své továrny na munici v Quai de Javel na velkoobjemovou výrobu silných a hospodárných automobilů. Tuto společnost Citroën zakládá v roce 1919. Využívá tak dříve nabytých zkušeností získaných vedením automobilky Mors a továrny na výrobu ozubených kol. Tato továrna vyráběla kola s ozubením šípového typu. Odtud vzniká logo Citroënu, dvojitá stříška představující dva šípové zuby. První vůz "Type A" sjel z výrobní linky v červnu 1919. Továrna ke konci roku 1919 vyrobila 2 810 automobilů s denní produkcí třiceti kusů. Značka Citroën se záhy stává všeobecně známou díky mohutné reklamě, pro kterou měl pan Citroën velký smysl.
(zdroj: http://www.maxpower.cz/index.php?chiptuning=16/automobilka-/11/historie)
Další výklad vzniku tohoto loga (krovky) a informace o původu dalších automobilových značek nalezete zde.
Ukázka aktuálního redesignu webových stránek Citroënu.
Změna identity u tak velkého koncernu bude velmi náročná (nejen finančně a časově). Jedná se například o přeznačení stovek autosalonů po celém světě (studie).
Více na webu http://www.citroen.de/CWG/ nebo http://www.worldcarfans.com/9090205.017/official-citroen-presents-new-logo--brand-identity-strategy-to-dealers
O corporate automobilek jsme psali již ve Fontu 4/98.
Jak se vám změna líbí? My nad tím zatím jen tak nevěřícně kroutíme hlavou…
Komentáře k článku
18. 2. 2009 09:17 h*
aj ked vacsina automobiliek ma podobne loga co sa tyka farebnosti aprevedenia , v tomto pripade ide podla mna skor o TVARY :)
13. 2. 2009 15:21 Font
13. 2. 2009 14:57 Jan H.
Protože logo má jinou funkci a jiná estetické kritéria. Například jednoduchost a nekýčovitost...
13. 2. 2009 14:24 Lukas
11. 2. 2009 00:34 Pavel Buben
10. 2. 2009 15:24 Matúš
10. 2. 2009 13:15 sew
10. 2. 2009 12:50 michal
9. 2. 2009 14:41 deeneo
Bez pokroku bychom stále zapalovali ohen kamenem, tak si to uvědomte a zkuste hodnotit v širším kontextu.
Za mne palec nahoru.
9. 2. 2009 13:48 Vít Nevřela
9. 2. 2009 09:46 legnaw
šarkozy moze rozpravat o stahovani vyroby do socialistickeho francuzska....
8. 2. 2009 21:15 Pavel
8. 2. 2009 19:35 Pavel Buben
8. 2. 2009 19:30 miretc
8. 2. 2009 18:14 Michal
Zde se dozvite jeste o trochu vic, treba, ze to ma na svedomi studio LANDOR..
http://news.auto.cz/aktuality/citroen-meni-image-nova-strategie-novy-pristup-k-navrhu-aut-i-vztahum-se-zakazniky.html
8. 2. 2009 12:57 Pavel Buben
7. 2. 2009 22:33 Kachlik
je to tak hloupě trendy věc, že to už ani horší být nemůže. symbol nemá vypadat jako fotka. symbol má mít určitou míru abstrakce. tuhle hrůzu budou muset za pár let vyhodit, protože už bude "out", zatímco předchozí symbol (byť s drobnými korekcemi) fungoval desetiletí.
apropos, ta prezentace na autech je zoufalá!
7. 2. 2009 18:10 Pavel Buben
7. 2. 2009 18:06 Pavel Buben
7. 2. 2009 17:58 Ondroun
7. 2. 2009 16:23 Namestii
.-))) Líbit se = Vzdělání .-)))
A i kdyby, Citroen prodává 99,99999 % aut nevzdělaným v oboru typografie .-))))
„Já robot“… to v tom vidím a myslím, že to je dobře… více viz Lukáš.
Mně by vadilo, kdyby to logo bylo gelové, takto kovové se mi líbí.
Možná se sice nedostane do top5 log světa, ale myslím, že jim pomůže s prodejem. !!!
7. 2. 2009 14:47 Lukas
Medvěď je konzervativí a proto má i konzervativní logo a prezentaci.
6. 2. 2009 22:31 Kachlik
jestli se to nové písmo někomu líbí, tak je buď puberťák anebo písmu nerozumí.
ježišikriste, taková škoda!
6. 2. 2009 21:37 lpr
můj názor
6. 2. 2009 20:20 Michael
6. 2. 2009 17:42 TJ
6. 2. 2009 17:28 Karel
Z optického pohledu je nové logo Citroenu mnohem méně výrazné.
6. 2. 2009 17:03 minduser
S těmi bumerangy se asi snaží proniknout na australský trh, nebo co...
Škoda, další trendy likvidace dokonalé klasiky, podobně jako před nedávnem Philips... :o/ Smutný, když týpci z marketingu potřebujou takovým způsobem vykázat nějakou činnost...
6. 2. 2009 16:46 janzabransky.cz
6. 2. 2009 15:03 Lukas Veverka / www.parasite.cz
A k hodnoceni tohoto liftingu: nemam nic proti 3D stejne jako me nevadi barevne nebo cernobile veci, nebo graficke ci kresebne. O tom to prece neni. To jestli to je dnes trend nebo en to je taky celkem jedno. Co me vadi je prave zpusob jakym se to dneska 'vyrabi'. At mam jakekoliv logo co mam, proste ho jakoby 3D zvizualizuji a je to. Super. Jeste odlesk. Tak. Stinek. Gut. A to je smesne.
Mam rad loga co vzniknou jako 3D koncept a jsou skvele, nemam rad tento laciny pristup. Vsadim se ze v pristim photoshopu nebo corelu to bude funkce a bude se jmenovat LOGO 3D. Mezitim uz velke celky prejdou do jineho modniho trendu (ze by opet cisty graficky look) a prestanou 3D efekt pouzivat, za to ho uvidime hromadne na vyvesnych stitech vsech malych masnych kramku a galanterii. A to bude teprve humus. :)
6. 2. 2009 14:57 font
Je to vidět na těch zmenšeninách webů, původní červený čtvereček byl mnohem výraznější, čitelnější a od ostatních automobilek rozpoznatelný.
Tyhle dvě rybí kůstky, jen jakoby stříbrné, se řadí mezi podobně "plechové" symboly Mazdy, Toyoty, Hyundai a spol.
Bravo Mercedesu, že tomuhle trendu nepodlehl.
6. 2. 2009 14:47 Karimartin
Co se tyce 3D efektu, prijde me to jako moc modni prvek, az to pomine, budou redesignovat znovu?
6. 2. 2009 14:40 Monika
6. 2. 2009 14:34 radeq
6. 2. 2009 14:33 radeq
6. 2. 2009 14:27 Monika
6. 2. 2009 14:26 Marek | Web71
6. 2. 2009 14:07 Michal
"My nad tím zatím jen tak nevěřícně kroutíme hlavou…"
To vysvětlete...Jinak prave tento redesign se mi libi z toho pohledu, ze mi zmena loga hodne pripomina samotnou zmenu designu jejich automobilu (predevsim jejich konceptů). No podle me tento redesign jde pekne ruku v ruce s jejich vyvojem a soucasnym stylem navrhovani aut a to se mi libi, styl pisma mi prijde moderni a dynamicky, sedi mi k autum :)