Český rozhlas má nové logo
Český rozhlas včera představil změnu vizuálního stylu včetně nového loga, kterému dominuje velké písmeno R značící rozhlas, rádio, regiony či stanici ČRo – 1 Radiožurnál. Nová grafická podoba Českého rozhlasu vyšla z dílny Studia Marvil.
Studio Marvil podle kreativního ředitele Pavla Zelenky chtělo navrhnout značku, která bude jednoduchá a přitom vizuálně silná. Inspirací byly křivky ekvalizérů, které se používají na mixážních pultech.
Nová grafika se dotkne všech stanic, tři z nich své logo představily poprvé. Každá stanice přitom dostala vlastní barvu. „Začali jsme Radiožurnálem jakožto vlajkovou lodí, takže jsme mu přisoudili nejvýraznější pestrou barvu, což je červená,“ vysvětlil Zelenka. Odstíny dalších stanic podle něj vychází z určité vnitřní logiky. „Takže Vltava je modrá, regionální stanice jsou zelené – odkazují ke krajině. Nová stanice Plus, která přináší zpravodajství a publicistiku, má dynamickou oranžovou barvu,“ doplnil.
ČRo, který mění po svou značku po 17 letech, za vytvoření nové grafické podoby zaplatí 2,2 milionu korun, na dalších zhruba pět milionů korun vyjde změna loga na budovách, předmětech či autech.
Nová grafika souvisí s 90. výročím československého rozhlasového vysílání, které připadá na květen. Důvodem únorového termínu jeho představení je mimo jiné březnový start stanice mluveného slova ČRo Plus, která tak může zahájit s novým logem. Své logo poprvé dostaly také stanice ČRo Jazz a Rádio Junior, které budou od března vysílat digitálně. Pohádkový program a jazzový stream jsou nyní dostupné jen přes internet.
Odkaz na video, v němž je systém ukázán.
Rozsáhlejší článek o novém logu Českého rozhlasu chystáme pro čtenáře do příštího Fontu.
Komentáře k článku
31. 3. 2013 14:37 george best
Ve srovnání s výše uvedeným odkazem vynikne debilita většiny příspěvků v týhle diskusi. To už fakt na Font píšou jen zneuznaní lůzři? To je fakt smutný.
24. 3. 2013 19:33 bert
Díky.
21. 3. 2013 14:31 jiří hudec
9. 3. 2013 20:56 miretc
8. 3. 2013 14:51 cucflek
hm, bez myšlenky, bez emocí, bez originality, ach jo promrhaná příležitost :(
8. 3. 2013 11:28 Čenda
8. 3. 2013 09:30 Jan Schicker
kdybych si chtěl vybít frustraci, napsal bych dopis ministryni kultury, odsoudil Vás v "odborném" časopise a svolával kulaté diskuzní stoly bez účasti autora, znáte to? Ne, jen píšu do lokálního portálu, jako protiváhu Vašeho spokojeného výstupu v celostátních novinách. Značka dobrá není, před honorářem smekám a rozhlas zřejmě odhlásím...
7. 3. 2013 18:14 lh
7. 3. 2013 14:31 Pavel Zelenka
7. 3. 2013 10:39 Jan Schicker
Značka: vše jste prodiskutovali, ale přesto mne překvapuje, že autor neaspiruje na pokus, aby logo bylo zábavné, nebo aby ještě zkusil hledat neomšelý tvar, který by lépe vše vystihoval, že je spokojen, že dobře argumentuje, že řešíme na této úrovni prostrkání textu, barevnost... Tlak na postupnou glorifikaci nudné značky ve firemní identitě je správnou kalkulací jen pro Marvil.
Zákazník: vše hradí z koncesí posluchačů a je jen podivně dalším státním, Burza, ČEZ... Uměním pak je zaměstnávat lidi a "ctrl/shift" cvičených opic vytvářet manuály.
Peníze: stojí nám za to účastnit se výtvarných soutěží, kde cena je součástí nabídky, převedu své kreativní nadšení od skicáku k obchodu a podlézání. Vždyť mám na webu ceník: logo 40, vizitka 5 tisíc... Je to slušné?
Přibližně jednou týdně odpovídám mladým graduovaným grafickým designérům na dotaz zda nemám práci. To je smutné. Bohužel země dnes mění šaška za klauna, je zaplavena "grafickým smogem" a není dobrá práce!
Rozhlas je jen další navinulý případ.
Jan Schicker
6. 3. 2013 19:00 Misa
Chápu, že rozpracovat manuál bylo náročné na čas, ale ta nejdůležitější nosná myšlenka je taková nijaká, bez chuti a bez zápachu:-)
Vzít značku a rozeznat jednotlivá rádia, jen podle jiné barvy, a nic neříkající abstraktní fotky je to nejjednodušší co se dá udělat.
6. 3. 2013 18:59 Misa
Chápu, že rozpracovat manuál bylo náročné na čas, ale ta nejdůležitější nosná myšlenka je taková nijaká, bez chuti a bez zápachu:-)
Vzít značku a rozeznat jednotlivá rádia, jen podle jiné barvy, a nic neříkající abstraktní fotky je to nejjednodušší co se dá udělat.
5. 3. 2013 21:41 tomas
4. 3. 2013 16:31 Elis
2. 3. 2013 13:54 Roman
Ale tak děkuji všem koncesionářům, že mi za svých 2,2 milionu umožnili sjíždět očima tu babu ve vytahaném triku. Odhalení její identity, by byla zajímavější událost.
1. 3. 2013 18:06 slow
28. 2. 2013 23:29 Varanero
28. 2. 2013 22:45 PetrK
28. 2. 2013 21:16 já
2) Stávající logo ČRo i jednotlivých stanicí mi připadaly minimálně stokrát lepší, než pouhopouhé R. Třeba z rádia Wave udělali "něco pro posluchače z domova důchodců" (to mě štve)
28. 2. 2013 20:45 =TN=
28. 2. 2013 19:09 JirkaM
28. 2. 2013 18:35 David
http://pixy.cz/pixynergia/2013/02/27/vzrusujici-designerske-casy
28. 2. 2013 18:10 David
Tu nudnost a šeď podtrhuje vlastně i dosavadní diskuze, která se spíše motá kolem finančního ohodnocení, než kolem loga... :-)
28. 2. 2013 16:45 Swantoviet
28. 2. 2013 16:04 Handle with care
28. 2. 2013 15:30 péťa
28. 2. 2013 14:12 Michal
Určitě bych poprosil dotyčné, tedy zástupce ČRo, o vysvětlení, k čemu veřejnoprávní rozhlas, který není placen na základě množství posluchačů a nemusí se tudíž ani veřejnou reklamou de facto vůbec zviditelňovat, potřebuje takto bombastickou kampaň na zavedení loga a kompletní CID, jejíchž aplikace bude v následujících letech stát 160 milionů. Praha bude zaplavená citylighty a billboardy, ale rádio bude muset (samozřejmě z důvodu šetření) výrazně omezovat provoz...
28. 2. 2013 14:10 lh
28. 2. 2013 13:37 HEHE
Celkově to není extra úchvatné a superoriginální, ale nijak mne to neuráží. Marvil minimálně zajistí správnost formálních náležitostí identity.
28. 2. 2013 13:33 Vojta Lunga
28. 2. 2013 13:31 Martin Pěnička
28. 2. 2013 13:25 Swantoviet
*
Taky tam vidím IBM.
28. 2. 2013 12:44 TK
28. 2. 2013 12:33 Čenda
28. 2. 2013 12:15 XYZ
Ty vole! R! 2 000 000! No ty vole! To nedokázal ani Najbrt!
28. 2. 2013 12:13 XYZ
Pruhované R za dva miliony.
28. 2. 2013 11:54 jirka
28. 2. 2013 11:35 richard
28. 2. 2013 11:07 Michal
Studia, které jsou experty na státní zakázky – čili studio Marvil či Najbrt, jelikož stejně nikdo jiný žádnou podobnou státní zakázku dělat zřejmě nebude, by měla tuto práci vykonávat hlavně z prestižního hlediska a neúčtovat částky v milionech. Protože, nezlobte se na mne, ale dát za logo Rozhlasu 2.2 mega, či za logo Ostravy 1.6 mega, to je opravdu zbytečný luxus...