Český horolezecký svaz zmodernizoval své logo
Český horolezecký svaz představil novou podobu loga. Upravené logo organicky vychází z nezaměnitelného tvaru hor, který je členům svazu i široké lezecké veřejnosti dobře známý. Současná podoba ovšem přináší mnohem variabilnější možnosti využití jednotlivých elementů loga jako samostatných grafických prvků pro komunikaci specifických horo/lezeckých disciplín a odvětví.
„Proč byla změna potřeba? Především chceme udělat lepší první dojem na nové členy, potenciální partnery i širokou veřejnost. Věříme, že modernější a zapamatovatelnější logo zvýší naši viditelnost v online i offline prostředí a sjednotí naši vizuální prezentaci napříč všemi komunikačními kanály. V neposlední řadě nám nový design pomůže oslovit mladší generaci a nové potenciální partnery, kteří jsou pro budoucnost našeho svazu klíčoví.
S tímto jasným zadáním jsme oslovili grafické studio Marble Production. Jejich úkolem bylo modernizovat stávající logo tak, aby byla plně respektována naše základní myšlenka. A s potěšením můžeme říci – povedlo se!“
Videoprezentaci k novému logu najdete na www.youtube.com/watch?v=UbDAVb_82Xc
Zdroj a více zde.
Komentáře k článku
31. 5. 2025 16:46 Karel
Pane Petr – odpověděl jste si sám / když horolezci lezou po skále (nebo i sportovní lezení, viz Adam Ondra) – tak oni lezou jako žáby...
Proč mít originální logo s kvalitní typografií, když logo může být bezpohlavní, skoro jako z logobanky s tragickou typografií (minimálně díra mezi V a A), že...
Když opomenu kvalitu loga, tak i v té animaci je jakoby jeden nápad (o jako skoba, karabina) – ale pak se s tím nikde nepracuje... / trochu škoda, ne...
A škoda, že to logo je elementárně zjednodušené – takových už je milión – např.
logo pro MS krasobruslení v Praze 2026, tři trojúhelníky u sebe (galerie Rudolfinum), když otočím (tak ikonu pro Play)...
A když otočím vzhůru nohama ten trojúhelník, budu mít ženský klín, haha.
Trojúhelník směřující nahoru, jako hora, že – přesně vystihuje ono horolezectví / škoda že u nás v ČR nemáme takto špičaté hory (spíše zaoblené buchánky).
A jak to hodnotil výkonný výbor – samozřejmě že od stolu, tam je odborník každý.
Co Čech, to odborník na všechno (jeden hokejový trenér, druhý kuchař, třetí doktor, čtvrtý grafický designér apod.) – dvojnásob to platí od klávesnice v diskuzích.
Výsledné logo potřebovalo velkou odbornost znalost / ale neotřelo se ani o píď o grafický design.
A ještě nevíme, za kolik bylo / to má vliv také na to, jak vypadá / jestli na to třeba nebyl budget – kdo ví.
To je takový divný facelift značky, loga a celé CI – že nevím, jestli není lepší píchnutí drátem do oka... Změna jako když po Favoritu přišla Felicia, téměř stejné auto, jen hodně zakulacené, progresivním krokem byla až Octavia s Fabií...
28. 5. 2025 23:43 Petr
- Když si zakryjete horní půlku toho lva, zbude vám žába :-)
- A to podstatné k rebrandingu 2023 je, že lev neodpovídá duchu horolezectví. Tohle se nedá hodnotit jen od stolu a bez důkladné znalosti toho, co má logo reprezentovat.
28. 5. 2025 20:26 Karel
Oproti tomu Český horolezecký svaz – velké špatné, že nestojí skoro ani za komentáře a prostor + čas, logo s CI hodnotit :(
ŠKODA jen, že v takových věcech nerozhodují odborníci, ale odhlasovat si to musí Valná hromada.
ALE což –proti gustu žádný dišputát :D (někdo má rád pizzu Havaj, někdo třeba smažák se špenátem a bramborovým salátem...)
ZASE OPĚT velká škoda...
české lezení – kvalitní typografie + i pěkně vyvedený lev (jasně, že opět český lev, ale vydařený :)
28. 5. 2025 17:56 Petr
21. 5. 2025 13:55 Karel
= to je hrůza na CI vzniklou v roce 2025 ... :(
21. 5. 2025 11:49 Karel
Neurazí, nenadchne / o grafický design nová identita ani nezavadila... Schade
20. 5. 2025 19:17 * karel *
19. 5. 2025 12:49 Pavel
18. 5. 2025 09:16 robot
16. 5. 2025 23:39 DH
Jinak asi víceméně ok, posun k lepšímu.
Snad jen že symbol působí vedle nápisu moc velký (a nápis logicky moc malý :) ) Poměr bych tedy ještě upravil...