Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Český badmintonový svaz má nové logo

Český badmintonový svaz, vlajková loď českého badmintonu, vyplul do nového roku pod novou vlajkou. Od 1. ledna 2013 používá Český badmintonový svaz oficiálně nové logo. Podle nás jde o nadprůměrnou práci, gratulujeme.

„Celkem vyslyšelo výzvu na zpracování loga používaného od roku 2013 symbolických 13 uchazečů. V souladu s rozhodnutím Výkonného výboru ČBaS o změně loga byla ze dvou návrhů, které se dostaly až do finálového rozhodování, vybrána grafická varianta Stanislava Boříka před návrhem Rastislava Belana. Všem uchazečům děkujeme za jejich návrhy, autorovi vítězného návrhu navíc i gratulujeme,“ říká Hana Procházková, předsedkyně ČBaS.

S autorem vítězného návrhu byla uzavřena licenční smlouva a grafický logotyp bude plné šíři využit v barevné i černobílé variantě na propagačních a reklamních předmětech svazu.

„Logo je zhotoveno ve tvaru badmintonového míčku vyjadřujícího nezaměnitelný tvar od ostatních sportovních odvětví. Jeho náklon s ostrými prvky vyjadřuje dynamiku a rychlost tohoto sportu. Barevné uspořádání v neposlední řadě klade důraz na českou příslušnost svazu. Kulatý tvar celé značky je kompaktní a je doplněn doprovodným názvem svazu v českém a anglickém jazyce pro prezentaci jak na domácím, tak zahraničním poli,“ popisuje logo Stanislav Bořík, autor vybrané varianty.

Podle nás je logo velmi slušné, dynamická stylizace míčku je výrazná, typografie čistá, použité národní barvy jsou zde vhodné. Jak se líbí vám?

Zdroj: czechbadminton.cz


Komentáře k článku

13. 2. 2013 23:25 vagi

badminton je nejrychlejsim raketovym sportem...

1) z loga dynamika primo srsi
2) jde poznat, ze se jedna o micek (btw. kdyz nekdo z mistnich kritizujicich nevi, ze se kosik oznacuje mickem, tak by tezko mohl pripravit jakekoliv logo pro CBaS)
3) barevnost je jasna, tam se neda nic delat
4) text doplnuje logo pro absolutni laiky, kteri by mohli tapat v tom, o jaky sport ze se vlastne jedna (anglicky text i pro ty mimorepublikove)

jednim slovem: perfektni

29. 1. 2013 23:09 Branodon

Štylizácia košíku nie je zlá, naopak, je vcelku fajn. No nedá mi opýtať sa, je v Čechách dajaký úzus, že logá športových zväzov majú vyzerať (min.) propočne rovnako? Ledabolo sa totiž ponáša na CSLH logo...

21. 1. 2013 17:49 stanislav bílek / www.apoka.cz

Zdravím, nemohu se ne.vyjádřit k posledním přípsěvkům a k celkovému pojetí kam směřuje tato diskuze. Chtěl bych řící a upozornit, že mávání argumentací, že klient nás platí, apod. zapomínáme na jednu základní věc, ZA CO NÁS KLIENT PLATÍ /za posouvání vektorů dle jeho připomínek/ ?? klient očekává návrhy a přístupy, řešení, koncepty, s tím ale také očekává /ač skrytě nebo otevřeně/ Váš / Náš přístup a logické osvětlení proč je návrh takový či makový. Neočekává přeci jen -PROBOHA- několik jpegů ale určité řešení, které má svoje logické opodstatnění, a je na každém z nás aby si tento svůj návrh obhájil a klienta navedl a přesvědčil o svém řešení. Přeci nás neplatí jen za usmolený jpeg s návrhem, ale tento návrh je přeci naším obrazem, naší představou, kterou klientovi prodáváme. Samozřejmě vše je otázkou další komunikace, která není někdy jednoduchá, ale vše má své východisko, a je nutno si uvědomit, že osobní prezentace a jednání a především vůle přesvědčit klienta je to podstatné. Sebelepší návrh neobstojí pokud nenalezneme pádné argumenty. A to platí i naopak ...

21. 1. 2013 13:46 Petr Sazama

Jak jsem již zmínil v prvním odstavci mého minulého příspěvku, výsledek je vždy kompromisem mezi cítěním grafika a míněním klienta. Jen málo grafiků odmítne platícího klienta kvůli tomu, že se jeho mínění grafikovi nelíbí. Jsou takové případy, ale ti dotyční jsou buď "za vodou" nebo jde jejich tvorba na zdi galerií. Jak píšu na svém blogu (sazagraphic.blogspot.cz), klient je ten jediný, kdo ten cirkus platí, takže má poslední slovo, ať se to grafikovi líbí nebo ne.

20. 1. 2013 12:03 milos

stanislave.... jste aspon prvni.. kdo logo kritizje... /jestli to tedy dobre chapu/.. a pritom nema v portfoliu totalni sragory. takze blahopreji

je tu ale vec.. o ktere jsme se jeste nezminili.. a to je jaksi vliv klienta.. klientovych predstav.. a nedejboze klientovi kreativity... na tvorbu jeho loga. a zrovna vas styl... bych se vsadil.. by u klienta tohoto typu tak uplne neuspel. ackoliv verim ze jse schopen se pranim klienta prizpusobit. stejne jako to mozna musel udelat autor tohoto loga...

a nezlobte se na mne... ale kdo z vas obecne posle klienta do haje.. kdyz neposloucha rady grafika.. ?

20. 1. 2013 00:27 gregory

to logo neni cool.

20. 1. 2013 00:21 stanislav bílek / www.apoka.cz

tohle snad nemyslíte vážně ???

18. 1. 2013 11:22 Petr Staníček

Jo! Paráda. Tradiční, klasické, přitom s moderním švihem. Je skvělé, že grafici pořád umí svou práci – živě jsem si představil nějakou tu "moderní" alternativu, třeba název svazu vyvedený v MS Calibri a vedle toho pootočené "V" symbolizující ten košík… Tady je tradice zrovna namístě i ten "přežitý" kruh má určitě svůj smysl (kvůli aplikacím) atd. Moderní, netřelý, cool a in není pokaždé nutné to nejlepší řešení, a grafik má umět pracovat i s pojmy tradice a dědictví.

18. 1. 2013 09:51 milos

hm....

ale ja tam ten micek videl od prvniho okamziku. zda se tedy ze mam nejaky problem... zamyslim se nad sebou.

jen analfabeta muze pri pohledu na logo napadnout ze je to amplion... zvon.... cokoliv...

o ostatnich kriteriich bych se nerad bavil.. vse bude jen ryze subjektivni hledisko. nebo existuje nejaky sofistikovany objektivni postup hodnoceni loga? ja nejsem zadny grafik.. poucte mne prosim.

ja se jen ptam.. kde jsou vsechna ta skvela.. uzasna loga.. s perfektni typografii... skvelou stylizaci... ktera je tady jiste polovina diskutujicich schopna vytvorit?

17. 1. 2013 16:52 HM

Miloši, tak infantilní komentář jsem dlouho nečetl. Zásadně se komentářů zdržuju, ale vy mi nedáváte jinou možnost. Pokud si už někdo dá do loga např. jablko, tak by jednomu nemělo připomínat hrušku a druhému pomelo. Pokud tomu tak je, tak hovoříme o špatné stylizaci, takové věci by vás mohli naučit dokonce už na základních uměleckých školách. Zde je evidentní snaha o stylizaci onoho míčku. Představoval jsem si ledacos, že jde o míček mi došlo až po přečtení textu. Což je zásadní chyba, logo by mělo jasně evokovat obsah! Váš argument ohledně těch log, které nereflektují obsah, není ani třeba nějak komentovat, jak již bylo řečeno, nebylo to jejich primárním cílem, spíše vytvořit dobře zapamatovatelnou, dobře vypadající atd. značku, což si například takové značky, co jste uvedl, mohly bez pardonu dovolit. Jinak co se týče loga – špatná stylizace, typografie a ten bílý prostor za míčkem taky není zrovna "pastvou pro oči".

17. 1. 2013 09:47 Petr Sazama

Dle mého názoru, logo je pojato velmi dobře, jak ohledně stylu, tak samozřejmě barev (u kterých asi ani není možno moc laborovat). Předpokládám, že odráží i všechny připomínky zadavatele, což je podstatná věc.

Nicméně, osobně bych symbol míčku volil více zjednodušený, modernější (viz. podobné svazy ze světa - příspěvek od Kanibala). Konkrétně zmíním bílý pruh na chvostu míčku, běžící zleva dolů doprava. Nenapadá mě, co symbolizuje. Rotaci míčku?

Zjednodušil bych i zredukováním množství linek, způsobují trochu roztříštěnost symbolu. Stejně jako modrá kreslí přechod mezi hrotem míčku a chvostem, tak červená by měla jen jednoduše naznačit vnitřek chvostu. Stejně tak vystřídat max. dvě linky symbolizující rychlost hry. Vše více směrem k symbolice a jednoduchosti.

Toto je pouze můj náhled, z praxe vím, že je složité udělat věci jednoduché.

16. 1. 2013 23:11 Pavel Frič

Velmi dobře jsem se zasmál. Brilantní text v úvodu a pokrokový design. Jen víc takových vtipů.

16. 1. 2013 10:04 lh>milos mrright1

Bohuzel srovnavate nesrovnatelne, IBM, Nike ani Adobe se nesnazily do loga nacpat predmet sveho podnikani. Stejne tak CBS nemusel trvat na ztvarneni kosicku a mozna by to dopadlo lepe.

15. 1. 2013 22:57 eman

Povedené logo!

15. 1. 2013 18:04 pepe

To jsou komenty. Logotyp vypadá retro, ale není...je vidět, že si s tím grafik pohrál a myslel u toho...vlajka – košík – dynamika (super).
Kdo prská, ať pošle lepší a můžeme se konstruktivně bavit.

15. 1. 2013 16:23 Tomáš Pakosta

Kvalita grafického designu se v Česku obecně nezlepšuje. Nechci se nikoho dotknout, ale pokud Font myslí svůj komentář k tomuto logu vážně, kritická úroveň odborné veřejnosti k tomu jen přispívá.

15. 1. 2013 16:23 david

Stylizace je podle mě skvělá......akorát mám výhrady k sazbě......možná by bylo lepší vysázet text vedle nebo pod symbol, než takhle do kruhu.......tohle mi totiž přijde trochu jako minulost.....

15. 1. 2013 11:15 derufin

nemůžu říct, že se mi vysloveně nelíbí, stylizace má logiku, je dynamické... ale! ve srovnání s logem irského předsednictví eu, které je čisté, jednoduché a přesto v sobě nese jasnou symboliku - je to trochu kostrbaté a složité... jeden z autorů příspěvků zmínil logo nike... to je podle mého názoru cesta, jak udělat kvalitní, nebo spíš superkvalitní logo... čím jednodušší, tím lépe, ale je to dřina... logo čbs je zkrátka pouze dobré.

15. 1. 2013 10:36 milos

tak ja nevim... tady prispivaji grafici.. nebo jejich klienti. protoze ty kydy.. co jsou tady.. jsou jako kydy marketeru.. kteri se musi vyjadrit ke kazdy kravine.. jen aby neco rekli. tak az vam chlapci bude nekdo takovy kritizovat dilo.. tak si na sebe vzpomente... ze delate uplne to samy.

ta teorie.. ze z loga musi byt mermomoci videt co presne znamena.. mi prijde dost silena. logo patrne funguje vzdy v nejakem kontextu. hodnotit logo tak.. ze ho vytisknu na bily papir.. a nekoho nezasveceneho se zeptam.. co to je za firmu.. co vyrabi.. apod. mi prijde naprosto zcestne...

poznate z loga IBM ze dela pocitace? poznate z loga Nike.. ze dela sportovni veci? poznate z loga Adobe ze dela soft? vlastne mne spis nenapada jedine opravdu dobre logo.. ktery by tuhle prvoplanovou ukecanost melo

tohle logo.. ČBS... je naprosto v poradku..

15. 1. 2013 10:07 DN

S původním se nedá srovat. Stylizace míčku je povedená ale na logo mi to příjde prvoplánové bez nápadu.

15. 1. 2013 09:54 Kanibal

Líbí, kvalitní stylizace, barvy jsou vhodné - např. při mezinárodních akcích nebude dělat mezi ostatními ostudu. Jinak k tomu nepoznání míčku... mrkněte na obdobná: http://www.ffbad.org/, http://www.bwfbadminton.org/, http://www.badmintoneurope.com/Cms/.

15. 1. 2013 09:34 @standakaluza

Perfektní! Což se tradičně nedá říct o místních komentujících...

14. 1. 2013 23:49 martin

Ja myslim, ze bez precitania textu by nikto nevedel o co ide. Samozrejme, ked to bude pocas badmintonoveho zapasu na nejakom banneri tak si to ludia spoja s kosikom ale ak by som to videl niekde mimo... Inak u vas sa kosiku hovori micek? To je divne :-)

14. 1. 2013 19:56 kamil

srolovany noviny? amplion? nebo co ze to vlastne je?

14. 1. 2013 16:03 rosta

existuje na tomto webu nekdo kdo by dokazal neco pochvalit? snad jsem tu jeste nevidel pozitivni ohlasy na cokoliv, vsichni by jste to zvladli lip co?

14. 1. 2013 15:55 lh

nelibi: kosicek jsem poznal az po precteni, souhlas s gongem.

14. 1. 2013 15:43 gong

je to trošku zvon křížený s amplionem

14. 1. 2013 14:54 Jan Macek

Možná by to mohlo být jednodušší. A podobá se trochu logu Hospodářské komory.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.