České výrobky mají nové logo... ach!
Tak se objevilo zase zbrusu nové logo coby počin aktivních úředníků. Nepoučeni z předchozích nezdarů v podobě značek Czech Made, Klasa apod., kreativně napomáhají propagaci českých produktů v zahraničí novými symboly. Škoda, že tyto asi málokterý cizinec pochopí a identifikuje s naší zemí…
Autora ani průběh výběru této značky (odborná komise, odměna atd.) bohužel zatím neznáme. Šlo o soutěž nebo byl osloven vybraný grafik?
Některé české firmy se podle poslední Strategie snaží o větší popularizaci a medializaci českých výrobků mj. i vyhlášením měsíce října "měsícem českého zboží".
Přestože tyto aktivity údajně vyplynuly z různých konferencí a výsledků výzkumů mezi spotřebiteli, zdravý selský rozum říká, že není nad poměr cena/kvalita. A kde tento poměr nefunguje, tam ani deset značek a vyhlášení celého "století českého zboží" nepomůže… Nebo ano? A víte, kdy je třeba měsíc bulharského zboží? :-))
O ministerské soutěži na logo Czech made a tristním výsledku jsme psali již ve Fontu 3 z roku 1993.
Podívejte se na přehlídku spotřebitelských značek – viz zde.
Může tato pestrá směs nekvalitních log nějak pomoci?
Komentáře k článku
9. 7. 2010 15:37 Versini
8. 7. 2010 05:14 m2s / ideafirst.cz
3. 7. 2010 23:16 mk
3. 7. 2010 10:40 Johny
2. 7. 2010 10:41 Petr
1. 7. 2010 19:47 Michal Malina:.
Protože to je s největší pravděpodobností oskenováno z týdeníku Strategie :)
1. 7. 2010 19:10 trdelnik
1. 7. 2010 09:24 font
1. 7. 2010 09:13 PZ
Řemeslně mi připadá značka naprosto profesionálně zvládnutá, škoda, že se nepoužívá místo Czech Made a Klasy... Tedy pokud je vůbec takové logo potřeba.
1. 7. 2010 00:02 ente
30. 6. 2010 23:55 MB
Podle jejich webu se to jevi jako nejaka soukroma iniciativa, takze imho clanek mimo misu...
30. 6. 2010 22:14 Michal Malina:.
*copyright
30. 6. 2010 21:20 HM
30. 6. 2010 19:17 Robert Štencl
30. 6. 2010 18:27 jana
...Důležitou podmínkou úspěchu je správné logo. Musí být jasné a jednoduché. Musí se zákazníkům líbit a musí prodávat . My takové logo máme. Umístěním tohoto loga na výrobky se dramaticky zvýšil jejich prodej.
Umístěním právě tohoto loga na výrobky se zvýšil prodej výrobků o 75%...
...1. Zapsaná chráněná známka na úřadu průmyslového vlastnictví ČR, muže být použito pouze udělením licence.
2. Symbol českého národa - lipový list - vyjadřuje emoce - hrdost a tradici.
3. Barva a tvar srdce - emoce - mám to rád, líbí se mi to, je to blízké mému srdci.
4. Stylizované C jako "Český" objímá lipový list a tvoří ucelený kruhový obrazec. Kruh symbolizuje účelenost, provázanost a ochranu.
5. ČESKÝ VÝROBEK - jasné a jednoznačné pro rychlou orientaci zákazníků.