Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

České výrobky mají nové logo... ach!

Tak se objevilo zase zbrusu nové logo coby počin aktivních úředníků. Nepoučeni z předchozích nezdarů v podobě značek Czech Made, Klasa apod., kreativně napomáhají propagaci českých produktů v zahraničí novými symboly. Škoda, že tyto asi málokterý cizinec pochopí a identifikuje s naší zemí…

Autora ani průběh výběru této značky (odborná komise, odměna atd.) bohužel zatím neznáme. Šlo o soutěž nebo byl osloven vybraný grafik?

Některé české firmy se podle poslední Strategie snaží o větší popularizaci a medializaci českých výrobků mj. i vyhlášením měsíce října "měsícem českého zboží". 

Přestože tyto aktivity údajně vyplynuly z různých konferencí a výsledků výzkumů mezi spotřebiteli, zdravý selský rozum říká, že není nad poměr cena/kvalita. A kde tento poměr nefunguje, tam ani deset značek a vyhlášení celého "století českého zboží" nepomůže… Nebo ano? A víte, kdy je třeba měsíc bulharského zboží?  :-))

 

O ministerské soutěži na logo Czech made a tristním výsledku jsme psali již ve Fontu 3 z roku 1993.

 

Podívejte se na přehlídku spotřebitelských značek – viz zde.
Může tato pestrá směs nekvalitních log nějak pomoci?

  


Komentáře k článku

9. 7. 2010 15:37 Versini

PACMAN!

8. 7. 2010 05:14 m2s / ideafirst.cz

československý socialistický výrobek 1974, nostalgický kousek (:

3. 7. 2010 23:16 mk

carrefour

3. 7. 2010 10:40 Johny

Nejlepší je LEV s PALCEM NAHORU.... možná by potřeboval trocha omlazovací kůry, ale je BEST OF!!!!!! Klasa je růžová prdelka s modrým bobkem, ověřená kvalita je modré cosi v černém poli a to na vrchu, to je logo z let 95-97....

2. 7. 2010 10:41 Petr

Jaké listí???

1. 7. 2010 19:47 Michal Malina:.

> trdelnik

Protože to je s největší pravděpodobností oskenováno z týdeníku Strategie :)

1. 7. 2010 19:10 trdelnik

proc je v tom listi ten text?

1. 7. 2010 09:24 font

Text byl převzat z článku v poslední Strategii, ze kterého vyplývá, že jde o zavádění nového loga. Za případné nepochopení zprávy a mylnou interpretaci (ať už námi nebo týdeníkem Strategie) se omlouváme.

1. 7. 2010 09:13 PZ

ente: a Slovensko má v názvu C? Možná, že vy píšte SlovenCko...

Řemeslně mi připadá značka naprosto profesionálně zvládnutá, škoda, že se nepoužívá místo Czech Made a Klasy... Tedy pokud je vůbec takové logo potřeba.

1. 7. 2010 00:02 ente

logo je v ok. ALE postrádá identitu státu. Když pod logo například napíši "slovenský výrobek" tak to taky funguje. chybí barvy státu. kdo neumí česky tak to logo nepochopí. myšlení pana štencla tak trochu nechápu..

30. 6. 2010 23:55 MB

"Tak se objevilo zase zbrusu nové logo coby počin aktivních úředníků."

Podle jejich webu se to jevi jako nejaka soukroma iniciativa, takze imho clanek mimo misu...

30. 6. 2010 22:14 Michal Malina:.

Nějak tomu tedy nerozumím. Logo ČESKÝ VÝROBEK pochází od pana Štencla, které, jak uvádí, vzniklo v roce 2000. Na webu bastart.cz je uveden rok 2004*. Nicméně jestliže logo vzniklo tak dávno, pak postrádám smysl nadpisu článku. Nebo se logo začalo používat až teď?

*copyright

30. 6. 2010 21:20 HM

logo Český výrobek... od Bastart... co konkrétně je zde kritizováno? Barevnost je jasná, kompozice je pěkná, motiv lístku není významově špatný. Co by tedy mělo být symbolicky v logu... aby byla značka identifikovatelná? Neměla by třeba Nike mít ve znaku místo "fajfky" náhodou botu? Tenhle příspěvek je dle mého trochu mimo mísu...

30. 6. 2010 19:17 Robert Štencl

Logotyp „Český výrobek“ jsem vytvořil v roce 2000 na zakázku pro soukromý subjekt. Ani po deseti letech mi to nepřipadá nějak zoufalé.

30. 6. 2010 18:27 jana

to jsem našla na stránkách ČESKÉHO VÝROBKU:

...Důležitou podmínkou úspěchu je správné logo. Musí být jasné a jednoduché. Musí se zákazníkům líbit a musí prodávat . My takové logo máme. Umístěním tohoto loga na výrobky se dramaticky zvýšil jejich prodej.
Umístěním právě tohoto loga na výrobky se zvýšil prodej výrobků o 75%...

...1. Zapsaná chráněná známka na úřadu průmyslového vlastnictví ČR, muže být použito pouze udělením licence.
2. Symbol českého národa - lipový list - vyjadřuje emoce - hrdost a tradici.
3. Barva a tvar srdce - emoce - mám to rád, líbí se mi to, je to blízké mému srdci.
4. Stylizované C jako "Český" objímá lipový list a tvoří ucelený kruhový obrazec. Kruh symbolizuje účelenost, provázanost a ochranu.
5. ČESKÝ VÝROBEK - jasné a jednoznačné pro rychlou orientaci zákazníků.

30. 6. 2010 16:57 speedy

!!! tedy ten lev s palcem nahoru je ale zprasenina! Ta zadní pracka je asi vykloubená... za tohle by autor měl dostat tři roky natvrdo. Kdo to dělal? Neví ani, že český lev je dvouocasý?

30. 6. 2010 16:33 Petr

Má cenu to komentovat? :)

30. 6. 2010 16:10 Aleš Exler

ty p..o :-D




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.