Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Česká pojišťovna se pře s autorem svého loga

Akademický malíř Zdeněk Kolářský se pře s Českou pojišťovnou o to, zda měla právo upravit své logo. Kolářský tvrdí, že ČP logo pozměnila bez jeho vědomí, a poukazuje na to, že logo má smluvně autorsky chráněné. Připravuje proto proti pojišťovně právní kroky.

ČP o změně původního loga jeho autora informovala a právo logo upravit či změnit je samozřejmě právně zakotveno, reagoval Jan Marek z tiskového oddělení ČP. Ta logo upravila, aby podpořila své podnikání.

"Nikdo z České pojišťovny mi neřekl, že by mělo dojít k nějakým úpravám loga. O jeho změně jsem se dozvěděl až z tisku. Nevím, co to znamená," řekl Kolářský. ČP se k němu prý vždycky chovala slušně, nyní mu ale nezbývá nic jiného, než učinit proti ní právní kroky. Má totiž obavy, aby takto nevznikl plagiát jeho díla.

"Podoba loga bývá definována 'design manuálem' a změna, která je provedena v rozporu s ním a bez vědomí autora, může být z jeho pohledu porušením autorského práva. Záleží ale na konkrétní podobě licenční smlouvy. Vždy se vyplatí při těchto změnách věnovat se nejen logu, ale také licenčním podmínkám," uvedl ke sporu Petr Novotný z advokátní kanceláře VDNU Legal.

Česká pojišťovna ve čtvrtek slavnostně oznámila, že chce stabilizovat a postupně i zvýšit svůj podíl na trhu, k čemuž jí má pomoci mimo jiné i mírná změna loga a sloganu. Do tohoto konceptu bude ČP v dalších dvou letech investovat přes miliardu korun.

S novým logem se bude veřejnost seznamovat postupně. Uvidí jej například v nové reklamní kampani, klienti se s ním zase setkají na veškeré korespondenci s pojišťovnou či na webu.

Zdroj: lidovky.cz


Komentáře k článku

13. 11. 2011 13:04 doktorrr

co se práv týče, jsme v Čechách, né, nic mě neudivuje, tolik věcí se ven nedostane, jak se, co kde šmelí, dělaj to malý, dělaj to velký

13. 11. 2011 13:04 doktorrr

teda asi bych ho stlačil podobně jak je to nový, zaoblení nějaký trochu...

13. 11. 2011 13:02 doktorrr

akademický malíř, dneska magistr umění... jako vzal bych starší členitější žlutej motiv a dal ho do novýho modrýho pole

4. 11. 2011 19:29 Petra

Nevím jak Vám, ale mě se to staré logo stejně líbí víc :-)

27. 10. 2011 18:29 davidkotulan

>to f +1

23. 10. 2011 10:15 f

Nevím jak je právně ošetřené logo pana Kolářského, ale jeho právní pře je v rozporu se současným způsobem grafické práce a v podstatě vylučuje redesign jakékoli značky. Zdeněk Kolářský není akademický malíř ale sochař a především medailér. Nevím, zda je vykuk, ale mám pocit že ano. Jeho "původní" návrh je totiž podobným redesignem staršího loga jako je ten, proti kterému se nyní právně ohrazuje.

20. 10. 2011 19:45 Richard Studenovský

Co je na titulu Akademický malíř podivného? .-))) Že se nepoužívá ve světě? No, to je ale inteligentní argument.

20. 10. 2011 18:08 David

eix : jaky vykuk? Je to stary pan, ktery si vazi sveho titulu ak. mal. a pokud pojistovna nema osterena autorksa prava, je to jeji problem. On ma v takovem pripade trvat na podminkach, za jakych jim kdysi udelal kvalitni znacku se tremi propletenymi lipovymi listy. jestli se nekdo domaha sveho prava (jako treba Cihlar ve Fejkove ZOO), je napaden, ze je vykuk, ktery se chce obohatit? Zijeme v pravnim state nebo ne?

20. 10. 2011 11:06 eix

Z toho na mne jde trochu hrůza, jsem klientem této velké pojišťovny a ona si neumí ošetřit takovou základní věc? Jak je to potom s mými pojistkami? Kdo to je ten vykuk? Už ten podivný titul akademický malíř, který se stále ještě s takovou oblibou používá u nás a nikde jinde ve světě budí silnou nedůvěru.

17. 10. 2011 11:05 Ondřej Panoch | quickdesign.cz

Tak jsem viděl reklamní sport v TV a už chápu ten dost tmavý gradient. V reklamě je totiž logo umístěno na velmi tmavém podkladu, takže gradient působí lépe. Nicméně varianta pro umístění na bílém podkladu by si zasloužila nějakou lehkou modifikaci, zde mi to opravdu přijde tmavé. Abych pravdu řekl, tak to handrkování s autorskými právy moc nechápu. Jednou jsem pro někoho něco navrhl, dostal zaplaceno a šmitec - at si přeci ČP dělá s logem co uzná za vhodné. Mě to přijde trochu jako vydírání. Osobně bych nikdy nikoho takto nepopotahoval.

15. 10. 2011 21:23 davidkotulan

To šlo hodně rychle. Taky jsem zvědavej jak to dopadne. Jak je to vůbec Fonte s autorskými právy po letech. U některých děl (hudba, kniha, obraz) se po letech promlčejí, jak to je u grafických prací? Má po tolika letech právo? Nelze tento redesign považovat jako nové logo s novým duchem, bez zásahu a úprav originálních dat?

15. 10. 2011 14:14 Berni

David Šuška: Možná proto, že se autorského práva nelze vzdát. Jednou jsi autor, navždy jsi autor. Jediné, co můžeš prodat je licence. Proto se často směji, jak čtu různé podmínky grafických outěží, když je v podmínkách uvedeno „převedení autorských práv“.

14. 10. 2011 19:09 David Šuška - WEBNI.CZ

Zajímavé, silně se divím, že pojišťovna neodkoupila autorská práva.

14. 10. 2011 11:57 DH

takhle se ale u nás dělají redesigny běžně. Pokud Kolářský u soudu uspěje může to být precedent a strhne se lavina žalob :-)




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.