Česká Lípa není díra. Jak bude vypadat českolipské logo?
V rozpočtu města Česká Lípa na letošní rok byla zastupitelstvem schválena částka 200 000 Kč na zpracování vizuálního a komunikačního stylu. Vypadá to, že rada města prozatím nechala zpracovávat tento nápad grafika a fotografa Tomáše Červenku, který navrhl tři varianty. Nikde nejsou zatím k vidění, ale známe jejich textový popis… :)
Je to moderní, nebo zbytečné? Vedení českolipské radnice chtělo připravit jednotný vizuální styl města i jeho nové logo. Něco, co by pomohlo Českolipany spojit a sjednotit jejich hrdost na to, že pocházejí nebo žijí právě v České Lípě.
Na návrh opozice se přípravy nového jednotného stylu prezentace České Lípy odkládají. Opoziční zastupitelé Věcí veřejných označili snahu města dokonce za „trapnou" ve srovnání s tím, co prý skutečně trápí obyvatele České Lípy. Město má tak další téma, které ho může rozdělovat.
Nový jednotný vizuální a komunikační styl města navrhla městská Komise pro komunikaci s veřejností. „Cílem celého projektu je pomoci městu v propagaci v rámci České Lípy i mimo ni, sjednotit veškerou vnější i vnitřní komunikaci města a najít nový směr, nový impuls, který by město posunul kupředu,“ informuje komise. „Především však jde o to, aby nový vizuální styl pomohl najít místním obyvatelům vztah k městu, kterého by si vážili, chtěli se o něj starat a byli na něj hrdí.“
Podle informací Komise pro komunikaci s veřejností hrál při debatách o novém vizuálním a komunikačním stylu města roli také osud oficiálního historického znaku města. „Máme za to, že současné nadužívání znaku na mnohdy velmi běžných materiálech vede k jeho postupnému znehodnocení,“ míní členové komise. Nově by se měl tedy používat jen při těch nejvíce reprezentativních a slavnostních příležitostech. „Nový vizuální styl města by mu vrátil váhu, které je hoden.“
Příprava loga a komunikačního stylu města se ale nakonec odkládá. Na návrh opoziční zastupitelky Romany Žatecké (ČSSD) se k návrhům bude nejdřív vyjadřovat veřejnost.
„Uznávám, že logo, které sjednotí komunikaci města, by tiskovinám a jiným slušelo, ale chci průhlednou zakázku a názor obyvatel města. Aktuálně jsou připraveny tři návrhy a je jen na nich, které jim bude připadat víc sexy. Hlavně mladí lidé mohou mít pro tuto věc cit a pochopení,“ uvedla Žatecká.
Tři návrhy řešení vizuálního stylu
Jejich autorem je grafik a fotograf Tomáš Červenka, který je zároveň autorem grafického designu festivalu Lípa Musica a také tvůrcem nedávno vydané knihy leteckých pohledů Českolipsko na dlani.
• Varianta A: se nese v duchu hesla Lípa žije! Tento návrh je velmi mladý, jednoduchý a dynamický. Prezentuje Českou Lípu jako město se širokou nabídkou volnočasových aktivit, kde se stále něco děje, město, které pulsuje životem a má co nabídnout.
• Varianta B: se nese v duchu Lípa je historie i budoucnost. Tento návrh je konzervativní, nejvíce statutární, je zde zastoupena důstojnost a symbolika města. Prezentuje Českou Lípu jako město s bohatou a významnou historií, které se však nezastavilo a snaží se stále rozvíjet.
• Varianta C: je nositelem hesla „s Lípou v srdci“. Tento návrh je založený na touze lidí patřit k nějaké komunitě. Pracuje s postojem, že každý si své město nese v srdci a je rád, když jednoduchým znakem může dát najevo, že patří zrovna do České Lípy. Zastupuje nejen město jako takové, ale i okolní přírodu a především lidi, kteří v Lípě žijí, tvoří, sportují, baví se, pečují o ni.
Zdroj zde.
Co si myslíte o prezentaci návrhů formou textového popisu? A o vybrání jednoho místního „grafika“?
Parodii Česká Lípa není díra naleznete zde.
Doufejme, že nakonec zastupitelstvo přistoupí k profesionálnějšímu postupu a vizuální styl tohoto města nedopadne jako jejich logo pro akci Zdravé město…
Komentáře k článku
3. 2. 2014 10:36 Font
10. 1. 2014 15:08 Jiri Gottlieber
8. 1. 2014 18:11 Žlababa
Pan Červenka byl nejdříve „pověřen zpracováním průzkumu na téma vizualizace města“ (s jím odhadnutou cenou 397 000 Kč), pak přímo pověřen vypracováním třech variant loga.
http://www.mucl.cz/customers/mucl/ftp/File/OKT/Sekretariat/zastupitelstvo/2013_12_18/29ZM.pdf
Enjoy!