Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Česká Lípa není díra. Jak bude vypadat českolipské logo?

V rozpočtu města Česká Lípa na letošní rok byla zastupitelstvem schválena částka 200 000 Kč na zpracování vizuálního a komunikačního stylu. Vypadá to, že rada města prozatím nechala zpracovávat tento nápad grafika a fotografa Tomáše Červenku, který navrhl tři varianty. Nikde nejsou zatím k vidění, ale známe jejich textový popis… :)

Je to moderní, nebo zbytečné? Vedení českolipské radnice chtělo připravit jednotný vizuální styl města i jeho nové logo. Něco, co by pomohlo Českolipany spojit a sjednotit jejich hrdost na to, že pocházejí nebo žijí právě v České Lípě.

Na návrh opozice se přípravy nového jednotného stylu prezentace České Lípy odkládají. Opoziční zastupitelé Věcí veřejných označili snahu města dokonce za „trapnou" ve srovnání s tím, co prý skutečně trápí obyvatele České Lípy. Město má tak další téma, které ho může rozdělovat.

Nový jednotný vizuální a komunikační styl města navrhla městská Komise pro komunikaci s veřejností. „Cílem celého projektu je pomoci městu v propagaci v rámci České Lípy i mimo ni, sjednotit veškerou vnější i vnitřní komunikaci města a najít nový směr, nový impuls, který by město posunul kupředu,“ informuje komise. „Především však jde o to, aby nový vizuální styl pomohl najít místním obyvatelům vztah k městu, kterého by si vážili, chtěli se o něj starat a byli na něj hrdí.“

Podle informací Komise pro komunikaci s veřejností hrál při debatách o novém vizuálním a komunikačním stylu města roli také osud oficiálního historického znaku města. „Máme za to, že současné nadužívání znaku na mnohdy velmi běžných materiálech vede k jeho postupnému znehodnocení,“ míní členové komise. Nově by se měl tedy používat jen při těch nejvíce reprezentativních a slavnostních příležitostech. „Nový vizuální styl města by mu vrátil váhu, které je hoden.“

Příprava loga a komunikačního stylu města se ale nakonec odkládá. Na návrh opoziční zastupitelky Romany Žatecké (ČSSD) se k návrhům bude nejdřív vyjadřovat veřejnost.

„Uznávám, že logo, které sjednotí komunikaci města, by tiskovinám a jiným slušelo, ale chci průhlednou zakázku a názor obyvatel města. Aktuálně jsou připraveny tři návrhy a je jen na nich, které jim bude připadat víc sexy. Hlavně mladí lidé mohou mít pro tuto věc cit a pochopení,“ uvedla Žatecká.


Tři návrhy řešení vizuálního stylu

Jejich autorem je grafik a fotograf Tomáš Červenka, který je zároveň autorem grafického designu festivalu Lípa Musica a také tvůrcem nedávno vydané knihy leteckých pohledů Českolipsko na dlani.

• Varianta A: se nese v duchu hesla Lípa žije! Tento návrh je velmi mladý, jednoduchý a dynamický. Prezentuje Českou Lípu jako město se širokou nabídkou volnočasových aktivit, kde se stále něco děje, město, které pulsuje životem a má co nabídnout.

• Varianta B: se nese v duchu Lípa je historie i budoucnost. Tento návrh je konzervativní, nejvíce statutární, je zde zastoupena důstojnost a symbolika města. Prezentuje Českou Lípu jako město s bohatou a významnou historií, které se však nezastavilo a snaží se stále rozvíjet.

• Varianta C: je nositelem hesla „s Lípou v srdci“. Tento návrh je založený na touze lidí patřit k nějaké komunitě. Pracuje s postojem, že každý si své město nese v srdci a je rád, když jednoduchým znakem může dát najevo, že patří zrovna do České Lípy. Zastupuje nejen město jako takové, ale i okolní přírodu a především lidi, kteří v Lípě žijí, tvoří, sportují, baví se, pečují o ni.

Zdroj zde.         

 

Co si myslíte o prezentaci návrhů formou textového popisu? A o vybrání jednoho místního „grafika“?

Parodii Česká Lípa není díra naleznete zde.

Doufejme, že nakonec zastupitelstvo přistoupí k profesionálnějšímu postupu a vizuální styl tohoto města nedopadne jako jejich logo pro akci Zdravé město…


Komentáře k článku

3. 2. 2014 10:36 Font

Zde jsou k vidění uvedené návrhy:

http://www.i-noviny.cz/ceska-lipa/nove-logo-mesta-ceska-lipa

10. 1. 2014 15:08 Jiri Gottlieber

Jakou parodii? Děkujeme za propagaci jednoho ze sloganů, který si zvolil na své triko klub Progres, který provozuje jako o. s. v České Lípě volnočasový hudební a divadelní klub. www.klubprogres.cz

8. 1. 2014 18:11 Žlababa

Z dokumentu ze zasedání rady města vyplývá, že si vybrali variantu C.
Pan Červenka byl nejdříve „pověřen zpracováním průzkumu na téma vizualizace města“ (s jím odhadnutou cenou 397 000 Kč), pak přímo pověřen vypracováním třech variant loga.
http://www.mucl.cz/customers/mucl/ftp/File/OKT/Sekretariat/zastupitelstvo/2013_12_18/29ZM.pdf
Enjoy!




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.