Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Česká Kamenice získala novou tvář

na homepage

Svěží, moderní, provzdušněné. Takové budou nově všechny plakáty, vizitky nebo propagační materiály České Kamenice. Ta představila svůj nový grafický vizuál. Hlavním tématem je slogan „Česká Kamenice spojuje“. Tradiční městský znak nahradí při všedním použití zbrusu nové logo.

321

4

5

 

Poprvé mohli lidé vidět zbrusu novou prezentaci v městských novinách, které se oblékly do nového hávu vycházejícího právě z grafického manuálu. Logo připomínající zdobný architektonický prvek, který je například na českokamenické Mariánské kapli, prezentuje Kamenice nyní také na sociálních sítích. „Chceme být turistickým centrem regionu. Proto považujeme za důležité zlepšit naše propagační a marketingové aktivity,“ vysvětlil starosta Jan Papajanovský, proč město výrazně proměnilo svou vizuální identitu. Českou Kamenici to vyjde přibližně na 50 tisíc korun.

Zdroj a více zde nebo zde.

 

Manuál ke stažení:  manual_02_03_2020.pdf

Pod manuálem je podepsán Jaroslav Kopřiva. Jestli je i autorem loga nevíme.

 

Názor redakce: Za nás slušná (pro menší města až nadprůměrná) práce. ALE!! Logo a poměrně rozsáhlý manuál vizuálního stylu města jen za 50 tisíc? To si dělají srandu…


Komentáře k článku

1. 4. 2020 15:24 Olga

Je to zase strašný, Obce a města mají nádherné znaky s vlastním příběhem, existuje na to samostatný obor, který se řídí pravidly - Heraldika a vexilologie - tyhle moderní patvary nikoho nezajímají. Snaha o minimalismus, ale proč?

18. 3. 2020 13:09 slow

a co jako? co s tím má společnýho TikTok ?

17. 3. 2020 18:03 Michal

15. 3. 2020 03:22 Swantowiet

Tvar je opravdu zajímavý, i když i já v něm vidím "22". Stačí hlavu trochu sklonit doprava a vidím vlnovku ze zdobných říms. Česká Kamenice je krásné (jakože) archaické jméno pro obec. Já bych se snažil celkový dojem z brandu alespoň trošku zheraldizovat.

10. 3. 2020 14:53 jakub

Mě ten symbol (možná vzdáleně evokující číslo 22) vlastně nijak neuráží.
Svým způsobem je zajímavější o originálnější než například jen šipka (Plzeň, Liberec).
Být autorem, urazila by mě ale výše odměny za tuto práci.

10. 3. 2020 14:31 wgx

Symbol otočit o 90 stupňů a byl by z toho docela hezkej věšák.. jinak mě trochu uniká smysl... jakože obkreslili nějaký zdobný prvek z kaple za 50? Huuustý..

10. 3. 2020 10:49 jirka

"zdobný architektonický prvek, který je například na českokamenické Mariánské kapli" - docela by mě zajímalo, jaký prvek barokní kaple má dvacetdvojka (nebo labuť odrážející se ve vodě:-)) připomínat. Nějaká souvislost je zřejmá leda teprve v některých aplikacích - viz letáčky, vizitky, ano, tam nějaký architektonický prvek, respektive ornament, vidím. V logu jako takovém ani náhodou.

10. 3. 2020 08:35 pala

No já teda se přidávam ke "Stará škola". Vůbec nechápu, co je 22, v manuálu to není vysvětleno a jako je žřejmé, že to tak bude číst každý. Ta kostrbatá linie oblouku je teda taky dost hrozná, úplně mi to trhá oči Vysvětlení a celou koncepci brandu taky nechápu. Česká Kamenice spojuje? Jako existuje v čechách ještě město, které nespojuje? Co tohle má městu přinést skutečně netuším. Cena 50 000 tak nějak podle mého reflektuje výsledek. "Chceme být turistickým centrem regionu" - na základě čeho z té identity? Jak ta identita/logo přispívá k tomu, že se to stane? Nechápu prostě. Celé mi to přijde na vodě, bezesmyslu. S čím se narozdíl od Staré školy neztotožňuji je volba písma. I když má pravdu v tom, co říká, je vždycky třeba přihlédnout k tomu, do jaké míry je u brandu takový požadavek realizovatelný. Při rozpočtu 50 000 je dost nereálné, aby se vytvořila jiná identita, která nebude lehat na Arial a Times u malého města a BFU kteří prostě dnes jedou všechno přes dokumenty ve Wordu. Tahle část mi nevadí, protože existujem v tak zabordelený době, že podobný dorty se dotýkají jen 1% lidí. Nějaký purismus mi v tomhle případě nepřijde přiměřený. Kdyby se zaplatilo 120 000, dalo se z toho udělat něco pěkného. Za 50 si myslím, že je výsledek adekvátní.

10. 3. 2020 05:22 Stará škola

Mno co má číslovka "22" společného s tímto městem? Od kdy je součástí grafického manuálu úvodník politika (starosty)? No a ve výčtu doplňkových písem je Arial a Times. To si snad autor manuálu dělá srandu míchat typického zástupce lineární statické antikvy s typickým představitelem dynamické antikvy Timesem.
Blahé paměti bychom za to dostali od našich pedagogů na SPŠG pěkně vyčiněno.
Zkrátka výběr písem v předmětném manuálu je jako když pejsek s kočičkou vařili dort. Ale hlavně, že to je levné a zmíněný kidndermanager v podobě starosty se může zviditelnit.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.





UGD logo na vysku-box