Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Česká bankovní asociace po redesignu

Česká bankovní asociace vznikla v roce 1990 pod původním názvem Bankovní asociace. Od roku 1992 působí jako dobrovolné sdružení právnických osob, podnikajících v peněžnictví a oblastech úzce navazujících. Za aktuálním redesignem stojí Jan Baborák

Jednoduchá a čistá typografická značka ČBA (jakýsi vertikální slitek písmen B a A) vizuálně odkazuje na logo European Banking Fereration, jehož provedení (spojení znaků E a B) je ale mnohem těžkopádnější a násilnější.

Pro zajímavost Bankovní Akademie dosud užívá logo, které zase připomíná starou značku Komerční banky. Redesign by proto také zasloužilo.

Za tip děkujeme Ondrovi Višinskému.


Komentáře k článku

5. 5. 2009 17:53 Tomáš

přijde mi, jakoby B padalo a tlačilo na A .. přechod je možná trochu zbytečný .. typografie nemastná neslaná .. ale lepší než staré .. to jo ..

5. 5. 2009 09:40 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Ja proste nechapu proc designery bavi delat monogramy. :) Kazdopadne, neni v tomto logu zadny napad. Litery tvorici monogram a typografie jsou dva samostatne prvky bez smysluplneho propojeni. Barevnost me vadi nejmene.

Ale celkove co me vadi, je ze to pri prvnim pohledu pusobi jako logo pro jiny segment. Puvodni logo nebo logo evropske federace je snadno zaraditelne. Nerikam ze by to melo byt vzdy pravidlo, ale nejakou navigaci byjsme zakaznikum temi logy poskytovat mohli. Samozrejmne ze cim vyhranenejsi produkt resime, tim specifictejsi a osobitejsi znacka bude, U bankovni asociace bych to cekal, narozdil napriklad od bank, jejichz loga jsou casto hodne komercni a efektni (prechody, lesky, 3D efekty).

5. 5. 2009 09:23 Kanibal

Vadí mi barevný přechod (tyrkysová do zelené?) a nesoulad mezi vertikálním symbolem A a B a výrazně horizontálním rozepsaným názvem. Tohle není to pravé...

5. 5. 2009 02:20 tea

ale proč ne. je to lepší než před tím, a barva to alespoň trochu zvýrazňuje, nebuďme tak dogmatičtí. není to špičková práce, ale je to změna k lepšímu, neuráží mě to.

5. 5. 2009 01:20 Ps1cho

nelíbí

4. 5. 2009 22:24 Martin John

Co to je?????

4. 5. 2009 20:14 Roman Kyselý

Nejen bankovní sektor, ale i ostatní instituce zabývající se financemi si zaslouží zcela graficky čisté, jednoduché stvárnění své identity. Bohužel, tady jsme skončili v půli cesty. Propojení obou písem a s barevným přechodem, patří snad do inzertního časopisu v naší novinové schránce, kde máme na formátu A4, 100 "duhových" inzerátů, 100 "duhových" logotypů. Druhé části logotypu není co vytknout.

Nemůžu si pomoci, (z jiného soudku) ale snad nejlepší propojení písem, u mě zůstává logo tabákového výrobce John Player Special! Černozlatý Lotus je i díky kabátu JPS, snad nejkrásněší auto historie formule 1.

4. 5. 2009 17:25 janzabransky

Celé mi to připadá ještě rozpracované. Dovedl bych si představit tuhle verzi loga provedenou geometricky a typograficky ještě precizněji. Například spodní část B se nabízí aby byla zarovnána s hlavním názvem. Barevnému přechodu moc v tomto případě nerozumím. Jako logu bankovní instituce spíš mírně ubírá než přidává ... Vůbec by mi nevadilo logo nebo jen symbol v jednobarevném provedení. K charakteru instituce se hodí jednoduchost, která by tomu prospěla. Kompozice BA z původního loga mi přijde jaksi vyváženější. Nechápu proč je u nového loga menší písmeno A v symbolu. Asi to nebylo v zadání ale umím si představit krásnou kompozici, kdyby se k BA přidalo doleva i Č. Hodnocení za mě 5/10.

4. 5. 2009 16:25 SRAMI

Mě se to nelíbí....

4. 5. 2009 16:02 Meela

Symbol a Typo mi nepřijdou zrovna šťastně zkombinované...




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.