Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Carrefour jde také do pestrých přechodů

S více než patnácti tisíci prodejními plochami v pětatřiceti zemích, generujícími příjmy z prodeje větší než sto miliónů eur, je francouzský řetězec Carrefour jedním z největších maloobchodů svého druhu na světě.

Ve svém korporátním designu zůstává symbol a typografie konzistentní od roku 1966, kdy se – pouze devět let po spuštění Carrefouru – objevil symbol C v kosočtverci. Letos byl zároveň s novou kampaní nazvanou Positive is Back představen lehce upravený symbol, který se po faceliftu objevuje také s gradienty.

Zdroj: www.underconsideration.com

*** sem barevné vzory

Zdá se býti novým trendem (viz nedávný článek o logu Melbourne), že logo už nemá jen základní typickou barevnost, ale objevuje se v mnoha barevných podobách a verzích. Nesnižuje to podle vás schopnost identifikace takového loga?


Komentáře k článku

26. 10. 2009 11:13 vinetu112

jako logo spatnyy .............neni daa se stiim delat hodne vjecii ale piismo mi tady vuubec nesedii

18. 9. 2009 16:13 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Oni nejsou na dně. :) Náhodou pro ně u nás ve firmě děláme a vím že jsou na tom celkem dobře. Ale design měli dost studenej, formální, vážnej.

Tyhle aplikace pokuď jste si dal tu práci a viděl jste celý vizuál jsou prostě svěží, fajn. Možná nevěříte, ale ono to prostě funguje. Ono celkově se celý obchod, jeho interier, rozmístění produktů, barvy které člověk potká při vstupu atd, to vše má vliv na to, nakolik si otevřete peněženku. Banány nejsou tam kde jsou jen tak pro nic za nic. Zkuste si o tom něco přečíst nebo vysledovat.

Tyhle řeči o tom, že něco stálo tolik a tolik a že zbytečně vyhozené peníze a jiné naznačování bez třeba konkrétní studie nebo přiložené logiky moc nemám rád. Třeba víte více než my, tak zkuste se podělit a řekněte kolik to stálo (pokuď to skutečně víte) a jak moc ztrátové nebo zbytečné to pro ně je. Nebo zase jen plácáte?

18. 9. 2009 15:52 m2s

Lukas Veverka> jo takhle, jako, ze je to vyskrabe ze dna timto faceliftem? ja bych se pripomnel jinak, ale nakonecj je to sumak. O graficky design uz stejne nejde.

18. 9. 2009 12:21 Lukas Veverka / www.parasite.cz

m2s: :) ptate se proc investovat v krizi do marketingu? :)

18. 9. 2009 10:25 Milan Sypěna

Navrhované (a zde neprezentované) adaptace s použitím barevných logotypů do značné míry omlouvají tu přeslazenou barevnost. Když jsem viděl pouze ten barevný spektákl sady logotypů, velký dojem to na mne neudělalo. Značně jsem ale korigoval původní úsudek právě po shlédnutí těch několika aplikací. Pro české oko je to poměrně nezvyklý přístup, ale dle mého by mohl fungovat.

Je trochu nefér srovnávat teto redesign s novým logem Melbourne, cílová skupina ani výchozí situace není stejná a věřím, že budovat logo na zelené louce bylo pro tvůrce méně svazující než posunout starší značku a vizuální styl do nového tisíciletí.

18. 9. 2009 04:43 m2s

Noo husty, redesign za mega. Minimalne. Proc?

17. 9. 2009 23:28 Jack Penate

Typo lepší, ale celkově to hodnotím jaké nepodstatný facelift, který většina lidí ani nepostřehne. Zůstává fracouzská konzervativnost kterou chtějí zachránit barevnými přechody. Celkově zůstává neslané nemastné.

17. 9. 2009 13:19 Lukas Veverka / www.parasite.cz

skoda ze font zde neukazal aplikace tech barevnych log. Protoze ty funguji velmi dobre. Je to svezi, optimisticky a vesely. Ja to nesnasim moc dobre tyhle sladke koncepty, ale prodavat to rozhodne bude.

S Melbourne bych to taky nesrovnaval, ty to maji mnohem pestrejsi.

Zkuste si proklikat ty odkazy, precist si informace prohlednout ukazky zkouknout nove spoty. Myslim ze to pak budete hodnotit trochu jinak. Rozhodne vedi co delaji.

17. 9. 2009 11:06 Vitezslav Valka (Pixmac)

Nejsem si jisty, zda si Carrefour muze tuto zmenu dovolit, ani jestli jim to pomuze vice prodavat. Ale treba to maji promyslene...

17. 9. 2009 08:32

.. jeste pripojuji odkaz na webovky zmineneho Domu umeni

http://www.dum-umeni.cz/cz

17. 9. 2009 08:32

i prechody mohou fungovat, viz. vizual brnenskeho Domu umeni. Ikdyz pripoustim, ze uplatnit takovy typ vizualu v ramci galerie je urcite snazsi nez v pripade mega rezetce, ktery je vzdy pln vizualnich ataku.

17. 9. 2009 02:59 ._.

ble...
vždycky jsem v tom logu z nějakýho důvodu viděl rybu. No a teď se ta ryba jmenuje Nemo.

16. 9. 2009 17:19 Ondra

No fuj!
Vypadá to, že designér stáhl sadu "100+ free web gradients" a má z ní radost jak malé děcko... A frantíci mu na to kupodivu skočili.

Tenhle výtvor nesahá promakanému konceptu Melbourne ani po podrážky, natož pak po špičky.

16. 9. 2009 17:13 vitek

> Michal Malina

no, spis jsem narazel na pismeno C v typo casti... :-)

16. 9. 2009 16:09 Michal Malina:.

Gradienty si dokážu představit na obalech, třeba v potravinářském průmyslu chladný zeleno-modrý přechod na zmrzlém nanuku :)

16. 9. 2009 16:03 Michal Malina:.

> TV

"Fonte, jakapak konzistence symbou a typografie od roku 1966?!" - nerozumím tomu. Carrefour měl po roce 66 jiné logo?

> vítek

nějak tak? :) http://www.gabonantes2.fr/english/images/carrefour.png

Starší symbol se mi asi líbí víc, přijde mi více výrazný. Na faceliftu se mi líbí propojení písmena "C" v typo části se symbolem...ale hladovým lidem je to stejně jedno :)

16. 9. 2009 15:36 a

neřekl bych zrovna G ale jednoznačný to teda neni

16. 9. 2009 15:10 vitek

Nevim, jestli jsem jediny, ale to nove „C“ mi evokuje spise „G“ - tedy Garrefour...

16. 9. 2009 15:09 Ps1cho

Ty barevné varianty jsou ošklivé, srovnání s melbourne rozhodně není na místě. Změna tvaru symbolu je spíš kosmetická a většina zákazníků ji určitě nezaznamená. S typografií moc nevím, je sice pravda, že C v názvu teď odpovídá C v symbolu, ale i tak se mi stará verze líbí víc. Nejspíš to bude jenom o zvyku :/

16. 9. 2009 14:25 Týna

povedený...líbí

16. 9. 2009 14:10 TV

Fonte, jakapak konzistence symbou a typografie od roku 1966?! Je fajn, ze jste si vsimli barvicek (take se lepe kritizuji), nicmene hlavni je zmena TYPOGRAFIE: pismeno C ted odpovida tvaru v symbolu, coz je jednoznacne plus.

16. 9. 2009 13:04 Petr Drahoš

Jak mají na webu pozměněné barvy tak to mi nevadí, možná i líbí, ale ty přechody je pěknej hnus!!!!!

16. 9. 2009 12:59 Adam

Podle mne je to out :-( - mozna ty barvicky s tim by se dalo cosi vymysletm ale ta nova typoska mne nesedi.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.