Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Bonton mění formát i logo

Rádio Bonton, které patří do skupiny Lagardère, se před časem představilo nově - jako pohodové rádio pro všechny, kteří mají rádi především české časem prověřené světové hity, zatímco v minulosti se profilovalo především jako metropolitní rádio s nejlepší hudbou posledních patnácti let.

„Všiml jsem si, že éter je plný rádií, které se ohánějí českou muzikou, ale fakticky jsou to jen sliby a reklamní slogany. Když zahrají tři české písničky v kuse, dělají z toho státní svátek. Tak jsme si řekli, že uděláme skutečné rádio českých melodií – Bonton,“ říká Miroslav Škoda, ředitel rádia Bonton a také rádia Frekvence 1.

Doplňující, ale důležitou součástí vysílání jsou dárky, které mohou posluchači vyhrát každý den. Se změnou formátu uvádí rádio Bonton také nový web a logo korespondující s novým obsahem.

 

Smajlík se sluchátky je výrazný…
Jen, když se objevil v Praze na billboardech vedle billboardů nákupního centra Letňany s podobným smajlíkem, napadlo nás, že možná mohli v Bontonu tomu svému navrhnout nějakou originálnější podobu (jiná barva, tvar)…

Co si myslíte vy?

Zdroj: mediaguru.cz 


Komentáře k článku

14. 8. 2012 09:29 a

MOTHER OF GOD

20. 6. 2012 08:25 muklik

TK: Celkem jsem tvůj postoj pochopil a netvrdím, že na tom není ani zbla pravdy. Jen je asi nemožné hledat pouze ryzí funkčnost na úkor estetična (což ale samozřejmě platí i obráceně).
Bohužel naše diskuze nic nezmění na tom, že se éterem bude valit další vlna popových srágor pod pláštěm dalšího křenícího se ksichtu...
Čest tvojí práci (v dobrém slova smyslu) :-)

19. 6. 2012 17:18 Petr

muklik>

to je setsakramentská pravda.

19. 6. 2012 14:49 TK

muklik maslo.sadlo >
Máš samozřejmě pravdu, mně nešlo o obhajobu tohoto výtvoru.
Mě jde o způsob krátkozrakého rychlohodnocení...

19. 6. 2012 14:33 muklik

TK: Když to řeknu polopatě, tak i blbej smajl se dá udělat několika desítkami způsobů, z nichž nejeden bude daleko estetičtější, než současný "Bontonfriendlylovelyandsooosweet" a při tom splní účel stejně, jako ten, který odprezentovali.
A estetično se v reklamně samozřejmě hodnotit musí. Je totiž rozdíl "fláknout" vytlemenou žlutou hubu (nic proti asiatům) na billboard a to samé šoupnout třeba na tričko (a dá předpokládat, že i na to v případě Bontonu dojde). U takového trička jde samozřejmě hlavně o to, aby ho lidé nosili, což je ovšem při neestetickém zpracování dost nepravděpodobné, tudíž se tato forma reklamy mine účinkem. Takže myslím, že estetika má i v reklamě velkou a mnohdy hlavní váhu.

19. 6. 2012 13:20 to Moroň

Když už chcete někoho poučovat jak správně psát, sám byste se měl naučit správně psát vy "dikaritiku".
Možná by to vyznělo trochu lépe... ;-)

19. 6. 2012 13:18 TK

To muklik maslo.sadlo >
A dá se dogmaticky držet tvých zásad - jako stále někam něco posouvat? Teoreticky asi jo. .-)
Já hodně bojuji s tím, že se vůbec může v reklamě hodnotit podle estetiky - libí-x-nelíbí, baví-x-nebaví ??? U reklamy je č.1 efektivita. Někdy k efektivitě vede estetika, ale ne vždy. Věci je třeba vidět v souvislostech...

Znovu zopakuji: "Pokud to někomu vadí, vybral si špatný obor, měl se věnovat umění..."

Pro standakaluza > Ta věta platí hlavně pro Vás.
A jestli něco obory posouvá, pak je to diskuse a kritické myšlení. Myslíte si, že by se medicína (když ji tedy na svém blogu zmiňujete) posunula, kdyby profesní lékařská komora nakazovala, jak se má o věcech přemýšlet?

19. 6. 2012 10:07 Moron

Lukáš Veverka: Určitě souhlasím, jen kdybyste o "úrovni" psal "na úrovni" (bez hrubek a s dikaritikou), možná by to vyznělo trochu lépe...

Obecně k logu: Je to lehce zaměnitelné, šeredné a podbízivě "roztomilé". Logo pro cílovku - pro masy. Zda splnilo účel, ať posoudí klient... ale rozhodně neprospěje k zvýšení vizuální úrovně našich ulic a obrazovek. Toť můj názor.

19. 6. 2012 09:50 muklik

TK: Na jednu stranu máš pravdu v tom, že je logo potřeba "konstruovat" tak, aby zasáhlo cílovou skupinu. Ale na druhou stranu pokud by se dogmaticky všichni drželi tvých zásad, pak se už nikdy nikam neposuneme. Co si budeme nalhávat, převažuje starší populace, převažují lidé s průměrným a podprůměrným IQ, převažuje střední a nižší příjmová skupina... Z toho mi podle tvojí teorie vychází, že bychom vlastně měli produkovat převážně sračky.
Ale tak to podle mě nefunguje. Když se na to podívám skrze tvoje tvrzení pohledem filmařiny, tak teoreticky se technika např. střihové skladby, nebo kamery měla zastavit někde ve 20. letech minulého století. Ale tak to není, protože i průměrný a podprůměrný divák se rozvíjí a to, co by před 100 lety vůbec nepochopil, dnes vnímá jako úplnou samozřejmost.
A tak to je podle mě i v grafickém designu. Vždyť je spousta log, která jsou "průkopnická", kvalitní a přesto nejsou určena pro intelektuální, hmotně zaopatřenou mládež...

19. 6. 2012 09:20 @standakaluza

@TK - gratuluji, Váš bohapustý blud o "soustružníkovi grafiky" se na Twitteru stal vtipným hitem dnešního dne.

Jen není jisté, jestli jste svou neznalostí oboru a problematiky víc profesionálů rozesmál, nebo znechutil...

18. 6. 2012 21:19 TK

Klient si vás nenajímá ani pro vaše uspokojení, ani pro posun estetického cítění společnosti.
Bylo by neprofesionální upřednostňovat vaše zájmy před zájmem klienta.
(Tím nemyslím korektury typu "změňte barvu, protože mě se líbí červená").
Návrhu by měl předcházet rozbor cílové skupiny, produktu, konkurence... no a pokud tam vyjde, že je třeba udělat zcela polopatické logo, pak je třeba navrhnout polopatické logo.
A je jedno, že vypadá jako clipart z Corelu... Pokud ta "sračka" pomůže tomu účelu, pro který byla navržena, pak je to super logo.

Pokud to někomu vadí, vybral si špatný obor, měl se věnovat umění...
Grafik je (bohužel) jen soustružník reklamy.

18. 6. 2012 12:12 cadis aType

"sracka, ktera funguje = super logo. umelecke dilo, ktere nefunguje = sracka." Vinci se otaci v hrobe a Troška mne ruce.

Vzdy by se melo uvadet, koho chceme produktem zasahnout, protoze pokud opravdu smerujeme na onu cilovku - jenz zacina sobotu Lidlem a konci Kamenakem - je toto funkcni "sracka" :)

Kazdopadne je dobre pocitat s faktem, ze prijedeme o cast posluchacu travici vikendy jinak.

18. 6. 2012 10:20 muklik

A co se týče loga (v obecné rovině), tak naprosto souhlasím s Honzou. Jen ještě doplním malou doušku: člověk (čti grafik/designer, architekt, malíř...) by se neměl stydět pod svou práci podepsat. U mě to tak funguje. Vždycky se snažím zpracovat zakázku alespoň tak, abych mohl s minimálními výčitkami svědomí přiznat "to jsem dělal já", i když mi to požadavky klientů mnohdy hodně ztěžují. Často mám ale pocit, že většině "tvůrců" je to jedno, hlavně že jsou z toho prachy. Asi jsem stará škola :-)

18. 6. 2012 10:12 muklik

Tomáš: Klasické FM dnes poslouchají převážně lidé starší 30ti let, protože na tom byli odkojeni a staré psy novým... Znaš to (já tedy určitě, protože jsem jedním z nich :-) ). Proto se taky spousta rádií snaží ubírat "retro" cestou. To, že se zaměřují hlavně na českou muziku, je smutné, protože se jedná převážně o srajdy milované kýčechtivými masami (až na výjimky, které bohužel v těchto rádiích zas tak často nezazní). Já sice rád poslouchám starší vály, ale spíš si vybírám kvalitu rockové éry 60. - 80. let.

18. 6. 2012 09:51 Aaape

Tomasi, bohuzel nekteri lide jsou schopni stahnout si do mobilu aplikaci s klasickym fm radiem a poslouchat ho jako internetove. Taky to nechapu...

18. 6. 2012 01:13 Tomáš

Taková křeč z posledního. Kdo dnes ještě poslouchá FM rádio?

17. 6. 2012 21:38 Bo.

Logo plně odpovídá produktu.

17. 6. 2012 10:29 paida

Logo ani nemá cenu hodnotit, páč hodnotu nemá. Připomnělo mi ale ty začátky, ten COREL 5.

16. 6. 2012 10:21 Petr2

Když jsem to uviděl tak první co mě napadlo bylo beats audio - http://goo.gl/fbex0

15. 6. 2012 22:26 Pavel Akrman

Česká cesta... průser.

15. 6. 2012 22:01 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Tak nejak souhlas s honzou. I kdyz bych to jeste doplnil. To jakou mame vizualni kulturu odrazi realitu vkusu ceske populace. Tak jako nas cechy nase popova muzika nejak charakterizuje, tak i to co denne vidime na ulici je nasi vizitkou. Nas hudebni pop je stejne jako nase vizualni kultura nevyrazna nekonfliktni smirlive preslazena sragora.

Mame dost designeru kteri umi dostat do sve prace kulturni presah, jen neni tolik zakazniku co by to chteli. Treba jako priklad zajimave se rozjizdejiciho vizualu muze poslouzit radio Wave. Ale zbytek stanic je podobneho charakteru jako Bonton.

Chci tim rict ze je jiste i nase vizualni kultura duvodem proc sem treba cinani a japonci krom hradu a stredovekych mest tak radi jezdi. Je to nas folklor. Nejsme mentalitou svycarsko nebo holandsko a asi by to pusobilo dost nepatricne kdyby nase ulice a vykladni skrine vypadali jako v holandsku.
U nas to proste vypada takhle.

15. 6. 2012 20:59 honza

TK: je to téměř tak, logo a vizuál musí reagovat na reálnou situaci, oslovit skutečnou cílovku; ať si o ní autor myslí co chce. Přesto je tu vždycky určitý element nebezpečí společenského kulturního úpadku v okamžiku, kdy se tenhle princip vezme příliš doslova (u log je to samozřejmě malinko přehnané, týká se to ale prakticky všeho: hudby, filmu, architektury - jakéhokoliv užitého umění, uměleckého řemesla či oborů využívající prvky umění pro své cíle, graf. design nevyjímaje). Lidi si na ledacos zvyknou, jejich vkus je v podstatě jen zrcadlem zprůměrovaného aktuálního stavu - ať je jakýkoliv. Vzdám-li se - jako člověk svou prací chtě nechtě ovlivňující kulturní stopu své doby - jakékoliv zodpovědnosti za alespoň elementární kvalitu svých děl s prostým konstatováním "na cílovku to zabere", pak nesu spoluzodpovědnost za to, že to tu jde do prdele. Funkce / business je na prvním místě, ale vždy by v tom měla být alespoň špetka kultivovanosti, kvality; z 90% dělám logo pro klienta, ale z 10% to taky bude, byť malej, kousek vizuality českých ulic, silnic, webu atd. Stejně jako dělám barák především pro investora, ale taky se stane součástí ulice, města, životního prostředí. Někomu může takovej postoj u loga připadat extrémní, ale pak to tu taky vypadá tak jak vypadá. V jádru je to všechno o tom samém.

15. 6. 2012 17:28 TK

To Petr >

Sračka, která funguje = super logo.
Super umělecké dílo, které ale nebude fungovat = sračka.

Logo je součást marketingu a ten má jako úkol č. 1 PRODAT.
Toto logo je opravdu sračka, ale ne protože je "škaredé a že má 3D efekt", ale třeba (mimojiné) protože je snadno zaměnitelné.

15. 6. 2012 16:53 Petr

TK>

Není, protože to, že se něco líbí mase (většině), ještě neznamená že to není sr...a.

15. 6. 2012 16:21 TK

To Petr.
Píšte: "Tohle je asi jedno z nejhorších log, co u nás kdy vůbec vzniklo. Ale mase, která rádio poslouchá, se to asi bude líbit."

Není to protimluv?

15. 6. 2012 16:09 Čenda

Kretének - výstižné Petře! :)

15. 6. 2012 15:20 Petr

Kretének v logu se zřejmě vysmívá všem schopným grafikům. Tohle je asi jedno z nejhorších log, co u nás kdy vůbec vzniklo. Ale mase, která rádio poslouchá, se to asi bude líbit - takové milé a veselé, to je nejdůležitější...

To by člověk blil.

15. 6. 2012 14:58 Pan Kolega

Obě dvě loga bída s nouzí, po těch letech co je rádio Bonton na scéně by si zasloužilo trochu promyšlenější a čistší design.

15. 6. 2012 14:46 Jorgos

Opravdu diky moc, podle vseho jeste stale nejsme poradne a dostatecne obklopeni srac*** tohoto typu.

15. 6. 2012 14:32 Čenda

Ono i podle bannerů na novém webu to vypadá, že BONTON přesedlal na trochu jinou cílovku :)

15. 6. 2012 14:19 Dan

Už existuje přímo Radio Smile se stejným smajlíkem se sluchátky:
http://www.livestream.com/filestore/logos/534412fa-5c6b-ed3b-d42b-ad43cfb6b8a1-banner.jpg

15. 6. 2012 14:13 jp

Mě to logo příjde teda hodně překombinované. A když jsme u těch smajlíků: http://www.radiopetrov.com/ :-)

15. 6. 2012 14:08 creative knight

Pohodové rádio, tradice, ověřenost, kvalita... mají na mysli nějaký salám Vysočina?

Jinak supr logo




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.