Bonton mění formát i logo
Rádio Bonton, které patří do skupiny Lagardère, se před časem představilo nově - jako pohodové rádio pro všechny, kteří mají rádi především české časem prověřené světové hity, zatímco v minulosti se profilovalo především jako metropolitní rádio s nejlepší hudbou posledních patnácti let.
„Všiml jsem si, že éter je plný rádií, které se ohánějí českou muzikou, ale fakticky jsou to jen sliby a reklamní slogany. Když zahrají tři české písničky v kuse, dělají z toho státní svátek. Tak jsme si řekli, že uděláme skutečné rádio českých melodií – Bonton,“ říká Miroslav Škoda, ředitel rádia Bonton a také rádia Frekvence 1.
Doplňující, ale důležitou součástí vysílání jsou dárky, které mohou posluchači vyhrát každý den. Se změnou formátu uvádí rádio Bonton také nový web a logo korespondující s novým obsahem.
Smajlík se sluchátky je výrazný…
Jen, když se objevil v Praze na billboardech vedle billboardů nákupního centra Letňany s podobným smajlíkem, napadlo nás, že možná mohli v Bontonu tomu svému navrhnout nějakou originálnější podobu (jiná barva, tvar)…
Co si myslíte vy?
Zdroj: mediaguru.cz
Komentáře k článku
14. 8. 2012 09:29 a
20. 6. 2012 08:25 muklik
Bohužel naše diskuze nic nezmění na tom, že se éterem bude valit další vlna popových srágor pod pláštěm dalšího křenícího se ksichtu...
Čest tvojí práci (v dobrém slova smyslu) :-)
19. 6. 2012 17:18 Petr
to je setsakramentská pravda.
19. 6. 2012 14:49 TK
Máš samozřejmě pravdu, mně nešlo o obhajobu tohoto výtvoru.
Mě jde o způsob krátkozrakého rychlohodnocení...
19. 6. 2012 14:33 muklik
A estetično se v reklamně samozřejmě hodnotit musí. Je totiž rozdíl "fláknout" vytlemenou žlutou hubu (nic proti asiatům) na billboard a to samé šoupnout třeba na tričko (a dá předpokládat, že i na to v případě Bontonu dojde). U takového trička jde samozřejmě hlavně o to, aby ho lidé nosili, což je ovšem při neestetickém zpracování dost nepravděpodobné, tudíž se tato forma reklamy mine účinkem. Takže myslím, že estetika má i v reklamě velkou a mnohdy hlavní váhu.
19. 6. 2012 13:20 to Moroň
Možná by to vyznělo trochu lépe... ;-)
19. 6. 2012 13:18 TK
A dá se dogmaticky držet tvých zásad - jako stále někam něco posouvat? Teoreticky asi jo. .-)
Já hodně bojuji s tím, že se vůbec může v reklamě hodnotit podle estetiky - libí-x-nelíbí, baví-x-nebaví ??? U reklamy je č.1 efektivita. Někdy k efektivitě vede estetika, ale ne vždy. Věci je třeba vidět v souvislostech...
Znovu zopakuji: "Pokud to někomu vadí, vybral si špatný obor, měl se věnovat umění..."
Pro standakaluza > Ta věta platí hlavně pro Vás.
A jestli něco obory posouvá, pak je to diskuse a kritické myšlení. Myslíte si, že by se medicína (když ji tedy na svém blogu zmiňujete) posunula, kdyby profesní lékařská komora nakazovala, jak se má o věcech přemýšlet?
19. 6. 2012 10:07 Moron
Obecně k logu: Je to lehce zaměnitelné, šeredné a podbízivě "roztomilé". Logo pro cílovku - pro masy. Zda splnilo účel, ať posoudí klient... ale rozhodně neprospěje k zvýšení vizuální úrovně našich ulic a obrazovek. Toť můj názor.
19. 6. 2012 09:50 muklik
Ale tak to podle mě nefunguje. Když se na to podívám skrze tvoje tvrzení pohledem filmařiny, tak teoreticky se technika např. střihové skladby, nebo kamery měla zastavit někde ve 20. letech minulého století. Ale tak to není, protože i průměrný a podprůměrný divák se rozvíjí a to, co by před 100 lety vůbec nepochopil, dnes vnímá jako úplnou samozřejmost.
A tak to je podle mě i v grafickém designu. Vždyť je spousta log, která jsou "průkopnická", kvalitní a přesto nejsou určena pro intelektuální, hmotně zaopatřenou mládež...
19. 6. 2012 09:20 @standakaluza
Jen není jisté, jestli jste svou neznalostí oboru a problematiky víc profesionálů rozesmál, nebo znechutil...
18. 6. 2012 21:19 TK
Bylo by neprofesionální upřednostňovat vaše zájmy před zájmem klienta.
(Tím nemyslím korektury typu "změňte barvu, protože mě se líbí červená").
Návrhu by měl předcházet rozbor cílové skupiny, produktu, konkurence... no a pokud tam vyjde, že je třeba udělat zcela polopatické logo, pak je třeba navrhnout polopatické logo.
A je jedno, že vypadá jako clipart z Corelu... Pokud ta "sračka" pomůže tomu účelu, pro který byla navržena, pak je to super logo.
Pokud to někomu vadí, vybral si špatný obor, měl se věnovat umění...
Grafik je (bohužel) jen soustružník reklamy.
18. 6. 2012 12:12 cadis aType
Vzdy by se melo uvadet, koho chceme produktem zasahnout, protoze pokud opravdu smerujeme na onu cilovku - jenz zacina sobotu Lidlem a konci Kamenakem - je toto funkcni "sracka" :)
Kazdopadne je dobre pocitat s faktem, ze prijedeme o cast posluchacu travici vikendy jinak.
18. 6. 2012 10:20 muklik
18. 6. 2012 10:12 muklik
18. 6. 2012 09:51 Aaape
18. 6. 2012 01:13 Tomáš
17. 6. 2012 21:38 Bo.
17. 6. 2012 10:29 paida
16. 6. 2012 10:21 Petr2
15. 6. 2012 22:26 Pavel Akrman
15. 6. 2012 22:01 Lukas Veverka | www.parasite.cz
Mame dost designeru kteri umi dostat do sve prace kulturni presah, jen neni tolik zakazniku co by to chteli. Treba jako priklad zajimave se rozjizdejiciho vizualu muze poslouzit radio Wave. Ale zbytek stanic je podobneho charakteru jako Bonton.
Chci tim rict ze je jiste i nase vizualni kultura duvodem proc sem treba cinani a japonci krom hradu a stredovekych mest tak radi jezdi. Je to nas folklor. Nejsme mentalitou svycarsko nebo holandsko a asi by to pusobilo dost nepatricne kdyby nase ulice a vykladni skrine vypadali jako v holandsku.
U nas to proste vypada takhle.
15. 6. 2012 20:59 honza
15. 6. 2012 17:28 TK
Sračka, která funguje = super logo.
Super umělecké dílo, které ale nebude fungovat = sračka.
Logo je součást marketingu a ten má jako úkol č. 1 PRODAT.
Toto logo je opravdu sračka, ale ne protože je "škaredé a že má 3D efekt", ale třeba (mimojiné) protože je snadno zaměnitelné.
15. 6. 2012 16:53 Petr
Není, protože to, že se něco líbí mase (většině), ještě neznamená že to není sr...a.
15. 6. 2012 16:21 TK
Píšte: "Tohle je asi jedno z nejhorších log, co u nás kdy vůbec vzniklo. Ale mase, která rádio poslouchá, se to asi bude líbit."
Není to protimluv?
15. 6. 2012 16:09 Čenda
15. 6. 2012 15:20 Petr
To by člověk blil.
15. 6. 2012 14:58 Pan Kolega
15. 6. 2012 14:46 Jorgos
15. 6. 2012 14:32 Čenda
15. 6. 2012 14:20 Dan
15. 6. 2012 14:19 Dan
http://www.livestream.com/filestore/logos/534412fa-5c6b-ed3b-d42b-ad43cfb6b8a1-banner.jpg
15. 6. 2012 14:13 jp
15. 6. 2012 14:08 creative knight
Jinak supr logo