Blatná s růžovou identitou
Vizuální identitu v netradiční růžové barvě právě představuje městská příspěvková organizace Centrum kultury a vzdělávání Blatná. V designérské soutěži, kterou pořádala organizace CZECHDESIGN, se svým návrhem zvítězilo Jakub Vaněk Studio. Autoři se inspirovali zdejší tradicí pěstování růží a vytvořili nápaditý a pozitivní styl, který se nakonec stane zároveň i vizuální identitou města Blatná.
Blatná je malebné město s přibližně 6 000 obyvateli v severozápadní části Jihočeského kraje s rozvinutou kulturní scénou a historickou tradicí pěstování růží, která je spjata se jménem slavného pěstitele a šlechtitele Jana Böhma. Ve městě působí příspěvková organizace Centrum kultury a vzdělávání Blatná (dále CKVB), která pořádá kulturní a vzdělávací aktivity a zastřešuje místní kino, muzeum, knihovnu, komunitní a informační centrum.
Původní logo CKVB
Pro svou prezentaci CKVB používalo logo, které ale z důvodu nečitelnosti v malém formátu a absence návazného systému nevyhovuje současným požadavkům. Proto vznikla potřeba vytvořit ucelený systém, který by sjednotil a systematizoval vizuální komunikaci a prezentaci organizace i jejích podznaček. Měl by promlouvat současným komunikačním jazykem a akcentovat atributy, které jsou s městem spojené.
Samo město Blatná v minulosti uspořádalo soutěž na identitu města, která ale nepřinesla profesionální výsledky a byla zrušena. Po této zkušenosti oslovili zástupci CKVB k organizaci soutěže odbornou organizaci Czechdesign.
V designérské soutěži uspělo Jakub Vaněk Studio se sebevědomým konceptem vycházejícím z tradice pěstování růží. Vizuální styl se opírá o frazém „Z blata do růže“. Symbolem je stonek, který spojuje obě charakteristiky. Je mostem mezi „bahnitou“ krajinou a voňavým barevným květem, který představuje text. Blata zastupují minimalistické obrazce – průhledy krajinou, které jsou patrné na mapě blatenské krajiny.
Nové logo // Barevná paleta nového vizuálního stylu vychází z barev růží
Směr růží propsali autoři i do názvu instituce, která se nově bude prezentovat jako Kulturní Plantáž Blatná. „Tak jako Jan Böhm pěstoval růže na svých blatenských plantážích, Plantáž pěstuje vášeň pro kulturu a vzdělávání,“ doplňují autoři Barbora Micajová a Jakub Vaněk.
Zvolené písmo
Vizitky s leitmotivem vizuálního stylu
Náhledy mobilního zobrazení webové prezentace Plantáž
Vizuální styl je dle poroty soutěže nápaditý, pozitivní a doslova květnatý. Porota ocenila až doslovné uchopení tématu růží, které je pro Blatnou charakteristické. Práce s jazykem se ukázala jako velmi silnou stránkou celého konceptu, který se tak rozvíjí dál za hranice grafického designu. Nezaměnitelná, odvážná a svěží je i barevnost vizuální identity.
O soutěži
Do soutěže, kterou pro CKVB zorganizovala odborná organizace Czechdesign v druhé polovině roku 2020, byly vybrány následující subjekty: Jakub Vaněk Studio, studio Colmo a duo Lucie Marková a Tereza Pejřimovská.
Za nezávislou část poroty návrhy hodnotili: MgA. Kristina Fišerová, grafická designérka, pedagožka ZČU v Plzni, Jiří Hanek, grafický designér, Parteo, Jiří Toman, grafický designér, Studio Toman Design.
Soutěž měla jedno kolo, všichni soutěžící obdrželi skicovné a vítěz zakázku na vypracování nové vizuální identity organizace a její implementaci.
Zdroj a více zde.
Jak se tato růžová identita líbí vám?
Komentáře k článku
12. 5. 2021 17:11 Petr Staníček
Jen škoda, že se tam neobjevil motiv zámecké věže, ta je za mě pro Blatnou naprosto ikonická a chybí mi ji tady nikde nevidět.