Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Besip změnil logo

Besip fungoval 44 let pod výraznou červenomodrou značkou, kterou vytvořil akademický malíř Karel Míšek (v současné době vedoucí Ateliéru grafického designu FUD). Ministerstvu dopravy však již připadalo zastaralá a slabá, a tak oslovilo na základě doporučení „známých z marketingu“ společnost Candoo Comunication, která pro ně zpracovala logo zcela nové, bohužel nesrovnatelně méně kvalitní a silné, než bylo to dosavadní.

 

 

Pěkné, funkční a zejména nadčasové logo Karla Míška by bylo vhodnější např. citlivě podpořit novým, vhodně zvoleným vizuálním stylem, samotnou značku pouze lehce redesignovat, výsledek mohl být rozdílem několika tříd jinde. Zároveň by byla zachována návaznost na dosavadní komunikaci. Zvolený postup ale podle mluvčího resortu dopravy Jakuba Ptačinského ztrátu neznamená. „Ministerstvo dopravy se k postupné výměně loga rozhodlo naopak proto, aby posílilo pozici značky Besip na trhu a prokázalo, že nejde o společnost, která by žila jen ze svých minulých úspěchů. Tedy naopak cenu ještě vyzdvihlo,“ uvedl pro iDnes.

Zdroj: zpravy.idnes.cz

 

Co si o změně loga Besipu myslíte vy? A co soudíte o výběru studia?

 

Podobnost s níže uvedenými logy je zřejmě náhodná, ale pro zajímavost je zde uvádíme:

 

       

 

 

 


Komentáře k článku

10. 12. 2011 15:50 Martin

Lesuzdar : Vyhodit grafika? Muchecheche...

9. 3. 2011 14:24 Alien

Všichni tady nedáte dopustit na staré logo Besipu, ale to je právě naprosto šílený a debilní. Vizuálně totiž sděluje "Zákaz vjezdu na silnici!" Ať v tom vidíte cokoli, graficky je to prostě značka "Zákaz vjezdu + silnice". Nic víc nic míň. Žádnej lifting ani upgrade toto nezmění. že se vám to líbilo graficky a zvykli jste si na to není důvod proč mít "nesmyslné logo". To proč úředníci vybrali toto řešení nekomentuji. Variant měli jistě mnoho. Kdo z vás prezentoval kreativu /design státním úředníkům ví, že tady pravidla neplatí. Prostě se to komisi líbí anebo ne.....

24. 2. 2011 11:55 Gábina

Je to mnohem horší než logo původní, navíc zmíněný obsah značky nekoresponduje s varovným sloganem.
A když už krajinka s modrým nebíčkem v kruhu, tak alespoň takhle:

http://www.lyngsat-logo.com/logo/tv/aa/agro_canal.jpg

8. 2. 2011 21:52 Creature

A jeste jedna vec - mrknete na portfolio Candoo. Ani jedna jejich vlastni vec. Zakazky realizovane v jinych reklamnich agenturach - to je peklo, me to rika ze nemaji co ukazat. Na zaklade ceho to tahle renomovana firma dostala? Asi diky rozhovoru ve strategii.

8. 2. 2011 21:47 Creature

Je to smutnej pribeh, mozna to nebylo uplaceny, mozna jo, kazdopadne by me zajimalo, jestli nekdo z Candoo splnuje bezne podminky pro takovehle statni zakazky, tedy vzdelani v oboru apod.
Je to zverstvo a takhle to podelat ja vazne hodne smutny. Vubec by se ministerstvo dopravy melo zamyslet, jak takovou svato-kradez ospravedlni. Podle me budou mlcet a delat ze je vsechno ok a vsichni, kdo v budoucnosti budou delat neco na Besip se z toho zblazni protoze s timhle barevnym cirkuem proste nejde pracovat. Udelejte sebelepsi vec, tohle zkazi vsechny vizualy i TVC.
Treba to nemyslis zaplatis co delalo EuroRSCG, to aspon vypadalo dobre i kdyz to bylo kontroverzni, tohle je amatersky, ale aspon maji panove za co prezit do dalsiho mesice.

2. 2. 2011 21:34 wiki

prekvapilo me logo jihomoravskeho kraje pouzite v prikladech podobnych log..
vzdyt logo JMK vypada takto: http://www.font.cz/res/data/052/006604_05_043322.jpg

1. 2. 2011 18:13 Lesuzdar

Už podle stránek společnosti, jenž logo realizovala je patrné, že by měli vyhodit grafika....

1. 2. 2011 12:28 Petr

Opět se zde ukazuje jak zoufale chybí nějaká profesní instituce grafických designerů jako partner minimálně státem provozovaných institucí. Tuto službu kdysi plnilo nesmyslně zrušené Design Centrum a nyní ? Co dělá nová Unie grafického designu ? Žádná soutěž, žádná relevantní odborná porota, zbytečná diskuze na těchto stránkách, které ve výsledku nic nezmění na rozhodnutí hloupých, odborně nekompetentních a následně agenturou zkorumpovaných úředníků rozdělujících veřejné prostředky z daní nás všech. To, že agentuře nestačí jen profit z reklamních kampaní, ale snaží se vydělat i na jíných komoditách je v pořádku. Jde ji o zisk a proto na základě úplně nesmyslných marketingových frází vnucuje vždy pořád dokola předělávaný jednotný vizuální styl vč. loga. Tak to chodí všude na světě, jen s tím rozdílem, že na tak zásadní odbornou práci jako je logo, si v zahraničí sama agentura najímá externě špičkového grafika. Asi takového jakým je Prof. Míšek. V Čechách tuto práci odvede naprosto podprůměrný zaměstananec DTP oddělení danné agentury. Kolikrát jsme to tu už měli (např. logo ČSA). A pojede se dál...BEZPEČNĚ...

26. 1. 2011 10:11 davidkotulan

Tak jsem si přečetl rozhovor se zakladatelem Candoo Comunication pro Strategii. Fakt drsný, doporučuji všem. Jeho chvástání přesně odpovídá tomuto výsledku:-) Omlouvám se, ale je to trapnej idiot.

25. 1. 2011 23:20 Ondřej

První co se mi vybavilo při pohledu na logo, bylo logo Obamy...

23. 1. 2011 14:11 davidkotulan

strašný, strašný, strašný. Nechtělo by to zde udělat stránku odstrašujících případů a relamek? Takhle se vše založí a každý na to za čas zapomene.

22. 1. 2011 12:30 Berni

No, co na to říci, všechno již tady bylo řečeno níže. Opakovat se již nemusím…

Tak spíše po technické stránce by mě zajímalo, jak chtějí páni autoři dané logo předělat do černobílé varianty a do varianty negativní? Je zřejmé, že autoři nad touto „drobností“ vůbec nepřemýšleli.
Druhou věci ja pak malá velikost loga. Přerušovaná čára se tak velmi lehce ztratí, což by se u dobrého loga stát nemělo.

Navíc modrý oblouk, ať chci nebo ne, ve mě vyvolává obraz duhy. Ta je, vzhledem k bezpečnosti na českých silnicích, docela mimo mísu. Toto je samozřejmě jen subjektivní pohled na věc.

20. 1. 2011 18:48 Petr

Nevim zda v M&M nebo Strategii jsem cetl rozhovor s panem Klempirem o nove vznikajici agenture Candoo. Rikal, ze candoo bude jine nez ty vsechny ostatni agentury plne kretenu (mozna jeste horsi slova tam padala). No zatim se asi nedari...
Puvodni logo je rozhodne zastarale a lifting by potrebovalo. Stacila by vsak zmena pisma, uprava proporci... A mohlo se jet dal.

Holt i v marketingu koluje rada polopravd, mytu a omylu o nutnosti tvorby novych znacek.

20. 1. 2011 16:24 proboha

Tak to je uz hodne bokem, uplne spatne, kdyby se v titulnim obrazku prohodily ty loga a z toho noveho by vzesel redesign na to stare, rekl bych na to pak, jo dobra, je to posun, ale todle je propad. Uplnej propad. Hrozny... Studio by se melo stydet a misto grafickeho designu jit sbirat jahody!

19. 1. 2011 16:14 Kuba

Jéje, další Eda Kauba... protřelí bardi z reklamek chtějí fušovat i do grafického designu... Ach jo... a co "ševče, drž se kopyta"?

19. 1. 2011 15:29 belka

Nějak v tom logu nevidím tu "drtivou kvalitu" o které pan Klempíř mluví.... http://www.candoo.cz/novinky/strategieclanek.pdf

19. 1. 2011 15:10 Veronika

Dovolim si zkopirovat, vlozit a doplnit jeden z vyse uvedenych komentaru: "Což je další smutná ukázka toho, jak se v naší zemi hospodaří se státními penězmi". A nejen to, ale bohuzel i nestastna ukazka toho, ze v teto dobe nerozhoduji o vizualni strance lide, kteri jsou z oboru, kteri vedi o cem mluvi, ale ti panove na nejvyssich mistech, kterym se libi, kdyz je to tak a onak, kdyz je to libive a nejake graficke zakonitosti je nezajimaji... a kteri jsou tim nebezpecne mimo co se dobreho ztvarneni tyce. A treba se mylim. Nicmene kdyby tomu bylo tak, nikdy by neproslo to, co je uvedene vedle stareho, vyborneho a nadcasoveho loga jako jeho NOVA podoba... A co teprv sam pan autor, az tuhle zmenu uvidi.

18. 1. 2011 01:35 Stan Marušák

Jako veterán, který má s obrazem něco společného celý život, tak v podobných případech podléhám malomyslnosti. Přitom stačí se podívat během několika vteřin v počítači, jak obrázek vypadá v černobílém provedení, a další komentář není nutný. Je ale možné, že studio dalo příslušným ředitelům na výběr několik variant a ti neomylně vybrali tu nejušmudlanější. Ale ředitelé mají rozhodovat o jiných záležitostech, než nový nadčasový vizuál - v takovém případě vůbec neměli tuto variantu vidět. A opět podléhám beznaději ....

17. 1. 2011 22:06 Uplne ze naaajspraaavnejsieee SDC za 3 litre ;o)

Na stotisícovou zakázku nemusí resort vypisovat výběrové řízení, přímo oslovil konkrétní firmu.

17. 1. 2011 19:58 kukaracha

Ještě by mne zajimal názor autora původní značky, Karla Míška ;o)

17. 1. 2011 19:55 kukaracha

Neuvěřitelná hovadina. Nemá to hlavu ani patu. Zajimalo by mne KDO to schválil a odsouhlasil a KOLIK za to dali. Děs a hrůza

17. 1. 2011 14:29 Cer.t

no... logo to není úplně nejhorší, ikdyž mi na něm něco nesedí... OVŠEM pro danou věc je to logo naprosto NAPROSTO špatné... Když už někdo potřeboval měnit logo tak stačil jemný redesign, který by zachoval návaznost a staré (vžité) logo, které má určitou výstrahu. Oproti tomu je nové logo nevýrazné a působí "optimisticky" - tedy jak pro koho :)

velké mínus

17. 1. 2011 14:17 Kubes

Myslím, že logo je skvělý, jen na obzoru by mělo stát nabouraný autíčko. A nad ním kroužící sup, pak by to nemělo chybu. Dokonalost se skládá z detailů!

17. 1. 2011 14:08 frydolin

Vybavíte si za posledních 20 let - ve státní správě - nějaký vizuální systém, který by mohl jít svým zpracováním příkladem ostatním? Asi málo totiž dáváme pozitivní příklady...

17. 1. 2011 12:39 Tom

Tak to je hnus velebnosti

17. 1. 2011 12:16 EasyFunky

Mám z toho takoví nepříjemný pocit, vážně to tak zůstane?
Vážně se to může stát na takové úrovni? Fakt je to logo schválené?
Opravdu?

Ještě že nemám řidičák.

17. 1. 2011 09:29 Marek

Se vsemi souhlasim, protoze je jasne, ze zdravy rozum tohle nemuze pokladat za zdarily redesign.
Lidé z Candoo umi delat reklamni spoty, nektere veci z jejich portfolia se mi libi a zive si je pamatuji, ale at se proboho nepletou do zcela odlisne discipliny, jakou je tvorba logotypu:)

17. 1. 2011 08:31 o život jde až v druhé řadě

Tak nám tunelujou už i bezpečnost silničního provozu pani Mullerová!
Tunelujou, protože jim jde o život.
Na obzoru krásný modrý tunel, jenom na ptáka nám zapomněli,
chybí mi tam ten modrej krkavec.
Mohli přidat zkřížený hnáty.

16. 1. 2011 23:50 VAN RIOT ███████████████

█████ ME SE LOGO LIBI . . . JE DYNAMICKY A PRIJEMNE PASTELOVE BAREVNY, IDEALNI NA CEREALNI OPLATKY . . . █████████
█████████████████████████████████████
█████████████
NA BESIP BYCH SI VSAK PREDSTAVOVAL TVARY A BARVY
INICIUJICII VYSTRAHU ( POZOR, PRO VSECHNY PRIPADY)
TREBA BY STACIL CERVENY KROUZEK MISTO MODREHO

SLOGAN "PROTOZE JDE O ZIVOT !" . . .HRUZA :-D TO MUSELA VYMEJSLET NEJAKA MLADA "KREATIVEC" A HYSTERICKY PRITOM MAVALA RUKAMA
███████████████████████ SLOGAN, VE KTEREM SE LOGO NAJEDNOU SNAZI NABRAT NA VAZNOSTI A OSTRAZITOSTI . . . :-D

████ TEN TYPE JE NA RIDICE MOC MEKEJ
█████████████ JUKNETE NA NEMECKY DOPRAVNI LOGA A
POCHOPITE JAK ORGANIZOVANE MOHLI VEST VALKU :-) ██
NECHAL BYCH HO VYJIT ZA FORMAT KROUZKU + DURAZNE OSTRY HRANY
V KOMBINACI S TUCNEJSIM REZEM . . . A MOC RAD BYCH VIDEL PRACE
NEKTERYM MISTNICH RADIKALU . . . ██████████ S POZDRAVEM
VAN RIOT . . .

16. 1. 2011 23:49 Kanibal

Nevím no, jsem z toho nějakej smutnej. Ať už proto, že se ztrácí charakteristická a dobrá značka a že se teď můj oblíbený muzikant Ota Klempíř snaží obhajovat novou a notně nepovedenou značku.

16. 1. 2011 23:07 snep

neexistuji nahodou bonbony besipky? Bonbony s dirou? Podle kterych to zrejme nejaky "umelec grafik" obslehnul.. . Aspon vime, za co se utraci nase dane a jen zjistit, kdo komu namastil kapsu. Hnus!

16. 1. 2011 01:49 Petr Staníček

Diletantismus. Otřesný.

15. 1. 2011 22:24 Tommy

Ten rozpal mezi I a P je jen třešnička na dortu... hnus velebnosti...

15. 1. 2011 16:56 miretc

rozprávkové...

15. 1. 2011 16:29 lp

Odpad! Co má společné nové logo s bezpečností na cestách?

15. 1. 2011 15:54 adam P

tak tohle nové logo je asi vtip. špatný vtip. hodně ...

15. 1. 2011 10:17 Petr Belák

Otrasné.........ako Keď už to nechat také aké je tak by som dal preč "...protože jde o život" Font mi tiež nejak nesedí,,,,,,,,,,,a tie farby?? no ale z dialky strašne nevýrazne a nekontrasné ............keby zachoval modru a červenú by bolo fajn

15. 1. 2011 10:15 stoupa.bat

staré logo pro mne znamenalo výstrahu, což plnilo účel...
to nové je spíš tak dobré pro nějakou ekologickou skupinu, to nevyděsí ani malé kotě...

15. 1. 2011 01:17 hladove lidi v Africe a na Haiti (stylizace)

...nenosi protoze jde o zivot!

15. 1. 2011 01:11 NAD ourada

Kompetentni osoby slusne a koncepcne prihrali zakazku zcela tradicni korupcni metodou aby bylo na povanocni slevy prece. V srtedni erope se zhovadile principy Transparency International a jinych organizaci zodpovednych za krizi, hladove deti v africe, chlupy v nose a psi oci deti bez hracek. Nekazte moralku muzstva Vazena Veve!

15. 1. 2011 00:27 budlix.cz

Logo mi přijde lepší (koukatelnější) než to starší, i když o život jde spíše v tom starším.. :-)
Jinak spíš od nikud nikam. z děravého chodníku do louže..

15. 1. 2011 00:00 Pavel

:(

14. 1. 2011 23:59 Jirka

Vše už tu bylo napsáno a podporuji názor ostatních. To už se mi dlouho nestalo, abych se ve všem shodl s tolika lidmi najednou:)

14. 1. 2011 21:50 tralala

1.niekomu potrebovali dať peniažky, peniažky...
2.sú to úradníci, tak sa im to páči!!??
3.rozliate mlieko treba vrátiť späť do škatule!

14. 1. 2011 17:32 Petr Vytiska

Pohadkova krajina a pod tim "...protoze jde o zivot!"?
Vazne? Kde?
Nemela puvodne uprostred toho kruhu stat smrtka? :D :D

14. 1. 2011 16:26 veve naive

Presne, tragedie tech veci spociva v tom, ze o tom rozhoduji zcela nekompetentni osoby, ktere pak uplatnuji uplne nekoncepcni metody vyberu jak tech studii, ktera na tom pracuji, tak potom samozrejme i vysledneho materialu. Ovsem jak dosahnout toho, aby si urednici uvedomili, ze vedi o problematice prdlajs a spojovali se spravnymi lidmi z oboru, opravdu nevim... Jak tohle funguje v zahranici, vite to nekdo?

14. 1. 2011 16:24 cadis atype

Co to je za obrazek? A dost. Tohle uz je vazne moc. Proc se do toho micha nekdo, kdo tomu nerozumi.

Podstatou kazdyho produktu je prezentovat ho jako ZNACKU! Zapamatovatelnou. Tady se za xlet utvorila do jisty podobny znacka BESIP a pak prijde nejakej jouda a zmeni ji logotyp, kterej na tu znacku ale absolutne nepasuje. Pro me to je logo pro uplne jinej produkt, kterej ma pouze stejne nazev. Nic vic. Tecka.

14. 1. 2011 16:10 lh

Ma cenu to vubec komentovat? Kdy naposled ze statni sfery vzeslo neco slusneho? Je to vykradenej obama namontovanej do cesky krajiny. Font je uplne mimo misu. Nevadi mi ze to nekdo zplaca dohromady, ale to ze to nekdo posveti a posle do sveta.

14. 1. 2011 15:03 Jiric

Staré logo BESIP je výrazná, zavedená a dobře se pamatující značka. U nového loga postrádám návaznost na původní logo. Z mého pohledu se jedná o graficky nevýraznou značku, která popisným způsobem a bez nápadu zobrazuje krajinu a silnici. Zdaleka nedosahuje kvalit původního loga. Škoda, že nevyužili jeho potenciálu a nepokusili se raději o redesign. Myslím si, že ministerstvo šláplo vedle a zbytečně vyhodilo peníze. Což je další smutná ukázka toho, jak se v naší zemi hospodaří se státními penězmi.

14. 1. 2011 13:34 tchenda

Škoda. Staré logo jsem měl vryté v hlavě jako jedno z těch nadčasových. Nové mi přijde nevýrazné, tuctové :-( Umístění názvu BESIP a výběr fontu považuji navíc při nejmenšim za nešťastné.

14. 1. 2011 12:50 Michal Malina:.

Tohle je fakt škoda, taky bych volil redesign nebo lifting. Asi by to chtělo opět otevřený dopis, tak jako u NTM, třeba by zase pár lidí odešlo...

14. 1. 2011 12:38 Michal Malina:.

Což o to, studio "dostalo" zakázku a udělalo ji, jak nejlíp mohlo, ale jestli to projde u Ministerstva, bez toho, aniž by to zkonzultovali s nějakým nezaujatým expertem, tak průser je tam.

14. 1. 2011 12:06 Petr

Hlavně aby nezměnili také Pavla Soukupa – "Mezi řidiči je rozšířeno mnoho polopravd a mýtů. Bohužel, mnozí se jimi řídí!...".

14. 1. 2011 12:02 ZOO

> David
To jsme se to shodli, že? Prostě hnus na entou.

14. 1. 2011 12:00 ZOO

A vůbec, chce se mi brečet. S tímhle státem to jde do p...le. Teda už v ní dávno je. Vládne mu banda absolutních diletantů, kšefty se dohazují na základě známostí a pochybných doporučení... Prostě je to hnus, velebnosti. A autoři výše zmíněného loga jsou nýmandi bez zodpovědnosti a soudnosti. Styďte se a bežte raděj zametat, na tom se toho nedá moc pokazit, pokud se k tomu postavíte poctivě.

14. 1. 2011 11:59 David

To je hnus velebnosti. Souhlasím s Fontem - stačil by lehký redesign a nově pojmout jen celkový vizuál.... tohle je špaténka...

14. 1. 2011 11:51 ZOO

Nééé, proboha, néééé! To je ale zvěrstvo!

14. 1. 2011 11:49 michal

vypada jako kdyby to koupili po opici na trhu u vietnamcu

14. 1. 2011 11:43 Tomas Vrana

Otresne. Zamenitelne za stovky dalsich log. Pri zmenseni to skoro mizi. Logo obamovy kampane s trochou ceske pitvorivosti. Puvodni Besip byl naprosto genialni a je fakt skoda, ze sejde z oci. To jsem mel o Bartovi lepsi mineni.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.