Allproduction s novou identitou
Firma A.L.L. production, s. r. o. vznikla v roce 1991. V oblasti předplatného vede správu kmene pro více než 250 časopisů s celkovým objemem 15 milionů kusů ročně. Mimo jiné distribuuje i náš časopis Font. Nedávno výrazně inovovala svůj vizuální styl…
Původní kresbičku klusajícího koně vytvořil někdy v roce 1991 pro majitele a ředitele společnosti Tomáše Klusáčka spíše jako veselé zpodobnění jména Ondřej Kafka. Překvapivě pak ale v logu společnosti vydržela až do současnosti. Nadále ji bude podle svých slov užívat Tomáš Klusáček jen pro soukromé aktivity.
Nové logo se stylizovaným ležícím psem (který právě páníčkovi přinesl noviny) vzniklo v tiskárně Horák volně podle fotografie, kterou ozdobilo webové stránky www.predplatne.cz studio Refresh.
Motiv psa jako fotografie je tedy určen pro veřejnost, která si chce předplatit některé noviny či časopisy, stylizované logo má působit seriózněji při styku společnosti A.L.L. production s obchodními partnery z řad firem. Tato filozofie nám připadá logická a sympatická.
Jak se logo líbí vám?
Komentáře k článku
28. 4. 2009 17:02 df
3. 4. 2009 16:51 font
3. 4. 2009 16:12 Jiří Sekera
Se společností A.L.L. Production spolupracujeme již několik let. V roce 2007 jsme, v rámci budování značky Předplatné.cz, vytvořili manuál vizuálního stylu této značky. V první řadě jsme se postavili za užívání a další propagaci značky Předplatné.cz (namísto, pro cílovou skupinu, nicneříkající A.L.L. Production) a náhradu koně v logotypu za relevantní symbol.
Jako výstup naší práce vznikl manuál obsahující definice barev, řezů písma, užití loga, principy sekundárních grafických prvků (záložka, tiskovýá rastr na pozadí) a několik původních fotografií psa s novinami (v tiskovém rozlišení). Původní idea prezentace značky byla v čistém textovém logotypu, případně obohaceném o jednu z fotografií psa dle média a jeho kontextu. Ná základě tohoto stylu byly mimo webové prezentace vytvořeny vizitky, hlavičkové papíry, navigační systém, interiérové dekorace a nebo například polep výrobní haly...
V roce 2008 jsme dostali zadání vytvořit dočasný microsite Allpro.cz, oddělený od webu Předplatne.cz, dle nám zaslaného návrhu brožury (s novým logotypem). Obchodním smyslem bylo oddělit B2C služby značky Předplatné.cz od B2B služeb společnosti A.L.L. Production. Důrazně jsme doporučili držet vizuální styl Předplatné.cz, který jsme navrhovali rozpracovat tak, aby bylo možné značky rozeznat, ale přesto pracovaly na podobných principech a tím se propojily. Klient se rozhodl pro nový návrh a vizuální oddělení značek (záchvěvy naší snahy o smysluplný kompromis jsou zřetelné například právě na microsite Allpro.cz).
Rád bych tímto vyvrátil možnou inspiraci u portálu Centrum.cz, který byl redesignován později, než vizuální styl Předplatné.cz vzniknul. Zároveň bych chtěl opravit výrok o "ozdobě webové stránky", jelikož se jedná o plnohodnotný rozpracovaný vizuální styl (fungující v praxi), z kterého autor nového loga vyšel.
3. 4. 2009 14:36 Michal
3. 4. 2009 11:04 medea
3. 4. 2009 09:31 Roman Kyselý
3. 4. 2009 08:08 fandango
Nevýrazný řez písma ke kterému je nalepena OHROMNÁ ilustrace psa, žádná kompozice, určitě bych volil bezpatkový font, k takovému stylu ilustrace se hodí daleko více.
Proč nenechat pouze ty noviny? trochu komplikované.
2. 4. 2009 21:58 Tomáš
2. 4. 2009 21:35 Kachle
V době internetu mi symbol "pes nese domovníkovi noviny" připadá jako anachronismus.
2. 4. 2009 20:00 ja
2. 4. 2009 16:13 radek
2. 4. 2009 15:41 Lukas Veverka / www.parasite.cz
2. 4. 2009 14:56 janzabransky
Mám jen výhrady k provedení psa. Myslím si, že by ta kresba mohla být ještě dotaženější a jednodušší. Něco jako chlapík v logu KFC. A ještě bych chtěl vidět inverzní provedení, tedy kresbu psa na bílém pozadí. Tpuji, že to nebude povolená varianta aby to nevypadalo nečitelně jako inverzní foto.
Ještě mě napadlo, jeví se mi jako použitelnější používat jako logo jen typografický název firmy a psa s novinami používat jako maskota pomocí série fotek na kterých by byl pes zachycený v různých pozicích. Vznikl by tak zajíavý a zapamatovatelný vizuální styl. Navíc tento způsob prezentace tak významné firmy na trhu by mi přišel adekvátnější než kreslené logo.