Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

AkzoNobel v novém (a loga s rukama nahoře)

Amsterdamská společnost AkzoNobel, světová špička v produkci a distribuci dekoračních barev, nátěrů a specializovaných chemikálií, odhalila novou identitu koncem dubna, následovala akvizice ICI, jednoho z největších chemických producentů na světě – jméno a logo ICI se pomalu vytratí, jelikož není součástí rebrandingu.
Přečtěte si naše hodnocení a podívejte se i na naší sbírku log s postavou se zvednutými pažemi…

Původní logo vytvořil Wally Olins roku 1988 – neplést s jmenovcem Wolffem Olinsem (viz článek o logu pro Wacom). Rozpažený muž, inspirovaný řeckým reliéfem vystaveným v muzeu Ashmolean v Oxfordu, byl vybrán jakožto vědecký i umělecký symbol, vyjadřující hodnoty úsilí a úspěchu.
Nová identita byla rovněž vytvořena Wally Olinsem, nyní v jeho společnosti Saffron Consultants.
Podívejte se na "olejovitou" prezentaci nové značky zde.

 

Naše hodnocení

Staré logo jakéhosi rozpaženého cvičence bylo přinejlepším nedotažené, působilo studeně a nelidsky (byť s lidskou postavou). Kresba byla plochá a díky světle modré lince vypadala jako z nějaké učebnice biologie. Není jasné, jak třeba v praxi fungovaly detaily prstů. Linka pod logem jakoby nevěděla, zda k logu patří či nikoliv…

Redesignovaný muž neurčité rasy, který nově získal nejen tvář (doslova), ale i prostorový výraz a dynamiku, je vítanou evolucí původního konceptu – přestože by toto provedení slušelo možná více nějaké sektě, než výrobci barev. :-)

Doprovázející typografie je příjemná, nepodléhající „trendu malých písmen“, zůstává čitelná a přátelská a slouží dobře k odlišení společnosti. Dominující modrá barevnost zůstala zachována.
Značka se nám kresbou líbí – vítané oživení v éře minimalistických puntíků a kostiček (nebo vlastně čtverečků). To je asi dáno tím, že čtvereček umí každý, zatímco kvalitní stylizovaná ruční kresba je přece jen náročnější... :-)

Kresbou a barvou trochu připomíná známou ruku s pochodní v logu britských konzervativců (vývoj tohoto loga viz Font 89 – Ve zkratce).


O značce AkzoNobel existuje mnoho referencí:
http://www.akzonobel.com/aboutus/company_overview/identity/
http://www.akzonobel.com/news/pressreleases/2008/akzonobel_launches_new_brand_strategy.aspx

 

Při této příležitosti jsme vyhrabali z našich sbírek další loga, která jsou také postavena na motivu člověka se zvednutými pažemi.

Tuším, že jejich iniciátorem bylo kdysi logo nadnárodní reklamní agentury Leo Burnett. Následně se motiv „muže, sahajícího ke hvězdám“ objevil v různých podobách i jinde. O vizuální podobnost zde ale tolik nejde, každá postava je jinak nakreslená. Když už, tak logu AkzoNobel je snad nejvíce podobné logo Tracé od Franka Stienena z holandského studia Ankerxstrijbos (ale jen díky rozpažení obou rukou)…

-OK-

Jak se vám líbí v logu stylizovaný muž?


Komentáře k článku

17. 12. 2010 11:42 hokejveteran

Vše je omyl, to jsem JÁ jak si nadhazuji tenisový míček při servisu




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.