Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Akademie múzických umění v Praze v novém

Akademie múzických umění v Praze vstoupila do letního semestru s novou vizuální podobou. Nový vizuální styl je dílem grafiků Martina Strnada a Filipa Heyduka z renomovaného grafického studia Heyduk, Musil & Strnad.

                                      

Nová identita je založena na charakteristické hravé typografii v kombinaci s fotografiemi. Pracuje s PROSTOREM a kompozicí a v souladu se skládáním liter v logotypu vyjadřuje TVOŘIVOST studentů všech tří fakult AMU. S novým vizuálním stylem se mohou studenti a návštěvníci AMU již setkávat v unikátních prostorách domu U Bílého jelena v samotném srdci Prahy, který byl opět zpřístupněn po náročné rekonstrukci. Do léta se obléknou do nového pláště i další objekty AMU a především v designu HMS budou v příštích měsících spuštěny zcela nové webové stránky odpovídající moderní škole v 21. století.

„Otevření citlivě rekonstruovaných prostor je další velký krok pro zajištění kultivovaného a přitom moderního zázemí pro výuku a tvůrčí činnost na AMU. Zprovoznění historického měšťanského domu U Bílého jelena je zároveň příležitostí prezentovat veřejnosti nový vizuální styl AMU. Ten skvěle vyjadřuje základní poslání AMU jako kulturní a vzdělávací instituce; spojuje klasickou uměřenost a čistotu grafického výrazu s hravostí a variabilitou. Vždyť AMU disponuje nejen výukovými prostorami, ale má dvě divadelní scény, koncertní sály, zvuková studia, galerii, nakladatelství, studentské kluby a filmové studio. Nový vizuální styl Martina Strnada a Filipa Heyduka umožňuje promyšlené propojení těchto identit do jednotného celku, který svým částem nabízí výraznou autonomii a zároveň posiluje brand identity AMU,“ říká rektor AMU Jan Hančil.

 

 Základní prvky vizuálního stylu AMU (pro zvětšení všech ukázek prosím rozklikněte).

 

 

Akademie múzických umění v Praze mění svůj vizuální styl po více než deseti letech. Dlouho používané logo v podobě rovnice a nejednotná loga fakult nahradí dobře aplikovatelný vizuální styl od grafického studia Heyduk, Musil & Strnad. Jednotný vizuální styl AMU je založen na grafické podobě značky, písmu, barvách a doplňkových prvcích. Společně tvoří nezaměnitelnou podobu charakterizující kvalitu školy a tvůrčí prostředí. Základním prvkem značky jsou litery „A“ a „MU“, které se skládají vertikálně a horizontálně v obdélníku. Litery jsou vysázeny titulkovým písmem Alternate Gothic No.2. U jednotlivých fakult se k základnímu logu AMU přidávají litery D, F a H, které jsou provedeny v barevném řešení. Divadelní fakulta má svou tradiční barevnost – oranžovou. Filmová a televizní fakulta je charakterizována červenou barvou. Hudební a taneční fakulta má jasně modrou barvu.

 „Značku AMU nechápeme jako něco fixního, ale jako neustále se proměňující a přeskupující prvek. Nemusí mít pevnou podobu – může se natočit, přetvořit, doplnit, rozvinout, zvětšit nebo zmenšit, může se zjednodušit nebo naopak zaplnit. Stále si ale zachovává svou originalitu a jedinečnost a stále vyjadřuje totéž – hru s prostorem,“ dodávají autoři Filip Heyduk a Martin Strnad.

Loga a grafický manuál lze stáhnout na stránkách www.amu.cz, práci si můžete prohlédnout na www.hmsdesign.cz nebo celý vizuál na kanálu youtube.com.

 


Komentáře k článku

31. 5. 2017 21:04 sdsdf

na tyhle školy se dělaj talentovky, boj o dobré studenty ano, jistě, ale spíš soukromé školy naháněj kvantitu

16. 3. 2017 00:03 Vera Maresova

Vizuálně dobré, graficky čisté, ale chybí mě tam "něco", trošku nudné ...

15. 3. 2017 14:45 lukas

Ih> jasně že je klientem škol (státních i soukromých) potenciální student (tedy většinou středoškolák před či po maturitě). Zajdi si někdy na veletrh Gaudeamus, jak se tam na stáncích školy předhánějí, aby zaujaly, rozdávají těm náctiletým placky a třička... Z tohoto pohledu AMU získala jedoznačně lepší, atraktivnější, hravější a výraznější identitu, potřebnou k tomuto "boji" o studenty.

13. 3. 2017 19:00 lh

student je klientem skoly, dobry co tam mas dal?

12. 3. 2017 23:09 lukas

A komu je identita vš určena jinému než svým stávajícím a hlavně potenciálním budoucím studentům? Důchodcům? :-) Kde se objevují reklamy vysokých škol? Tam kde s ní lákají studenty, tedy své klienty.

11. 3. 2017 13:33 lh

No nemyslim ze nova identita je primarne urcena studentum, to je komunikace dovnitr a hlavni je snad komunikace ven. AMU rozhodne neziskala nic lepsiho nez dosud mela, takze je to pro me predevsim neekonomicky redesign.

11. 3. 2017 11:45 karel

Radime, šlo o loga, ne o můj život. Takže díky za odkazy. Jen mne utvrdily v názoru. Lukáš Vám to vysvětlil ještě lépe.

10. 3. 2017 17:07 lukas

Radim Kopac: Osobně si myslím, že nová identita je atraktivnější třeba i pro studenty, kterým je přece primárně určena. Ta předchozí hodně minimalistická hra pouze s matemaitickými znaménky a nezáživnou typografií je vizuálně velmi nevýrazná a už se asi i okoukala. Nevím jak atraktivní by byla třeba na tričku, aby ho studenti chtěli nosit... To byla pro mne trochu nuda. I čistě typografická identita by měla být zajímavá a nějak hravější... Můj názor. :)

10. 3. 2017 14:57 Radim Kopac

@Karel:
Tak to je škoda, že váš život postrádá vtip a lásku, pro umění to nejdůležitější. Já to tam ve stávajícím systému a logu viděl hned na první (viz odkazy níže). Na rozdil od nového řešení, kde se "pouze" hraje s otočenými slabikami, ale nic nám to neříká, jak jsem napsal, je to bez pohlavní a není to ani esteticky atraktivní. Předchozí systém od Laboratoře Petra Babáka je sice také "pouze" typografická hra, ale vysvětluje nám rovnou v logotypu, co je to AMU matematickou rovnící, což je netradiční pojetí a tedy i vtipné. Pro mne jedna z nejlepších prací na poli GD a zároveň krásná ukázka funkčního principu, jak pojmout složité systémy institucí a jejich zkratek.

http://laboratory.cz/projects/734-oznaceni-budov-amu
http://laboratory.cz/projects/614-amu
http://www.laboratory.cz/projects/773-gamu
http://www.laboratory.cz/projects/624-amu
http://www.laboratory.cz/projects/700-infosystem-amu
http://www.laboratory.cz/projects/1404-amu-blok

UMPRUM je uplně něco jiného, nechápu vaši logiku

10. 3. 2017 12:26 Jan Vybíral

Super!

10. 3. 2017 12:19 geek

jak dlouho to vydrzi, rok?

10. 3. 2017 10:18 karel

hledal jsem staré logo s „láskou a vtipem“, ale nedaří se mi. Na www.amu.cz je písmenková nuda...
Podíval jsem se při této příležitosti na logo VŠUP-UMPRUMky; totéž.

10. 3. 2017 10:16 jakub

dobrý, no, ale nic objevného to bohužel také není... takže za 3

http://logodatabases.com/wp-content/uploads/2012/06/animal-planet-logo.jpg

10. 3. 2017 09:38 Ivan

Takové typo hrátky na úrovni druhého ročníku vysokoškolského studia. Gratuluji.

9. 3. 2017 23:10 Radim Kopac

Je to bepohlavní, nečitelný princip. Palec dolu! Láska a vtip v původním logu neměl chybu, škoda.

9. 3. 2017 22:39 Jiří Faltýnek

OK... no... Né, že bych ve světě neviděl... ale pro naše české poměry asi dobré :-)

9. 3. 2017 21:05 Marek

Víc takových věcí, prosím.

9. 3. 2017 19:35 Petr Staníček

(y) čistě typografický minimalismus s dobrým nápadem a správně dotažený, to je hned jiný kafe! Paráda.

9. 3. 2017 14:03 Martin Kulhanek

Dobrý je to. :)




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.