Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Adidas používá různé podoby loga

Před časem známá německá sportovní značka Adidas začala vedle zavedeného trojlístku se třemi pruhy používat na své oblečení nebo obuv i další verze značky. Jako poslední se objevila verze s kruhovým symbolem, který ale připomíná řadu podobných značek. Je toto tříštění identity používáním několika různých log dobrá cesta?

 

Také se používá minimalistické provedení známých „tří pruhů“ jako jakási zastřešující značka koncernu (umbrella brand). Alespoň typografie (Avant Garde Gothic) ale u všech podob zůstává stále stejná.

Značky nahoře zleva: Adidas Originals, Sport Performance a Sport Style. Vyzná se v tom ale běžný zákazník?

Více o logu Adidas zde.


 

Ukázka práce studia Sagacity na identitě Adidasu.
Více zde.

 

Na všechna známá loga již existují i různé parodie. Jako nejvtipnější na Adidas nám přišel Titanic. :-)

Různé verze značky na prodejně v obchodním centru Praha-Štěrboholy.

 

Která podoba značky Adidas se vám líbí nejvíce?


Komentáře k článku

4. 2. 2024 09:24 Pavel

Jedině " trojlístek" a nikdy žádné jiné. Podle mě je to klasika, kterou zná, nebo by měl znát skoro každý. Prostě je to logo všech log. Alespoň pro mě. A že další a další "mutace" zastřešují vždy jiné kolekce? No, neví jestli je to správná cesta. Asi jsem "starý" konzervatista. Za mě "trojlístek"!

30. 5. 2013 11:27 Pavel

Konicaminolta :)

29. 5. 2013 23:26 ...

za mě, pokud by používaly pouze variantu se 3-mi vodorovnými pruhy a nápis, tak je to úplně geniální... čisté, moderní, přitom návaznost na historii a krásně se s tím pracuje v dalších aplikacích...

ostatní podloga jsou shit

23. 5. 2013 00:02 MarekP

Líbí se mi Titanic jako moderní podoba loga. Trojlístek chápu jako tradici. Kruh je už zbytečná šílenost, okamžitě mi naskočila Minolta...

22. 5. 2013 20:40 Pavel

Dělal jsem zákazníkovi logo pro realitku. Udělal jsem dva odlišné návrhy a jemu se líbily oba. Říkal, že bude používat obě loga a nechal si udělat i dvoje vizitky :)

22. 5. 2013 15:55 * Karel *

Jan Vybiral: Mam to stejně jak píšou, pro mě je "kytička" staré logo a "pyramida" nové logo, přičemž mám stejný pocit jako píše speedy... Logo Style je pro mě kategorie Vietnam. :)

22. 5. 2013 15:01 speedy

me prijde, ze adidas udelal v roce 1991 redesign, ale staryho loga mu bylo lito, tak si ho nechal taky :-)

22. 5. 2013 12:26 Jan Vybiral

Řada lidí nevnímá rozdíl mezi jednotlivými logy adidas, ale rozlišuje je pouze jako "staré logo" a "nové logo". Datum vzniku je sice u obou log odlišné, ale loga především rozlišují věci adidas na jednotlivé kolekce. Logo Performance ("pyramida") je určené především pro sportovní produkty. Logo originals ("kytička" zastřešuje kolekci originals, která je life-stylovou, módní kolekcí věcí. Nejsou určeny pro sport, ale pro běžné nošení. Třetí logem je adidas Style. Jde o další kolekci adidas, která je určená pro běžné nošení, podobně jako Originals. Logo Style je v ČR komunikováno až od počátku roku 2010, takže je pro většinu běžných zákazníků neznámé.
Viz http://www.adidas-info.cz/adidas-logo

22. 5. 2013 10:36 Jan Vybíral

Nike ma vsude stejnou fajfku a je to jasne. Subbrand pro golfisty ma porad stejny swoosh a k názvu Nike doplnil GOLF. To mi pripada vymluvnejsí. Nebo produktove rady staci odlsisit treba barevne.

22. 5. 2013 10:10 Cadis

Mam pocit ze logo pouzite napriklad ve vyloze u slevy je pro Adidas Original. To poznam i ja a prijde mi to celkem vymluvne.

22. 5. 2013 10:01 Jakub

22. 5. 2013 08:49 stanislav bilek / www.apoka.cz

musim rict ze clanek je lehce mimo, cely koncept, cela strategie je stara nekolik let, vcetne pouziti mutaci loga ... jejich zamer nejde proti unifikace celeho systemu ale naopak o rozsireni portfolia, bavime se zde o obuvi - modnich trendech, ruznych cilovkach, o rozstristenosti komunikace zde nemuze byt absolutne rec..

21. 5. 2013 16:27 Font

Přidali jsme na ukázku foto prodejny. Není zbytečně drahé propagovat různé verze?

21. 5. 2013 15:49 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Nevim jestli je to moudre nebo ne, ale system v tom je a celkem pomerne jednoduchy. Jsou o ruzne rady pro odlisne typy cilovky. Nejde jen o ty znacky ale o celou komunikaci smerem k zakaznikovi a maji to z tohoto pohledu dobre zmaknute i v cechach. Ze v tom muze mit zakaznik kterymu je jedno jestli kupuje Nike nebo Adidas gulas, to je vec druha, nicmene o tyhle zakazniky diky logu nebo vizualu neprijde. A ze si buduji s jednotlivimi typy zakazniku uzkou a specifictjsi komunikaci, ze se profiluji, to je trend a cesta po ktere se drive nebo pozdeji bude muset vydat temer kazdy.

21. 5. 2013 12:53 jirka(zavinac)vtipy-obrazky.cz

Hrůzy se nedějou jenom u nás...

21. 5. 2013 12:43 Font OK

Díky Martine, já tu kruhovou verzi "objevil" až před pár dny – na botách dcery. A také jsem hned nepochopil, že jde o Adidas, tak vznikl tento článek :-) Není možná tak aktuální, ale podle mne je to stále zajímavá otázka – zda má smysl mít současně několik verzí loga... Podle označení obchodů v pražských nákupních centrech se v tom dost plácají, jak jsem tak koukal, jednou je nad vchodem trojlístek, jindy "Titanic"... asi sami neví, kdy kterou verzi použít... Což mne u tak velké (a německé) společnosti překvapuje... Možná by ten manuál byl zajímavý - jestli toto nějak definuje.

21. 5. 2013 08:49 Martin Kalda

Jen doplnim, ze ty znacky nejsou uplne nove. Mam nejaky logo manual Adidas z roku 2005 a uz tam jsou vsechny tri.

21. 5. 2013 00:05 * Karel *

Když jsme viděl poslední verzi značky, tak jsem si myslel, že se jedná o nějakou asijskou napodobeninu... Takže tím odpovídám na otázky – myslím si, že to není efektivní cesta, přestože chápu motivaci. Raději bych šel cestou užívání jednoho loga (trojlístek) a tří pruhů jako zastřešujícícho symbolu.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.