Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

4 kostičky pro Liberecko


Podle zpráv z tisku i Liberecký kraj připravil pro novou turistickou sezonu své nové logo cestovního ruchu. Zvláštní… je tohle ale ještě logo? :-) Druhou otázkou pak je, proč existuje navíc i stávající logo Liberecký kraj…

„Při přípravě nové vizuální linky bylo vycházeno z trendů v designu cestovního ruchu -  loga stále častěji nesou emoce, jsou plastická, ve 3D formě, která umožňuje lepší práci v internetovém, printovém a televizním prostředí. Cílem bylo vytvořit poutavé logo, které bude vypovídat o Libereckém kraji z hlediska cestovního ruchu,“ uvedla Lidie Vajnerová (SOS), statutární náměstkyně hejtmana Libereckého kraje pro resort kultury, památkové péče a cestovního ruchu.

Na předchozí logo – „Liberecký kraj – Barevná dovolená“ současné logo navazuje. Složení loga zůstává stejné –
4 kostičky, které v původním znění představovaly pouze 4 roční období a 4 turistické regiony.

Současné logo se posunulo ještě o kus dále. 

„Dominantou Libereckého kraje je Ještěd, který je první pohled jasně zřejmý, i když pod logem nebude nápis Liberecký kraj. Proto je zde jedna dominantní kostka, která provází logo v každé vizuální situaci. Je nosníkem a oporou celého loga,“ popisuje náměstkyně hejtmana.

Ostatní kostičky podle ní znázorňují nejen roční období a turistické regiony, ale cílové skupiny v komunikaci (single, rodiny s dětmi, prázdné hnízdo), kde je tečkami jasně určeno, pro kolik osob je tip na výlet, trasa či poskytovaná služba věnována. Ke změně došlo i ve sloganu na Cestou necestou. Důvodem výběru byla hravost a sounáležitost sloganu s celým logem. Slogan ukazuje na hledání nových turistických cílů, které nebyly zatím návštěvníky neobjeveny, nicméně by mohly pomoci odlehčit exponovaným místům Libereckého kraje.

Změna loga nastínila i nový směr v komunikaci ve směru k návštěvníkovi Libereckého kraje. Došlo zejména ke změně designu a modernizaci webového portálu www.liberecky-kraj.cz, větší důraz bude kladen na hledání konkrétních produktů cestovního ruchu zaměření na jednotlivé cílové skupiny a úzkou spolupráci s hráči cestovního ruchu v území.

„O tom, že se změna loga a celého designu s tím spojeným na turistickém portále www.liberecky-kraj.cz vyplatila, svědčí i fakt, že Liberecký kraj získal v soutěži Zlatý erb 2012 zvláštní cenu Ministra pro místní rozvoj Kamila Jankovského za nejlepší turistickou webovou prezentaci,“ dodala Lidie Vajnerova. 

              

Ve Fontu často informujeme o nových značkách turistických destinací (zemí, krajů, měst…). Některé jsou kvalitní a sympaticky lákají turisty. Jiné ovšem nepochopitelně dublují jiné symboly. Má-li třeba země kromě historického znaku i moderní veselé logo, které obsahuje i textovou informaci (název státu), navíc v různých jazykových mutacích dle cílové skupiny, je to pochopitelné a smysluplné. Budovat ale turistické logo nějakého kraje, který už své logo má (a navíc i ten znak!), nám připadá jako zbytečné tříštění identity subjektu a plýtvání finančních prostředků.

Jaký je váš názor?

Zdroj: i-noviny.cz

 


Komentáře k článku

1. 7. 2012 12:59 Adeli Moravcová

Na jejich webu na mě nové logo působí na první pohled jako logo pro nějaký dílčí projekt "Cestou necestou". Je to hodně matoucí, mělo by se to sjednotit. Možná, jak píše Ctirad, to používat jako doprovodnou ilustraci :-)

22. 6. 2012 12:19 Der Designer

K tomu webu není to špatný ale hned tam vidím 2 velké loga docela zmatek v hlavě....

20. 6. 2012 06:27 Ctirad „Zásadový“ Přikryl

Asi půjdou trochu proti proudu...

Na první pohled vypadá náhled na fontu děsně, ale tady:

http://www.liberecky-kraj.cz/

to podle mě není taková hrůza, spíš než logo je to prostě obrázek nebo symbol používaný bez typografie. Web patří k lepšímu průměru ve své kategorii. Tak proč z toho dělat problém?

19. 6. 2012 23:43 Branodon

Vidím, že sranda musí byť.

19. 6. 2012 13:38 ento

Dávají k tomu i 3D brýle :) By to bylo taky ještě o něco víc" trendy".

19. 6. 2012 12:38 jack

Děs! Jak z marketingového, tak i z grafického hlediska. Jelikož jsem z Lbc, o to horší :-(




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.