4 kostičky pro Liberecko
Podle zpráv z tisku i Liberecký kraj připravil pro novou turistickou sezonu své nové logo cestovního ruchu. Zvláštní… je tohle ale ještě logo? :-) Druhou otázkou pak je, proč existuje navíc i stávající logo Liberecký kraj…
„Při přípravě nové vizuální linky bylo vycházeno z trendů v designu cestovního ruchu - loga stále častěji nesou emoce, jsou plastická, ve 3D formě, která umožňuje lepší práci v internetovém, printovém a televizním prostředí. Cílem bylo vytvořit poutavé logo, které bude vypovídat o Libereckém kraji z hlediska cestovního ruchu,“ uvedla Lidie Vajnerová (SOS), statutární náměstkyně hejtmana Libereckého kraje pro resort kultury, památkové péče a cestovního ruchu.
Na předchozí logo – „Liberecký kraj – Barevná dovolená“ současné logo navazuje. Složení loga zůstává stejné –
4 kostičky, které v původním znění představovaly pouze 4 roční období a 4 turistické regiony.
Současné logo se posunulo ještě o kus dále.
„Dominantou Libereckého kraje je Ještěd, který je první pohled jasně zřejmý, i když pod logem nebude nápis Liberecký kraj. Proto je zde jedna dominantní kostka, která provází logo v každé vizuální situaci. Je nosníkem a oporou celého loga,“ popisuje náměstkyně hejtmana.
Ostatní kostičky podle ní znázorňují nejen roční období a turistické regiony, ale cílové skupiny v komunikaci (single, rodiny s dětmi, prázdné hnízdo), kde je tečkami jasně určeno, pro kolik osob je tip na výlet, trasa či poskytovaná služba věnována. Ke změně došlo i ve sloganu na Cestou necestou. Důvodem výběru byla hravost a sounáležitost sloganu s celým logem. Slogan ukazuje na hledání nových turistických cílů, které nebyly zatím návštěvníky neobjeveny, nicméně by mohly pomoci odlehčit exponovaným místům Libereckého kraje.
Změna loga nastínila i nový směr v komunikaci ve směru k návštěvníkovi Libereckého kraje. Došlo zejména ke změně designu a modernizaci webového portálu www.liberecky-kraj.cz, větší důraz bude kladen na hledání konkrétních produktů cestovního ruchu zaměření na jednotlivé cílové skupiny a úzkou spolupráci s hráči cestovního ruchu v území.
„O tom, že se změna loga a celého designu s tím spojeným na turistickém portále www.liberecky-kraj.cz vyplatila, svědčí i fakt, že Liberecký kraj získal v soutěži Zlatý erb 2012 zvláštní cenu Ministra pro místní rozvoj Kamila Jankovského za nejlepší turistickou webovou prezentaci,“ dodala Lidie Vajnerova.
Ve Fontu často informujeme o nových značkách turistických destinací (zemí, krajů, měst…). Některé jsou kvalitní a sympaticky lákají turisty. Jiné ovšem nepochopitelně dublují jiné symboly. Má-li třeba země kromě historického znaku i moderní veselé logo, které obsahuje i textovou informaci (název státu), navíc v různých jazykových mutacích dle cílové skupiny, je to pochopitelné a smysluplné. Budovat ale turistické logo nějakého kraje, který už své logo má (a navíc i ten znak!), nám připadá jako zbytečné tříštění identity subjektu a plýtvání finančních prostředků.
Jaký je váš názor?
Zdroj: i-noviny.cz
Komentáře k článku
1. 7. 2012 12:59 Adeli Moravcová
22. 6. 2012 12:19 Der Designer
20. 6. 2012 06:27 Ctirad „Zásadový“ Přikryl
Na první pohled vypadá náhled na fontu děsně, ale tady:
http://www.liberecky-kraj.cz/
to podle mě není taková hrůza, spíš než logo je to prostě obrázek nebo symbol používaný bez typografie. Web patří k lepšímu průměru ve své kategorii. Tak proč z toho dělat problém?