Výsledky celosvětové kreativní soutěže Ultimate Pitch 2008
V květnu byly vyhlášeny výsledky celosvětové soutěže Ultimate Pitch, organizované firmou Getty Images. Tato mezinárodní foto a film banka poskytla všem tvůrcům možnost použít jakýkoliv produkt z jejich databáze. Mohli tak pracovat s fotografiemi, filmovými záběry a hudebními ukázkami.
Zástupcem Getty Images pro Českou a Slovenskou republiku je firma isifa Image Service. Zadání soutěže bylo velmi volné – spot či vizuál na téma: jak můžeme změnit svět? Celkem se účastnilo 676 tvůrců z 50 zemí. K zaslaným návrhům se vyjádřilo 80 tisíc hlasujících. Na short list se dostalo 34 prací. O vítězi soutěže rozhodla porota, složená z odborníků z oblasti vizuální komunikace. Mezi porotci byli např. Bob Scarpelli (Cannes 2007 Jury President / Chairman & Chief Creative Officer) a Lewis Blackwell (Creative Advisor z Getty Images).
Vítěz roku 2008
Vítězný tým, ve složení Andrew Tinning a Gabrielle Wallington, pracuje pro australskou agenturu Marketforce. Jejich spot s názvem GREEN Unltd řeší problematiku životního prostředí a to, jak konkrétně se mohou lidé angažovat. Spot nám prezentuje fiktivní „firmu“ GREEN Unltd, která má několik miliard zaměstnanců a všichni v ní mají společné poslání – zlepšit životní prostředí. Autoři svůj spot okomentovali: „Chtěli jsme představit celý svět jako jednu velkou firmu a ukázat, že záchrana planety je práce pro všechny. Vždyť práce je přeci to, co lidi ve „firmě“ spojuje.
Hlavní cenou pro vítěze je možnost zažít festival v kůži jeho prezidenta Boba Scarpelliho. Další práce finalistů ze short listu budou prezentovány na festivalu reklamy v Cannes v druhé polovině června.
Vítězný spot je k vidění zde.