Font

foto

Výběr jazyka

cs / en

 

Redesign časopisu FOTO

Časopis FOTO se během své čtyřleté historie dočkal redesignu. Nový vzhled časopisu si vzalo na starost grafické studio Artishock.

Původní obsah časopisu Foto je tvořen výhradně českými odborníky a zahrnuje vše od portfolií, rozhovorů přes přehledy aktuálních událostí, výstav ale i novinek ze světa fotografického vybavení.

Ukázka zalomené dvoustrany

 

Kompletního redesignu se dočkal rovněž web časopisu, který vedle fotografického obsahu nabízí nově také možnost objednávky časopisu za zvýhodněnou cenu a v rámci u nás naprosto ojedinělého projektu EDICE FOTO také exkluzivní prodej profesionálních autorských printů špičkových autorů.

 

Rozhovor se šéfredaktorem časopisu FOTO Tomášem Hlivou o nové podobě časopisu

Proč jste se rozhodli po cca čtyřech letech udělat kompletní redesign časopisu?

V časopisu jsme dosud pracovali se stejnou sazbou, zároveň se však magazín postupně vyvíjel a posunoval směrem k náročnějšímu divákovi – co fungovalo s obsahem plným návodů a recenzí před čtyřmi lety, už teď zkrátka v revue zaměřeném především na samotnou fotografickou tvorbu nefunguje. Na změnu layoutu jsem myslel už více jak rok, nehledal jsem ale jen zkušeného řemeslníka, nýbrž grafika a zároveň fotografa, se kterým můžu diskutovat o výběru fotek a se kterým budu sdílet podobnou představu o tom, jak by měl vypadat moderní fotografický magazín.

 

Nějaké drobnější úpravy jsem zaznamenal už u minulých čísel.

Nazvěme to lehkým faceliftem. Zásadní změny přichází teprve nyní, s novým číslem. Redesign, na kterém jsme spolupracovali s brněnským grafickým studiem Artishock, probíhal především v duchu maximální úcty k otištěným fotografiím. S Richardem Procházkou, se kterým jsem dával podobu obsahu aktuálního čísla dohromady, máme v tomto ohledu podobné představy.

S ohledem na tradiční pojetí vnímání fotografie coby artefaktu, nikoliv pomíjivého shluku obrazových bodů na elektronických zobrazovačích, pak pro nás byl rozhodujícím momentem především výběr typu papíru, který celý časopis se zřetelem na kvalitu zpracování posunul zdaleka nejvíc. Změnu pocítí čtenáři také ve vyšší gramáži listů a v jejich větším počtu, čehož se snažíme využít – podobně jako ve fotografických publikacích či portfoliích – k nerušené prezentaci samotných fotografií.

 

Na našem trhu jste opravdu mimořádný úkaz. Co konkrétně vás u toho už pátý rok drží?

Jednoduše mi vadí, že u nás neexistuje časopis – a teď mám na mysli vše napříč žánrovým spektrem –, která u nás vychází, který bych si chtěl koupit, držet ho v ruce, mít ho doma, vracet se k němu, ukázat ho dětem, zachovat ho. Lví podíl na tomto obrazovém smogu mají především domácí tvůrci reklamních kampaní, kteří se toho snaží říct hrozně moc, a výsledek přitom zapadne mezi milion dalších koláží, které nejsou ničím jiným než přehlídkou nevkusu. Jsme v tomhle hrozně pozadu, vždy je na první pohled poznat, zda inzertní vizuál prodejce přebírá ze zahraničí, nebo se snaží vytvořit svůj.

Myslím si, že má-li existovat časopis jako platforma pro sdělení a uchování informací, pak výhradně jako klidné místo prosté všudypřítomného vizuálního šumu.

 

S větším rozsahem a kvalitou zpracování jste však také zároveň zdražili…

Cena nové, knižnější podoby časopisu na stáncích, je vzhledem k těmto změnám pochopitelně vyšší, avšak nikoliv definitivní. Chceme se podílet na utváření zdejší fotografické komunity, proto magazín FOTO nabízíme v rámci předplatného a v přímém prodeji se slevou. Přidali jsme 16 stran, použili nesrovnatelně dražší papír, ale v předplatném FOTO nabízíme za 115 Kč, takže jsme vlastně oproti původnímu rozsahu a ceně nezdražili. Podíváš-li se do zahraničí, pak kvalitativně podobný magazín typu Mondial nebo Les Others běžně stojí 15 eur. PR stylovky bez obsahu jako třeba Kinfolk nebo Soffa (který vychází i česky) pak stojí 20 eur.

 

Nově také nabízíte možnost zakoupit si v limitované edici díla autorů, která prezentujete v časopise. Jaký je koncept tohoto projektu?

Často nám fotografové píšou: Jste skvělí, co mám dělat, abyste vycházeli dál, mám si koupit pět předplatných? Proto jsme vymysleli způsob, jak podpořit nejen časopis, ale i samotné fotografy, a to prostřednictvím prodeje profesionálních tisků. Konečnou cenu neschováváme za nějaký marketingový kalkul – jasně říkáme, že z ceny tisku 2 000 Kč odečítáme 550 Kč na náklady spojené s profesionálním tiskem na archivním papíru PhotoRag Pearl Satin a o zbytek se napůl dělíme s konkrétním autorem. Koncepčně pak celý projekt stavíme i na tom, že všechna díla, ať už je jejich autorem Jindřich Štreit, Ibra Ibrahimovič nebo neznámý talentovaný fotograf, nabízíme za stejnou cenu.

 


Komentáře k článku

9. 9. 2016 15:07 robot

dobrá práce :). Web se mi už tolik nelíbí, ale print vypadá super. Asi taky prubnu objednávku.

9. 9. 2016 12:55 dj bobo

tož objednáno, jsem zvědav! :-)
btw 150,– a pošotvné zdarma? To beru!




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.