Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Výstaviště Praha představuje novou vizuální identitu

homepage-vystaviste

Areál Výstaviště Praha se výrazně proměňuje a přispívá k tomu i nová vizuální identita, která vzešla z dílny tria designérů Tereza Hejmová, Štěpán Malovec, Martin Odehnal. Nová identita se promítne do navigace v areálu, externí i interní komunikace a propagačních materiálů.

Výstaviště Praha se stává unikátním víceúčelovým areálem v metropoli, kam přibývají herní, sportovní a volnočasové prvky. Dochází k rekonstrukci cest, revitalizuje se zeleň a započalo se i s rekonstrukcí několika budov. Společně s tím se rozšiřuje programová nabídka.  To vše měla reflektovat i nová vizuální identita, jež Výstaviště Praha našlo v designérské soutěži pořádané organizací CZECHDESIGN.

Jednalo se o dvoukolové výběrové řízení. Do prvního kola byli vyzváni grafici/studia: Čestmír Přindiš, Frank Atelier, Grizzlink, Martin Poláček, Ondřej Zámiš, Studio Colmo, Studio Divize, trio Tereza Hejmová, Štěpán Malovec a David Odehnal.

Do druhé kola postoupili: Frank Atelier, Studio Colmo, trio Tereza Hejmová, Štěpán Malovec a David Odehnal.

Nezávislou část poroty tvořili externí odborníci:

  • MgA. Kristýna Fišerová, grafická designérka, pedagožka ZČU v Plzni,
  • Filip Blažek, grafický designér, zástupce Unie grafického designu,
  • Radek Sidun, typograf, pedagog UMPRUM.

Všichni účastníci obdrželi skicovné, vítěz, trio Tereza Hejmová, Štěpán Malovec a David Odehnal, pak zakázku na vypracování nové vizuální identity Výstaviště Praha, která bude zahrnovat sjednocení vzhledu firemních tiskovin, navigaci a informační systém v rámci areálu, návrh základního vizuálu pro dlouhodobé aktivity, komunikaci a podporu akcí, POS materiály nebo B2B materiály pro partnery a pořadatele akcí. Příprava nových vizuálů probíhá již od července 2020.

 

prezentace_na-vystavisti_1

 

prezentace_na-vystavisti_2

 

prezentace_na-vystavisti_3

 

prezentace_na-vystavisti_5

 

prezentace_na-vystavisti_6

 

prezentace_na-vystavisti_10

 

prezentace_na-vystavisti_7_autor ilustrace Vojtěch Šeda

(Autor ilustrace: Vojtěch Šeda)

 

„Slovo výstaviště má význam, který je vzhledem k dnešní, a hlavně budoucí funkci areálu spíše okrajový, rozhodně nevystihuje jeho podstatu a rozsah. Zároveň jde ale o zažitý pojem, který každý v Praze (a nejen tam) zná a používá. Chápeme Výstaviště jako prostor, který zastřešuje velmi rozdílné aktivity a funkce a je využíván širokým okruhem lidí napříč generacemi. Navrhujeme sice název nový, ale s využitím stávajícího. Naší snahou je z původního názvu udělat název místní, jednoduchým přidáním předložky ‚NA', protože Výstaviště vnímáme hlavně jako označení místa,“ popisují vítězové představu, ze které vycházeli.

Milena Mauricová, marketingová ředitelka Výstaviště Praha a členka poroty, vyjadřuje spokojenost s výsledkem soutěže: „Vizuál je velmi jednoduchý, ale jasný a zřetelný. Je možné s ním velmi dobře pracovat, umožňuje využití v různých tónech komunikace, od vážnějších, po lehčí s vtipem. Současně si uvědomujeme, že čím menším rozpočtem na podporu akcí a reklamu disponujeme, tím výraznější a jasnější komunikační styl potřebujeme.“

 

Zdroj a více:

https://www.vystavistepraha.eu/davame-vystavisti-novou-podobu/

https://www.czechdesign.cz/temata-a-rubriky/na-vystavisti-vystaviste-praha-prochazi-zmenou-a-predstavuje-silnou-a-napaditou-vizualni-identitu-od-designerskeho-tria

 

Jak se Vám nová identita Výstaviště Praha líbí?

 

 

 


Komentáře k článku

8. 9. 2020 15:26 Jan

To budou Angláni koukat na naši krásnou diakritiku. Akorát, že nepoznají, jestli jsou na výstavišti nebo třeba na hajzlíku.

28. 8. 2020 17:57 Gunawan Dewa Saputra

velmi dobrá technologie pro velikost pole v této éře. https://unair.ac.id

28. 8. 2020 08:20 wgx

Je to hrozná nuda a ta "myšlenka" to vůbec nezachrání. Spíš to trochu zavání trapností.. Ale proti gustu..

19. 8. 2020 12:40 pala

no v ulici Na Výstavišti to očividně žije. To je paradoxně možná jediná moje výtka - která je dosti zásadní. Kdyby to byla skica, tak ten směr mi smysl dává. I to spojení "na Výstavišti" i když si to umím představit jako nějaký "stamp" spíše než taková nicneříkající forma. Je ale třeba si uvědomit, že expo má široký portfolio produktů, které prezentuje pod jejich brandy. Z toho pohledu neutrální minimalismus chápu. Ráda bych viděla ovšem jak rozeznatelně tyto ostatní brandy fungují v rámci brandu "na Výstavišti" a to bohužel z ukázky nevidím.

18. 8. 2020 14:55 Jan Vybíral

Já spíš nechápu, proč identitu mění tak často. To by si podnikatel za svý nedovolil.Vyhazování peněz a žádná kontinuita...

Poslední podoba byla z roku 2017:

https://www.font.cz/logo/vystaviste-s-novym-logem.html?action=guestbook

18. 8. 2020 11:01 Martin Š.

V dnešní době musíme být vděční za jakoukoliv snahu a pokus o originalitu. Skladba fontů bude vždy budit kontroverze a málokdy se autor zavděčí. Co mne zde vadí nejvíce je opravdu praktické využití CID. Co jazyková mutace loga? Vizuální styl bude fungovat v ČR a popravdě smysl pochopí úzká skupina Pražanů. Přitom stačilo tak málo, pouze Výstaviště Praha.

17. 8. 2020 19:32 Petr

10 studií v tendru, některá i renomovaná, celkem strávených hodin práce na návrzích řekl bych stovky až tisíce, desítky angažovaných lidí a z toho vznikne něco, co prostě nebude fungovat, protože tyto identity prostě v Česku, natož pak v takovém molochu, jakým Výstaviště je, prostě fungovat nebudou.

O milion, že za pár měsíců k tomu dodělají nějaký prvek a ten budou používat, protože tohle prostě nebude schopný nikdo živit. Nebo možná radši nebudou používat nic.

Mě by vlastně asi uplně stačilo, kdyby tam bylo napsáno Výstaviště Praha, tak jak je napsáno to "vítáme vás na výstavišti". Ale tohle je zase opičárna.

17. 8. 2020 15:22 robot

Myslím si že to funguje v propagaci, tam se s tím dá vyhrát (co ale bude realita je klasická otázka – to vyžaduje stabilní copywriting). Kde je to ale úplně mimo je ten merch. Jak píše Honza, moc si nedovedu představit že v tom někdo chce chodit, natož si to koupit. A pokud ano, měl by to být totální sarkasmus, vtip nebo úlet aby to fungovalo jak má :)

17. 8. 2020 12:40 Honza

Ke kvalitě a originálnosti se vyjadřovat nechci, jen bych opakoval již řečené, ale co irituje mě, jsou naprosto infantilní slogany ve vizualizaci. OK, je to "jenom" vizualizace, provozovatel to nejspíš nikdy nepoužije (fakt?), ale stejně. Je nás víc, komu se nelíbí věty typu "Skákej (...), byl jsem (...), makám (...), atd. Na Výstavišti."? Nebo je to parodie a já jsem tak blbej, že to nechápu? Něco jako lovení bobříků - kdo si vezme do společnosti žluté tričko "Miluju (...)", získává bod za statečnost?

17. 8. 2020 10:36 robot

Jo, tohle jako by tady už bylo. Asi mi to připomíná jeden z návrhů ghmp a pak myslím praha 3 taky měla v jednom z vybraných návrhů něco stejného Ale tak to holt bývá. Na druhou stranu výstaviště je výstaviště a všichni to vědí, tak proč mít nějaké dodatečné logo... :)

17. 8. 2020 00:14 DH

Jen další minimalistický minimalismus bez nápadu. Tohle ale fakt umí udělat každý... Bude to příště rovnou v zadání?Žádné originální logo, jen nápis z grotesku (Svitavy atd,)?

15. 8. 2020 16:05 Milan

To se bude líbit...Davy milují Times a Arial a tady je to pod jednou střechou, přidat comic sans, calibri a monotype corsiva a je to komplet.

14. 8. 2020 17:50 Pes Laika

Taky mě neuvěřitelně irituje. Až na to, že to není kapitálka, ale verzálka.

14. 8. 2020 16:48 Paul

Nápad to nie je zlý, no výber a párovanie písma, ktoré na prvý pohľad pôsobí genericky, to celé ťahá dole.

A ešte ma neuveriteľne irituje kapitálka N v predložke "na". Také "americké". A pritom je čeština nádherný jazyk…




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.




UGD logo na vysku-box