Výstaviště Praha představuje novou vizuální identitu
Areál Výstaviště Praha se výrazně proměňuje a přispívá k tomu i nová vizuální identita, která vzešla z dílny tria designérů Tereza Hejmová, Štěpán Malovec, Martin Odehnal. Nová identita se promítne do navigace v areálu, externí i interní komunikace a propagačních materiálů.
Výstaviště Praha se stává unikátním víceúčelovým areálem v metropoli, kam přibývají herní, sportovní a volnočasové prvky. Dochází k rekonstrukci cest, revitalizuje se zeleň a započalo se i s rekonstrukcí několika budov. Společně s tím se rozšiřuje programová nabídka. To vše měla reflektovat i nová vizuální identita, jež Výstaviště Praha našlo v designérské soutěži pořádané organizací CZECHDESIGN.
Jednalo se o dvoukolové výběrové řízení. Do prvního kola byli vyzváni grafici/studia: Čestmír Přindiš, Frank Atelier, Grizzlink, Martin Poláček, Ondřej Zámiš, Studio Colmo, Studio Divize, trio Tereza Hejmová, Štěpán Malovec a David Odehnal.
Do druhé kola postoupili: Frank Atelier, Studio Colmo, trio Tereza Hejmová, Štěpán Malovec a David Odehnal.
Nezávislou část poroty tvořili externí odborníci:
- MgA. Kristýna Fišerová, grafická designérka, pedagožka ZČU v Plzni,
- Filip Blažek, grafický designér, zástupce Unie grafického designu,
- Radek Sidun, typograf, pedagog UMPRUM.
Všichni účastníci obdrželi skicovné, vítěz, trio Tereza Hejmová, Štěpán Malovec a David Odehnal, pak zakázku na vypracování nové vizuální identity Výstaviště Praha, která bude zahrnovat sjednocení vzhledu firemních tiskovin, navigaci a informační systém v rámci areálu, návrh základního vizuálu pro dlouhodobé aktivity, komunikaci a podporu akcí, POS materiály nebo B2B materiály pro partnery a pořadatele akcí. Příprava nových vizuálů probíhá již od července 2020.
(Autor ilustrace: Vojtěch Šeda)
„Slovo výstaviště má význam, který je vzhledem k dnešní, a hlavně budoucí funkci areálu spíše okrajový, rozhodně nevystihuje jeho podstatu a rozsah. Zároveň jde ale o zažitý pojem, který každý v Praze (a nejen tam) zná a používá. Chápeme Výstaviště jako prostor, který zastřešuje velmi rozdílné aktivity a funkce a je využíván širokým okruhem lidí napříč generacemi. Navrhujeme sice název nový, ale s využitím stávajícího. Naší snahou je z původního názvu udělat název místní, jednoduchým přidáním předložky ‚NA', protože Výstaviště vnímáme hlavně jako označení místa,“ popisují vítězové představu, ze které vycházeli.
Milena Mauricová, marketingová ředitelka Výstaviště Praha a členka poroty, vyjadřuje spokojenost s výsledkem soutěže: „Vizuál je velmi jednoduchý, ale jasný a zřetelný. Je možné s ním velmi dobře pracovat, umožňuje využití v různých tónech komunikace, od vážnějších, po lehčí s vtipem. Současně si uvědomujeme, že čím menším rozpočtem na podporu akcí a reklamu disponujeme, tím výraznější a jasnější komunikační styl potřebujeme.“
Zdroj a více:
https://www.vystavistepraha.eu/davame-vystavisti-novou-podobu/
Jak se Vám nová identita Výstaviště Praha líbí?
Komentáře k článku
8. 9. 2020 15:26 Jan
28. 8. 2020 17:57 Gunawan Dewa Saputra
28. 8. 2020 08:20 wgx
19. 8. 2020 12:40 pala
18. 8. 2020 14:55 Jan Vybíral
Poslední podoba byla z roku 2017:
https://www.font.cz/logo/vystaviste-s-novym-logem.html?action=guestbook
18. 8. 2020 11:01 Martin Š.
17. 8. 2020 19:32 Petr
O milion, že za pár měsíců k tomu dodělají nějaký prvek a ten budou používat, protože tohle prostě nebude schopný nikdo živit. Nebo možná radši nebudou používat nic.
Mě by vlastně asi uplně stačilo, kdyby tam bylo napsáno Výstaviště Praha, tak jak je napsáno to "vítáme vás na výstavišti". Ale tohle je zase opičárna.
17. 8. 2020 15:22 robot
17. 8. 2020 12:40 Honza
17. 8. 2020 10:36 robot
17. 8. 2020 00:14 DH
15. 8. 2020 16:05 Milan
14. 8. 2020 17:50 Pes Laika
14. 8. 2020 16:48 Paul
A ešte ma neuveriteľne irituje kapitálka N v predložke "na". Také "americké". A pritom je čeština nádherný jazyk…