Vydařené mistrovství
Biatlonové MS, které před pár dny skončilo, udělalo Česku skvělou reklamu. Nové Město sklízí chválu i z Norska. A my chválíme i jeho vizuální styl. Ostudu (na rozdíl od jiných MS) neudělal.
Vedoucí infocentra představuje aplikace vizuálního stylu na propagačních materiálech (zdroj Denik).
Okouzlení báječnou atmosférou provázející celé mistrovství přiznal i norský šéf Mezinárodní biatlonové unie (IBU) Anders Besseberg: „Prožili jsme excelentní šampionát před fantastickým publikem. Neslyšel jsem za celou dobu jedinou negativní připomínku k organizaci, biatlon se do Vysočina arény může určitě brzy vrátit."
Text o designu MS ze stránek šampionátu (publikováno před jeho zahájením): Vážení příznivci biatlonu v Novém Městě na Moravě, všichni kteří se těšíte na sportovní svátek České republiky. Jsme nesmírně šťastní a hrdí na to, že vám můžeme představit velký krok na cestě k šampionátu. Kontakt, který vás bude provázet i navigovat, těšit i zajímat - novou grafiku, vizuální styl vytvořený originálně pro novoměstské mistrovství světa.
Grafika, která nás bude provázet všude, kam se v únorových dnech soutěží podíváte. Ale nejen tam. Již nyní máte před sebou zbrusu nový web, připraveny jsou vlajky, billboardy, plakáty, letáky. Brzy se setkáte s mapkami informačními i reklamními předměty, které se budou vztahovat k události, největší nejen pro Vysočinu za řadu let. Našim cílem bylo vytvořit jedinečný, pestrý, barevný a veselý vizuální styl, který ukazuje divákům, že biatlon a sport vůbec je událost, na kterou se zajdou diváci především bavit. Ostatně zde jsou slova autora motivu, designového kreativce Karla Novotného:
"Facelift grafického stylu pro mistrovství světa v roce 2013 dále rozvíjí grafiku "Mraku", která byla aplikována dosud. Jedním ze záměrů bylo připravit "special edition" grafiku právě pro šampionát. Grafiku jedinečnou, nezaměnitelnou, leč navazující na dosavadní aplikace.
Mrak NMNM se ve vizualizacích stahuje více do pozadí jako podpis, garance kvality. Do popředí naopak vystupuje samotný Biatlon, logo mistrovství a především nové prvky - biatlonisté v krajině. Vizuál krajiny je postaven na replikaci kruhu, který představuje terč, vločku. Z těchto vloček stavíme celou krajinu, většinou v dynamické vlně. Záměrně pak využíváme až nečekané barevnosti. Oproti očekávaným tónům modré je vizuál pestrý, barevný, hravý a veselý. Plný energie. Do této abstraktní krajiny jsme zasadili biatlonisty v různých polohách, kteří jednoznačně navozují adekvátní atmosféru. Do krajiny z kruhů nám zpětně přirozeně zapadá aplikace Mraku NMNM, jakožto garanta, viz výše. Kruhová uskupení z krajiny mohou samostatně funguvat i v drobných grafických aplikacích jako jsou vizitky, nadpisy, grafické pozadí, nekonečné pásy, přičemž se tímto znovu hlasíme k dosud užívanému Mraku.
Smyslem celého stylu bylo přinést grafické prostředí, které osloví široké masy bez rozdílu znalosti biatlonu. Hledali jsme styl atraktivní, srozumitelný a jednoduše hezký."
Zdroj: www.biathlonnmnm.cz
Hodnocení redakce: Logo se nám líbí (i když malinko připomíná značku NERV) a stejně pozitivně hodnotíme i celkovou grafiku. Ačkoli působí trochu přeplácaně, pro šampionát na sněhu se využití křiklavých živých barev dá odpustit (třeba ty teplé barvy nějaké zmrzlé diváky zahřály). Celkově jde o naprůměrnou práci (zvláště ve srovnání s dříve kritizovanou značkou pro MS v hokeji nebo MS v klasickém lyžování v Liberci).
Vydařenou komiksovou kresbu mají i maskoti MS – lesní skřítci M a N.
Více o maskotech MS zde.
Jak hodnotíte komunikaci MS vy?
Komentáře k článku
6. 3. 2013 11:25 Petr Falber
Přeji hodně úspěchů. Petr
http://www.visualmessenger.cz/portfolio/corporate_identity
2. ukázka
27. 2. 2013 11:14 Jirka
26. 2. 2013 10:33 péťa
23. 2. 2013 17:45 TK
23. 2. 2013 15:52 Dalibor
22. 2. 2013 22:58 HEHE
22. 2. 2013 18:53 TK
"zbytek je jak z vektorové fotobanky za pár centů" - je dost pravděpodobné, že je to fotobanka za pár centů.
Co je na tom špatně?
22. 2. 2013 10:29 Pavel
21. 2. 2013 16:39 tesiltouch
21. 2. 2013 16:37 HEHE
21. 2. 2013 15:41 lh
21. 2. 2013 15:02 Abu
Dávam ale palec nahoru za pokus o alespoň ňejakou ucelenou identitu velké mezinárodní sportovní akce v česku.