Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Výběrové řízení na LFŠ 2009

AČFK, o.s., výhradní pořadatel Letní filmové školy Uherské Hradiště 2009 (dále jen „LFŠ“), vypisuje výběrové řízení na grafické zpracování jednotného vizuálního stylu pro LFŠ 2009 (24. 7. – 2. 8. 2009). Výběrové řízení je vypsáno ke dni 16. 12. 2008.

Co je Letní filmová škola Uherské Hradiště
Letní filmová škola Uherské Hradiště je akcí s dlouholetou tradicí. Její historie a původ sahá do počátků tzv. klubového hnutí v Československu v 60. letech. V 90. letech se LFŠ stala jednou z předních filmových událostí v české kultuře, kterou zůstává do současnosti. Hlavním cílem je vytvářet pravidelný, tematicky stanovený filmový i doprovodný program, který rozšiřuje společenské, politické a kulturní souvislosti. Hlavní cílovou skupinou Letní filmové školy jsou převážně studenti ve věku 17 – 30 let.

Program 35. LFŠ Uherské Hradiště 2009
Plánované hlavní cykly LFŠ 2009 jsou:

Fokus: Rakousko, přehlídka historických cyklů (němé erotické filmy, heimat filmy) i současné rakouské kinematografie (dokumentární a experimentální film) a retrospektiv významých autorů (Michael Haneke, Michael Glawogger, Ulrich Seidl, Barbara Albert, Valie Export).

Fokus: Belgie představí cykly související s výraznými osobnostmi belgického filmu (bratři Dardennové, André Malraux) filmy vztahující se k belgickému surrealismu a komiksu.

Napříč Evropou: migrace jako syndrom je cyklus uvádějící do souvislostí fenomén migrace (politické, ekonomické) a jeho filmového zobrazení. Vedle zásadních děl představíme i tvorbu související se zobrazováním Rómské komunity v Evropě.

Komiks: z papíru na celuloid je cyklus věnovaný adaptacím komiksových románů v kinematografii a jejich jednotlivých fúzí a prolínání.

Předmět výběrového řízení
Cílem je vytvoření jednotného vizuálního stylu a prezentace 35. LFŠ na území České republiky, Slovenské republiky a Polské republiky.

Účastníci výběrového řízení
Soutěž je vyhlášena jako veřejná dvoukolová. Je určena všem fyzickým i právnickým osobám se zastoupením fyzických osob (dále jen „soutěžící“), které řádně vyplní přihlášku a dodrží všechny podmínky soutěže. Ze soutěže jsou vyloučeni zaměstnanci vyhlašovatele a členové hodnotící komise.

Podmínky výběrového řízení
Soutěžící do uzávěrky 1. kola soutěže, tj. do 15. února 2009, dodají soutěžní práci a řádně vyplněnou přihlášku na níže uvedenou adresu (viz. kontaktní adresy). Zasláním přihlášky poskytují soutěžící souhlas s podmínkami soutěže.

Zadání výběrového řízení

Požadovaný rozsah a zpracování pro 1. kolo

1 ideový plakát formátu A1

Požadovaný rozsah a zpracování pro 2. kolo

1 plakát doprovodných akcí A1

1 webová stránka

1 vnitřní dvoustrana katalogu (A5)

obálka katalogu (A5)

Požadovaný rozsah a zpracování pro vítěze 2. kola

plakáty různých formátů (A0, A1, programový plakát, plakáty na doprovodné akce, ozvěny, bianco plakáty atd.)

katalog, sborník

programová brožura

výprava prostor na LFŠ (plachty, bannery, stojany, průčelí budov)

webové stránky LFŠ

inzertní a informační bannery (v počtu cca 10 ks - flash, gif)

prezentační materiály LFŠ (pdf, powerpoint)

grafický lay-out Filmových listů (zpravodaje LFŠ, jedno vydání před LFŠ a během LFŠ denní vydání)

reklamy v médiích (v počtu cca 30 lišících se kusů)

televizní znělka (spot) LFŠ 2009 v délce 25 – 30 sekund a kinoznělka (kompletní dodání k postprodukci včetně hudby)

propagační materiály LFŠ (trička, tužky, aj.)

Hodnocení
Vyhodnocení soutěžních prací provede hodnotící komise ve složení:

Petr Korč (předseda AČFK)

Lenka Zemánková (tisková mluvčí a PR AČFK)

Jakub Němeček (programista AČFK)

Pavel Bednařík (umělecký ředitel AČFK)

Marek Malůšek (fotograf)

Kritéria hodnocení
splnění požadavků z hlediska předmětu výběrového řízení a požadavků na obsah soutěžního díla

originalita a výtvarná úroveň řešení

původnost soutěžního díla

jednoduchost a srozumitelnost


Vyhodnocení prvního kola
Hodnocení prvního kola soutěžních návrhů se uskuteční od 16. 2. do 18. 2. 2009. Ze soutěžních návrhů splňujících stanovené požadavky na obsah a formu vybere hodnotící komise na základě hodnotících kritérií nejvýše pět nejzdařilejších návrhů, které postoupí do druhého kola soutěže.

Vyhodnocení druhého kola
Hodnocení druhého kola soutěžních návrhů bude provedeno hodnotící komisí na podkladě prezentace návrhů soutěžícími a vzájemném hodnocení návrhů soutěžícími. Termín prezentace pro 2. kolo soutěže je 3. března 2009.

Vyhlášení výsledků
Vyhlašovatel na základě vyhodnocení komise vyhlásí vítěze soutěže. Vyhlašovatel si vyhrazuje právo nevyhlásit žádnou z prací jako vítěznou. Rozhodnutí vyhlašovatele je konečné a nelze se proti němu odvolat, ani je podrobit soudnímu přezkumu. Vyhlašovatel zveřejní výsledky soutěže také na svých internetových stránkách.

Všem soutěžícím budou písemně nebo emailem oznámeny výsledky soutěže bezprostředně po vyhodnocení obou kol.

Ceny
Náklady, které vznikly soutěžícímu v souvislosti s účastí v soutěži, nese tento soutěžící.  Každému soutěžícímu, který postoupí do 2. kola a splní podmínky druhého kola soutěže, uhradí vyhlašovatel skicovné ve výši 5.000 Kč. V případě vítěze soutěže je skicovné zahrnuto v ceně za vítězství v soutěži. Vítěz soutěže obdrží cenu ve výši 140.000 Kč. Vítězi soutěže vznikne dnem doručení výsledků soutěže povinnost uzavřít s vyhlašovatelem bez zbytečného odkladu licenční smlouvu dle zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon), ve znění pozdějších předpisů. Touto smlouvou vítěz soutěže postoupí vyhlašovateli výhradní a neomezenou licenci ke všem způsobům užití jednotného vizuálního stylu Letní filmové školy Uherské Hradiště 2009.

Dopracování
Dílo bude předáváno postupně. Termín pro předání jednotlivých částí díla a jeho další specifikace budou stanoveny ve smlouvě. Smlouva bude uzavřena na dobu od 10. března 2009 do 20. srpna 2009. Po celou tuto dobu musí být grafik k dispozici zadavateli soutěže. 

Kontaktní adresy

Vyhlašovatel

Asociace českých filmových klubů, o.s.

Sportovní hala, nám. Míru 860, 686 01 Uherské Hradiště

produkce@acfk.cz

IČO: 613 87 550

Kontaktní osoba

(zajišťuje vzájemný styk mezi vyhlašovatelem a soutěžícími)

Lenka Zemánková

tel.: 724 339 599, email: lenka.zemankova@acfk.cz

Návrhy dle zadání zasílejte i s vyplněnou přihláškou a s vlastním porfoliem nebo odkazem na vlastní portfolio dosavadní tvorby do 15.2.2008 emailem na adresu   lenka.zemankova@acfk.cz

Nepovinně můžete návrh poslat i poštou v tištěné podobě na adresu Produkce AČFK, Sportovní hala, nám. Míru 860, 686 01 Uherské Hradiště. Tištěné návrhy nevracíme.

Více zde


Komentáře k článku

15. 1. 2009 17:42 Michal

to: Maros

:D

tos me pobavil, to neni skola jako klasicka. To slovo je pouze v nazvu a znamena, jako skola pro divaky, pro lidi co sleduji filmy. :) skola filmu

15. 1. 2009 16:25 Maros

Filmova skola by si snad mohla svoju reklamu urobit sama ci nie ?

13. 1. 2009 11:13 cadis

Taky sem do toho chtel jit, ale kdyz to clovek docte, zmeni nazor...tam uz snad chybi jen navrhnout a usit oblecky pro hostesky...

12. 1. 2009 18:32 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Je z toho poznat ze v cehcahc porad lide nechapou co to vyberove rizeni je. Vyberove rizeni by melo nabizet radove vysi odmenu nez kdyby to byla zakazka. Ne stejnou nebo nizsi.

Subjekt si tim plati moznost vyberu a designer pak nema problem zariskovat a zkusit to.

Navic me chybi odborna porota. Jak by se asi LFS libilo, kdyby filmy v jejich prehlidce vybiral nebo hodnotil treba marketingovy reditel z Ogilvy nebo PR manazer z reklamniho platku a podobne.

Mam LFS osobne rad, minule dopadla soutez velmi dobre, libi se me ze to chteji resit soutezemi, to je fajn, ale meli by to delat poradne. Tak jak se ma.

12. 1. 2009 15:00 Kanibal

Finanční odměna pro vítěze vypadá na první pohled opravdu zajímavě, ale je s ní spojeno tolik práce, že se vám z hodinovky stane trochu noční můra. Navíc rozsah práce (grafika, flash, web, animace/video...) je dost rozsáhlý a hodně autorů odradí...

12. 1. 2009 12:58 Michal

Myslim, ze to je nepochybne velmi zajimava soutez. Predevsim je hodne lakave 1.kolo souteze. Nicmene 1. cena 140 000,- Kč za tak velke mnozstvi prace, ktere obsahuje nespocet tistenych materialu + webovou stranku a NAVIC TELEVIZNI ZNELKU A KINO ZNELKU. to se mi zda jako velmi nizka financni odmena! : - |

Jedna se o pomerne dost rozsahly vizualni styl, dost zname akce, ktery by mel podle me byt zaplacen minimalne jednou tak velkou sumou...

Kdybych veskere pozadovane subjekty (plakat A1, plakat A4, webova stranka, atd.) mel rozpocitat zvlast tak se jednak dostanu pod cenu a jako soutez to neni pro me zajimave.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.