Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Veselá lotyšská identita

Lotyšsko na Expu představilo novou, zábavnou a neotřelou vizuální identitu. Jedná se o organický systém veselých barev i tvarů, které jsou pokaždé sestaveny jinak. Kromě nápisů jsou z jednotlivých elementů sestaveny také např. vzory...

 

 

 

 

 

Prezentaci najdete zde

 Zdroj: Brand New


Komentáře k článku

23. 8. 2010 21:47 hana

to legnaw: http://vlajky.kvalitne.cz/zobraz.php?menu=vse
nerikej mi, ze znas vsechny tyto vlajky a ke ktere zemi patri... jiste, ze zasadni zeme ma znat kazdy, ale pohorsovat se nad tim, ze nekdo neumi identifikovat vsechny vlajky je smesne a hloupe...

20. 8. 2010 12:26 ---

World Expo ako Gay Parade, utikej Foreste ;-)

19. 8. 2010 19:28 legnaw

logo pre expo je krasne... prajem celej akcii aby bola naozaj gay....
.
vsetkym diskutujucim ktori maju problem s identifikaciou statnych vlajok len tolko: s tym by som sa nechvalil ani doma v sprche a nie to este napisat na webe... to patri k zakladnej gramotnosti...
btw napisat ze srbska vlajka "je temer stejna ako ruska".... no to uz chce riadnu davku foresta gumpa

14. 8. 2010 00:03 hana

ale nepises... ja jen srovnavam, ze kdyz odevni firma nemusi mit nutne odevni logo, tak stat nemusi mit nutne statni vlajku jako logo... :)

13. 8. 2010 23:34 ---

Kto by na to bez explikacie prisiel? Pisem niekde ze odevna spolocnost musi mat "odevne" logo?

13. 8. 2010 19:44 hana

no pokud se nemylim, tak logo nike "znazornuje" kridlo reckych bohu, ma vyjadrovat pohyb, dynamiku... takze k filozofii firmy se dobre hodi... neznamena, ze kdyz je to odevni firma, tak to musi byt nutne odevni znacka... a stejne je to i s logy zemi...

jo btw. hrnicek s podsalkem je pekny... :)

13. 8. 2010 15:24 ---

13. 8. 2010 14:53 ---

no, ale aby hanka uznala, ze aj niekomu inemu to moze ist, to by som sa nacakal ;-)

13. 8. 2010 14:09 ---

Woods logo pouziva pre oblecenie od Nike. Nenapadlo by ma, ze ide o najlepsieho golfistu, ak by som o tom nevedel - potom su to "len" dobre pouzitelne, esteticky spracovane (a uznavam, ze lepsie) inicialy, ktore sam navrhol. Nike, ani Adidas tiez neevokuju odevny priemysel. Iba pouzivaju loga, ktore s daju dobre aplikovat na oblecenie.

13. 8. 2010 13:30 hana

pardon s Lotysskem... no nevim jestli je podobne... me prijde diametralne rozdilne...

13. 8. 2010 11:51 ---

A dokonca ani s Lotysskom

13. 8. 2010 11:39 ---

Spavim z nej "Woodsa", to logo je podobne. S Litvou nic, ale ked uz hodnotis. Tu sa moze chatovat?

13. 8. 2010 01:31 hana

Tak nevim jestli predvidatelne nebo nepredvidatelne... co ma "logo" nejakeho divciho profilu spolecneho s logem Litvy? :) a co s tim vsim ma spolecneho Tiger Woods? :D

11. 8. 2010 22:52 ---

jak predvidatelne

11. 8. 2010 21:43 hana

tak k tomu se radeji vyjadrovat nebudu :)

11. 8. 2010 12:43 ---

hodnotenie nas predsa zaujima

11. 8. 2010 10:41 hana

a co s timto logem? :D

10. 8. 2010 21:26 ---

hanka a toto logo? ;-p

http://www.myspace.com/vivify1

10. 8. 2010 13:35 stope32.deviantart.com

@hana - mně je knedlík, kdo dělal Osrtavě to "logo" =) V tom myslím problém netkví. Co se týče dominanty, šikovný grafik by asi po určitém researchi vytvořil koláž siluet radnice, Landeku, dolů OKD nebo něčeho podobného... Aspoň myslím.

@Ondřej | trueblue.cz - já to právě pochopil tak, že logo sice představili NA Expu (ne PRO Expo), ale mají v úmyslu ho užívat i do budoucna. Pokud ne, není co řešit.

10. 8. 2010 13:06 Ondřej | trueblue.cz

Jako identita Lotyšska pro výstavu Expo 2010 je to velmi dobré - výrazné, originální, hravé a použitelné do nejrůznějších formátů. Otázkou je, zda bude použita i k jiným účelům (podle mého názoru rozhodně ne) - v tom případě bych měl určité výhrady.

10. 8. 2010 12:07 hana

a co je podle tebe dominanta ostravy? ostrava neni srovnatelna napr. s prahou, kde jasne vycniva prazsky hrad. to by bylo lepsi, kdyby logo melo podobu vysokych peci, dolu apod? ostrava ma nahodou dobre logo, a priznejme si, ze rozporuplne pocity ohledne ostravskeho loga jsou predevsim dane tim, ze ho delal najbrt a ne ze jsou to jen tri vykricniky...

jinak logo litvy se mi libi, ja hrave, vesele... vlajky bych nikam necpala...

9. 8. 2010 09:38 stope32.deviantart.com

@Kanibal - chtěl jsem poukázat na fakt, že pokud jsme si za 20 let existence státu nezapamatovali jeho vlajku, nezapamatujeme si ani značku. Pokud by ovšem existovala kampaň (je jedno k čemu) u které by bylo jasně deklarováno, že jde o Lotyšsko, budeme si stejně tak pamatovat vlajku jako logo =)

@cancer - nemyslím, že je tohle zrovna nejvhodnější případ. Já bych osobně mnohem radši prezentoval Ostravu erbem (a klidně tou dominantou), než jejich směšným logem... Tvrzení "vlajka [...] je něco do muzea [...]" mi přijde dost přitažené za vlasy - kdybych viděl nad hradem vlát bílé prostěradlo s logem ČR tak se asi pos*ru smíchy...

6. 8. 2010 09:07 Kanibal

Stope32: srovnávat význam vlajky v marketingu Lotyšska s významem loga v marketingu Coca Coly je trochu přitažené za vlasy, nemyslíte?

5. 8. 2010 16:54 cancer

Je dobře, že erb a vlajka zůstávají na chvostu. Je to stejné jak foto prezidenta nad hlavou učitele. Tento upocený systém značení států, měst a obcí jde do finále.

Doba pokročila. Příkladem budiž Ostrava. Pod koněm se žlutým sedlem, které vypálí v oku díru, si nic nepředstavím a už vůbec ne velké město. Nápis Ostrava + dominanta je úplně něco jiného, vím o co jde, lze to použít, zapamatuji si ho ...

Jak bude vypadat klípek, kde ukážou krásy Ostravy a ve finále tam dořehtá splašený kůň se žlutým sedlem. Případně vlajka Plzně, klípek = krajinka, pivečko, pohodička a najednou hrc.. tlupa zdivočelých zvířat s vykuchaným orlem a klíči… Vlajka a erb je něco do muzea a pro ty co chtějí město, stát studovat. Určitě ne pro masy a určitě ne pro jednoduché zviditelnění viz Expo

5. 8. 2010 12:17 Petr

davidkotulan - no to se prave takto pausalizovat asi neda. Ano, pokud ja ted budu chtit nasi vlajku zviditelnit, tak se mi to treba za velkeho usili povede. Ale na svete je nejakych 200 zemi, pokud se nepletu. A vzdy logicky bude nekdo kdo bude videt vic a pak nekdo, kdo bude videt mene. A pokud by nahodou nastalo to, ze vsech 200 zemi zacalo predhanet, pak by si normalni clovek stejne nezapamatoval ( pokud by se vylozene nesnazil ) 200 vlajek jednotlivych zemi. Proto si myslim, ze pro vetsinu zemi muze byt snazsi tam ten nazev pripsat.
Ale i tak jsem to psal ciste jako uvahu, v zavislosti na dnesnim trendu co nejsnazsiho toku informaci.

5. 8. 2010 10:52 lh

a neni lpeni na erbech trochu nekrofilni. Proste v dnesni dobe jsou uz moc komplikovane, spatne zapamatovatelne a tak je vytlacuji loga. Nevidim na tom nic spatneho. Erby jsou z meho pohledu krasni veterani, ale dnes se jezdi v necem jinem.

5. 8. 2010 10:50 davidkotulan

zdravím všechny. Chtěl bych tu naspat jen pár poznatků z diskuze. Souhlasím se Stope32. Pro Petra mám zas informaci že je vše o prezentaci či častém předhozu. Nikdo z nás nebude vědět jak vypadá vlajka ugandy, nebo erb ugandského krále a to samé platí i např. pro vesnici Broumy. Když Broumáci nebo uganďané udělají něco světového, nebo něco co bude na trhu dlouho, budete si pamatovat jejich erb a't už je na něm cokoliv. Právě díky těmto redesignům upadá znalost skutečných log (erbů) které prezentují a rozlišují daný stát, město nebo vesnici po staletí. Napříklat právě v africe se rozlišují podle erbů a barev dodnes. U nás to začalo upadat za rakouskouherska a němci a rusové tomu dali poslední tečku po půlce světa (v rámci podmanění a spojení).

5. 8. 2010 10:47 lh

vlajky jsou o nicem - krome vyraznych jako jsou japonska, usa, svycarska a nekolika dalsich nemaji moc identifikacni hodnotu.
Napr. vlajky ruska, holandska, lucemburska, slovinska, slovenska, chorvatska, srbska jsou temer stejne a to jsme pouze v evrope.

5. 8. 2010 10:46 stope32.deviantart.com

@Kanibal - jo, co tím chtěli dát najevo, je další věc - nedovedu si představit korporaci typu IBM jak inovuje logo do takovéto podoby - myslel jsem, že stát má působit důstojně, suverénně, tady mám dojem, že Lotyšsko se představuje jako průjem dítěte, které snědlo příliš mnoho pastelek.

Na druhou stranu, loga většiny zemí jsou škaredé zbytečnosti. Proč lpět na vlajce? Asi proto, proč Coca Cola lpí na svém logu =D No a co, že je to malá a mladá země? Až bude něčím zajímavá, lidi její vlajku poznají.

5. 8. 2010 10:44 Ukee

Jak jsem to tady jen tak viděl, tak jsem moc nadšen nebyl, ale po shlédnutí prezentace musím říct - klobouk dolů!

5. 8. 2010 09:47 Kanibal

Podle mě není vůbec nutné barevností odkazovat na vlajku... vezměme si třeba Italské národní týmy... squadra azura, ve vlajce Itálie se modrá nenachází. Jestli chtělo Lotyšsko dát svět najevo, že je moderní, hravou zemí (žádným postsovětským panelákovým skanzenem), pak se mu to podařilo. Jak bylo řečeno - vlajku stejně nikdo moc nezná (mladá a malá země), tak proč na ní lpět?

5. 8. 2010 08:29 stope32.deviantart.com

@Milan - Nemusíte rovnou urážet =) Protože jsem svůj názor formuloval jako otázku, očekával jsem inteligentní oponenturu, případně podporu. Váš příspěvek má informační hodnotu asi jako mrtvá moucha =)

@Petr - S tím, že bych nejspíš nepoznal jejich vlajku souhlasím. Na druhou stranu, Lotyšská vlajka sestává z bílé a karmínové - jak je možno stát, který se doteď identifikoval právě těmito barvami, spojit s tímhle výbuchem duhy?

5. 8. 2010 00:13 Petr

Abych se priznal, tak kdyz mi nekdo ukaze lotysskou vlajku, nebudu vedet, ze je lotysska. Kdyz uvidim tohle, budu doma. Vlastne v Lotyssku..

Takze ano, vlajka je jiste skvela vec a jeji reprezentativni charakter nijak nezlehcuju, uz proto, ze je absolutne trendum odolna. Nicmene v dobe, kdy je clovek cim dal tim vice zvykly na automaticky prisun informaci, je toto logickym vyustenim. Vim, ze to zni jako klise, ale je fakt zarazejici, jak neuveritelne graduje lidska (ne)trpelivost vuci informacim. Tam, kde u webu drive stacily 2 kliky, dnes musi byt max jeden, protoze jinak se k tomu nikdo neproklika. Ja si myslim, ze je klidne mozne, ze za nejaky cas nikdo nebude hledat, ci je vlastne tato a tato vlajka, jejich pojmenovani bude zaroven jejich soucasti..

4. 8. 2010 21:51 Milan

Pokud budeme chtit, aby se nic nikam nepohlo, budeme to delat podle myslenky pana stope32.

Nebyl jste v nejakem jinem zivote diktator?

4. 8. 2010 17:41 stope32.deviantart.com

Je divné, že cítím averzi ke každé "moderní" vizuální identitě státu či města? Neměly by být státy vizuálně reprezentovány svými vlajkami a státními znaky, které je fakticky identifikují mnohem více, než nečitelné typo? (To samé platí pro erby měst.)

To, že taková identita je většinou tunel do kapsy kamarádovi nekterého ze zastupitelů je trochu jiná rovina, na kterou teď nenarážím...

4. 8. 2010 17:30 steeve.cz

Moc pěkné! Doporučuji prezentaci, jen samotný logotyp tolik nevynikne.

4. 8. 2010 17:26 minduser

Je to fajn. Obdiv však patří spíš lidem, kteří to dokázali prosadit až k té oficiální prezentaci země. Podobných typo hrátek jsou totiž "v šuplíkách" studentů GD po světě tuny... Nejlepší jsou ty textury...




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.