Veletrh Reklama, Polygraf v novém hávu
Nové logo tvaru kruhové samolepky a jednoduchý vizuální styl, založený na výrazně barevné ploše – pro letošní ročník žluté – a claimu doplněném jednoduchou ilustrací, vytvořilo studio Kafka design.
Z mnoha návrhů si klient vybral řešení znázorňující samolepku, jeden ze zavedených symbolů reklamního průmyslu. Barevností logo a doplňkové prvky navazují na dosavadní oranžovočernou kombinaci. Barevný podklad stejně jako claim a ilustrace se bude pro každý ročník obměňovat.
Ukázka dosavadní grafiky (pozvánka):
S prvními inzeráty v novém designu se už teď můžete setkat v odborných časopisech.
Jak se vám nová vizuální identita veletrhu líbí?
Komentáře k článku
20. 9. 2010 23:03 martina
16. 9. 2010 14:15 Garcy Vizu _ www.garcy.net
16. 9. 2010 08:10 ×_×
"...směřované poselství mj. i na lidi jako vy, kteří třeba minulé ročníky ani nenavštívili - vylezte z děr u svých PC a přijďte se podívat!..."
No a vo tom mluvím(e) – nejen že se necítím být zalezlej v díře, nemám ani tendenci minimálního ztotožnění se s růžovým šnekem, taky nemám pocit, že tahle akce mě najednou vytáhne nahoru, nebo že by moje absence byla pro mě negativem a už vůbec mě tohle nenaláká, abych tam šel, protože to zcela odporuje tomu, co se snažím dělat.
Tenhle vizuál je pro ty kluky v montérkách, kteří lítají kolem tiskáren a neustále nadávají na všechno, co vybočuje z normálu "V1-4+4-křída_lesk" a po osmi hodinách to zabalí a jdou na pivo.
15. 9. 2010 16:17 davidkotulan
pp: "jednoznančně identifikujícím" a v čem? CO z toto mi má přípomínat nebo identifikovat "obsah" výstavy? Snad jen tisk velkoformátu na kterém by to bylo vytvořeno...
14. 9. 2010 18:57 Ondřej | trueblue.cz
14. 9. 2010 17:36 minduser
Jinak se také ztotožňuji s příspěvkem do "honzy / visualscream.net"...
Tahle diskuze je podle mě "generační". Na jedné straně "dinosaurs" veletrh, jeho pořadatelé a jimu do vkusu se strefující Kafka design. Na straně druhé Lukáš V., Skákala, honza, ..., já... A ve finále je to velmi reálný obraz současného stavu GD a reklamy u nás. Není moc veselé, že ani za dvacet let se to nijak výrazně neposunulo...
R. Dvořák
14. 9. 2010 16:16 Ondřej Kafka
Logo a základní oranžovočerná barevnost bude stabilní (požadavek na její zachování byl v zadání) pro všechny ročníky. Jednoduchá značka využívá již známý motiv samolepky jako vhodný symbol oboru (většinové zastoupení signmakingu, ale i polygrafie a reklamy to snad vystihuje). Samolepka má být využívána i jako samostatný prvek, kterým mohou být oblepeny prostory atd. (jak uvedl Lukáš, s tím se počítalo - logické využití motivu samlepky). Možná bych v této souvisloti požádal o trpělivost. Záměry a využitelnost nové identity bude lépe hodnotit až po návštěvě tohoto veletrhu, kde uvidíte jak funguje v praxi a v celém kontextu (zde bude důležité, nakolik se podaří splnit příslib kampaně - že uvidíte opravdu zajímavé věci, technologie, přednášky a budete na ně "valit bulvy").
14. 9. 2010 14:45 Tomáš Brousil
Reklamu veřejně reprezentuje především to, co je všude vidět, příšeru Alza, ČSSD a kampaně Gambrinus. Tohle se objeví leda ve čtvrtkovém formátu v Typografii, Polygrafie revue a ve Fontu.
14. 9. 2010 14:27 Lukáš Veverka | www.parasite.cz
Pro zbytek veřejnosti budou tyto bilboardy reprezentovat náš obor. Reklamu. A protože se mě osobně tato forma nelíbí a příjde mě velmi nedůstojná, včetně celkového řešení veltrhu jako takového (stačí srovnat s obdobnými akcemi jinde, které ovšem od tohoto komunistického pohrobku jsou nahony vzdáleny). Proto to řeším konkrétně já. Je to jen zoufalé povzedchnutí.
14. 9. 2010 14:02 Tomáš Brousil
Ten vizuál pravděpodobně neaspiruje na cenu Red Dot, ale nechápu proč vyvolává takové rozhořčení. Jedná se jednoznačně o zlepšení původní "grafiky" a jsem přesvědčený, že pro danou akci je to naprosto adekvátní ztvárnění. Osloví, nebo neurazí, přesně tu část veřejnosti, kterou má.
Proč bych, proboha, to mi vážně někdo vysvětlete, měl z propagace na přehlídku gravírovaných propisek, potiskovačů toaletních papírů a manažerských plánovačů padat na hubu? Co by to mělo být za promarněnou šanci?
14. 9. 2010 11:16 adam P
14. 9. 2010 10:28 levis
Fonte, a neměli jste v rukávu lepší návrhy?
14. 9. 2010 07:32 -.---.-..-.
14. 9. 2010 07:24 -.---.-..-.
14. 9. 2010 01:22 Lukáš Veverka | www.parasite.cz
Já to nemyslím zle, ale jak jsem psal na začátku je to pro mě především promarněná šance.
14. 9. 2010 00:22 honza / visualscream.net
13. 9. 2010 19:19 pavel
13. 9. 2010 15:44 v_v
No ale Jakube, já sem ti na výběr v mém výběru dal: buď to neděláš, páč to bys pak mohl jít klidně zametat chodník, kdyby to klient chtěl a nebo se s klientem domluvíte. Na jinou cestu jsem zatím nepřišel – a mám trošku zkušeností i s kompromisem a z velké firmy. A ne vždycky tu nejlepší (a proto tam už nejsem).
Taky to přece neznamená, že to špatný vezmu jako standard, abych měl klid a pak se tím budu ohánět – to je u mě lenost, nedostatek zkušeností nebo zbabělost…
realista >
No jasně. Přesně tak. Takže nechápu, že už při brýfu se nepřišlo na to, že klient chce hovadinu. A nebo jinak – proč se tohle v brýfu objevilo? Proč tam nebyly tři luxusní věci, který mám v úmyslu dodělat a hlavně který pro klienta budou přínosem. Vsadím svoje starý ponožky na to, že oproti předchozímu ročníku se nic nezmění. Zajímalo, jak je cíl téhle kampaně – nárůst návštěvníků? To se dá měřit, však si počkejme.
Ondřej Kafka >
Nejde přeci jen o samotnou exekuci té věci.
Co je nosnou myšlenkou, která je zobrazeným způsobem ztvárněná?
Jaký je zdůvodnění růžové existence, vylízající z černé díry s očima né nepodobnýma šnekovi?
Na co (proč) budu valit bulvy?
Co se od novýho designu očekává?
13. 9. 2010 13:45 designity.cz
Prostě si tady občas hodíte trika, mládeži...
13. 9. 2010 11:33 davidkotulan
Když už tvoříte bulvy tak je udělejte větší, tohle není valení bulv ale klasické šnečí oči. Font v samolepce na reklama polygraf použijte jiný, modernější a spodní vyznačení text rámečky strašně utlačuje hlavní text. Je to takové nahňácané. Proč je zvýrazněný text "bulvy"? To je billboard k očaři? Chtělo by to více profesionálněji, vše je tam utiskováno vším, žádné proporce. Nesmyslný slogan. To už text "technologie co hýbou světem" (mimochodem strašně ostřílený) je vhodnější. Žlutá barva mi hned připoměla reklamu na žluté stránky. Jestli to chcete udělat peckový zkuste spíš použít nějaký efekty á digitálního tisku a signmakingu dohromady. To jsou technologie, které na reklama polygraf nejvíce září. Tohle je groteska na nevhodném místě. A logo reklama polygraf? Ježíši proč samolepku? Copak se reklama polygraf točí kolem samopelek?
12. 9. 2010 23:50 Ondřej Kafka
Tato kritika zde mi nijak nevadí, ale byl bych raději, kdyby se mluvilo více k věci, odborně a konkrétně – např. nelbí se mi rozpal mezi těmito písmeny, považuji za nevhodnou použitou barevnost z těch a těch důvodů, nebo použitý font, kompozici, nebo že zvolené řešení příliš připomíná jiný návrh... atd... Ale vašich názorů si vážím (mj. i proto, že jsou neanonymní) a jsem rád, že blog Fontu funguje a plní svou roli.
12. 9. 2010 23:28 Lukas Veverka | www.parasite.cz
Jsou designéři a studia, jenž mají skvělé výsledky napříč klientelou a nehledě na typu zakázek. Podle mě je jednou z nějdůležitější vlastností designéra schopnost preužně reagovat na změny.
Pokuď navrhnu něco, co v diskuzi s klientem neobstojí, musím být přeci schopen najít řešení, které uspokojí potřeby klienta a zároveň zachová kvalitu návrhu. Jedním z těch řešení je dál na zakázce nepokračovat. To není žádny idealismus. Kdo tohle prostě neumí, nevyhne se produkování paskvilů. Ale nikdy není na vině klient sám o sobě. Mě je například jasný, že jsem za každý paskvil v mém portfoliu zodpovědný já. Ne klient.
12. 9. 2010 22:22 realista
12. 9. 2010 18:34 adam P
12. 9. 2010 17:28 Jakub
10. 9. 2010 21:01 vojta
10. 9. 2010 20:27 *–*
Pokud je teda hlavní otázkou, co chce klient, tak věz, že ve mnoha případech to chce zadarmo a za dvě minuty – děláš tak? Pořád si stojíš za svým?
Designér není vocas, co plní všechny představy svých klientů jako operátor. Designer tyhle představy buď vůbec neřeší a nebo dokáže s klientem komunikovat tak, že ten pochopí, že některý věci jsou sebvraždou pro obě strany.
> speedy
Tím sem chtěl naznačit, že je to prašť, jak uhoď. Zbytečnejch patnáct minut, co na tom někdo musel strávit.
10. 9. 2010 16:56 Garcy Vizu _ www.garcy.net
}X
10. 9. 2010 16:44 ticho!
10. 9. 2010 16:35 Jakub
10. 9. 2010 16:09 Jeste neni pozde…
10. 9. 2010 14:42 hana
10. 9. 2010 14:15 speedy
10. 9. 2010 13:48 ._.
Prej není to šeď... no tak teď je to žluť.
10. 9. 2010 11:48 Tomáš Hradil
10. 9. 2010 11:40 Jiri Toman
10. 9. 2010 11:39 speedy
10. 9. 2010 11:28 petr
skoro se mi nechce věřit že tohle splodilo studio Kafka design???!!!
Co to je??panové a dámy s Kafky.......
10. 9. 2010 11:14 Ondřej | trueblue.cz
10. 9. 2010 11:10 Lukáš Veverka | www.parasite.cz
Když to srovnám s nepoměrně menší akcí, s mnohem skromnějším rozpočtem například WebExpo (http://webexpo.cz/), které se bude také za chvíly konat, tak absolutně nechápu. Nechápu jak težce komerční akce typu ReklamaPolygraf (http://www.reklama-fair.cz/) si nedokáže zajistit kvalifikované zaměstnance zodpovědné za jejich propagaci.
O to víc je zarážející, že instituce kde se točí relativně velké peníze, si nedokáže pohlídat svůj vizuál.
10. 9. 2010 10:30 Ó_Ó
Triko, taška, hrníček, americká dálnice... co dalšího? Tužky, polep auta, visačky, vizitky...
Chápu, že pokud cílovou skupinou jsou ti růžoví trpaslíci s vočima na tykadlech, co vylízají z děr na dálnicích, pak je to OK.
Kucí, tohle je opravdu katastrofální záležitost (při vší úctě k objektivitě) – koncepce, barvy, ilustrace, slogan, logo, vizualizace... ale pomalu začínám chápat slogan.
A je to vůbec myšlený vážně?
p. s.:
Jak říká Lukáš, kdyby aspoň ta nálepka byla samostatná, pak by to fungovalo samo a mělo by to prvek něčeho současnýho.
10. 9. 2010 09:47 Lukáš Veverka | www.parasite.cz
Nejde jen o klišé, ale o celkovou úroveň. Od sloganu (?) po úpravu jak z 90let. Samolepka jako symbol polygrafie se mě jeví jako vemi slabý koncept. Kdyby to aspoň bylo nějak posunuto, například že by logo vlastně byla opravdu reálná samolepka která by se nalepením aplikovala na vizitky, papíry, hrníčky atd. a umožnovala by obrandovat v podstatě cokoliv atd. Ale to teď jen sypu z rukávu neříkám že by to bylo nějak super, ale aspoň by se opravdu pracovalo s samolepkou a nevznikl by jen prázdný klišé prvek který by v souvislosti s jinou akcí měl mnohem větší a provázanější smysl.
Nejhorší na celé věci je, že je to myšleno vážně. Jak už tady zaznělo v diskuzi, tak to odráží současný stav reklamy v čr. Takže kdyby si to studio Kafka vzalo jako koncept, a naschvál udělal ironizující motivy, na hranici kýče a nevkusu a upozorňovali by na ten současný "trend" tak by si člověk mohl říct super.
Jenže tak to bohužel není. Promarněná šance.
10. 9. 2010 08:58 Cancer
Je to reálné zrcadlo úrovně tohoto kumštu. Myslím, že bezva počin.
10. 9. 2010 08:31 marko
Prezentevat takhle ceskou reklamu, celkem bida.
Tahle zmena neni nic moc, ale o neco lepsi.