Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Veletrh Reklama, Polygraf v novém hávu

Nové logo tvaru kruhové samolepky a jednoduchý vizuální styl, založený na výrazně barevné ploše – pro letošní ročník žluté – a claimu doplněném jednoduchou ilustrací, vytvořilo studio Kafka design.

Z mnoha návrhů si klient vybral řešení znázorňující samolepku, jeden ze zavedených symbolů reklamního průmyslu. Barevností logo a doplňkové prvky navazují na dosavadní oranžovočernou kombinaci. Barevný podklad stejně jako claim a ilustrace se bude pro každý ročník obměňovat.

Ukázka dosavadní grafiky (pozvánka):

 

 

  

S prvními inzeráty v novém designu se už teď můžete setkat v odborných časopisech.

 

 

 Jak se vám nová vizuální identita veletrhu líbí?


Komentáře k článku

20. 9. 2010 23:03 martina

já bych chtěla to tričko!

16. 9. 2010 14:15 Garcy Vizu _ www.garcy.net

}X likes ×_× comment

16. 9. 2010 08:10 ×_×

> O. Kafka
"...směřované poselství mj. i na lidi jako vy, kteří třeba minulé ročníky ani nenavštívili - vylezte z děr u svých PC a přijďte se podívat!..."
No a vo tom mluvím(e) – nejen že se necítím být zalezlej v díře, nemám ani tendenci minimálního ztotožnění se s růžovým šnekem, taky nemám pocit, že tahle akce mě najednou vytáhne nahoru, nebo že by moje absence byla pro mě negativem a už vůbec mě tohle nenaláká, abych tam šel, protože to zcela odporuje tomu, co se snažím dělat.
Tenhle vizuál je pro ty kluky v montérkách, kteří lítají kolem tiskáren a neustále nadávají na všechno, co vybočuje z normálu "V1-4+4-křída_lesk" a po osmi hodinách to zabalí a jdou na pivo.

15. 9. 2010 16:17 davidkotulan

JJ valit bulvy se jim zadařilo. Hned po otevření jsem valil bulvy "co to?"

pp: "jednoznančně identifikujícím" a v čem? CO z toto mi má přípomínat nebo identifikovat "obsah" výstavy? Snad jen tisk velkoformátu na kterém by to bylo vytvořeno...

14. 9. 2010 18:57 Ondřej | trueblue.cz

to Ondřej Kafka: Nechci být hnidopich, ale claim se většinou připojuje k logu a určitě se nemění každý rok. Tohle bude nejspíš headline. Každopádně explikace je opravdu úsměvná - přilákat mě má něco, co mě a priori odpuzuje (je to totiž nadsázka) a ještě mám být trpělivý, zaplatit vstup a pak teda budu valit ty bulvy. Jo a příští rok to bude úplně jiný, fakt.

14. 9. 2010 17:36 minduser

Myslím, že bychom tu všichni moc rádi viděli ono množství klientem zavržených návrhů/řešení. Mohu tedy poprosit...?

Jinak se také ztotožňuji s příspěvkem do "honzy / visualscream.net"...

Tahle diskuze je podle mě "generační". Na jedné straně "dinosaurs" veletrh, jeho pořadatelé a jimu do vkusu se strefující Kafka design. Na straně druhé Lukáš V., Skákala, honza, ..., já... A ve finále je to velmi reálný obraz současného stavu GD a reklamy u nás. Není moc veselé, že ani za dvacet let se to nijak výrazně neposunulo...

R. Dvořák

14. 9. 2010 16:16 Ondřej Kafka

Skákala (potažmo Veverka) > odhlédnu-li od pro mne nepochopilné kritiky například použitého písma Helvetica Neue nebo žluté barvy, můžeme se zaměřit na hlavní myšlenku a očekávání. Klient vyvíjí iniciativy ke zatraktivnění této akce. Chce ji oživit (mj. i o tom jednal s Unií grafického designu - přednášky atd.), proto byl navržen tento Claim a vizuál. Jeho smyslem je upoutat a zaujmout a pro tento ročník se stát jednoznančně identifikujícím i při menším rozpočtu kampaně (kdo to jednou uvidí třeba na billboardu, měl by si to zapamatovat). Je to nadsázka, vystihující tento cíl (směřované poselství mj. i na lidi jako vy, kteří třeba minulé ročníky ani nenavštívili - vylezte z děr u svých PC a přijďte se podívat!). Vizuál (ilustrace) a claim se bude pro každý rok měnit, stejně jako doplňková barevnost (pro první ročník byla vybrána výrazná žlutá).
Logo a základní oranžovočerná barevnost bude stabilní (požadavek na její zachování byl v zadání) pro všechny ročníky. Jednoduchá značka využívá již známý motiv samolepky jako vhodný symbol oboru (většinové zastoupení signmakingu, ale i polygrafie a reklamy to snad vystihuje). Samolepka má být využívána i jako samostatný prvek, kterým mohou být oblepeny prostory atd. (jak uvedl Lukáš, s tím se počítalo - logické využití motivu samlepky). Možná bych v této souvisloti požádal o trpělivost. Záměry a využitelnost nové identity bude lépe hodnotit až po návštěvě tohoto veletrhu, kde uvidíte jak funguje v praxi a v celém kontextu (zde bude důležité, nakolik se podaří splnit příslib kampaně - že uvidíte opravdu zajímavé věci, technologie, přednášky a budete na ně "valit bulvy").

14. 9. 2010 14:45 Tomáš Brousil

Veverko, dám ruku do ohně za to, že zbytek veřejnosti nepozná rozdíl mezi tímhle a čímkoliv jiným, co budeš vychvalovat třeba až do nebe.

Reklamu veřejně reprezentuje především to, co je všude vidět, příšeru Alza, ČSSD a kampaně Gambrinus. Tohle se objeví leda ve čtvrtkovém formátu v Typografii, Polygrafie revue a ve Fontu.

14. 9. 2010 14:27 Lukáš Veverka | www.parasite.cz

Tomáši jak jsme si už bavili, tak ti to tu píšu znovu. Já to považuji za důležité čistě proto, že jen ty a já a další lidé z oboru vědí, že jde o veletrh "přehlídku gravírovaných propisek, potiskovačů toaletních papírů a manažerských plánovačů".

Pro zbytek veřejnosti budou tyto bilboardy reprezentovat náš obor. Reklamu. A protože se mě osobně tato forma nelíbí a příjde mě velmi nedůstojná, včetně celkového řešení veltrhu jako takového (stačí srovnat s obdobnými akcemi jinde, které ovšem od tohoto komunistického pohrobku jsou nahony vzdáleny). Proto to řeším konkrétně já. Je to jen zoufalé povzedchnutí.

14. 9. 2010 14:02 Tomáš Brousil

Teda já jsem doufal, že už je to pro mě uzavřená záležitost.
Ten vizuál pravděpodobně neaspiruje na cenu Red Dot, ale nechápu proč vyvolává takové rozhořčení. Jedná se jednoznačně o zlepšení původní "grafiky" a jsem přesvědčený, že pro danou akci je to naprosto adekvátní ztvárnění. Osloví, nebo neurazí, přesně tu část veřejnosti, kterou má.
Proč bych, proboha, to mi vážně někdo vysvětlete, měl z propagace na přehlídku gravírovaných propisek, potiskovačů toaletních papírů a manažerských plánovačů padat na hubu? Co by to mělo být za promarněnou šanci?

14. 9. 2010 11:16 adam P

honza rulez! :) vystihl to přesně ...

14. 9. 2010 10:28 levis

visualscream vystihl moje pocity.
Fonte, a neměli jste v rukávu lepší návrhy?

14. 9. 2010 07:32 -.---.-..-.

Boooooze, takto tu rozdavat nouhau. vidno ze mi este pise... A uz tichucko, ani muk. Ozaj, mam otazku: preco si vacsina prazanov mysli, ze cela sr a cr nemysli na nic ine, nez keeedy uz keeedy konecne bude byvat v kajovom meste?

14. 9. 2010 07:24 -.---.-..-.

No ja by som to tak hrozne nevidel. Ciste tricko, alebo salka so samolepkou su fajn. Dnes, ked su vyretusovane fotoprinty na kazdom rohu, to posobi osviezujuco. Asi ako Japonska, alebo Svajciarka vlajka medzi ostatnymi.

14. 9. 2010 01:22 Lukáš Veverka | www.parasite.cz

Ondřej: Bohužel jsem to nedokázal vysětlit tak popisně jak dokázal Honza v předchozím příspěvku. Pod ten názor bych se prostě ihned podepsal.

Já to nemyslím zle, ale jak jsem psal na začátku je to pro mě především promarněná šance.

14. 9. 2010 00:22 honza / visualscream.net

Musím se přidat k negativní kritice. Minulý vizuál a "logo" bylo otřesné, ale teď vpodstatě nevidím žádný posun k lepšímu. Chybí jak smysluplný koncept, tak alespoň ucházející zpracování. O konceptuálních možnostech tu už mluvil třeba Lukáš, mě osobně dráždí především nezvládnutá forma. Přijde mi, že k tomu autoři přistoupili s postojem "uděláme minimal, žadný módní odlesky a gradienty, základní jasný barvy, protože tak to má přeci u seriózního designu být". Problém je, že vznikla přesně ta práce, která se musí levnými efekty zachraňovat. Působí to neskutečně "devadesátkově", ta hrozně tučná helvetica je prostě a jednoduše hnusná, ilustrace dětinsky přihlouplá a nehezká, logo je tak banální, klišovité a ošklivě zpracované (zase to písmo, barvy, absence sebemenší snahy o alespoň trochu specifické zpracování, a proč má proboha nálepka černou zadní stranu?), že je těžké ho za logo vůbec považovat. Minimal vždy klade velké nároky jak na koncept, tak na formu, slouží k očištění něčeho, co je dostatečně dokonalé na to, aby to nepotřebovalo nic navíc... Jenže zde to Něco zcela chybí, a výsledkem je amatérsky působící bezradnost postrádající obsah i formu, styl, vizuální atmosféru, nápad, chuť, cokoliv, co by mohlo veletrhu jakkoliv pomoct nalákat nové návštěvníky. Neříkám že je to lehké, a občas se prostě nedaří, ale tohle je pro mě prostě hrozně promarněná příležitost napravit dlouho trvající průšvih.

13. 9. 2010 19:19 pavel

No tak to je masakr. Nejenom, že pomalu upadá veletrh jako takovej ale ona je nepovedená už propagace...... Od Kafka design bych čekal něco lepšího....

13. 9. 2010 15:44 v_v

Jakub >
No ale Jakube, já sem ti na výběr v mém výběru dal: buď to neděláš, páč to bys pak mohl jít klidně zametat chodník, kdyby to klient chtěl a nebo se s klientem domluvíte. Na jinou cestu jsem zatím nepřišel – a mám trošku zkušeností i s kompromisem a z velké firmy. A ne vždycky tu nejlepší (a proto tam už nejsem).
Taky to přece neznamená, že to špatný vezmu jako standard, abych měl klid a pak se tím budu ohánět – to je u mě lenost, nedostatek zkušeností nebo zbabělost…

realista >
No jasně. Přesně tak. Takže nechápu, že už při brýfu se nepřišlo na to, že klient chce hovadinu. A nebo jinak – proč se tohle v brýfu objevilo? Proč tam nebyly tři luxusní věci, který mám v úmyslu dodělat a hlavně který pro klienta budou přínosem. Vsadím svoje starý ponožky na to, že oproti předchozímu ročníku se nic nezmění. Zajímalo, jak je cíl téhle kampaně – nárůst návštěvníků? To se dá měřit, však si počkejme.

Ondřej Kafka >
Nejde přeci jen o samotnou exekuci té věci.
Co je nosnou myšlenkou, která je zobrazeným způsobem ztvárněná?
Jaký je zdůvodnění růžové existence, vylízající z černé díry s očima né nepodobnýma šnekovi?
Na co (proč) budu valit bulvy?
Co se od novýho designu očekává?

13. 9. 2010 13:45 designity.cz

No tak málokteré kritice tady rozumím. Rozhodně posun k lepšímu, akci to vystihuje, účel plní a je to výrazné. Chápu, že každý má na věc svůj názor, věřím, že kdyby se to zadalo ostatním přispěvatelům, tak by to taky zvládli dobře, ale tohle je pohled Kafky a je dobrej.

Prostě si tady občas hodíte trika, mládeži...

13. 9. 2010 11:33 davidkotulan

Stručná kritika?
Když už tvoříte bulvy tak je udělejte větší, tohle není valení bulv ale klasické šnečí oči. Font v samolepce na reklama polygraf použijte jiný, modernější a spodní vyznačení text rámečky strašně utlačuje hlavní text. Je to takové nahňácané. Proč je zvýrazněný text "bulvy"? To je billboard k očaři? Chtělo by to více profesionálněji, vše je tam utiskováno vším, žádné proporce. Nesmyslný slogan. To už text "technologie co hýbou světem" (mimochodem strašně ostřílený) je vhodnější. Žlutá barva mi hned připoměla reklamu na žluté stránky. Jestli to chcete udělat peckový zkuste spíš použít nějaký efekty á digitálního tisku a signmakingu dohromady. To jsou technologie, které na reklama polygraf nejvíce září. Tohle je groteska na nevhodném místě. A logo reklama polygraf? Ježíši proč samolepku? Copak se reklama polygraf točí kolem samopelek?

12. 9. 2010 23:50 Ondřej Kafka

Ano Lukáši, řada diskuzí zde je velmi podobná a točí se podle stejného klíče. Někdo něco navrhne a prezentuje (odvážlivci!). Následně se na něj vrhne smečka kritiků, která vše rozcupuje (z našich prací to bylo takřka vše, od loga iDNES.cz, po logo Radiožurnálu nebo nový layout Fontu). Pak se ale objeví i pár příspěvků, které se negativnímu hodnocení postaví a argumentují například svými zkušenostmi z praxe (např. u redesignu je kompromis z principu věci nutný - do zadání zde patří návaznost na stávající podobu, barevnost apod.). To kritici obratem označí za zbabělost dotyčného (neschopnost si stát za svým, prodejnost - uděláte pro prachy jakoukoli čuňáru), protože přece klient nám do toho nemá co mluvit, resp. máme všichni v oboru dělat jen "skvělé" věci a ty "umět" klientovi prodat.
Tato kritika zde mi nijak nevadí, ale byl bych raději, kdyby se mluvilo více k věci, odborně a konkrétně – např. nelbí se mi rozpal mezi těmito písmeny, považuji za nevhodnou použitou barevnost z těch a těch důvodů, nebo použitý font, kompozici, nebo že zvolené řešení příliš připomíná jiný návrh... atd... Ale vašich názorů si vážím (mj. i proto, že jsou neanonymní) a jsem rád, že blog Fontu funguje a plní svou roli.

12. 9. 2010 23:28 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Nějak jsme odběhli od tématu. Pokaždé když zde někdo něco vytkne, najdou se obhajoby ve smyslu, že za to můžou požadavky klienta. No a co?

Jsou designéři a studia, jenž mají skvělé výsledky napříč klientelou a nehledě na typu zakázek. Podle mě je jednou z nějdůležitější vlastností designéra schopnost preužně reagovat na změny.
Pokuď navrhnu něco, co v diskuzi s klientem neobstojí, musím být přeci schopen najít řešení, které uspokojí potřeby klienta a zároveň zachová kvalitu návrhu. Jedním z těch řešení je dál na zakázce nepokračovat. To není žádny idealismus. Kdo tohle prostě neumí, nevyhne se produkování paskvilů. Ale nikdy není na vině klient sám o sobě. Mě je například jasný, že jsem za každý paskvil v mém portfoliu zodpovědný já. Ne klient.

12. 9. 2010 22:22 realista

adame P, to je tedy ideál, se kterým jsem se nesetkal... To jsou kecy. Klienti maj svou pedstavu, tvůrčí proces nejprve omezí briefem, pak je korigujou, připomínkujou, vybíraj si a ty pro něj buď pracuješ a nebo to zadaj jinému. Ze by byl klient tak osvícený a nechal si od tebe všecho tak jak mu to přdložíš (ber/neber) je utopie a pochybuju, že bys tak uživil agenturu...

12. 9. 2010 18:34 adam P

jakub > co je to za kecy? takže kompromis jako nutná podmínka při práci pro "velké" klienty? chtěl bych teda vidět tvoji práci. myslím, že za petrem stojí kus dobré práce. spousta z ní je i pro velké klienty. a zdá se, že to jde. nebo ne?? klient (majitel, zadavatel) není grafik, aby říkal co jak bude či ne. nechávat se vydírat klientem je cesta k hodně špatnému výsledku, protože kompromis vynucený takovým způsobem zaručuje, že z toho nebude ani ryba ani rak. spíš něco jako prasopes. jestli ti taková práce přijde normální, tak mně teda rozhodně ne. a výsledky pak mluví za vše. vymlouvat se na klienta, že on ti jinak boží návrh svými "korekcemi" zkazil je irelevantní. podepsaný jsi pod tím ty. je to vždycky tvoje práce, tvoje odpovědnost. ty sám za to ručíš. vždycky se dá říct NE, takto to dělat nebudu, protože tomu nevěřím, není to věc, za kterou bych si stál. nebo ne?

12. 9. 2010 17:28 Jakub

Skakala> máš ty za sebou nějaké zkušenosti z kompromisní práce pro velké klienty (kde to ani jinak nejde)? Třeba pro nějaké banky atd.? Při vší úctě, užitá grafika není volné umění nebo práce do šuplíku... Nechci obhajovat konkrétně tuhle zakázku, ale tvé postoje jsou naivní.

10. 9. 2010 21:01 vojta

spatny.

10. 9. 2010 20:27 *–*

> Jakub
Pokud je teda hlavní otázkou, co chce klient, tak věz, že ve mnoha případech to chce zadarmo a za dvě minuty – děláš tak? Pořád si stojíš za svým?
Designér není vocas, co plní všechny představy svých klientů jako operátor. Designer tyhle představy buď vůbec neřeší a nebo dokáže s klientem komunikovat tak, že ten pochopí, že některý věci jsou sebvraždou pro obě strany.

> speedy
Tím sem chtěl naznačit, že je to prašť, jak uhoď. Zbytečnejch patnáct minut, co na tom někdo musel strávit.

10. 9. 2010 16:56 Garcy Vizu _ www.garcy.net

Neni to nejaka ucelna provokace od Kafky k prave takoveto diskusi? Jinak to asi chapat nemuzu, je to fakt tristni. Mozna ani neni treba se moc vyjadrovat, protoze to myslim vsichni pochopi - to by se pak clovek musel vyjadrovat ke kazdemu hnusnemu plakatu na ulici v nasem okoli - a u tech se musi delat to, co u tohoto vizualu - prohlednout, podivit se, co je u nas mozne a jak hodne je u nas poklesla kultura takovychto plakatu a reklamy, a zamyslet se nad tim, jak to zlepsit - jenze tohle by clovek musel udelat 100x denne - proto pak kazdou takovou vec prejde maximalne povzdechem "hm, dalsi"...
}X

10. 9. 2010 16:44 ticho!

10. 9. 2010 16:35 Jakub

No jo, vždycky to jde udělat lépe. Otázkou je, co chtěl klient, co byl ochoten přijmout za motiv pro veletrh "samolepek" s dosud výraznou oranžovou a černou barevností. Nevim, ale říct, že to jde lépe je dost laciné hodnocení u užité grafiky.

10. 9. 2010 16:09 Jeste neni pozde…

…zkuste to predelat, urcite to udelate lepe;) Drzim Vam palce! Ale tohle zahodte…

10. 9. 2010 14:42 hana

Lukasi, neměl by tam být spíš odpad ze soustružení? Jiste by přijelo více jak 10 lidi.

10. 9. 2010 14:15 speedy

Skákala> a co jako? Žlutou barvu nemáš rád nebo co to je za moudro? Nechapu takove prispevky.

10. 9. 2010 13:48 ._.

> speedy
Prej není to šeď... no tak teď je to žluť.

10. 9. 2010 11:48 Tomáš Hradil

Mě to přijde veselý a vtipný. To triko bych chtěl. :)

10. 9. 2010 11:40 Jiri Toman

Nelibi tecka

10. 9. 2010 11:39 speedy

Děs a hrůza? Nepřehánějte se v kritice kolegové. Je to posun k lepšímu a rozhodně to není šeď jako dosud. Za mě ok.

10. 9. 2010 11:28 petr

děs hruza, omalovánky hadr.....
skoro se mi nechce věřit že tohle splodilo studio Kafka design???!!!
Co to je??panové a dámy s Kafky.......

10. 9. 2010 11:14 Ondřej | trueblue.cz

Tak nějak mi to k té akci sedí - prezentace regionálních výrobců "reklamy" (rozuměj signmaking), pár plotrů, "inovativní" laserové gravírování, několik časopisů a v koutku se krčící directmailová soutěž. Tak na to budete valit bulvy.

10. 9. 2010 11:10 Lukáš Veverka | www.parasite.cz

Ještě jedna věc. Tady na tomto příkladu je brutálně vidět, jak to dopadá když se o věci stará nekompetentní člověk. Jestliže osoba zodpovědná za marketing takoveho veletrhu schválí tuto formu prezentace, pak je tady opravdu něco špatně.

Když to srovnám s nepoměrně menší akcí, s mnohem skromnějším rozpočtem například WebExpo (http://webexpo.cz/), které se bude také za chvíly konat, tak absolutně nechápu. Nechápu jak težce komerční akce typu ReklamaPolygraf (http://www.reklama-fair.cz/) si nedokáže zajistit kvalifikované zaměstnance zodpovědné za jejich propagaci.

O to víc je zarážející, že instituce kde se točí relativně velké peníze, si nedokáže pohlídat svůj vizuál.

10. 9. 2010 10:30 Ó_Ó

Přemýšlím, jestli je to epilog, nebo hned epitaf téhle akce.
Triko, taška, hrníček, americká dálnice... co dalšího? Tužky, polep auta, visačky, vizitky...
Chápu, že pokud cílovou skupinou jsou ti růžoví trpaslíci s vočima na tykadlech, co vylízají z děr na dálnicích, pak je to OK.

Kucí, tohle je opravdu katastrofální záležitost (při vší úctě k objektivitě) – koncepce, barvy, ilustrace, slogan, logo, vizualizace... ale pomalu začínám chápat slogan.

A je to vůbec myšlený vážně?

p. s.:
Jak říká Lukáš, kdyby aspoň ta nálepka byla samostatná, pak by to fungovalo samo a mělo by to prvek něčeho současnýho.

10. 9. 2010 09:47 Lukáš Veverka | www.parasite.cz

Tak mě se to teda vůbec nelíbí. Čekal jsem posun od té původní příšernosti, ale posun bohužel nenastal. totálně nevyužitá šance.
Nejde jen o klišé, ale o celkovou úroveň. Od sloganu (?) po úpravu jak z 90let. Samolepka jako symbol polygrafie se mě jeví jako vemi slabý koncept. Kdyby to aspoň bylo nějak posunuto, například že by logo vlastně byla opravdu reálná samolepka která by se nalepením aplikovala na vizitky, papíry, hrníčky atd. a umožnovala by obrandovat v podstatě cokoliv atd. Ale to teď jen sypu z rukávu neříkám že by to bylo nějak super, ale aspoň by se opravdu pracovalo s samolepkou a nevznikl by jen prázdný klišé prvek který by v souvislosti s jinou akcí měl mnohem větší a provázanější smysl.

Nejhorší na celé věci je, že je to myšleno vážně. Jak už tady zaznělo v diskuzi, tak to odráží současný stav reklamy v čr. Takže kdyby si to studio Kafka vzalo jako koncept, a naschvál udělal ironizující motivy, na hranici kýče a nevkusu a upozorňovali by na ten současný "trend" tak by si člověk mohl říct super.
Jenže tak to bohužel není. Promarněná šance.

10. 9. 2010 08:58 Cancer

Tak nějak to opravdu vystihuje reklamu v cz, stačí se podívat kolem sebe.
Je to reálné zrcadlo úrovně tohoto kumštu. Myslím, že bezva počin.

10. 9. 2010 08:31 marko

No tak alespon jim doslo, ze to co meli pred tim bylo vazne tragicky.
Prezentevat takhle ceskou reklamu, celkem bida.
Tahle zmena neni nic moc, ale o neco lepsi.

10. 9. 2010 03:45 miretc

to je fakt bulvy na a za reklamu valíme všichni a všude, snad teda ne za domácí mléko od souseda...Ta poodlepená samolepka je fakt klišé, i když tady má víc významu, než kde jinde....jinak si myslím, že to mohlo byt fakt stručnější..bulvy, logo větší, link a vžuuum na veletrh!

9. 9. 2010 18:58 m

proboha. unglaublich. prosim, stahne te to.

9. 9. 2010 16:54 Taras Bulva

Nepaci sa mi pismo, ale inak je to sympaticke a nepriehliadnutelne ;-) Na billboarde sa daju z auta precitat texty nizsie? Radikalne by som vsetko povyhadzoval, nech si to najdu doma nete ;-)

9. 9. 2010 16:40 Štěpán Soukeník

No je to výrazně lepší. Identita tohoto veletrhu už si zasloužila proměnu. Toho billboardu bych se ale skoro lekl :-).




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.