Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

TV Viva rebrandovala na jedničku

Podívejte se na ukázky nového, krásného vizuálního stylu televize Viva.

Identitu zpracovala agentura MTV Networks Germany.

 

Zdroj, další ukázky a videa: www.designmadeingermany.de


Komentáře k článku

10. 9. 2012 12:32 Tomáš Fintor

Chtěl bych se vyjádřit pouze ke komentářům, které tenhle rebranding tak nějak zakopali pod zem.

První prioritou designu je upoutat diváka a ne nějakého "designéra", který prostě jen potřebuje v komentářích pod příspěvkem předvést, že četl knihy a články o koncepci, grafických stylech a typografii.

U TV Viva je to velký krok kupředu a diváci ho podle mně ocení (nebo zřejmě už ocenili, je to hodně starý článek). Jelikož ta TV funguje dlouhá léta a logo je vlastně celou tu dobu velice podobné tak nevím kde vidíte problém. Logo je fajn, působí moderně a čistě. Font je taky čistý a nějaký háček nebo čárka navíc asi těžko bude divákovi vadit natolik, že přepne na Óčko. Rád bych viděl jaký styl by zvolil Brousil nebo někdo kdo tu kecal něco o nacistickém designu. Rád bych Vás pánové viděl v akci. Třeba stránky pana Brousila jsou jen kopií několika stránek na webu, které se věnují fontům a typografii. O nějakém stylu se tam ani nedá mluvit...

16. 2. 2011 21:37 Lukáš Veverka | www.parasite.cz

I kdybych se na to koukal desetkrát tak bez tvého výkladu bych Brousku stejně neviděl. Jako to vznášení viz účaří to jo, to je jasně vidět, ale ty detaily ohledně zkosení a další věci to já prostě neuvidím. Tudíž moc děkuji za výklad.

Zvolené k tématu stanice mě to příjde naopak dobře a tam se asi neshodnem.

16. 2. 2011 21:03 Tomáš Brousil

Veverko, prohlídni si teda znova a pčlivě celou tu abecedu.
Rádoby bauhausovské "A", nemá, kromě toho že atakuje logotyp, žádné opodstatnění. Potvrzuje se pouze ve verzálkách "V" a "W" a to ještě tak blbě, jelikož autor zřejmě nic netuší o optické kompenzaci a hroty znaků umístil bezostyšně na účaří, že litery plavou nad řádkou (viz. WERBUNG). Výběhové tahy "C" se (nepochopitelně pro velikost používanou na obrazovce), autor snaží rafinovaně zkosit, vydrží to ještě u "J", "S" a otazníku, síly ho ale opustí u "G", nemluvě o číslicích. Nepochopitelné jsou mikropičurádičky u "N" a "M". Štelování síly diagonálních tahů u "K" a "Q" už popisem přesahuje možnosti výraziva. Snaha o rennerovskou diakritiku je pomyslnou třešničkou, když nemožnost umístění dieresis nad úzké "U" vytváří vlastně "Ů".
Celkový rádoby meziválečný styl písma mi přijde ke sprostě popovo-komerčnímu kanálu hodně mimo mísu. Z prvních vteřin klipu imidžové kampaně jsem měl spíš pocit, že se jedná o nějaký neonazi spolek.
Samozřejmě písmo je za každou cenu výrazné, ale mě se o to víc zdá trochu debilní.

16. 2. 2011 15:25 minduser

Celkově dobré, ale abych z toho orgasticky sténal, to tedy opravdu ne. Jak už bylo řečeno je to zcela předvídatelný vývoj a z tohoto pohledu tedy není co opěvovat. Piktogramy jsou už ale podle mě moc velký úlet á la eighties pop art (myslel jsem, že tahle retro bublina splaskla už loni) a o nějaké funkčnosti u nich nemůže být řeč.

Také souhlasím s Tomášem Brousilem – "ubohá tragédie" je sice moc silné výrazivo, ale tenhle font mi k tomu taky vůbec nesedí. A jestli byl designován přímo pro obrazovku, tak se přinejmenším "R" a "N" nepovedlo...

Radim Dvořák

16. 2. 2011 15:00 Lukáš Veverka | www.parasite.cz

Brousile, to nebyl útok do tvých řad. Prostě kromě vaši Novaticy (a ta se mě teda výtvarně moc nelíbí) se u nás zatím zpravidla šáhne po nějakém tiskovém fontu (Avenir, Conduit) než aby se vytvořil korporátní font s ohledem na to užití.

Jinak se rád nechám poučit co je na tom fontu VIVA tak špatného. Já to totiž asi nedokážu uvidět. Mě se líbí vizuálně, čitelnost mě příjde v pořádku a celkově to v té generované on-air grafice vypadá prostě dobře.
Vůbec mě nevadí, pokud jsem se v úsudku spletl, rád si nechám otevřít oči.

15. 2. 2011 23:33 Tomáš Brousil

VIVA svoje čtyři trojúhelníky používá už 18 let, tzn. že i já jako teenager jsem se s původním logem měl šanci intenzivně konfrontovat, a s tolik zde probíranou nečitelností, jsem nikdy žádný větší problém, na rozdíl od programové skladby kanálu, neměl. A protože nevím, jak chytře bych do této diskuze o čitelnosti loga přispěl, podotknu jen, že bývalá VIVA ZWEI měla kdysi takové koule, že ji ani tahle rebrandovaná značka, včetně servisní grafiky, nesahá ani po trojúhelníček.
Mimochodem Veverko, jedna věc je používat font navržený pro televizní obrazovku, druhá věc je používat dobrý font navržený pro cokoliv. Tohle použité písmo je ubohá tragédie. Můžeš mi, prosím, upřesnit v čem jsou české televize v použití písem pozadu?

15. 2. 2011 12:41 veronika

Aha, televize je německá - tak to trochu vysvětluje :)

15. 2. 2011 12:41 veronika

Opravdu moc hezké! Je-li něco takového přijaté i klientem v Čechách, je to téměř zjevení. Škoda, že to zůstalo v polovině. Nečitelnost, nebo dokonce výrazná zavádějící čitelnost - u loga snad nemůže být větší prohřešek. Takže vymyslet, jak tam bude fungovat I a je z toho vynikající rebranding. Takhle je to bohužel jen něco jako studentská práce... vynikající nápad, velice pěkná realizace, ale celkově neprofesionální.

14. 2. 2011 20:09 bert

No nazdar, Martine, tys vytvořil něco co vypadá jako nedodělané dámské přirození :)

14. 2. 2011 16:18 Martin Pecina | martin.typomil.com

Tuhle telku jsem nikdy neměl moc rád právě proto, že mi stylizace jejího názvu vždycky připadala příliš chtěná. Ale zatímco minulá verze loga byla ještě jako nápis akceptovatelná (písmenko i bylo „pozitivní“), současná VAVA už není. A přitom by stačilo být v té retro-modernistické stylizaci důslednější a písmenko I tam přiznat. Nevidím jediný důvod, proč by výsledný efekt měl být slabší.

http://typomil.com/ruzne/viva.jpg

No jistě, nebudou to čtyři trojúhelníky. Ale bude to pořád ještě čitelný nápis.

14. 2. 2011 15:15 Petr Vytiska

to pipe pipe:
Z jednoho prosteho duvodu. Vetsina log totiz nestavi na nicem jinem, nez na typu, pripadne jeho transformacich. Proto je jeho citelnost maximalne dulezita. Jedna se totiz o jeho hlavni prioritu, a kdyz nebude k precteni pak uz tomu logu nebyde vubec nic.
Kdezto u koncepcni CI, kde profilace a charakteristika ani nahodou nestoji na logu, ale na komplexnim designu cele struktury je proste "citelnost" loga ( ve smyslu precteni pismenek) proste druhorada!! Ok, mozna to celku ubere par procent, ale rozhodne si to muze dovolit!

14. 2. 2011 14:44 pipe

Naprostý souhlas s Pepou.
Pokud se některá špatná loga místním diskutujícím nelíbí (výtvarně/typograficky), bývá poukazování na zavádějící čitelnost názvu naprosto samozřejmou součástí jejich kritiky. A všichni se tím zpravidla dobře baví...
Tak proč se najednou u této minimalistické a graficky čisté frajeřiny tvářit, že na tom vlastně vůbec nezáleží? A demagogicky tvrdit, že písmena v tom vlastně hledají jen nějací hlupáci???

14. 2. 2011 14:27 Jakub

Pěkné, čisté, snadno identifikovatelné - 8/10

14. 2. 2011 14:15 cadis aType

Vlastne proc ne. Proc by logo muselo nest nutne presny nazev. Tohle je proste hezka identita a dik za ni...

13. 2. 2011 06:21 Lukáš Veverka | www.parasite.cz

Sakra. Druhá věta měla končit slovem: nemám.

13. 2. 2011 06:19 Lukáš Veverka | www.parasite.cz

Pepo: Tak já tam samozřejmně vidím, tak jako všichni tu návaznost na písmena ze které se to transformuje postupne až sem. Nicméně v této chvíly tam ale já osobně potřebu hledat písmena.
Nevím co je na tom demagogického, možná jste myslel nějaké jiné slovo nebo vidíme každý jíný význam slova demagogie.

Nicméně, na základě toho co jsem měl možnost číst a vidět, bych se vůbec nedivil kdyby nakonec přešli jen k jednomu trojúhelníku. O současném rebrandingu sami tvůrci tvrdí, že "nápis VIVA jako takový tam už není (invisible) i když tam pořád je přítomný v podobě trojúhelníků". Hlavní motiv identů vychází z jednoho trojúhelníku (v promo spotech vznik tohoto jednoho centrálního trojúhelníku vysvětlují animací kdy se z čtyř trojúhelníku složí jeden. Ostatně systém značek navigujících vás v programu (VIVA travel quide) opět vychází jen z těchto trojúhelníků. Vychází z nich i principy animací, lišt a jiných prvků servisní grafiky.

Usměvné mě to příjde hlavně proto, že je prostě evidentní, že to co nese identitu té stanice, nejsou písmena (V, I nebo A), ale čistý trojúhelník(y). Vychází z nich principy animací, lišt a jiných prvků servisní grafiky.

13. 2. 2011 00:44 Kobylka

Predchozi logo zase mohlo budit dojem VOVA
http://userlogos.org/files/logos/Thominio/viva%20b.png

12. 2. 2011 23:18 Pepa

Koukám že kolega Veverka je zas jednou chytrej jak rádio :-) Jestli je to natolik silnej brand, že si může dovolit „nečitelnost“ loga, jak tady někdo psal, tak budiž, v tom případě v tom zásadní problém nevidím.

Ale napsat že řešit čitelnost je úsměvné, protože by tě „vůbec nenapadlo tam hledat ekvivalenty v abecedě“ je teda neskutečnej demagogickej blábol :D

12. 2. 2011 10:28 Lenka

Kdyby to udělal český designer, na začku viva – která by byla noname a ne známá, tak byste tu všichni řvali jak je to vava. Tohle pokrytectví mi tu fakt vadí.

11. 2. 2011 15:44 speedy

Jj, je to čistý, ale je to VAVA.
A pak taky sřípe ještě srovnání s tímhle:

http://www.underconsideration.com/brandnew/archives/and_the_logo_played_on.php

11. 2. 2011 14:01 Milan

Karle, na té horní sedí hořící dívka, na té dolní dva mladí lidé vedou hořící kolo. Dyk je to jasný, ne?

11. 2. 2011 10:46 Karel

Co mám vidět na těch fotkách s tím ohněm? Díky.

10. 2. 2011 22:11 tereza

moc pekne. ciste. a nemuzu si pomoci, ale vzdyt viva mela ctyri trojuhelniky (jen tady zminovane "I" bylo bud v obrysech anebo zlute), ale porad to byl trojuhelnik, tak proc to resit? :)

10. 2. 2011 09:40 Lukáš Veverka | www.parasite.cz

Pěkné. Výborná je především ta on-air grafika. K tomu netřeba nic dodávat. Alespoň podle těch prezentací se to vše zdá funkční. A zároveň to vypadá dobře. Asi i vzhledem k cílové skupině vhodně stylizované do toho trochu kýčového lifestylového ducha.

Pracovat s fontem navrženým nebo aspon upravenym s ohledem na televizní obrazovku a motion je nutností a vlastně jedinou správnou cestou. Použít třeba tiskový font by byla stejná chyba jako použít pro sazbu novin font navržený pro obrazovku počítače atd..
Z tohoto ohledu jsou české televize pořád ještě pozadu.

Co se značky týče, jaké I? Nebo A? název VIVA se objevuje buď v běžném textu na obrazovce nejčastěji v pravém horním rohu zatímco značka (čtyři trojúhelníky) je v klasickém levém horním rohu jako většina označeních televizních kanálů a nebo v aplikacích jako třeba www adresa umístěné pod značkou. Značka se evidentně skládá z čtyř trojúhelníků. Nevidím logo tvořené písmeny. Takže řešit čitelnost je úsměvné. Já tam čtu ty čtyři trojúhelníky v každé aplikaci naprosto bezproblémově. A vůbec by mě nenapadlo tam hledat ekvivalenty v abecedě.

10. 2. 2011 09:00 rosta

oni si uz muzou dovolit takovou symboliku. Kazdy, kdo se na toto logo podiva nebo se s nim setka, tak VIVU uz zna a vi ze to je I a ne A. A jak uz bylo receno, stejne k tomu jednou muselo dojít. Kdyz v logu coca-coly vynechas ci zmenis nejaka pismenka, tak stejne poznas ze jde o coca-colu. Silny brand :)

9. 2. 2011 22:11 Looky

no, logo je to krasne, ciste... ale VAVA ne VIVA... jak tohle zduvodnili klientovi, to by me vazne zajimalo... v predesle verzi ten znak pro "I" byl alespon trochu odlisny od "A", tak dejme tomu... ale tady?!

9. 2. 2011 18:18 Martin

"OMG", kolik chytráku se tu ještě zeptá: Proč je to VAVA? Stačí se podívat na předcházející loga téhle televize za posledních 15+ let. To logo procházelo určitou evolucí tak, že tahle podoba byla skoro už nevyhnutelná.

Jinak skvělý rebrand, klobouk dolů.

9. 2. 2011 13:56 Pepa

Je to hezký, ale proč je to VAVA? :-)

9. 2. 2011 13:44 cer.t

ou jéééé.. tak tohle se povedlo

9. 2. 2011 13:25 Samuel Bednar

Elegantne riesienie, som zvedavy na viac. Oceni to aj cielovka?

9. 2. 2011 12:46 Michal

V jednoduchosti je krása...

9. 2. 2011 10:12 Pavel

Krasna ukazka minimalizmu a toho ze loga nejsou dnes jen o gradientech, odlescich a dalsich "fancy" efektech. Jen pro laika, ktery nevi o co jde to muze byt citelne spis jako VAVA.

9. 2. 2011 09:12 RT

HODNE :)

9. 2. 2011 09:10 Čenda

Perfektní příklad pro tuzemské TV. Tleskám... :)

9. 2. 2011 08:27 rosta

uuuááááá !

9. 2. 2011 07:53 Newman

paráda

8. 2. 2011 22:05 BY

Tak to mam rad :)




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.