TV Viva rebrandovala na jedničku
Podívejte se na ukázky nového, krásného vizuálního stylu televize Viva.
Identitu zpracovala agentura MTV Networks Germany.
Zdroj, další ukázky a videa: www.designmadeingermany.de
Komentáře k článku
10. 9. 2012 12:32 Tomáš Fintor
První prioritou designu je upoutat diváka a ne nějakého "designéra", který prostě jen potřebuje v komentářích pod příspěvkem předvést, že četl knihy a články o koncepci, grafických stylech a typografii.
U TV Viva je to velký krok kupředu a diváci ho podle mně ocení (nebo zřejmě už ocenili, je to hodně starý článek). Jelikož ta TV funguje dlouhá léta a logo je vlastně celou tu dobu velice podobné tak nevím kde vidíte problém. Logo je fajn, působí moderně a čistě. Font je taky čistý a nějaký háček nebo čárka navíc asi těžko bude divákovi vadit natolik, že přepne na Óčko. Rád bych viděl jaký styl by zvolil Brousil nebo někdo kdo tu kecal něco o nacistickém designu. Rád bych Vás pánové viděl v akci. Třeba stránky pana Brousila jsou jen kopií několika stránek na webu, které se věnují fontům a typografii. O nějakém stylu se tam ani nedá mluvit...
16. 2. 2011 21:37 Lukáš Veverka | www.parasite.cz
Zvolené k tématu stanice mě to příjde naopak dobře a tam se asi neshodnem.
16. 2. 2011 21:03 Tomáš Brousil
Rádoby bauhausovské "A", nemá, kromě toho že atakuje logotyp, žádné opodstatnění. Potvrzuje se pouze ve verzálkách "V" a "W" a to ještě tak blbě, jelikož autor zřejmě nic netuší o optické kompenzaci a hroty znaků umístil bezostyšně na účaří, že litery plavou nad řádkou (viz. WERBUNG). Výběhové tahy "C" se (nepochopitelně pro velikost používanou na obrazovce), autor snaží rafinovaně zkosit, vydrží to ještě u "J", "S" a otazníku, síly ho ale opustí u "G", nemluvě o číslicích. Nepochopitelné jsou mikropičurádičky u "N" a "M". Štelování síly diagonálních tahů u "K" a "Q" už popisem přesahuje možnosti výraziva. Snaha o rennerovskou diakritiku je pomyslnou třešničkou, když nemožnost umístění dieresis nad úzké "U" vytváří vlastně "Ů".
Celkový rádoby meziválečný styl písma mi přijde ke sprostě popovo-komerčnímu kanálu hodně mimo mísu. Z prvních vteřin klipu imidžové kampaně jsem měl spíš pocit, že se jedná o nějaký neonazi spolek.
Samozřejmě písmo je za každou cenu výrazné, ale mě se o to víc zdá trochu debilní.
16. 2. 2011 15:25 minduser
Také souhlasím s Tomášem Brousilem – "ubohá tragédie" je sice moc silné výrazivo, ale tenhle font mi k tomu taky vůbec nesedí. A jestli byl designován přímo pro obrazovku, tak se přinejmenším "R" a "N" nepovedlo...
Radim Dvořák
16. 2. 2011 15:00 Lukáš Veverka | www.parasite.cz
Jinak se rád nechám poučit co je na tom fontu VIVA tak špatného. Já to totiž asi nedokážu uvidět. Mě se líbí vizuálně, čitelnost mě příjde v pořádku a celkově to v té generované on-air grafice vypadá prostě dobře.
Vůbec mě nevadí, pokud jsem se v úsudku spletl, rád si nechám otevřít oči.
15. 2. 2011 23:33 Tomáš Brousil
Mimochodem Veverko, jedna věc je používat font navržený pro televizní obrazovku, druhá věc je používat dobrý font navržený pro cokoliv. Tohle použité písmo je ubohá tragédie. Můžeš mi, prosím, upřesnit v čem jsou české televize v použití písem pozadu?
15. 2. 2011 12:41 veronika
15. 2. 2011 12:41 veronika
14. 2. 2011 20:09 bert
14. 2. 2011 16:18 Martin Pecina | martin.typomil.com
http://typomil.com/ruzne/viva.jpg
No jistě, nebudou to čtyři trojúhelníky. Ale bude to pořád ještě čitelný nápis.
14. 2. 2011 15:15 Petr Vytiska
Z jednoho prosteho duvodu. Vetsina log totiz nestavi na nicem jinem, nez na typu, pripadne jeho transformacich. Proto je jeho citelnost maximalne dulezita. Jedna se totiz o jeho hlavni prioritu, a kdyz nebude k precteni pak uz tomu logu nebyde vubec nic.
Kdezto u koncepcni CI, kde profilace a charakteristika ani nahodou nestoji na logu, ale na komplexnim designu cele struktury je proste "citelnost" loga ( ve smyslu precteni pismenek) proste druhorada!! Ok, mozna to celku ubere par procent, ale rozhodne si to muze dovolit!
14. 2. 2011 14:44 pipe
Pokud se některá špatná loga místním diskutujícím nelíbí (výtvarně/typograficky), bývá poukazování na zavádějící čitelnost názvu naprosto samozřejmou součástí jejich kritiky. A všichni se tím zpravidla dobře baví...
Tak proč se najednou u této minimalistické a graficky čisté frajeřiny tvářit, že na tom vlastně vůbec nezáleží? A demagogicky tvrdit, že písmena v tom vlastně hledají jen nějací hlupáci???
14. 2. 2011 14:27 Jakub
14. 2. 2011 14:15 cadis aType
13. 2. 2011 06:21 Lukáš Veverka | www.parasite.cz
13. 2. 2011 06:19 Lukáš Veverka | www.parasite.cz
Nevím co je na tom demagogického, možná jste myslel nějaké jiné slovo nebo vidíme každý jíný význam slova demagogie.
Nicméně, na základě toho co jsem měl možnost číst a vidět, bych se vůbec nedivil kdyby nakonec přešli jen k jednomu trojúhelníku. O současném rebrandingu sami tvůrci tvrdí, že "nápis VIVA jako takový tam už není (invisible) i když tam pořád je přítomný v podobě trojúhelníků". Hlavní motiv identů vychází z jednoho trojúhelníku (v promo spotech vznik tohoto jednoho centrálního trojúhelníku vysvětlují animací kdy se z čtyř trojúhelníku složí jeden. Ostatně systém značek navigujících vás v programu (VIVA travel quide) opět vychází jen z těchto trojúhelníků. Vychází z nich i principy animací, lišt a jiných prvků servisní grafiky.
Usměvné mě to příjde hlavně proto, že je prostě evidentní, že to co nese identitu té stanice, nejsou písmena (V, I nebo A), ale čistý trojúhelník(y). Vychází z nich principy animací, lišt a jiných prvků servisní grafiky.
13. 2. 2011 00:44 Kobylka
http://userlogos.org/files/logos/Thominio/viva%20b.png
12. 2. 2011 23:18 Pepa
Ale napsat že řešit čitelnost je úsměvné, protože by tě „vůbec nenapadlo tam hledat ekvivalenty v abecedě“ je teda neskutečnej demagogickej blábol :D
12. 2. 2011 10:28 Lenka
11. 2. 2011 15:44 speedy
A pak taky sřípe ještě srovnání s tímhle:
http://www.underconsideration.com/brandnew/archives/and_the_logo_played_on.php
11. 2. 2011 14:01 Milan
11. 2. 2011 10:46 Karel
10. 2. 2011 22:11 tereza
10. 2. 2011 09:40 Lukáš Veverka | www.parasite.cz
Pracovat s fontem navrženým nebo aspon upravenym s ohledem na televizní obrazovku a motion je nutností a vlastně jedinou správnou cestou. Použít třeba tiskový font by byla stejná chyba jako použít pro sazbu novin font navržený pro obrazovku počítače atd..
Z tohoto ohledu jsou české televize pořád ještě pozadu.
Co se značky týče, jaké I? Nebo A? název VIVA se objevuje buď v běžném textu na obrazovce nejčastěji v pravém horním rohu zatímco značka (čtyři trojúhelníky) je v klasickém levém horním rohu jako většina označeních televizních kanálů a nebo v aplikacích jako třeba www adresa umístěné pod značkou. Značka se evidentně skládá z čtyř trojúhelníků. Nevidím logo tvořené písmeny. Takže řešit čitelnost je úsměvné. Já tam čtu ty čtyři trojúhelníky v každé aplikaci naprosto bezproblémově. A vůbec by mě nenapadlo tam hledat ekvivalenty v abecedě.
10. 2. 2011 09:00 rosta
9. 2. 2011 22:11 Looky
9. 2. 2011 18:18 Martin
Jinak skvělý rebrand, klobouk dolů.