Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Teplice představily nové logo a vizuální identitu

homepage

Teplice se od dubna prezentují novým logem a vizuálním stylem. Autory grafického řešení značky a nové koncepce vizuální identity jsou Michaela Labudová a Pavel Frič z grafického studia Monsters

logo-neg

 

Nová značka města je reprezentativní a elegantní zároveň. Čistě typografické zpracování stojí na sebevědomém organickém spojení dvou výrazně odlišných charakterů písem do jednoho logotypu.

Svébytný charakter značky města a nové identity, jako celku, je do značné míry založen na použití moderního suverénního písma Raptor, v kombinaci s opticky atraktivním dynamickým písmem Prizma. Obě písma pocházejí z české písmolijny Superior Type a přes svůj vzájemný kontrast se vhodně doplňují a nastavují svěží charakter nového vizuálního stylu. Autorem původní kresby písma Prizma je renomovaný grafický designér a pedagog Rostislav Vaněk.

 

slavnost-plakat     pismo

obrazove-plakaty

textove-plakaty

 

Barevnost vizuální identity vychází z tradice. Hlavní barvou jsou modrá a žlutá odkazující k barvě štítu a zlatého talíře v historickém znaku města. Doplňkové barvy nazvané barvy města vycházejí ze širší palety barev odkazující k různorodé pastelové barevnosti architektury a zeleně ve městě.

V rámci návrhu vizuální identity byla vytvořena sada tiskových a elektronických materiálů, které pokryjí komunikaci města uvnitř i vně. Definuje charakteristické prvky tvorby vizuálních materiálů a způsob nakládání s nimi. Součástí vizuální identity je i systém sloganů, které komunikují náladu města Město s melodií a Město setkávání.

 

trika

blok

Zdroj a více zde.


Komentáře k článku

5. 5. 2025 10:37 Robot

Jeslti neco tak tam vidim Tepl. Co je tepl a co ice muzeme jen hadat. Cele to pusobi chaoticky. Vubec by me nenapadl tep nebo podobne veci. A jak bylo jiz zmineno – i kdyby, tak se to tam vubec neodrazi. Plakaty a tricka s vyjmenovanim vyrazu pusobi spis jako nouze bez napadu. Ampersand to tam rozbiji a pridava ten chaos. Ale nakonec mozna na zvyseni tepovky pozorovatele to funguje, co? :D

5. 5. 2025 08:28 stará škola

To snad autor a zodpovědní nemyslí vážně. Tohle přeci není žádný logotyp, ale jen typografická kompozice. Logotyp by měl mít v sobě určitou tvarovou ikonografii. V tomto případě synergickou s nějakou městskou dominantou, nebo hisorickou událostí.... těch vizuálních příběhů lze nalézt v souvislosti s lokací spoustu. Bláboly, jenž obhajují tuto práci jsou jen plácání do vody.
Kreativnější jsou futra od dveří.
Bohužel to není první případ a asi ne poslední.

2. 5. 2025 11:19 Karel

Přesně. Škoda, že slovně je vizuální identita popsaná úplně jinak než pak ve skutečnosti vypadá... nebo by si člověk, divák, mohl představit :(

*seběvědomý, organický, svébytný, suverénní, charakterní, renomovaný, tradiční, charakteristický, dynamický – vyskytl se nám tady takový nešvar = implicitní užívání přídavných jmen, která charakterizují vizuální identity / tato identita je nějaká, jen ne taková...

Neurazí, ani nenadchne, trošku nuda, trochu mdlé, bez nápadu

Na první dobrou mě neťuklo slovo tep (groteskem), hledal jsem, co znamená lice / ve smyslu jako bylo logo Czech Republike.
Copywriting + práce s textem = skoro nula, nevyužitý potenciál / „Žijeme v Teplicích. Jsme živý tep Teplic.“ s tím se nikde nepracuje, škoda no :( Ampersandy + hastagy nevím, jestli je to pravé ořechové...

Symbol srdce je super :)

1. 5. 2025 22:45 Honza

Ach jo.
Je moc pěkný, že identita stojí na "sebevědomém organickém spojení dvou výrazně odlišných charakterů písem do jednoho logotypu." To je takový neotřelý, vystihuje to přesně svébytný charakter města. A barevnost co vychází z tradice, je taky fajn. Hlavně ta žlutá se mi líbí.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.