Teplice představily nové logo a vizuální identitu
Teplice se od dubna prezentují novým logem a vizuálním stylem. Autory grafického řešení značky a nové koncepce vizuální identity jsou Michaela Labudová a Pavel Frič z grafického studia Monsters.
Nová značka města je reprezentativní a elegantní zároveň. Čistě typografické zpracování stojí na sebevědomém organickém spojení dvou výrazně odlišných charakterů písem do jednoho logotypu.
Svébytný charakter značky města a nové identity, jako celku, je do značné míry založen na použití moderního suverénního písma Raptor, v kombinaci s opticky atraktivním dynamickým písmem Prizma. Obě písma pocházejí z české písmolijny Superior Type a přes svůj vzájemný kontrast se vhodně doplňují a nastavují svěží charakter nového vizuálního stylu. Autorem původní kresby písma Prizma je renomovaný grafický designér a pedagog Rostislav Vaněk.
Barevnost vizuální identity vychází z tradice. Hlavní barvou jsou modrá a žlutá odkazující k barvě štítu a zlatého talíře v historickém znaku města. Doplňkové barvy nazvané barvy města vycházejí ze širší palety barev odkazující k různorodé pastelové barevnosti architektury a zeleně ve městě.
V rámci návrhu vizuální identity byla vytvořena sada tiskových a elektronických materiálů, které pokryjí komunikaci města uvnitř i vně. Definuje charakteristické prvky tvorby vizuálních materiálů a způsob nakládání s nimi. Součástí vizuální identity je i systém sloganů, které komunikují náladu města Město s melodií a Město setkávání.
Zdroj a více zde.
Komentáře k článku
5. 5. 2025 10:37 Robot
5. 5. 2025 08:28 stará škola
Kreativnější jsou futra od dveří.
Bohužel to není první případ a asi ne poslední.
2. 5. 2025 11:19 Karel
*seběvědomý, organický, svébytný, suverénní, charakterní, renomovaný, tradiční, charakteristický, dynamický – vyskytl se nám tady takový nešvar = implicitní užívání přídavných jmen, která charakterizují vizuální identity / tato identita je nějaká, jen ne taková...
Neurazí, ani nenadchne, trošku nuda, trochu mdlé, bez nápadu
Na první dobrou mě neťuklo slovo tep (groteskem), hledal jsem, co znamená lice / ve smyslu jako bylo logo Czech Republike.
Copywriting + práce s textem = skoro nula, nevyužitý potenciál / „Žijeme v Teplicích. Jsme živý tep Teplic.“ s tím se nikde nepracuje, škoda no :( Ampersandy + hastagy nevím, jestli je to pravé ořechové...
Symbol srdce je super :)
1. 5. 2025 22:45 Honza
Je moc pěkný, že identita stojí na "sebevědomém organickém spojení dvou výrazně odlišných charakterů písem do jednoho logotypu." To je takový neotřelý, vystihuje to přesně svébytný charakter města. A barevnost co vychází z tradice, je taky fajn. Hlavně ta žlutá se mi líbí.