Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Tendr na vizuální styl policie ČR vyhrál…

Tak jsme se dnes v M&M dočetli, že agentura Euro RSCG zvítězila v tendru na korporátní identitu české policie. Úkolem agentury bude kompletní tvorba grafického manuálu, který zajistí sjednocení roztříštěné vizuální podoby policie. Vlastní logo má zůstat beze změn. Ví ale někdo z vás, že tento tendr proběhl?

Přestože jako grafický časopis evidujeme všechny významnější veřejné soutěže, tentokrát (jako v případě Obecního domu), o ničem nevíme... Chtěli na Ministerstvu vnitra najmout na grafický design grafické designéry nebo raději ODS spřátelenou reklamku?

Jaký je váš názor? Měly by nadnárodní reklamky dělat i loga a grafické manuály? A mají naopak grafici běžně řešit třeba reklamní slogany nebo rozhlasové spoty?


Komentáře k článku

18. 11. 2008 18:13 speedy

Pane Kaubo, moc jste nepřesvědčil... Viz třeba lidovky:
„...Když už byl Kauba autorem loga, dostal na starost – bez soutěže – také olympijské billboardy. ...Pro pražský magistrát dělal Kauba několik kampaní....
S primátorem Bémem se znám. Ale jestli si někdo myslí, že mi dává kampaně a já z toho zbohatnu, mýlí se,“ říká Kauba. atd..... Řebíček, Dalík, Renč...
Celé na:
http://www.lidovky.cz/ln-expert-na-na-verejne-zakazky-dmw-/ln_domov.asp?c=A080929_193336_ln_domov_glu

18. 11. 2008 16:18 Eda Kauba

Ja mam asi smulu….nechodim na web Fontu moc casto, ale kdyz ho otevru, tak se tam o sobe neco doctu:-)
Na nektere veci nema cenu reagovat, treba na poznamku „ODS spratelena agentura“.
K tem dalsim:
1/
To ze jsme letos vyhrali dva tendry pro dve ruzna ministerstva je pro nekoho moc, pro nas malo. Mame u komercnich klientu asi 50% uspesnost v tendrech, ministerstva jich delala nekolik desitek, my jsme se ucastnili ctyrech, dva jsme prohrali, dva vyhrali. Vsechny tendry zjistuje nase new business manager Hanka na internetu, mohl to tak udelat kazdy, kdo si ted stezuje, ze o tom nevedel.
2/
O tendru na logo Obecniho domu nic nevim – chybicka se tedy vloudila, priste bude Hanka ve vyhledavani peclivejsi…
3/
Pristi rok chceme delat tendru jeste vice a take jich asi vice vyhrajeme. Udelejte nam to tezsi, ucastnete se jich taky!
4/
Nevidim zadny duvod, proc by agentura nemohla delat loga a proc by naopak grafik nemohl napsat skvely slogan nebo radiovou reklamu.

14. 11. 2008 16:43 Petr

Doufám, že nový vizuální styl nebude vycházet z polepů nových policejních automobilů... Ty se měly řešit až po vytvoření nového vizuálního stylu.

13. 11. 2008 23:08 já jen tak

Nejzajímavější by bylo, zejména u takových prohlášejí jako má pan Lukáš Bohata, kdyby diskutující tak trochu šel se svojí kůží na trh. Myslím tím zveřejnění odkazu se svým portfoliem a referencemi. Ono totiž jedna věc je osobní vkus a mohu říct co se mi líbí a nelíbí popřípadě proč, ale druhá věc je naprostá arogance a povýšenost. Vážený pane, já viděl tolik zmršené práce tzv. profesionálních grafických studíí...ono totiž většina "profesionálních" reklamek a studií funguje na bázi čerpání motivů a obrázků z fotobank a následně to vše nacpe do neméně inovativních šablon...proto si troufnu tvrdit že většina studentů designu např. odvádí v důsledku mnohem lepší práci něž výše zmínění

13. 11. 2008 21:51 Pavel

Nebuďte taková citlivka Filipe, jednak negativně hodnotit názor se kterým nesouhlasím, resp. s ním polemizovat, je v podstatě součástí diskuze a druhak se nedomnívám, že by tu někdo na někoho házel špínu. Lukášův příspěvek byl poněkud arogantní, ačkoli začal diplomaticky a já podobně reagoval a položil pár otázek. Na jednu z nich jste vlastně odpovědel vy, totiž že problém je v zahlcení komise. Pak je to ovšem problém daných komisí a nikoli Fontu, který informaci o soutěži uveřejní na svém webu. Pokud na soutěž o níž je dostatek informací reaguje velké množství neprofesionálů, pak by s tím všechny komise měly počítat a přispůsobit se. Tutlat soutěže rozhodně řešení není a z Lukášova příspěvku se málem zdá, jakoby to řešení bylo. A ještě k tolik propíranému Corelu, nebudu s vámi polemizovat, že v jistých oblastech je výstup z produktů fy. Adobe kvalitnější, zrovna logotyp je ovšem oblastí (a třeba vektorová ilustrace je další takovou oblastí, stačí se podívat na Šmalcovu abecedu), kde je výstup v případě dostatečně kvalitního nápadu a zpracovnání na stejné úrovni. Jinou věcí je, že profesionál si dříve či později produkty fy. Adobe zakoupí. Nicméně ohánět se Corelem v tomhle směru už začíná být trochu klišé.

13. 11. 2008 20:34 Filip Kroužil

Myslím že Lukáš Bohata má pravdu, já mám ten samý názor ohledně výběrových řízení. Nevím jaké zkušenosti jste měli vy, ale pokud přijde do výběrového řízení 500 návrhů tak komise z důvodu neschopnosti vybrat kvalitní návrhy, výběrové řízení zruší, myslíme že to je také z důvodu přehlcení. Nehodnoťmě tady prosím negativně jiné názory, každý jsme jiný a každý si jde svoji cestou. Na otázku ohledně Corelu si myslím že rozdíl mezi profesionálem a amatérem je profesionální software. Amatér může mít dobrý nápad ale snad všichni dobře víme že v Adobe se všechny věci dají dělat kvalitněji, precizneji, rychleji atd atd.
Proto si mysím že by jsme tady na foru měli především diskutovat a ne na někoho házet špínu za jejich názory.

13. 11. 2008 15:39 Font

MareCzech > samozřejmě je jedno v jakém programu tvoříte a důležité je CO tvoříte. Corelu se zde i za naše čtenáře omlouváme, je v tom nevině. Díky své dostupnosti a schopnostem (deformace, kroucení a další efekty) se ale bohužel stal během 90. let určitým symbolem charakterizujícím "grafiky", kteří se grafice nevěnují úplně profesionálně a jejich prací (které lze poznat právě podle většinou nevkusného a nadměrného využívání těchto funkcí)... Proto se zde občas v diskuzi objeví Corel jako symbolické označení pro laickou grafiku.
I my v Kafka designu jsme ale v Corelu začínali...

13. 11. 2008 14:29 MareCzech

To Lukas > Myslite, ze v Corelu nelze vytvorit kvalitni navrhy? Nechci se jej nijak zastavat, kdysi davno jsem na nem zacinal (protoze nic jineho nebylo), nemyslim si vsak, ze prechod na drazsi software nejak primo ovlivnuje obsahovou kvalitu vystupu.

13. 11. 2008 11:35 Pavel

Lukáši Bohato upřímně řečeno a nezlobte se na mě, ale mám pocit, že jste trochu mimo. Podle vás ta spousta nekvalitních návrhů, které do soutěže přijdou nějak ovlivní návrhy, které jsou kvalitní? Nebo se domníváte, že komise se toho množství zalekne a soutěž raději zruší? Funguje tahle vaše zvláštní teorie i dále? Třeba že člověk přijde do knihkupectví a pro záplavu špatných knih je pro něj nemožné si vybrat nějakou dobrou? A ten váš návrh jste neposlali z jakého důvodu? Mezi tím "balastem" kterého tam podle vás přijdou mraky, by se ztratil? Nebo se tu nedělají tak dobré návrhy, aby nad ostatními vyčnívaly?

13. 11. 2008 11:29 Karel

Lukáši Bohato, mužete objasnit, co myslíte tím "Nemyslím to špatně na práci a fungování fontu jenom jde o to že sem chodí i lidé kteří design umí a dělají ho doma v corelu nebo v photopaintu a ty se pak hlásí do soutěží a ničí kvalitu soutěže. " Myslím to upřímně a ptám se proto, že už někdo tady kdysi upozornil na Michelangelovu hlášku o kreslení hovnem na zeď a kvalitě kresby.
Přede dík.

13. 11. 2008 09:23 Lukáš Bohata

Upřímně řečeno a nezlobte se na mě, ale jakákoliv soutěž která je propagovaná na fontu je totální propadák, protože se do ní příhlásí 80% uživatelů kteří totálně zahltí komisi a nakonec vyjde výsledek že soutěž není uspokojivá a je konec. Proto jsme nás návrh na logo obecního domu ani nedodělali a neposlali protože od chvíle co je to tady vyvěšené to bylo zbytečné. Nemyslím to špatně na práci a fungování fontu jenom jde o to že sem chodí i lidé kteří design umí a dělají ho doma v corelu nebo v photopaintu a ty se pak hlásí do soutěží a ničí kvalitu soutěže.

13. 11. 2008 08:45 Martin

Lukáši, máš na mysli server http://www.verejna-soutez.cz?

12. 11. 2008 18:53 font

Lukáši, díky za tip. Upřímně. A pomohl byste nám ještě více, kdybyste do redakce své tipy posílal. Vždyť tady to všechno děláme pro vás.

12. 11. 2008 18:36 Lukáš

vzhledem k tomu že každá veřejná soutěž vychází ve věstníku veřejných soutěží tak se určitě moc snažíte. A sorry ale píšete tady občas takové nesmysly že možná kdyby jeden z vaší redakce projížděj weby významných institucí (kterých není mnoho) jiště by na to narazil. My to ve firmě děláme taky a o logu na obecní dům jsme vědeli o 2 týdny dříve (minimálně) než vaše redakce.

12. 11. 2008 15:41 adam1

k necemu jinemu...
tak pred chvilkou predstavili logo pro predsednictvi EU
tak sem zvedav v jakym duchu tady bude clanek, vzhledem k tomu jak to vypada

12. 11. 2008 15:38 Jirka

> Lukáš
Myslím, že příspěvek je hodně mimo.

12. 11. 2008 13:34 font

Snaživí opravdu nejsme :-) Jak jsme měli zjistit, že to mají na webu? Poraďte nám.

12. 11. 2008 13:09 Lukáš

To že font neví o veřejné soutěži na logo Obecního domu je jeho blbost, Obecní dům měl tuto informaci celou dobu na svém webu. Takže font je opravu snaživý!

12. 11. 2008 13:08 Lukáš Franz

Jak se rekne cesky "transparentni"?:)

12. 11. 2008 12:05 Jakub

Eda je šibal. Ale jinak moc nechápu proc by reklamky nemohly delat design a naopak...

12. 11. 2008 11:34 speedy

Neni nahodou kreativní ředitel agentury Euro RSCG Eda Kauba?
A vyhrál i ten tendr na logo Obecního domu?
Jaka je definice klientelismu? :)




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.