Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Svitavy mají nové logo

Svitavy_logo2

Město Svitavy našlo v designérské soutěži realizované odbornou organizací Czechdesign nový vizuální styl. Zvítězil návrh Markéty Steinert a Jakuba Grubera, který staví na silném konceptu a jazykové hříčce.

Svitavy_logo

Svitavy v minulosti ke komunikaci využívaly heraldický symbol a logo, které ale funkci ucelené identity neplnily. Zástupci města se rozhodli najít nový styl prostřednictvím designérské soutěže, do které bylo vybráno pět účastníků: Artbureau, Věra Marešová, Mr. Steinert, Pavel Šmerda, VOALA.

Nezávislou část poroty tvořili odborníci: MgA. Kristýna Fišerová, grafická designérka, pedagožka ZČU Plzeň / Miroslav Roubíček, grafický designér, studio COLMO / Jiří Toman, grafický designér, Toman design.

Všichni účastníci obdrželi skicovné, vítěz pak zakázku na vypracování nové vizuální identity Svitav a její implementaci.

 

Svitavy_trika

Svitavy_tiskovinySvitavy_stezka

Vítězný návrh odkrývá slovní hříčku, kterou v sobě název města skrývá. Slogan „a vy“ komunikuje, že město budou vždy utvářet především jeho obyvatelé. Za spojkou „a...” se může vyskytovat jakýkoliv text v kontextu sdělení, otevírá se tak proměnlivý prostor pro hravost, kreativitu, ale také formálnost.

Hlavní myšlenkou našeho konceptu vizuálního stylu je komunikace namířená směrem dovnitř – na svitavskou komunitu. Tuto myšlenku, společně s energií města, jsme podpořili barvami. Modrá, jako barva souladu, solidarity a elánu naplňovat budoucí plány, byla vybrána společně s energickou zelenou, ilustrující Svitavy jako město obklopené zelení a desítkami destinací v okolí s krásnou přírodou,” doplňuje Markéta Steinert.

 

Zdroj a více: www.svitavy.cz

 

Jak se vám líbí nová identita Svitav?

Více informací o soutěži se dozvíte v příštím vydání Fontu.


Komentáře k článku

13. 5. 2020 17:15 robot

no ja myslim ze heraldika funguje tam kde to ma nejaky smysl. Viz Rybnik. Tam je znak dost specificky a tim padem rozeznatelny. To je jako se vsim – jen prvoplanove pouzit nejaky trend proste moc nefunguje z dlouhodobejsiho hlediska.

Tahle nova identita mi prijde jako takovy mix "cool typo brandingu" s oldschool myslenim (viz propagacni materialy a tiskoviny). Nevim no, takovy proste tvrdy prumer na ktery se asi zapomene.

13. 5. 2020 14:30 dj Bobo

11. 5. 2020 20:01 tom hrb

rika Svitavy, a ja tam slysim takoveto Lipno https://www.lipno.info/ :D

11. 5. 2020 12:27 wgx

Úplně o ničem..

6. 5. 2020 12:19 * Karel *

Vizuálně, jo? Já tam opravdu nic jiného nevidím... Nicméně i kdyby to nebylo pouze o písmu a barvě, nic by to nezměnilo.

6. 5. 2020 08:47 Štěpán

* Karel *
Jen o písmu a barvě to jistě není. Skoro bych řekl, že to je až na druhém místě.

5. 5. 2020 23:13 * Karel *

Tak to je pěkné, absolventi z ateliéru R. Vaňka z UMPRUM použijí písmo s takovými háčky... No, koukám, že Markéta ho má podobné i na webu, tak to jsem asi v písmu nedouk... Navíc to není písmo zadarmo. A s tou nezávislostí poroty to nebude tak slavné, ale chápu, není to úplně snadné vybrat porotu, která by byla skutečně odborná a zároveň nezávislá. Všichni jsou z UMPRUM, všem byl vedoucí přední český typograf a nikdo tohle nevidí? Jinak bez výhrad. Ale u věci, která je pouze o barvě a písmu, je ta moje výhrada docela zásadní a přese mě, by to rozhodně neprošlo. :) Třeba až to někdy nebude pořádat Czechdesign, bude to pestřejší v účastnících, porotě a kvalitnější ve výsledku. Časem si na tyto ošklivé akcenty zvykneme, jako jsme si zvykli na plno jiných věcí a stane se to normálem. Není to škoda?

5. 5. 2020 15:49 SMS jizdenka

Hovno a vy. Takovej univerzální marketingovej brand. Můžete to prodávat celosvetovo. Se Svitavama se to neidentifikujete vůbec v nicom.

5. 5. 2020 14:56 jakub

Vizuálně pěkné a čisté.

Ale hned jsem si vzpomněl na podobné slogany, třeba na "Třinec i ty". Originální to tedy moc není.

https://www.font.cz/logo/trinec-ma-nove-logo-asi-z-logobanky.html

5. 5. 2020 14:28 Tomáš

Logo samotné je na hranici definice loga, jde spíš o slogan. Nicméně v kontextu celé vizuální identity dává smysl a celek působí kompaktně, identifikovatelně a úderně. Za mě povedená práce, byť logo jako takové nebude uspokojující pro grafické nerdy...




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.




UGD logo na vysku-box