Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Supraphon představuje novou vizuální identitu

Supraphon CI Press Kit6

Supraphon přichází s aktualizovanou vizuální identitou, novými vizemi i respektem k tradici. Atraktivní vizuální styl se promítá do podoby fyzických nosičů i tiskových materiálů, v online prostředí se pak odráží na nových webových stránkách, sociálních sítích a streamingových platformách.


Supraphon CI Press Kit3

Ve spolupráci s prestižními agenturami Boomerang Communication a Brainz Studios vznikla osobitá firemní identita, která zahrnuje modernizované logo, písmo z dílny předního českého typografa Tomáše Brousila i jasnější komunikaci napříč žánrovými kategoriemi nazvanými Classics, Gold, Hits, Fresh, Slovo a Kids.

Supraphon CI Press Kit2

Hlavním autorem vizuální identity je oceňovaný grafický designér Jakub Kaše z agentury Boomerang Communication. Ke spolupráci přizval respektovaného typografa Tomáše Brousila, který vytvořil písmo použité pro vizuální styl. O web se pak postarala agentura Brainz Studios.

Vizuální styl společnosti Supraphon samozřejmě respektuje dlouholetou tradici, zároveň však působí aktuálně. Je hravý a zábavný, což je nutnost pro toto odvětví hudebního průmyslu. Důraz je kladen jak na silnou obrazovou výbavu, tak na výraznou typografii, kde dominuje tučný řez skvělého fontu Atyp Display se zajímavými drobnými detaily. Grafický manuál určuje základní stavební prvky, nechává však dostatečně velký prostor pro kreativitu a invenci,“ vysvětluje Kaše.

 

logo-zmena

 

Ke značce neodmyslitelně patří logo lva s lyrou, jehož původní verze byla navržena v roce 1949 grafikem Václavem Zajíčkem. V průběhu desetiletí prošlo logo několika obměnami. Aktuální podoba loga je dílem zmiňovaného Tomáše Brousila, který zjednodušil a modernizoval samotného lva a upravil znaky v textovém oblouku tak, aby tvořily harmonický celek.

Figurativní část nové podoby loga Supraphonu navazuje na to nejlepší z původních historických předloh, zároveň je jednodušší a zřetelnější, oproštěná od zavádějících detailů. Její přívětivá stylizace omlazuje celkový výraz. Dynamická kompozice vyplňuje ikonický půlkruhový štítek a umožňuje separovat obrazovou a textovou část loga. Typografie je provedena neutrálním bezserifovým písmem, které lépe komunikuje s multižánrovým rozsahem labelu. Pro vyváženou kruhovou kompozici byl každý znak proporčně a tvarově jemně upraven,“ dodává Brousil.

Supraphon CI Press Kit10

Právě různé možnosti práce s logem a typografií tvoří základ celého konceptu. Široký záběr vydavatelství reprezentuje nové rozlišení katalogu do šesti žánrových kategorií – Classics, Gold, Hits, Fresh, Slovo a Kids. Každá z nich má vlastní barevné schéma, varianty loga
i specifický komunikační styl, čímž se přirozeně zvýrazňuje pestrost produkce Supraphonu – od klasické hudby a zlatého fondu přes současné hity a nové talenty až po mluvené slovo a tvorbu pro nejmenší. Aktualizace vizuální identity Supraphonu následuje po nedávném oznámení akvizice společností Sony Music Entertainment.

Supraphon CI Press Kit11

Zdroj a více zde a zde.


Komentáře k článku

2. 4. 2025 22:45 Honza

Čím víc se na to koukám, tím víc se mi to líbí.
Napoprvé jsem si říkal, že je to takový uměřený redesign (robot napsal decentní), škoda, že do toho Tomáš Brousil "nešlápl" víc. Pak jsem se díval znovu a ještě znovu a ta decentnost mi začala být sympatická.

1. 4. 2025 15:52 adam P.

dobrá práce. úplně vyndaný z toho sice nejsem, ale celkově to jde. ale to původní logo mně přijde takové vyváženější a rozhodně "výtvarně" zdařilejší. to nové je takové... no, takové... nevím. prostě něco mně tam nesedí, byť ta stylizace lva je hodně povedená, o tom žádná. ale jako celek tam něco nehraje, ale nedokážu pojmenovat co to je.

31. 3. 2025 17:51 stará škola

BRAVO!!!!!!!!!

31. 3. 2025 15:02 robot

Me se to libi :) Hezke videt ze nekdo pristoupi k redesignu moderne ale pritom decentne. Celkove hezke a funkcni aplikace, nejakou chvili to urcite vydrzi. Palec nahoru

29. 3. 2025 15:54 Petr

Úplně mám nutkání toho lva označit a trochu roztáhnout nahoru, aby tam nebyla taková mezera. To původní písmo bylo lepší.

28. 3. 2025 22:16 TechnoHead

Skvělé vizualizace, lev bez drápů (byť mu možná jeden zůstal.)
Písmo v původním logu vnímám hrději.
Lehce oceňuji drzost jít tímto směrem.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.