Supraphon představuje novou vizuální identitu
Supraphon přichází s aktualizovanou vizuální identitou, novými vizemi i respektem k tradici. Atraktivní vizuální styl se promítá do podoby fyzických nosičů i tiskových materiálů, v online prostředí se pak odráží na nových webových stránkách, sociálních sítích a streamingových platformách.
Ve spolupráci s prestižními agenturami Boomerang Communication a Brainz Studios vznikla osobitá firemní identita, která zahrnuje modernizované logo, písmo z dílny předního českého typografa Tomáše Brousila i jasnější komunikaci napříč žánrovými kategoriemi nazvanými Classics, Gold, Hits, Fresh, Slovo a Kids.
Hlavním autorem vizuální identity je oceňovaný grafický designér Jakub Kaše z agentury Boomerang Communication. Ke spolupráci přizval respektovaného typografa Tomáše Brousila, který vytvořil písmo použité pro vizuální styl. O web se pak postarala agentura Brainz Studios.
„Vizuální styl společnosti Supraphon samozřejmě respektuje dlouholetou tradici, zároveň však působí aktuálně. Je hravý a zábavný, což je nutnost pro toto odvětví hudebního průmyslu. Důraz je kladen jak na silnou obrazovou výbavu, tak na výraznou typografii, kde dominuje tučný řez skvělého fontu Atyp Display se zajímavými drobnými detaily. Grafický manuál určuje základní stavební prvky, nechává však dostatečně velký prostor pro kreativitu a invenci,“ vysvětluje Kaše.
Ke značce neodmyslitelně patří logo lva s lyrou, jehož původní verze byla navržena v roce 1949 grafikem Václavem Zajíčkem. V průběhu desetiletí prošlo logo několika obměnami. Aktuální podoba loga je dílem zmiňovaného Tomáše Brousila, který zjednodušil a modernizoval samotného lva a upravil znaky v textovém oblouku tak, aby tvořily harmonický celek.
„Figurativní část nové podoby loga Supraphonu navazuje na to nejlepší z původních historických předloh, zároveň je jednodušší a zřetelnější, oproštěná od zavádějících detailů. Její přívětivá stylizace omlazuje celkový výraz. Dynamická kompozice vyplňuje ikonický půlkruhový štítek a umožňuje separovat obrazovou a textovou část loga. Typografie je provedena neutrálním bezserifovým písmem, které lépe komunikuje s multižánrovým rozsahem labelu. Pro vyváženou kruhovou kompozici byl každý znak proporčně a tvarově jemně upraven,“ dodává Brousil.
Právě různé možnosti práce s logem a typografií tvoří základ celého konceptu. Široký záběr vydavatelství reprezentuje nové rozlišení katalogu do šesti žánrových kategorií – Classics, Gold, Hits, Fresh, Slovo a Kids. Každá z nich má vlastní barevné schéma, varianty loga
i specifický komunikační styl, čímž se přirozeně zvýrazňuje pestrost produkce Supraphonu – od klasické hudby a zlatého fondu přes současné hity a nové talenty až po mluvené slovo a tvorbu pro nejmenší. Aktualizace vizuální identity Supraphonu následuje po nedávném oznámení akvizice společností Sony Music Entertainment.
Komentáře k článku
2. 4. 2025 22:45 Honza
Napoprvé jsem si říkal, že je to takový uměřený redesign (robot napsal decentní), škoda, že do toho Tomáš Brousil "nešlápl" víc. Pak jsem se díval znovu a ještě znovu a ta decentnost mi začala být sympatická.
1. 4. 2025 15:52 adam P.
31. 3. 2025 17:51 stará škola
31. 3. 2025 15:02 robot
29. 3. 2025 15:54 Petr
28. 3. 2025 22:16 TechnoHead
Písmo v původním logu vnímám hrději.
Lehce oceňuji drzost jít tímto směrem.