Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Strategie v novém

Týdeník o médiích, reklamě a marketingové komunikaci, působící od roku 1993, od ledna 2009 představil nové logo, layout, formát a nezvykle i přebal...

Vítězem výběrového řízení se stalo studio Leonardo, které nám zaslalo ukázky a své vyjádření:

„Výběrové řízení bylo dvoukolové, do druhého kola postoupily tři společnosti, které předkládaly grafické návrhy. Náš návrh byl vybrán především z důvodu nejradikálnější změny (logo, formát atd.).
Součástí našeho návrhu byl i přebal, který klienta zaujal.
Náš ateliér předal zpracované vzorové stránky a grafický manuál, který se v současné době ještě dotváří a definitivní podoba bude dokončena v průběhu ledna.
Konkrétní zpracování prvního čísla je již v "režii"  redakce a náš ateliér do něj již příliš nezasahoval.” uvádí Eva Slavíková ze studia Leonardo.

Ukázka dosavadní a nové obálky:

Ukázka nového loga a layoutu:

Jak hodnotíte novou Strategii, je to změna k lepšímu?


Komentáře k článku

27. 1. 2009 22:00 Pepa

no když se podívám na web tvůrců tak to dopadlo ještě docela dobře. časopis o židlích s názvem tragédie :-)

21. 1. 2009 15:25 martina

mě se nelíbí výběr fontu, ale je to lepší než předtím. Ten nápad s S je dobrý, ale lehce se to rozpadá noooo :)

20. 1. 2009 11:38 m2s

takhle to dopadne kdyz vysledek hodnoti laik-amater nebo "marketingovy specialista" ... bez urazky, jak uz bylo zmineno... to co nekomu prijde odvazne-zajimave a kdovico - hlavicka uprostred stranky je ten nejvetsi pruser jedna vec je ucel a druha "originalita" - mnozstvi informaci a logo tragedie tomu davaji punc naopak nechtene originality, vnitrek dopadl podle nahledu par stran jiste lepe a strategie se tak snad stane citelnou coz lze hodnotit jedine kladne

19. 1. 2009 17:17 Marek

Minulé logo bylo nevýrazné a tohle je taky dost nevýrazné, nelíbí.

17. 1. 2009 11:11 XY

to Sagina:
text na obálce časopisu používali už italštífuturisté ve 20. letech, takže je to bomba leda tak pro laiky nebo nevzdělané rádobygrafiky; tím nechci říct, že by se tento princip nemohl používat - ale nelze nad ním jásat jako nad převratnou novinkou

jinak je celá nová Trategie pokračování v zoufalství předchozích podob...

16. 1. 2009 11:48 dylina

a já myslel, že frčí volánky a drdůlky ...

16. 1. 2009 11:34 Malina

jéje!!! a já myslela, že frčí 80. léta!

16. 1. 2009 11:29 Darina

To, ze frci 90. leta si Sagino slysel/a kde, na radiu Kiss??!!

16. 1. 2009 11:03 sagina

Zmena je jednoznacne patrna na prvni pokuk, taky se mi libi umisteni hlavicky dole a pak text clanku vytazeny na titulku-to mi prijde jako bomba-to jsem jeste nevidela! skoda ze neni videt vic dvojstranek, takhle je tezke postrehnout linii casopisu, i kdyz castecne tam nejake naznaky jsou. Aachen mi rozhodne nevadi-naopak, je to symbolika 90let a ty ted frci-tak proc ne v casopise o reklame, ktery je vlastne modni zalezitosti.
Rozhodne hodnotim pozitivne pristup redakce, ze sla neotrelou cestou.

16. 1. 2009 09:10 petr

S se mi líbí, ale ten font je příšernej, líbí se mi romát i umístění loga na tit straně. uřízlé e na tit straně taky nechápu. A taky bych to asi počítal za takový návrh a bylo by potřeba to dodělat

15. 1. 2009 16:54 minduser

RS: "...směs vzájemně neslučitelných typografických prvků". Nelze než souhlasit. Trošku tuším, kdo to má v Leu na svědomí a proto se tomu "guláši" nedivím. Logo by bylo možná dobré pro firmu zabývající se armaturami.

Vašku Sochore, vážně to v tomhle kabátě chceš rozjet?! Výběrko se dá přece vždycky zrušit...

BTW: Škoda, že jsem o VŘ nevěděl :( Chjo...

15. 1. 2009 16:21 yawn

Připadá mi to zajímavé a rozhodně to vystupuje z řady. A ještě lepší než Helena Ševčíková je Vilda Sládek:)

15. 1. 2009 15:31 Jan

Nejlepší je na tom Helena Ševčíková, marketingová managerka Hornbach :)

15. 1. 2009 15:15 Lukáš

Podle mne to vypada skoro jako nápis TRAGEDIE doplnene o piktogram, a podle toho to take vypada, skoda toho rozdelene typografie a piktogramu. Jinak by se mi to libilo, toto je velmi nešikovné.

15. 1. 2009 14:33 tea

odvážné, ale hrozně špatné.

15. 1. 2009 12:48 jana

Casopis Trategie se symbolem zidle-S je jako redesign z 90. let.

15. 1. 2009 12:33 myš

Logo se mi také nelíbí (ani samotný font, ani to červené co má být S), vnitřek je taková klasika. Zatím to na mě působí spíše jak návrh, který je ještě potřeba doladit.

Oceňuji odvahu vydavatele dát logo dolů. Nejspíš nebude stánkový prodej pro strategii až tak důležitý - spíš jedou na předplatném

15. 1. 2009 12:32 Michal

to bert bert:

zajimava pripominka, ale ty a ten tvuj selsky rozum ze stankaru udelal uplne blbce :) myslim, ze stankari nejsou tak natvrdli a casopis daji tak, aby bylo logo dobre videt, protoze oni chteji ten casopis prodat. Tak ci onak, pokud logo bude muset jit videt na "pns", bude casopis vystaven tak, ze bude neprehlednutelny...

15. 1. 2009 12:31 RS

Souhlasím s Radkem, nejenže neladí logo a titulkový Aachen, ale ani v samotném logu k sobě vizuálněě nepatří podivná iniciála S (židle) a zbytek názvu... Je to celé taková směs vzájemně neslučitelných typografických prvků.

15. 1. 2009 12:19 bert

Ja myslim, ze logo, ktere je na obalce nezvykle dole, jak pise Michal, bude teprve opravdu zajimave, az casopis bude spolu s ostatnimi casopisy vystaven v prihradkach v pns, nebo pres nej budou navrstveny dalsi casopisy. Tou nejvetsi zajimavosti bude asi to, ze stankari odnepameti casopisy vystavuji tak, ze je videt pouze horni tretina tiskoviny. :-) to znamena, ze u strategie nebude videt nazev.
Ale treba se pletu, pouzivam svuj selsky rozum a predpoklad, ze stankari se s tim moc nemazou. Opravte me, jestli se mylim.

15. 1. 2009 12:11 Michal

Logo se mi libi, myslim, ze je dobre zapamatovatelne, pusobi dynamicky a moderne. Zaujala me i obalka, kde je logo nezvykle dole, myslim, ze to je hodne zajimave, nicmene nechapu proc je "e" na konci orizle, nerikam, ze se mi to nelibi :) Podle me pekna prace.

P.S.: snad to nekdo nebude cist "TRAGEDIE" ... i kdyz i to slovo v cloveku v dnesni dobe budi zajem :)

15. 1. 2009 12:09 Radek

Je to změna k nejhoršímu. Naprosto bez jakékoliv strategie.
Logo je úděsné (amatérské rádoby IN), zastaralé titulkové písmo Aachen Bold pak vedle něj vypadá jako secesní křesla v novém Porsche... Tato smrtící kombinace jednoznačně vyžaduje nový redesign, Strategie!




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.