Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Spolek Run OpeRun s novým vizuálem

uvodni

Neziskový spolek profesionálních mladých umělců Run OpeRun od roku 2021 oficiálně navázal spolupráci s grafickými designéry Markem Bulířem, Jáchymem Moravcem a Davidem Babkou. Toto pulzující spojení dvou tvůrčích skupin slibuje nový rebrand po vizuální i dramaturgické stránce, který je průrazný, odvážný a současný.

RUN_vizual_media_1440x900px_v4-6

RUN_vizual_media_1440x900px_v4-2

RUN_vizual_media_1440x900px_v4-5

RUN_vizual_media_1440x900px_v4-3

„Už nás nebaví držet se zpátky, nechceme konkurovat velkým zkostnatělým institucím, chceme vstoupit na pole současného umění ve všech jeho sférách, protože jedině tak dokážeme, že opera je živý žánr,“ říká umělecká ředitelka spolku Veronika Loulová.

Po pěti letech existence spolku je tak nová vizuální identita novým impulsem k seberozvoji. Designéři vnímají Run OpeRun spíš než spolek zabývající se pouze operou jako pojem, který spojuje hudbu, výtvarné umění, současnou módu, grafický design a další druhy umění v jeden celek. Výsledný vizuál tak nemá předsudky v tom, odkud sbírá jednotlivé prvky a nebojí se kombinovat minulost se současností. Má za cíl vybízet k zájmu i mladé lidi a ty, kdo mají téma opery pořád zafixované jako něco, co se jich netýká.

„Vzhledem k živelnému charakteru spolku a šíři výstupů, které bude potřeba pojmout, jsme se rozhodli vytvořit vizuál, který umožní velkou volnost. Hlavním nositelem identity je tak výrazné logo v charakteristické pozici při horním a dolním okraji formátu. Barevnost, použitá písma i další vizuální prvky nejsou nikde kodifikované a jejich výběr záleží vždy na konkrétní příležitosti. Těšíme se, že nám tento přístup umožní se rozvíjením identity dlouhodobě bavit stejně tak jako jsme se bavili při jejím vzniku,“ říká David Babka z týmu designérů.

„Proměna identity neznamená jen plakáty a logo. “Stejně jako u Rusalky se rádi zapojíme i do scénografické stránky představení. Na Run OpeRun nás mimo jiné zaujalo, v jaké míře spolupracují na kostýmech s progresivními českými fashion designéry a proto by nás lákalo obohatit marketingové kampaně inscenací o editorialy v módních magazínech,“ říká Jáchym Moravec z týmu designérů.

 

Jak se vám tato odvážná koncepce líbí?


Komentáře k článku

3. 3. 2021 17:35 Jan K

někdy mě překvapuje, co se na tom fontu vse objevuje, od dekadentních devadesátkových designů neznámych firem a subjektu az po takovyhle postpostmodeni hyperrealismus utopenej v trendu na udalost okresniho charakteru. kde na to chodite? podle ceho to vybirate? si projdu poslednich deset dvacet prispevku a ukazat to nekomu v cizine tak to dostane tak zkresleny obrazek o ceskym gr designu. to ani nechci vedět co vychazi v te tistene podobe casopisu. se ptam proc jsem vlastne chodim?

1. 3. 2021 22:29 Peter

Jakub č.2 - Skvele napísané!

1. 3. 2021 10:22 jakub č.2

Nejsem fanouškem takovýhle přeplácaný postmoderní anti-estetiky, ale jestli to na jejich cílovku funguje, tak proč ne.
Na mě to teda nefunguje vůbec, ale možná je to jen tím, že už mi je přes třicet...

Ale objektivně se to podle mě hodnotit moc nedá, vzhledem k tomu, že tenhle směr je přímo založenej na porušování konvencí tradiční estetiky a vizuální komunikace...
Je pak měřítkem úspěchu počet porušených grafických pravidel? Nebo počet pochvalných komentářů na grafických blozích? Nebo počet nových followerů na instagramu? Nebo počet prodaných vstupenek? Bůh ví...

26. 2. 2021 22:50 jakub

dalsi trendy barevna uchylarna :)




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.