Soutěž na vizuální styl Pražského jara
Po třech letech používání „kostičkového“ vzhledu se vedení festivalu rozhodlo svou grafickou prezentaci obměnit. V srpnu proto byla vyhlášena soutěž na nový vizuální styl festivalu.
Podívejte se, s jakými návrhy přišla do soutěže špičková česká studia (heyduk musil strnad graphic design studio, ReDesign, Roman Werner (který je autorem dosavadní vizuální prezentace Pražského jara), Side2, Studio Marvil, Studio Najbrt a Štepán Malovec ve spolupráci s Bárou Prášilovou).
Požadavky na nový vizuální styl byly především prezentace festivalu jako moderní kulturní události, reflexe tradice festivalu (zejména prostřednictvím respektu k původní značce/logu Františka Muziky a jménu festivalu) a poskytnutí prostoru pro každoroční nové oživení (variace pro jednotlivé ročníky).
Celý článek zde.
Komentáře k článku
4. 1. 2010 01:34 m2s
28. 12. 2009 20:28 Protože
28. 12. 2009 09:52 Karel
27. 12. 2009 20:00 m2s
http://artnews.org/gallery.php?i=4253&exi=19048&Zeigen_An_Audio_Tour_through_Berlin_by_Karin_Sander
Cože?> proč myslíš?
19. 12. 2009 11:21 Cože?
18. 12. 2009 14:07 m2s
Skvělá práce.
17. 12. 2009 08:53 Hanuš
Ilustrace k článku L. Veverky o soutěžích
17. 12. 2009 08:36 phobia
17. 12. 2009 02:52 Jen tak dal
16. 12. 2009 21:39 miretc
16. 12. 2009 21:33 miretc
16. 12. 2009 11:42 ---
16. 12. 2009 11:24 David Březina | davi.cz
1. Myslím, že je chyba aby byla porota skoro stoprocentně složená z grafických designerů. Vede to k rozhodnutím, která jsou srozumitelná jen „vizuálně inteligentnějším“. Jen hádám kolika lidem to asi dojde. Kolik lidí bude schopných rozluštit konkrétní skladbu (i když to není nutnost, také viz bod 4).
2. Nechápu, proč by se měl festival vážné hudby, který je prakticky hned vyprodán (tak mi to bylo mi řečeno), přibližovat lidem. Proč by se měl dělat „vtipnější“? Myslím, že výherce pozapoměl, že má být hudba _přístupná_ a udělal ji _humornou_. To je rozdíl. V tomhle mají některé další návrhy (Marvil, ReDesign, Side2, …) navrch. Potřeba vtipnosti je zakódovaná kdesi v grafckých designerech, ale není vždycky na místě. Často mi přijde, že „sarkastické zesměšnění“ (ne tak u výherního návrhu) je jen náhrada za siný koncept. Znouzecnost.
3. Na výherním plakátu je pouze písmo. A to dost nevhodné, textové, na plakát příliš nudné. To má být asi ta nudnost vážné hudby. Takže plakát, který je humorný (pro zlomek obyvatel), ale nudně zpracovaný. Co to říká o festivalu?
4. Rozšiřitelnost do dalších let. Některé návrhy prostě nesplňují podmínky rozšiřitelnosti na další tři roky. Ani výherní. Co bude příště? Novosvětská? Kdo to pozná od toho dnešního stylu? Jiná barva, jiné písmo? To přece nestačí. Myslím, že některé návrhy byly v tomto ohledu podstatně praktičtější.
5. Výtkou proti jinak příjemně naladěnému Marvilu bylo, že nejde použít tvář interpreta, že „imaginární drigent“ je příliš dominantní. Neplatí totéž o výherním? Neztratí plakáty svůj důvtip, když na nich bude najednou fotografie?
6. Vrátím se zpět k bodu jedna. Právě proto, že porota byla složená z 90 % z designerů, bylo zvoleno řešení méně odpovídající zadání, ale víc zajimavé pro designery. Osobně to nepovažuji, z hlediska soutěže, za správné.
Celkově mi soutěž přijde velmi dobře zastoupená a většinu prací považuji za velice zdařilé a naprosto akceptovatelné, vč. výherní. Z hlediska užitečnosti a vhodného naladění považuji jiné za zdařilejší. Ostatní třeba v budoucnosti? Je škoda nevyužít takový potenciál.
15. 12. 2009 20:40 Lukas Veverka | www.parasite.cz
15. 12. 2009 20:23 Lukas Veverka | www.parasite.cz
15. 12. 2009 20:06 adam
A ano, soulasim s nazorem ze vitez je jednooky kral, ba co vic, souhlasim i s tim ze pokud by to nebyl Najbrt tak.... vsak vime :-)
15. 12. 2009 15:19 Ondřej | trueblue.cz
15. 12. 2009 15:09 Lukas Veverka | www.parasite.cz
To rýpnutí nějak nechápu. Zeptal bych se i kdyby šlo o práci jiného studia. Prostě jen nevidím nic nedůstojného k tématu na typograficky vyjádřeném popěvku.
ale co mě příjde trapné jsou komentáře adama o vykřičnících nebo pavla jenž zde plácá že vítězný návrh vyhrál jen proto že to dělali najbrti.
Takže možná ted teprve to tvé rýpnutí má smysl. ano, mě prostě příjde fakt trapné hledat u každé práce úspěšného studia nebo kreativce tyhlety principy co tu naznačujete, smaozřejmně z anonymity, objevuje se to tu pravidelně, pod najbrty, babáky a podobně. Jestli ti skákalo příjde že se jich nějak zastávám je mě to celkem jedno, ale vadí mě tahle závistivá přízemnost. až se zamindrákovaní jedinci dozvědí, že tato soutěž byla neanonymní a že své práce každé studio prezentovalo přímo před porotou osobně tak to se teprve konspiračními teoriemi nebude šetřit. ach jo
15. 12. 2009 15:02 lh
15. 12. 2009 14:40 o_o
15. 12. 2009 14:37 ._.
Je to "Ach synku, ach synku"? Nebo něco ze zahajovací Mé vlasti?
2. Tohle není "přehrávání".
3. Takhle vypadá zapis jakékoliv muziky (vyjma brutus minimalu).
4. Jády dády tády dády je především původně ve večerníčku, jak Pája už taky skáče a netrefí se z pece do kalhot.
A to mi vadí.
Ale naopak si rýpnu do tebe - říct něco proti Najbrtům je jak zapálit dům od spodu, zatím co když je někdo chválí, je to jak když chytne střecha...
15. 12. 2009 13:40 Pepa
HMS - přeplácaný, zmatený, bez nápadu. "hezká baba" se už v dnešní době dává snad jen do kalendářů autobazarů a katalogů pochybných koupelnových studií...
ReD - nebylo by to špatný, kdyby byl rok 1968. přiliš retro a nuda. (p.s. napsat "65nd international festival" to je síla :D )
Werner - amatérismus. bez komentáře.
Side2 - tmavý černobílý fotky zamračené oblohy pro festival "pražské jaro"?? něco mi uniká? ty "kaleidoskopy" nebo jak to nazvat mi nepřijdou ani originální, ani zajímavý + barevnost 70. léta? ten třetí koncept absolutně nezajímavej + podivná typografie
Marvil - to jsem vůbec nepochopil. co to je ten upocenej strejda? podle mě nesmysl
Najbrt - jediný s nějakou myšlenkou, ale tak nějak divně zpracovanou. Nikdy by mě nenapadlo, že za tím mám hledat nějakou konkrétní skladbu (z dálky ten popisek nepřečtu). Navíc mi přijde že kluci trochu postrádají hudební sluch, protože ať se snažím jak se snažím, tak tu vltavu do toho jejich textovýho popěvku fakt nenacpu...
Malovec/Prášilová - čistokrevnej kýč
Jsem dost překvapenej, protože od většiny těch studií jsem viděl několik skvělých prací. Ale tohle té porotě nezávidím. Myslím že vyhrál mezi slepými jednooký král. Těm návrhům prostě chybí nějakej nápad, nadhled, lehkost, svěžest, originalita,...
15. 12. 2009 12:57 jir_ka /www.zou.cz
15. 12. 2009 11:44 adam P
15. 12. 2009 10:57 adam
15. 12. 2009 10:41 Ondřej | trueblue.cz
15. 12. 2009 10:31 Pavel
dle meho nazoru dalsi soutez, kde nebyt podtim napsano Najbrt, tak by to nikdy nevyhralo
15. 12. 2009 07:57 Lukas Veverka | www.parasite.cz
15. 12. 2009 07:51 yawn | inkink.cz
14. 12. 2009 23:51 Pepa
14. 12. 2009 22:19 Ukee
14. 12. 2009 22:15 Ukee
Na druhou stranu u Marvilu mě neťukla ona návaznost jedné postavy, ale i tak jejich návrhům opravdu tleskám a je mě líto, že zvítězil někdo jiný.
14. 12. 2009 21:21 ._.
Ale i tak - vysoka uroven a klidek. Takhle to ma byt. Konecne ma Lukas klid a diskuse bude po case opet prijemne nudna a predvanocne lina.