Prostějov má nové logo a vizuální styl
Město Prostějov odhalilo svou novou vizuální identitu, která citlivě propojuje historizující a folklorní prvky s moderním designem. Autorem konceptu je studio Matouš Design, jehož návrh zvítězil v designérské soutěži organizace Czechdesign.
Středobodem nové vizuální identity je motiv kudrlinky, která se zároveň stala i signifikantním prvkem loga. Tento ornament odkazuje na tradiční hanácké výšivky a umělecké dekorativní prvky města, čímž propojuje kulturní dědictví regionu s moderní grafickou estetikou.
„Ornamentální symbol ve tvaru písmena P spojuje klíčové hodnoty města, jako jsou architektura, Haná, sport, historie i emoce. Elegantní křivky tohoto motivu odrážejí harmonii Prostějova jako klidného města, ale i dynamiku jeho sportovního a kulturního života,“ vysvětlují autoři ze studia Matouš Design.
Barevná paleta vizuálního stylu vychází z městského znaku, který se ke komunikaci využíval doposud, a nese hlubší symboliku.
„Poetická modrá odkazuje na kulturní rozměr spojený s Jiřím Wolkerem, folklórní červená reprezentuje tradice a hanácké kroje, hanácká zlatá zase symbolizuje úrodné bohatství, pohostinnost a regionální identitu,“ doplňují autoři.
Jako hlavní písmo bylo zvoleno groteskové Prostě Sans, vycházející z fontu Restart od české písmolijny Superior Type. Pro městskou identitu bylo navíc upraveno písmeno P, které odkazuje na kudrlinu a vizuální prvky loga. Pro dlouhé texty pak autoři zvolili písmo Novina ze stejného studia.
Kromě Magistrátu města Prostějova se nový vizuální koncept propíše i do komunikace Kulturního klubu u hradeb Prostějov, Sportcentra DDM Prostějov a postupně i dalších příspěvkových organizací.
SOUTĚŽ
Soutěž proběhla jako uzavřená, dvoufázová a na základě rešerše do ní bylo vyzváno pět účastníků:
- Studio 2plus1,
- Kristýna Krahulíková,
- Matouš Design,
- Studio XY,
- Věra Marešová.
Kromě grafického konceptu identity a loga museli soutěžící odevzdat i návrh propagačních předmětů, Prostějovských radničních listů nebo plakátů. Do druhého kola postoupila grafická designérka Kristýna Krahulíková a studia Matouš Design a Studio XY.
Nezávislou část poroty tvořili tito odborníci:
MgA. Roman Černohous – grafický designér, typograf'
MgA. Vítek Škop – grafický designér, zakladatel Vividbooks,
Mgr. Zuzana Behová – marketingová specialistka.
Všichni účastníci za svůj soutěžní návrh obdrželi skicovné, vítězné studio pak získalo zakázku na dopracování svého návrhu, jeho implementaci a tvorbu grafického manuálu vizuální identity Prostějova.
Zdroj a více zde.
Komentáře k článku
24. 4. 2025 11:16 Karel
Není už takovýchto identit nějak moc ?? moc inovativní to není :(
Prostějov
Přerov
Botanická zahrada v Liberci
Jihočeský kraj
Břeclav
Klášterec
Žádná invence grafiků, nuda a šeď ... valijou to jako přes šablonu.
18. 4. 2025 20:46 robot
A kudrlinka jako takova? No tezko rict jestli se obyvatele s tim ztotozni, ja o meste nic moc nevim, ale jako symbol mi to nijak nevadi.
Ponozky bych si klidne na sebe vzal. Ornamenty se mi taky vcelku libi. Vynechal bych omacku o souvislostech, ale to si proste designeri nemohou odpustit :). Neni to nic prevratneho ale je to vlastne ok.