Přerov má své logo a vizuální identitu
Přerov představil své historicky první logo a ucelenou vizuální identitu, která vychází z charakteru města, pracuje s přívětivou typografií, piktogramy i barevností. Koncept spojení a identitu navrhlo trio designérek Tereza Drábková, Katarína Jamrišková a Ivana Stránská v rámci soutěže organizace Czechdesign.
Autorky logotyp navrhly čistě typograficky a téma spojení do něj přenesly svázáním znaků „e“ a „r“. Spojení se následně promítá i do dalších grafických prvků prostřednictvím linek nejrůznějších tvarů a délek.
„Ozdobný výběh znaku ‚P‘ může připomínat roh zubra, symbol města. Křížení dříku a tohoto výběhu naznačuje křižovatku a odkazuje k Přerovu jako dopravní tepně. V logu a celé identitě se taktéž promítá motiv dynamického švihu objevujícího se v hudbě a sportu,“ komentují autorky.
Primárními barvami jsou cihlová a béžová, které z nich vychází. „Doplňkové barvy palety, světle a tmavě modrá a růžová, volně navazují na barvy vyskytující se v historickém centru,“ upřesňují autorky.
Na míru městu pak autorky navrhly písmo s názvem Spojka.
Přívětivost návrhu podporují také autorské piktogramy, ilustrace zobrazující motivy dopravy, úřadu, projednání, kultury, sportu nebo rodiny.
„Systém je hravý a zdobný, ale ne folklórní. Autorkám se podařilo pro Přerov navrhnout koncept, který je velmi funkční a dlouhodobě udržitelný,“ komentuje Jana Vinšová, ředitelka organizace Czechdesign, která soutěž pro město pořádala.
Kromě komunikace samotného úřadu se postupně identita propíše i do prezentace příspěvkových organizací, jako jsou Kulturní a informační služby města Přerova (KIS) a Městská knihovna v Přerově, nebo budovy magistrátu, která aktuálně prochází stavebním procesem.
Přerov se dosud prezentoval znakem s věžemi a zubří hlavou, který je odkazem na historii města.
Tereza Drábková, Ivana Stránská a Katarína Jamrišková
Pražsko-ostravská trojice spolu dlouhodobě spolupracuje na různorodých projektech. Ivana a Tereza v roce 2024 založily grafické studio Grid 931 zaměřující se na tvorbu vizuálních identit, výstavní a digitální design, navrhování písem na míru a ilustrací.
O SOUTĚŽI
Soutěž proběhla jako uzavřená, dvoufázová a na základě rešerše do ní bylo vyzváno pět účastníků:
- Creative Nights,
- Heyduk, Musil & Strnad,
- Trio Tereza Drábková, Katarína Jamrišková, Ivana Stránská,
- Wworks,
- ReDesign.
Kromě grafického konceptu identity a loga museli soutěžící odevzdat i návrh plakátů, tiskovin úřadu nebo Přerovských listů. Do druhého kola postoupila studia ReDesign, Creative Nights a trio Tereza Drábková, Katarína Jamrišková a Ivana Stránská.
Všichni účastníci za svůj soutěžní návrh obdrželi skicovné, vítězné studio pak získalo zakázku na dopracování svého návrhu, jeho implementaci a tvorbu grafického manuálu vizuální identity Přerova.
Zdroj a více zde.
Komentáře k článku
27. 5. 2025 09:20 Marie
17. 4. 2025 22:45 jakub
12. 4. 2025 16:25 Hrabě X
11. 4. 2025 13:34 stará škola
No a v Czechdesignu by měli přestat hulit, nebo holdovat jiným psychotropním dobrotám.
8. 4. 2025 17:01 Martin
Navíc ta typografie, to vázání liter... Něco mi na tom vadí...
A jak píše Jirka, původní zubr je ve měste opravdu natolik zažitý, že tohle je směšná náhrada...
7. 4. 2025 09:59 Jirka
3. 4. 2025 23:01 Honza
3. 4. 2025 22:54 Honza
Když jsem před lety viděl vizuální idetitu pracující s podobnými piktogramy, tleskal jsem. (Už si nepamatuju, jaké to bylo město, ale bylo to nové a svěží.) Jenže mezi tím se objevila spousta variací na podobné téma, takže momentálně to na mě působí, jak X-krát obehranej song.
3. 4. 2025 22:05 Karl
3. 4. 2025 10:12 robot
Vizualizace spojovani je taky necitelna, bez vysvetlujiciho videa (a castecne i po nem) je to nesrozumitelne bohuzel – vysledkem je jen hromada linek a tvaru co vubec nic nerikaji. Merch je z kategorie peklo – kdo realne takove veci bude pouzivat? Skate vylozene pro spravnou cilovku :D