Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Pražské jaro se pyšní novými vizuály

Festival Pražské jaro představil 5. prosince novou vizuální prezentaci. Plakáty, propagační materiály, webové stránky a katalogy již neponesou dvoubarevný modrobílý rukopis Studia Najbrt, jak tomu bylo v posledních čtyřech ročnících. A důvod? Ve vypsané soutěži na novou vizuální prezentaci festivalu zvítězil koncept grafického studia ReDesign. Vítěznou novinku představil ředitel festivalu Roman Bělor. 

 

„Vzhledem k tomu, že se festival symbolicky spojuje s obdobím jara, nechali jsme vizuál rozehrát živou barevností, šlo nám o to upoutat prvky, které se stávají jakýmsi koncertem pro oko,“ popsala záměr Klára Kvízová ze studia ReDesign. Podle ní je převedení barev do černobílé či monochromní barevnosti součástí návrhu, který se může libovolně rozvíjet. Návrh počítá například i s tím, že by mohlo být využito modro-červeno-bílé barevnosti a tím připomenout oslavy výročí české hudby 2014.

Jako spolutvůrkyni vizuálu si studio vybralo Pavlu Nešverovou (viz rozhovor ve Fontu 118), která letos absolvovala Ateliér grafického designu a vizuální komunikace Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze s projektem Suita Animata. Autorka v projektu završila svůj zájem o prolnutí hudby s jejím obrazovým vnímáním pomocí nových technologií. „Vizualizovat hudbu je těžký úkol, vycházeli jsme ze čtyř tezí – koncert pro oko, magie hudby, symetrie a harmonie,“ vysvětlila záměr tvůrců Klára Kvízová. 

Loni Pražské jaro lákalo na svůj program v propagačních materiálech a na hravých „zpívajících“ plakátech –motivem se stala durová stupnice.

Původní logo Pražského jara navrhl malíř a grafik František Muzika pro první ročník v roce 1946. Dal mu symbolický tvar elegantního houslového klíče v podobě prvního písmene slova festival.

Zdroj a více zde.


Komentáře k článku

10. 1. 2014 00:12 věra marešová | blog.vgrafik.cz

– Michal – myslím si, že cílovou skupinu PJ velice podceňuješ – výběr vizuálního stylu PJ byl velice profesionální – idea konceptu byla rozebráná zadavatelem vždy do detailu. Výsledek je Super!

6. 1. 2014 18:49 Aleš

Sakra to je dobrý! Vynikající práce.

5. 1. 2014 10:12 wgx

Michale, dobře napsané, naprostý souhlas

4. 1. 2014 15:04 Michal

Viktor, vysoký nadštandard? Pre koho? Napadlo Vás že vždy je na prvom mieste to, ako sa na to pozerá obyčajný človek pre ktorého je to určené a až potom pohľad, vnímanie grafikom, dizajnérom, deformovaným svojou profesiou? Ako interné grafické cvičenie/orgie na UMPRUM dobré, no ako náhle to vypustíte do sveta, je to nepoužiteľné, cieľová skupina to nepochopí a vizuálne je to odpudivé. A to sa na to pozerám z oboch strán.

2. 1. 2014 20:56 Viktor

Vysoký nadstandard! Tady je zase odborníků...

2. 1. 2014 17:20 věra marešová | blog.vgrafik.cz

Pěkná to práce je. Jak to napsal Pecina – vizuální koncert.
... vycházeli jsme ze čtyř tezí – koncert pro oko, magie hudby, symetrie a harmonie,“ vysvětlila záměr tvůrců Klára Kvízová. gratuluji ReDesign!

1. 1. 2014 16:59 Don

Je to zase něco trochu jiného a proto tleskám. Určitě by mne takový plakát zaujal!

23. 12. 2013 13:09 jiri

no, zase nic... nelíbí, nelíbí, nelíbí... asi jsem staromilec, ale kam se to hrabe na grafiku šedesátých let

19. 12. 2013 14:19 JAF 34

Mrda...:)

16. 12. 2013 22:12 wgx

Já kdybych takový plakát viděl někde vylepený, tak na tu akci rozhodně nejdu..

16. 12. 2013 14:36 karel

- Vizuály jistě najdou své obdivovatele, bude také důležité v jakém prostředí plakáty budou vylepené.
- Co je to, prosím, za font, že má tak běsné velké er...?

14. 12. 2013 12:47 noname

Tohle je práce absoloventky UMPRUM? Kristepane.

14. 12. 2013 00:59 Abu

jen houst takovych holek:) tohle je prvni liga a takhle ma vypadat grafika a premysleni nad zadanim. ani z toho neni citit bezna studentska upocenost radoby cool neodzityho pokusu, zadna onanie, skvela prace!

13. 12. 2013 14:45 Michal

To Ondřej: Ja som len povedal že samotná exekúcia, hlavne čo sa týka farebnosti, mi veľmi nesedí, ale to je možno len moj pocit, koncept ako taký a jeho uchopenie je úplne v poriadku. Možno to bude mojou deformáciou z reklamy a komercie, fajn, no vo finále je to všetko o pocitoch. Pocitovo mi to jednoducho nehrá to je všetko. Treba sa na to vždy pozerať z pohľadu díváka, pre nejho je to určené v prvom rade. Mi grafici a dizajnéri sme už deformovaní, pozeráme sa na to úplne inak.

13. 12. 2013 12:58 Ondřej Brom

To Michal: Teprve teď jsem se podíval na vaše portfolio. Ano krásně retušujete fotografie a asi dobře děláte reklamu, ale bohužel je to naprosto práce bez duše na tož práce, která se snaží posunout obor někam dál. Pavlu znám ze školy a její pokusy o vizualizaci nevyzualizovatelného mi příjdou na jiné úrovni než reklama na automobil. Tzn. To že tomu nerozumíte neznamená, že je to špatně.

Takže obdiv pavle za vizualizace a uznání ReDesignu za vdechnutí životu této diplomové práci!

13. 12. 2013 09:55 Matlafous

Taky tleskám, super! Pouze mi vadí ve finální aplikaci ta divoká prezentace sponzorů. Ty se taky naserou všude…

13. 12. 2013 09:50 Ondra

Skvělé, tleskám!

12. 12. 2013 20:21 Martin Pecina | book-design.eu

OT: Máte to moc pěkné, Michale. Nového nebo původního tam bohužel není vůbec nic.

12. 12. 2013 17:04 papolo

Jo ten třetí návrh mi hrozně připomíná učebnice ze zš. Myslím že fyzika z 88. Ale co v čechách letí samé divočiny

12. 12. 2013 16:39 lh

libi: kocept a zpracovani sice nejsou nic nevidaneho, ale ocenuji ze se to podarilo prosadit. Vypada to moc pekne, i kdyz je to trochu hipster styl.

12. 12. 2013 15:28 Michal

12. 12. 2013 14:48 Ondřej Brom

Skvělá práce! Mohl bych poprosit Michala, aby zde publikoval link na své práce?

12. 12. 2013 14:07 Martin Pecina | book-design.eu

Po dlouhé době orginální, nezaměnitelný, vycizelovaný vizuální styl s velkým V. A přitom v základu úplně klasická, uměřená typografie, založená jenom na mírně ozvláštněném klasicistním písmu. Ale k tomu všechny ty rozverné, barevné, hudební vizuální prvky! Pastva pro oko, vizuální koncert ve veřejném prostoru. Není to tak výrazný zásah do tradiční koncepce plakátu, jaký minule předvedlo studio Najbrt, ale pořád jsme tady svědky jiného a hlavně sebevědomého designérského přístupu. Skvělý výkon.

12. 12. 2013 13:12 Michal

Koncert pro oko, WordArt v akci. Zámer ok, prevedenie strašné, pre oko odpudivé.

12. 12. 2013 12:57 DN

To je perfektni.

12. 12. 2013 10:43 Abu

Moc pekna prace!




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.