Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Praha 6 má nový vizuální styl od studia ReDesign

_CZD_PRAHA_6_REDESIGN_1200_X_800_1

Největší městská část hlavního města Praha představuje novou podobu své vizuální komunikace. Prezentovat se bude svěžím vizuálním stylem od studia ReDesign, které uspělo mezi 76 návrhy designérské soutěže pořádané odbornou organizací Czechdesign. U příležitosti uvedení nové vizuální identity také vznikl šestistupňový pivní speciál z produkce Pivovaru Bubeneč. 

_CZD_PRAHA_6_REDESIGN_1200_X_800_2

_CZD_PRAHA_6_REDESIGN_1200_X_800_8

_CZD_PRAHA_6_REDESIGN_1200_X_800_4

 

Výchozí ideou nové vizuální identity Prahy 6 je geometrické tvarosloví odvozené z historického znaku městské části. „Tento lineární ‚štít‘ se zaoblenými spodními rohy funguje jako základní stavební prvek pro celý systém. Ve své tvarové jednoduchosti se vztahuje k funkcionalistické estetice, která je pro Prahu 6 typická. Záměrně jsme však tento motiv nezatěžovali explicitními lokálními znaky, vsadili jsme spíše na odvozenou atmosféru místa, která může fungovat jako symbol lokálního patriotismu ve smyslu domovního znamení. Sděluje tedy: Zde žiju a jsem na to hrdý,“ vysvětluje Petr Krejzek ze studia ReDesign. Novou vizuální identitu Prahy 6 vytvořil společně s grafickou designérkou Kateřinou Šuterovou.

 

 

_CZD_PRAHA_6_REDESIGN_1200_X_800_7

_CZD_PRAHA_6_REDESIGN_1200_X_800_5

_CZD_PRAHA_6_REDESIGN_1200_X_800_3

 

Při tvorbě vizuálního systému byl kladen důraz na jeho flexibilitu. Detail v podobě zaoblených spodních rohů se dá aplikovat jak do tištěných, tak digitálních nosičů. Plakáty, bannery nebo komunikace na sociálních sítích tak budou jasně viditelné a občané je snadno poznají. Nově bude městská část vystupovat pod jasně identifikovatelnou zelenou barvou v originálním tónu, která evokuje přírodu a klid, ale zároveň do ní vkládá moderní živý akcent městské aktivity. Součástí stylu je písmo grotesk Civil od české písmolijny Superior Type, které se vyznačuje skvělou čitelností i v malém měřítku a výborně přispívá k harmonii celého návrhu. Působí svěže, jednoduše a nadčasově v intencích městského prostředí.

 

Průběh soutěže

Designérská soutěž byla otevřená všem zájemcům z řad odborné veřejnosti. Ze 76 odevzdaných anonymních prací porota vybrala 4 nejlepší, které postoupily do druhého kola. Zároveň jim porota poskytla zpětnou vazbu, na základě které měli tvůrci možnost své návrhy dále rozpracovat. Ve druhém kole autoři své návrhy prezentovali porotě již osobně.

Porota poté na základě prezentací a odevzdaných návrhů rozhodla o tomto pořadí:

  • místo – ReDesign,
  • místo – Little Greta,
  • místo – Less & Better,
  • místo – Věra Marešová a Yara Abu Aataya.

Všichni účastníci v druhém kole obdrželi skicovné, vítězné studio ReDesign pak zakázku na vypracování nové vizuální identity a její implementaci.

Vedle Mgr. Ondřeje Koláře, starosty, Mgr. Jakuba Stárka, místostarosty, a Ing. Miloše Vlacha, zastupitele městské části Praha 6, o výsledcích rozhodovali i externí nezávislí odborníci. V porotě zasedli MgA. Kristina Fišerová, grafická designérka a pedagožka na Fakultě designu a umění Ladislava Sutnara, MgA. Jiří Karásek, grafický designér ze studia Marvil, doc. MgA Radek Sidun, typograf, prorektor a pedagog na UMPRUM, a Mgr. Jiří Toman, grafický designér ze studia Toman Design.

Více informací zde.

 

dosavadni6

Dosavadní logo Prahy 6.

 

Jak se vám nová identita Prahy 6 líbí?

 


Komentáře k článku

2. 2. 2023 14:34 Petr

Tohle je hodně smutné:
https://www.praha6.cz/titulni_strana.html

To vypadá spíš jako podstránka nějakého nemocničního oddělení.

7. 1. 2023 08:44 Jana

Nelíbí, nelíbí, nelíbí. Absolutně nevýrazná barva, která v textu zaniká, bile nevyužité pole. To máme skutečně tolik peněz v rozpočtu aby se rušilo stare logo, které je navíc ještě hezčí než to nové. Možná by Vám to prošlo pokud by se design opravdu povedl. Ale toto opravdu ne.

9. 11. 2022 10:34 Petr

Mě to tedy jako kvalitní práce nepříjde. Příjde mi to spíš jako znouzectnost, takový to nevim co udělat, vlastně se mi nic složitýho nechce dělat, tak to dám do rámečku. Jako fakt v tom nevidím nic prostě.

21. 10. 2022 01:24 * Karel *

Souhlasím s předřečníky, co se týče zbytečnosti, ale otázka zněla jinak... a mě to přijde po té odborné stránce jako kvalitní záležitost.

13. 10. 2022 12:42 Jaromír

Ve státní správě nehledejte lidi, kteří si uvědomují smysl značky (až na výjimky), natož sdílené identity v celém jejím kontextu. Buďme rádi, že si někdy přizvou do poroty odborné zástupce.
V našem současném mentálním nastavení by opravdu muselo přijít nařízení shora, že všechna ministerstva, kraje, města a další státní instituce budou mít své sdílené identity.
A i když je snaha v tomto směru edukovat (např. majitel tohoto serveru), realita je stále hodně daleko od ideálního stavu.

13. 10. 2022 10:18 Petr

A jako že městská část vyrobí u příležitosti nového loga chlast, v zemi, kde alkoholismus likviduje celé rodiny a je to opravdu velký problém, je fakt třešnička...

13. 10. 2022 10:16 Petr

Mě to příjde spíš jako identita nemocnice. Akorát, že identita nemocnice aspoň dáva smysl. Identita jednotlivých městských částí smysl n e d á v á!

Už se sakra najde někdy někdo kdo to pochopí nebo jsou ti, kdo to zadávají, opravdu tak zabednění? Proč vedení Prahy nerozhode plošně a nezruší tuhle debilní vizuální anarchii? Copak je každá část nějaké jiné město nebo firma? NE. NENÍ.

13. 10. 2022 08:16 Ondřej

Přesně jak píše Honza. Nedává žádný smysl, aby každá městská část měla svojí vizuální identitu. Přijde mi, že se tyhle věci už dělají jen proto, aby se něco dělalo.

12. 10. 2022 23:37 jakub

celý je to úplně zbytečný

12. 10. 2022 18:59 M

Prumerna rocnikova prace na vyssi odborny graficky skole.

12. 10. 2022 13:43 Honza

Je to furt dokola. Každá městská část (nebo ministerstvo, nebo kraj ...) si jede vlastní linku. Sdílená identita - co to jako je?

12. 10. 2022 13:02 Marko

Najprv Tri čiary pre Prahu 3, teraz už len znak predelený čiarou a nabudúce to asi bude už len podtržené číslo.
Áno, všetci vieme, že pri tvorbe loga treba hľadať cestu, ako urobiť logo čo najjednoduchšie. Ale zároveň si treba klásť otázku: "Aké jednoduché to logo môže byť, aby nepôsobilo genericky a nudne?" Túto otázku si ale nekladie väčšina dizajnérov.
A k samotnému konceptu sa radšej ani nevyjadrujem, pripomína mi to študentské časy na akadémii umení, keď sa najprv vytvorí vizuál a následne sa nasilu tomu vymyslí nejaký koncept.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.