Praha 6 má nový vizuální styl od studia ReDesign
Největší městská část hlavního města Praha představuje novou podobu své vizuální komunikace. Prezentovat se bude svěžím vizuálním stylem od studia ReDesign, které uspělo mezi 76 návrhy designérské soutěže pořádané odbornou organizací Czechdesign. U příležitosti uvedení nové vizuální identity také vznikl šestistupňový pivní speciál z produkce Pivovaru Bubeneč.
Výchozí ideou nové vizuální identity Prahy 6 je geometrické tvarosloví odvozené z historického znaku městské části. „Tento lineární ‚štít‘ se zaoblenými spodními rohy funguje jako základní stavební prvek pro celý systém. Ve své tvarové jednoduchosti se vztahuje k funkcionalistické estetice, která je pro Prahu 6 typická. Záměrně jsme však tento motiv nezatěžovali explicitními lokálními znaky, vsadili jsme spíše na odvozenou atmosféru místa, která může fungovat jako symbol lokálního patriotismu ve smyslu domovního znamení. Sděluje tedy: Zde žiju a jsem na to hrdý,“ vysvětluje Petr Krejzek ze studia ReDesign. Novou vizuální identitu Prahy 6 vytvořil společně s grafickou designérkou Kateřinou Šuterovou.
Při tvorbě vizuálního systému byl kladen důraz na jeho flexibilitu. Detail v podobě zaoblených spodních rohů se dá aplikovat jak do tištěných, tak digitálních nosičů. Plakáty, bannery nebo komunikace na sociálních sítích tak budou jasně viditelné a občané je snadno poznají. Nově bude městská část vystupovat pod jasně identifikovatelnou zelenou barvou v originálním tónu, která evokuje přírodu a klid, ale zároveň do ní vkládá moderní živý akcent městské aktivity. Součástí stylu je písmo grotesk Civil od české písmolijny Superior Type, které se vyznačuje skvělou čitelností i v malém měřítku a výborně přispívá k harmonii celého návrhu. Působí svěže, jednoduše a nadčasově v intencích městského prostředí.
Průběh soutěže
Designérská soutěž byla otevřená všem zájemcům z řad odborné veřejnosti. Ze 76 odevzdaných anonymních prací porota vybrala 4 nejlepší, které postoupily do druhého kola. Zároveň jim porota poskytla zpětnou vazbu, na základě které měli tvůrci možnost své návrhy dále rozpracovat. Ve druhém kole autoři své návrhy prezentovali porotě již osobně.
Porota poté na základě prezentací a odevzdaných návrhů rozhodla o tomto pořadí:
- místo – ReDesign,
- místo – Little Greta,
- místo – Less & Better,
- místo – Věra Marešová a Yara Abu Aataya.
Všichni účastníci v druhém kole obdrželi skicovné, vítězné studio ReDesign pak zakázku na vypracování nové vizuální identity a její implementaci.
Vedle Mgr. Ondřeje Koláře, starosty, Mgr. Jakuba Stárka, místostarosty, a Ing. Miloše Vlacha, zastupitele městské části Praha 6, o výsledcích rozhodovali i externí nezávislí odborníci. V porotě zasedli MgA. Kristina Fišerová, grafická designérka a pedagožka na Fakultě designu a umění Ladislava Sutnara, MgA. Jiří Karásek, grafický designér ze studia Marvil, doc. MgA Radek Sidun, typograf, prorektor a pedagog na UMPRUM, a Mgr. Jiří Toman, grafický designér ze studia Toman Design.
Více informací zde.
Dosavadní logo Prahy 6.
Jak se vám nová identita Prahy 6 líbí?
Komentáře k článku
2. 2. 2023 14:34 Petr
https://www.praha6.cz/titulni_strana.html
To vypadá spíš jako podstránka nějakého nemocničního oddělení.
7. 1. 2023 08:44 Jana
9. 11. 2022 10:34 Petr
21. 10. 2022 01:24 * Karel *
13. 10. 2022 12:42 Jaromír
V našem současném mentálním nastavení by opravdu muselo přijít nařízení shora, že všechna ministerstva, kraje, města a další státní instituce budou mít své sdílené identity.
A i když je snaha v tomto směru edukovat (např. majitel tohoto serveru), realita je stále hodně daleko od ideálního stavu.
13. 10. 2022 10:18 Petr
13. 10. 2022 10:16 Petr
Už se sakra najde někdy někdo kdo to pochopí nebo jsou ti, kdo to zadávají, opravdu tak zabednění? Proč vedení Prahy nerozhode plošně a nezruší tuhle debilní vizuální anarchii? Copak je každá část nějaké jiné město nebo firma? NE. NENÍ.
13. 10. 2022 08:16 Ondřej o.tregler(zavinac)gmail.com
12. 10. 2022 23:37 jakub
12. 10. 2022 18:59 M
12. 10. 2022 13:43 Honza
12. 10. 2022 13:02 Marko
Áno, všetci vieme, že pri tvorbe loga treba hľadať cestu, ako urobiť logo čo najjednoduchšie. Ale zároveň si treba klásť otázku: "Aké jednoduché to logo môže byť, aby nepôsobilo genericky a nudne?" Túto otázku si ale nekladie väčšina dizajnérov.
A k samotnému konceptu sa radšej ani nevyjadrujem, pripomína mi to študentské časy na akadémii umení, keď sa najprv vytvorí vizuál a následne sa nasilu tomu vymyslí nejaký koncept.