Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

plakát 48. Mezinárodního filmového festivalu KV

Koncem dubna byl na tiskové konferenci představen oficiální plakát 48. ročníku.

Jeho ztvárnění je opět jako loni v duchu minimalismu, tentokrát se ovšem podařila pěkná grafická hříčka v podobě „všeobjímající“ osmičky. Jeho netradiční šířková podoba mění osmičku na symbol nekonečna a poněkud zašifrovává číslici 48 do jinotaje. Tedy v případě, že divák neviděl dříve základní svislou podobu.

O grafickou stránku festivalu se letos stará Petr Štěpán ze studia Najbrt. Těšíme se, čím nás o prázdninách překvapí v doprovodném vizuálním stylu festivalu.

Zdroj a další snímky z tiskové konference zde.


Komentáře k článku

2. 7. 2013 08:59 Ondra Polák

:) : A když se neumíš ani podepsat, tak si anonymní dement ty

2. 7. 2013 08:58 Ondra Polák

To nemění nic z faktu co jsem napsal níže! Za tím si stojím. Neobjektivní žvásty o vizuálu, které je otřesně tragicky.

28. 6. 2013 21:03 :)

Ty jsi dement Ondreji vid http://najbrt.cz/cs/novinky/48th/

28. 6. 2013 12:21 Ondra Polák

Ono to mluví i samo za sebe tím, že tenhle vizuál ani StudioNajbrt raději neuveřejnilo ve svém portfoliu. Kdo by taky jo?! Text Fontu: Jeho ztvárnění je opět jako loni v duchu minimalismu, tentokrát se ovšem podařila pěkná grafická hříčka v podobě „všeobjímající“ osmičky. Fonte, pište raději o něčem čemu rozumíte. Protože tenhle nesmysl by mohl napsat buď člověk co tomu nerozumí, nebo někdo kdo leze někomu do ...... Když už chcete vytvářet informační stránky o designu, tak buďte objektivní a nebojte se kritiky, která je zde na místě.

27. 6. 2013 15:10 Adra

Ja dnes kamaradce malem rozbila manzelstvi, kdyz jsem ji tvrdila, ze nechapu, kam jeji muz zitra jede, kdyzfestival zacina az 4. nejak mi to nedoslo. Jinakbyly roky, kdy se mi vizual libil moc. Posledni dva me nenadchly...

14. 6. 2013 18:24 david

WTF? No dokud se u nás bude dělat stylem kamarádíčků a hlavně pro prachy, nikdy nás nebude pořádný design. tím tedy neříkám že máme v ČR jen špatné práce, jen říkám že proti USA,RUS, FR, GB i těm Turkům máme hrozně málo, ale hrozně málo povedených prací.

Tohle je ale otřes

7. 6. 2013 10:34 Libor Ševčík

K: ale to mi všichni víme moc dobře co tady píšeš. Jen mi vrtá hlavou že je to tak křišťálově průhledně jasně, že to ani křišťálově jasnější být nemůže :) a pravě pro to nechápu že mají tu drzost tohle dal provozovat. Ale jo chápu jsme v ČR :) tady je ráj.

5. 6. 2013 08:09 K

Tady se komunikuje hlavně samo se sebou a za velice dobré peníze.
Není nutno soutěžit, kapříci stejně přitečou, jinak skvělá sebepropagace studia za státní peníze. No který grafik by to nedělal?

4. 6. 2013 13:03 Pavel Tatarcik

Nikdy jsem nebyl na filmovem festivalu v KV i kdyz je to velká událost roku. A taky nikdy bych netušil že tenhle vizuál tohle znázorňuje. Upřímně ani netušim co znamena 4th v nekonečnu a už vubec by mne nenapadlo, že jde o 48th. A můžu říct, že tohle mne ani nepřesvědčilo abych se tam jel podívat. Dle mého nazoru creative designera se to ani trochu nepovedlo a neznázorňuje ani nekomunikuje s veřejnosti jak by mělo. A o to by mělo jit především. Bohužel za mne znovu palec dolu pro studio Najbrt. Možná by pomohlo konečně nenadcenovat tohle studio jak finančně tak graficky.

3. 6. 2013 14:25 wgx

zdroj Wikipedie:

Plakát je rozměrný list papíru vystavovaný na veřejných místech, který s použitím textu, obrazu nebo obojího společně upoutává nabízí zboží, umělecké dílo či produkci, zábavu, názor a podobně.

- tento nicneříkající plakát pro mě splňuje maximálně první dvě kritéria

3. 6. 2013 14:23 Font

Jan Pospíšil > celý tento blog je přece o kritice. Ale je kritika (k věci a slušně) a pak je anonymní urážení. Neustále na tento rozdíl apelujeme.

Moudře o tom mluvil třeba prof. Jan Sokol v Hydeparku. Doporučujeme shlédnout.

http://www.ceskatelevize.cz/specialy/hydepark-civilizace/30.3.2013/

3. 6. 2013 09:37 Jan Pospíšil

Kde je napsáno, že mam zadávat cele jméno?! Neunesete kritiku?! Tak si to smažte, já zase zvažuji nenavštěvovat vaše stránky když se ohrazujete něčím co není jasně zadáno.

31. 5. 2013 14:57 Font

Jakub, Jan... > stačilo by se podepsat, hrdinové anonymní.
Příspěvky, jako jsou ty vaše, zvažujeme mazat.

31. 5. 2013 14:39 Jakub

4 ročník vrtulových letadel :) SUPER.....
Filmoví festival? KDE? CO? TO? Asi se půjdu vysmát studiu Najbrt přímo do obličeje a budu na ně ukazovat prstem za tuhle sračku :)

31. 5. 2013 14:34 Jan

Když jsem to viděl poprvé, dlouho jsem přemýšlel co je to 4th a proč je kolem toho ten křiví nesymetrický nesmysl. Obávám se že pokud by se propagovalo jen tohle bez celého názvu v titulku, tak 99% lidí ani neví co to znamená 1% ve studiu Najbrt asi nemají čas dělat kvalitní věci nebo je to nebaví. Je hrozně tenká čára a hranice mezi minimalistickým designem a s prominutím SRAČKOU a tohle je hodně velká SRAČKA jako všechno co poslední dobou ze studia Najbrt vychází. Jde vidět že nejde o to co kdo kvalitně a profesionálně děla, ale o to, kde kdo má známe. Vymyslet tohle někdo jiný z oboru, tak by ho organizace festivalu poslala do p....e!

31. 5. 2013 14:23 Pavel

HRŮZA DĚS!!!! Nic neříkající, nudné, prázdné ani ne minimalistické...prostě NUDA!!! BEZ NÁPADU!!!

30. 5. 2013 12:53 Jezevec

Nekonečná nuda.

29. 5. 2013 13:24 David

A největší vtip bude, až pro 49. ročník použijí logo Sazky...

23. 5. 2013 10:58 lh

Rozumim tomu, ze bylo treba vykrocit jinam od vizualu zalozenych na festivalove znelce. Tak to vypadalo poslenich 15 let a je jasne ze uz to grafiky nebavilo. Tak se rozhodli pro novy minimalisticky koncept, ktery neni tak divacky ani vytvarne privetivy. Graficky je to ciste jak jen muze byt a i za 10 let to bude vypadat v pohode, ale osobne je to trochu nuda bez emoci. Trosku necim osladit a nemam s tim problem. Bylo by dobre ten koncept podrzet nekolik let, uz ted muzeme resit jak se da poladit 4 a 9.

22. 5. 2013 14:43 Jan Vranovský | FRVR

Lukáš: mě přijde, že už tohle http://img.csfd.cz/images/user/diary/36/36205_tv3d6phrena1.jpg prostě moc nefungovalo, minimálně esteticky. Brand v tom dost dobře taky nevidím. Přesněji řečeno, festival je už natolik známej, že cokoliv čistýho a "jinýho" na sebe nabalí očekávání a zkušenost lidí a brandem se okamžitě stane, celkem bez práce.

Ad 48: Přijde mi že totálně to založit na vizuálním motivu který Má být číslem 48, ale není, je prostě slabý. Jasně že to číslo důležitý není, ale proč je to na tom teda komplet založený? Připadá mi to jako takovej minimal pro minimal, hrozně to chce být ikonický, ale bez obsahu, bez smyslu a za cenu zmatení té jediné informace (jakkoliv nepodstatné) kterou to obsahuje. Kde je teda ten dobrý design / brand / záměr / cokoliv? Některý ty předchozí ročníky byly aspoň docela zábavný, tohle už se jen posírá samo ze sebe: aniž by to bylo potřeba a aniž by to přinášelo nějakou novou kvalitu, alespoň z mého pohledu.

21. 5. 2013 19:58 cucflek

jasně NAJbrt, poserme se! :)

21. 5. 2013 15:40 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Jan Vranovsky: me naopak prislo, ze na tech aplikaci je tech sponzoru vzdy jen par. Nejvic sem napocital 4. Neprijde mi ze by to tedy "tvrde narazelo".

Jde jednoznacne o kvalitni reseni. Ale nemyslim jen ten letosni motiv. Libi se me ze jde o vizual ktery ma potencial propojovat festival pres vice rocniku, zatim muzeme videt dva rocniky ale umim si predstavit treba deset rocniku postavenych na stejnem stylu. Coz povazuji za stastne a spravne rozhodnuti (pokud to je tedy zamer) u fedtivalu tohoto typu.

Resit u imageoveho plakatu citelnost je picovina (notabene kdyz je uplne jedno zda jde o 84 nebo 48 nebo 4 rocnik. Pokud se nekdo z odborne obce domniva, ze hlavnim sdelenim ma byt cislo rocniku a z tooo pohledu zde resi citelnost je to navic opravdu smutne. Ale to uz si musi kazdy srovnat v hlave sam.

21. 5. 2013 15:31 Pepin

Má spolubydlící vloni po deseti letech udělala vyjímku a přijela z Varů bez hrnečku, jakožto vzpomínkou na festival, kterých má doma pěknou sbírku. Obávám se, že letos to bude opět bez hrnečku...

21. 5. 2013 12:58 radimzahraj_Typoadesign

cislovka 47, letos 4 a nekonecno, co bude priste?...tipuju 4 a 9...jezisi kdy uz skonci tyhle hratky

21. 5. 2013 09:34 Čenda

Jako studie loga pro konferenci o renesanci leteckých vrtulí ucházející, ale pro takovou událost jako MMF to na mě působí jako další sebestřené převezení sama sebe... Vlastně proč tam jen nenarvat 48TH NAJBRRT?

20. 5. 2013 19:32 Petr Staníček

Nuda. Onanie. Umění pláče v koutě.

20. 5. 2013 18:24 Jakub

Na festival jezdím především kvůli filmům a atmosféře, takže grafická podoba plakátů pro mě není tím rozhodujícím okamžikem jestli se mám či memám zůčastnit. Takovýto minimalismus je ale na na hovno a úplně mimo, podle mě by celá identita měla mít více společného s filmem a být i vizuálně zajímavá - stejně tak jako filmy. Takže pevně doufám, že st. Najbrt nebude do nekonečna dělat takhle nudný věci.

20. 5. 2013 15:05 Jan Vranovský | FRVR

84th, nebo 4th. 48 tam není ani náhodou. Za "nekonečný" by se dal označit prakticky jakýkoliv festival a pořád by to byl stejný nesmysl. Stejně jako minulý rok, ultra-minimalistická estetika tvrdě narazí na loga sponzorů a další sekundární bordel na plakátech a aplikacích. Vizuálně je to sice silnější než minule, ale kolem a kolem to prostě není ani moc chytré, ani moc pěkné.

20. 5. 2013 14:35 Jakub www.endemitwork.com

Paradni, jasny, vtipny. Napad nekonecneho festivalu je fajn. Kazdej vi, ze se nejedna o 4. konani. Kdo to nevi, tomu jiste pomuze titulek v horní části.

20. 5. 2013 13:25 Linda Šperlová

Pro mě velmi nicneřikající.

20. 5. 2013 13:24 Honza

Souhlas, taky to čtu jako 4th.

20. 5. 2013 13:14 Lostindream

Mně to přijde super. Konečně minimalismus, který je i něčím zajímavý (na rozdíl od minulého ročníku). Nicméně, i tak stále čtu 4th místo 48th. Takže, přijďte na 4th MFF nekonečněkrát :-)

20. 5. 2013 12:16 Kanibal

Docela hravé, jednoduché, těžko přehlédnutelné... ale přijde mi, že už je festival až moc zahleděný do sebe a tahle úporná snaha o sebevědomý vizuál, který nemá potřebu říkat co je zač, mi připadá až vulgární. Víc jak hodnocení "hmm" asi u mě ani letos nevyvolá.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.