Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

PBW Group má novou vizuální identitu

newzmena

Významná česká stavební společnost PBW Group má nové logo a celkovou vizuální identitu. Cílem rebrandingu je vizuální posílení značky v souvislosti s novou obchodní strategií, která se bude více zaměřovat na mezinárodní klientelu. Novou identitu vytvořila designérka Alena Nováková (Design22).

01_Logo

Základní verze značky.

02_Logo barevnost

Barevné varianty loga.

 

Nový logotyp PBW Group si vtipně pohrává s posledními dvěma písmenky ve slově „GroUP“. Linka „UP“ přitom zdůrazňuje posouvání hranic výše, tedy především to, že klienti PBW Group se díky precizním řemeslným realizacím společnosti posouvají výše, vypadají lépe a díky tomu rostou. Na snadně je pak i samotná výslovnost slova „Group“ asociující sousloví „GROW UP“. Logo nově doplňuje claim „We help to grow“.

Kompletní rebranding se dotkne vnitřních a vnějších aplikací firmy. Nejvýznamnějším médiem je nový web, polepy a značení budov. V novém designu jsou i veškeré tiskoviny firmy, vizitky, formuláře či design architektonických výkresů, stejně tak i oblečení na stavbu apod.

 

03_vizualni styl

04_vizualni-styl

05-Marketing Social Media-1     05-Marketing Social Media-2     05-Marketing Social Media-3

06_Web-app-digital

07_polepy vozu

 

Ryze českou rodinnou firmu založili manželé Parisovi v roce 2006 a během několika let z ní vybudovali etablovanou stavební společnost, která se rozrostla o další divize – PBW Interiors, PBW Inovations, PBW Concrete a PBW Service. Hlavní náplní společnosti je realizace stavebních dodávek a fitout interiérů na míru. V minulosti firma spolupracovala na zakázkách pro Letiště Václava Havla, prostory a interiéry Banky Barcleys, sídlo českého Microsoftu či Rock Café, dále pak například rekonstrukce pražských obchodních center jako OC Chodov, OC Letňany, OC Zličín nebo aktuálně OC SMíchov.

PBW Group tak rozhodně patří mezi významné hráče na stavebním trhu v Praze a díky profesionalitě a kvalitě realizací je stále vyhledávám a poptávaným partnerem z řad významných investorů, architektonických kanceláří i korporací.

 

OG IMAGE_Asset 12ldpi

 

„Změna loga a celkové osvěžení naší vizuální identity bylo zcela nasnadě. Popravdě jsme díky tomu, že o zakázky nemáme nouzi, tuto oblast stále odsouvali stranou. Větším stimulem ke změně se nám stalo až pozvání na významnou architektonickou konferenci v Chille, které se účastní nejlepší architekti světa. Po rozhovorech s některými z nich a zpětné vazbě, že je škoda že naše projekty nejsou více k vidění, jsme se rozhodli více času i prostředků investovat do našeho marketingu,“ vysvětluje Petra Parisová, zakladatelka firmy.

A její manžel Michal Paris k tomu dodává: „Naše původní logo mělo ve znaku Eiffelovu věž jako paralelu k našemu příjmení, divize Interiors pak například motiv závěsů. Nová vizuální identita celý koncept sjednotila, propojila a hlavně zmodernizovala. Návrh designérky Aleny Novákové i celkové barevné ladění nás oslovilo hned na samém začátku, neměli jsme tedy pochyb a ihned jsme s ní začali na rebrandingu spolupracovat.“

 

PC background-skupina

 

Powerpoint      newArchi tabulka vykresy

newExcel tabulky v2        newExcel tabulky

Elektronické výstupy: PC backgroud, powerpoint, výkresy, tabulky atd.

 

 

Designérka Alena Nováková o novém vizuálním stylu

Vycházeli jsme především z toho, čeho chce firma v dalších obdobích dosáhnout. Firemní design musí odrážet obchodní záměry firmy a žádaný brand positioning, zároveň by se měl stát základem pro konzistentní a lákavou marketingovou komunikaci.

Do designu jsme chtěli přenést esenci firmy samotné, kterou charakterizuje důraz na práci s lidmi, procesní řízení, organizovanost a rozdělení kompetencí. Zároveň zde byl i samozřejmý požadavek na zvýšení atraktivity brandu, aby se PBW Group mohla účastnit významných mezinárodních zakázek. Korporátní identitu a image značky bylo proto nutné osvěžit a zmodernizovat.

Původní logo mělo několik „neduhů“ jdoucích proti novému obchodnímu směru – tmavá konzervativní barevnost působí ponuře, jemné tenké písmo slabě, velká písmena odkazují spíše na korporátní, bankovní instituce.

Firma PBW Group je kreativní, hravá, nebojí se náročných a složitých zakázek. Se svými zaměstnanci a spolupracovníky udržuje úzký vztah a věnuje se jejich rozvoji. Bylo důležité, aby se tento „feeling“ odrazil i na vnější komunikaci.

S tím souvisí zvolená barevnost. Nová oranžová apeluje na obor stavitelství, jedná se rovněž o jemný odstín červené, který symbolizuje „zapálení“ pro řemeslo, zapálení pro hru. Azurová naproti tomu asociuje byznys – tedy nepostradatelné kvality proto, jak být procesní, mít věci dobře promyšlené i spočítané. Obě barvy spolu propojují rozumovou vs. emocionální složku byznysu.

 Malá písmena těsně u sebe zdůrazňují to, že firma drží při sobě a má uvnitř silné vazby mezi lidmi. Zároveň je přátelská a otevřená. Linka “UP” je už o zmiňovaném posouvání hranic výše, a to jak uvnitř firmy, tak z pozice klienta. Realizace PBW Group klienty posouvají výše díky naprosto preciznímu řemeslnému zpracování. Typ kulatého a geometrického písma posiluje obě myšlenky, svou výraznou tloušťkou pak pomáhá dodat sílu a stabilitu image značky.

Vážím si spolupráce s PBW Group a jejich důvěry. Mít možnost podílet se na posunu jejich vizuální prezentace pro mne bylo velkou ctí a zábavou.

Dresy cyklo2

Cyklodresy.

 

Dresy fotbal - domaciDresy fotbal - hoste

Fotbalové dresy: vlevo domácí, vpravo hosté.

 

http://www.pbwgroup.cz/

 https://www.design-22.com

 

 

Jak se vám líbí nová identita stavební společnosti PBW Group?

 


Komentáře k článku

14. 5. 2020 08:57 pala

*na webu ta aplikace vypadá alespoň rozumně, ale ty materiály co jsou tady, to je děs.

14. 5. 2020 08:56 pala

Logo super, aplikaci nechápu.Na ní se mi nelíbí prakticky nic a působí to jako hodně juniorská práce.

13. 5. 2020 17:53 * Karel *

Ale GROUP versus GROW UP se mi líbí, to oceňuji.

13. 5. 2020 17:50 * Karel *

Jasně, mezi řádky měla být mezera o šířce mezery mezi U a P. Takhle to vypadá opravdu hloupě a korunuje to překryv O přes W.

Celek na mne působí jako z nějakého generátoru identit.

13. 5. 2020 14:46 jirka

DH — tak tak, jednoznačně souhlasím — Mezera má být buď jasná nebo žádná.

13. 5. 2020 13:38 DH

Celkem slušná, barevně výrazná identia, ale v logu mi nějak vadí optické uspořádání liter - (ne)mezera mezi p a g nebo znak o (ne)zasunutý přes w. Mezera má být buď jasná a výrazná i při zmenšení, nebo žádná.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.





UGD logo na vysku-box