Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Páté Mouvo láká hravostí a zábavou

 

obr1

Na konci února se populární konference Mouvo dočká pátého ročníku. Akce, kterou pořádá oceňované pražské studio Oficina, jako vždy přichystá pro publikum v divadle Archa to nejlepší, co nabízí světová scéna vizuální komunikace na průniku grafického designu, animace, filmu, speciálních efektů a nových technologií. Souběžně s konferencí se pokračování dočkají i workshopy a edukační platforma Mouvo Lab, která zastřešuje exkluzivní dílny se zahraničními lektory a naposledy byla kompletně vyprodána.

Po čtyřech letech a tématech jako budoucnost, vzdělávání nebo oborové přesahy si konference svou náplní lehce odpočine a zaměří se na spojení zábavy a designu. Na videohry, televizní a filmový obsah, hudební videa, živá vystoupení, ale taky na kreativní přístupy, kdy design vzniká hrou a zábavným experimentem.

„Pojďme se společně inspirovat těmi nejlepšími tvůrci, kteří vědí, jak na to.“

 

DavidOReilly

Jednou z hlavních osobností mezi vystupujícími bude úspěšný animátor a herní designér irského původu David OReilly, známý pro své hry Mountain a Everything, které posbíraly zástup herních úspěchů. Everything zaujala velmi neotřelým herním principem, hráči se mohou stát prakticky čímkoli na světě. Kromě interaktivních projektů tvoří David OReilly vlastní krátké animované filmy a má za sebou také spolupráci na celovečerním snímku Her nebo hudebních formátech, mimo jiné pro skupinu U2.

 

 

Troika_lego2

Nahlédnutí do strategického přístupu k předním značkám amerického zábavního průmyslu přinese Kevin Aratari ze společnosti Troika. Proslulá kalifornská agentura pomáhá nejúspěšnějším mediálním značkám jako HBO, Hulu, UFC, ESPN nebo CBS jak ve vizuálním řešení, tak především v jejich strategii a práci s propagací a obsahem. Velmi dobře reaguje na neustále se měnící mediální prostředí a s tím spojené výzvy. Zvláštní pozornost věnuje Troika spojení brandu a publika a tomu, jak značky získávají a udržují loajální fanoušky.

 

 

John_likens

 

Z prostředí amerického mediálního průmyslu je i další vystupující John Likens. Jako design director má na starosti vizuální identitu hollywoodských trháků i speciální efekty a grafické sekvence ve filmech. Pracoval na snímcích jako Robocop, Iron Man 3, Deadpool 2 nebo sérii Taboo.

 

 

Animade_2

Hravost a zábavu designu pak velmi dobře reprezentují animace a ilustrace pro velké značky jako Apple, New York Times, Spotify nebo Dropbox a publiku je nabídnou londýnská studia Animade a Cabeza Patata. Práci na hudebních klipech, projekcích a experimentech s rozšířenou a virtuální realitou představí německý režisér, designér a VJ Mate Steinforth ze studia Sehsucht. Přesah do digitálních zobrazovacích médií pak ukáže duo Gysin-Vanetti, které se specializuje na experimentální fyzické instalace a jejich kódování.

 

Mouvo konference se i letos rozšíří o exkluzivní kreativní a technologické workshopy, kterými jsou například pohled do softwaru Houdini pro motion designery s populárním německým lektorem Helge Mausem. Také se vrátí zakladatel legendárního studia the Designers Republic Ian Anderson, který povede workshop zaměřený na branding nazvaný Rebrand God. Účastníci Mouva se také mohou těšit na prezentace technických postupů v 3D softwaru Cinema 4D a populárním herním enginu Unreal Engine 4.

 

Placené workshopy i prezentace zdarma mají omezenou kapacitu účastníků, takže se vyplatí příliš neváhat a zaregistrovat se, případně koupit vstupenku.

Vedle toho nabídnou partneři konference celou řadu dalších volně přístupných workshopů či technických ukázek hardwarových řešení pro digitální design.

„Snažíme se zaměření Mouva neustále posouvat. Začali jsme jako konference motion designu, ale po letech je náš záběr výrazně širší. Obzvlášť pojetí aktuálního ročníku nabízí řadu témat jak pro designery, animátory a filmaře, tak pro stratégy, brandingové specialisty, ale také herní vývojáře, ilustrátory, kodéry a umělce,“ uvádí Vlaďka Cimbálníková, producentka festivalu a studia Oficina.

Stejně jako v předchozích ročnících Mouvo skloubí přednášky elitních světových tvůrců a možnost získat kontakty, proniknout do oborové komunity a nebo třeba prohodit pár slov s vystupujícími. Páteční večer po skončení přednášek završí VIP party pro držitele Mouvo Lovers vstupenek. Sobotní dlouhý den pak uzavře afterparty.

„Rádi bychom ještě páteční line up rozšířili o jednu přednášku, pokud se vydaří jednání s některými vystupujícími. Případně bychom do programu rádi zařadili i něco trochu jiného než pouze přednášky. Také vzhledem k letošnímu sloganu Play chystáme netradiční oživení prostoru v divadle,“ prozradila dále Vlaďka Cimbálníková.

 
 
 

Více informací, profily všech vystupujících, kompletní program a informace o workshopech najdete na webu www.mouvo.cz.

 

 

 


Komentáře k článku





Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.





UGD logo na vysku-box