Nový vizuální styl pro český basketbal
Při slavnostním vyhlašování ankety Basketbalista roku 2020, které se konalo v pátek 31. července v Mariánských Lázních, byl představen i nový vizuální styl pro český basketbal. Ten vytvořilo studio Dynamo design.
Vedení českého basketbalu se rozhodlo pro velký krok a zavádí novou značku CZ BASKETBALL. Ta si klade za cíl nejen komunikačně sjednotit celý český basketbal, ale především podpořit jeho vnímání jako životního stylu spíše než jen sportovní hry. Zároveň chce zhodnotit popularitu, kterou přinesly nedávné úspěchy reprezentačních celků, a přitáhnout k basketbalu další fanoušky i mládež.
Základem nového loga se stal basketbalový míč, který je doplněn o grafický prvek znázorňující spin točícího se míče či okamžik, kdy míč prochází obroučkou, tedy zásadní moment hry a cíl každého basketbalisty. Pokud se oprostíme od čistě basketbalového vnímání, můžeme v logu vidět prstenec „planety basketbal“, na které všichni společně žijeme.
Národní barvy českého basketbalu tvoří oranžová, která ke hře neodmyslitelně patří, spolu s modrou a bílou. Přívlastek “český”, v posledních letech používaný u většiny národních sportovních organizací, ale v nové basketbalové značce nenajdete. Nahrazuje ho právě varianta CZ BASKETBALL, která díky plynulému prolínání češtiny a angličtiny posiluje souvislost s mezinárodním basketbalovým prostředím. Lépe také vyhovuje dnešní zrychlené komunikaci na webu a sociálních sítích.
„Nová vizuální identita je založená na kombinaci několika prvků. Kromě samotného loga, které je zároveň internetovou doménou, je to typická práce se vzorem, barvami a siluetami nebo fotografiemi hráčů a hráček. To vše drží pohromadě velmi dynamická typografie, která umožňuje kouzlit se sdělením a vizuály podobně jako ti nejlepší hráči kouzlí s míčem na palubovce. Ostatně i samotný symbol míče občas překvapí nějakou grafickou fintou,“ říká šéfgrafik studia Dynamo Jan Šlégr.
V průběhu dalších týdnů budou představována loga, která budou vycházet z vizuální identity CZ BASKETBALL a postupně sjednotí celý basketbal. Změna tak čeká nejen obě njvyšší basketbalové soutěže Kooperativa NBL a Renomia ŽBL, ale i basketbal 3×3 či minibasketbal.
Další novinkou je lifestylová značka CZ BSKT. Ta je určena především široké veřejnosti a fanouškům českého basketbalu, kteří ocení její hravý a nespoutaný charakter. První kousky z nové kolekce si můžete již nyní prohlédnout a zakoupit v oficiálním fanshopu CZ BASKETBALL na adrese fanshop.cbf.cz.
Zdroje a více: http://www.dynamodesign.cz/cs/novinky/czbasketball
Komentáře k článku
11. 8. 2020 15:22 Guba
11. 8. 2020 14:59 Pastelka
10. 8. 2020 19:55 jirka
7. 8. 2020 16:28 slow
třeba ty obrysy písma přes fotku — dobrý nápad!