Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Nový vizuální styl Prahy

 

Včera byl na tiskové konferenci zveřejněn nový komunikační vizuální styl turistické destinace Praha, který pro Pražskou informační službu navrhli ve studiu Dynamo design.

„Ve výběrovém řízení, vypsaném Pražskou informační službou – Prague City Tourism, zvítězil náš koncept prezentace Prahy jako města emotivních pocitů, nezapomenutelných prožitků a působivých chvil,“ komentují autoři návrh.

„Praha je dechberoucí město, které nelze vystihnout jedním slovem nebo jedním logem. Navrhli jsme proto otevřený systém postavený na několika citoslovcích a doplnili sloganem ryzí emoce / pure emotion. Tím se jednotně komunikuje rozmanitost Prahy a především její jedinečná atmosféra.“

Zdroj a více zde.

 

Vítězný koncept proměnlivé identity, postavený na slovním vyjádření emocí, se nám líbí, ale ne už samotný smysl (důvody) jeho vzniku. Opravdu by nás zajímalo, kde se který vizuál objeví, když (ne)jedna značka města Prahy již existuje (především pak cizojazyčné logo od studia Najbrt).

Pokusíme se proto od PIS zjistit, kdy a kde se tedy které logo bude používat (prezentace města na veletrzích atd.) a jaké webové portály budou určeny pro informování (nejen) návštěvníků Prahy.

Studio Dynamo design zvítězilo nedávno i ve druhém velkém tendru Pražské informační služby – na jejich nový název a logo. Viz článek a náš komentář k roztříštěné koncepci prezentace Prahy zde.

Jak se vám tato prezentace hlavního města líbí?


Komentáře k článku

19. 12. 2013 10:33 S

0:00h
pure emotion

12. 12. 2013 16:45 lh

ac se mi vizual nelibi musim se zastat PIS, evidetne tu zacina probihat lync vyvolany kolektivnim odmitnutim, ale o procesu a podminkach vyberu nema nikdo tuseni. Takze piste prosim pouze relevantni a overitelne informace a ne kecy mezi 4 a 5 pivem.

12. 12. 2013 12:00 PIS

> Pavel

Promiňte, ale opravdu nevidím žádný důvod, proč by zrovna tady měla probíhat nějaká obhajoba. Anonymní diskuze na internetu je snad soud?

Reagoval jsem pouze na Vaše nesmyslné poznámky o "utajeném" tendru a o srovnávání s výběrovým řízením na Pražské jaro.

11. 12. 2013 22:14 Pavel Stourac

jinak k veci.. je to slusnej hyzdic fotek. Nic vic.

11. 12. 2013 22:12 Pavel Stourac

PIS: Vazeny pane, Vy nam mate obhajovat stastnou ruku vasi instituce a hyper genialni styl a napad, vybrali jste a paltite za to! Nic jineho bych od Vas na tomto miste necekal. A ne povysene nadavat, ze se nekdo neprihlasil do v.r. a pak to takhle vypada.

Pokud by jste kopal za svoji firmu a neco vybral a zaplatil za to - byl by jste o tom presvedceny a vytupoval by jste uplne jinak.

Je to sila tyhle cesky koryta...

11. 12. 2013 15:33 PIS

> Pavel

To netuším, proč jste se Vy neúčastnil. Jistě je to škoda, svým "olympijským" výkonem jste jistě mohl vyhrát.

Pražské jaro je obecně prospěšnou společností (o.p.s.), PIS je příspěvková organizace magistrátu hl. m. Prahy. Platí jiná zákonná pravidla pro výběrová řízení, jiný schvalovací proces atd. Pražské jaro mohlo vyzvat a vyzvalo do soutěže konkrétní autory a studia, to v případě PIS zákon nedovoluje. Srovnáváte jablka a hrušky.

Pokud se Vám výsledek nelíbí, nadávejte těm, kteří se tendru neúčastnili.

11. 12. 2013 09:32 pavel

To PIS: jestli VŘ bylo normalne zverejno, proč se nezúčastnilo aspon jedno kvalitni grafické studio? Takhle to byla normální paralympiáda a vyhrál ten, kdo do cíle dolezl po kolenou. Podívejte se na Pražské jaro, jak má vypadat soutěž. Sama špičková jmena a návrhy na evropske urovni, letos i před lety.

10. 12. 2013 19:11 Abu

Ideou je Krtecek!!:) takze prece jen to lokalizovany..

10. 12. 2013 19:04 Abu

PIS: Oooh a kdyz se tak nestalo, tak jste vybrali Ble. Ty ty! PIS

10. 12. 2013 12:16 PIS

> pavel

O tom, že bude PIS vypisovat výběrové řízení na turistickou destinaci Praha i na novou značku a název organizace se psalo v médiích už od jara. Dohledejte si to.

Následně byla obě výběrová řízení uveřejněna nejen na webu PIS v sekci veřejné zakázky, ale i na dalších portálech s veřejnými zakázkami.

Žádné utajování. Všichni s nápadem a vkusem mohli svůj nápad a vkus dokázat odevzdáním svého návrhu.

10. 12. 2013 08:28 Pavel

Tak v Dynamu si všimli, že před lety frčely textové koncepty!
Oh poor Prague

Ještě ta výběrka PISka dobře utajila, aby se tam nepřihlásil někdo, kdo má nápady a vkus..

6. 12. 2013 14:34 wgx

Mě se to nezdá zas tak špatný, ale zkritizovat se dá opravdu všechno.. :)

5. 12. 2013 09:33 Matlafous

Už jsem na to přišel! Vždyť my jsme to tady na Fontu fatálně nepochopili! Celá ta kampaň směřuje na pražský turismus, tzn. na sexuální a barovou turistiku západních vořežprutů. A pak je vše v pořádku. Praha bezpochyby je město hampejzů, kasín a barů. Mmmmmƒ…

Otázka proti spamu - nutné vyplnit. Jaké je hlavní město České republiky?
Ohhlala… // nefunguje :((

4. 12. 2013 21:12 Jouza

slow: možná máš nadrcený pravidla typografie, ale vkus si moc nepobral :-) ne vše se dá nadrtit ;)

4. 12. 2013 17:52 JJ

Yeah! Communication especially for the stupid African-American teenagers.

4. 12. 2013 13:01 kaza

A když jsem psal před lety o upadajícím kreativním designu v čechách, tak jsem byl za to pomalu ukamenován

2. 12. 2013 17:46 slow

ááá další Mistr typograf — Robin bluepointed

Než budeš něco kritizovat tímto způsobem „typografická hrůza a katastrofa“,
tak se to napřed nauč.

výpustka se píše takto: … (Alt 0133)

1. 12. 2013 23:54 Abu

Ja si myslim v Dynamu musi vedet, ze tohle nema uroven, proc to delaji krome penez je otazka. Jinak oni umi.

Obecne me jako navstevnika tohohle webu mrzi ze z 80% je tady presentovana nekvalita, snad uz umyslne:). Pokud zapatrate co vzniklo tento rok tak najdete i na nase pomery pekne veci. dneska jsem se potesil praci http://www.najbrt.cz/detail/zilka-optik-studio

uvazuju ze sem prestanu chodit:) kurvi to tady oci.

30. 11. 2013 18:13 jiri

Gagaga... Bééééé.... Kvááááák... Hovno... trochu to evokuje film Blbý a blbější...

30. 11. 2013 11:10 Ondrej

Ja mam takový pocit, že logo od Dynama pro drogerii Teta ma silně podobnou typografii i zde u loga pro Prahu. Nebo mě mé oko klame?

30. 11. 2013 00:35 věra marešová | vgrafik.cz

Baru - no uplne bych zapomela :) na svou ideu erotic shopu / aóu-erotic-sex-shop. "pure porn".

29. 11. 2013 22:35 Baru

Nemůžu si pomoct, ale když jsem uviděla prvotní obrázky a na nich Ooh, Shh, Yeeah, hned se jsem si říkala, co to je za porno....no jo asociace :D Jinak nápad dobrý, zpracování mi tolik nesedí.

29. 11. 2013 20:24 ječmen

na to, že věci od Dynama vesměs uznávám, tak tohle se opravdu, ale opravdu nepovedlo

29. 11. 2013 18:43 Matlafous

29. 11. 2013 18:33 lh

proc jsou zde prezentovany temer vsechny prace dynama, kdyz kvalita prudce klesa kazdym dalsim vytvorem. Tohle je tak nezajimavy a totalne emocne vyprazdneny asi jako ordinace v ruzove zahrade a to jsem to nikdy nevidel.

29. 11. 2013 17:25 Robin

Naprostá typografická katastrofa... Člověk, který to navrh, nemá naprostou šajnu o tom co je to grafický design a typografie... Hrůza!

29. 11. 2013 16:39 vera maresova | vgrafik | blog

dynamo dela i pekne veci, asi bylo nejake zadani atd.
Ale, proc logo nejak, aspon trosku nevychazi z loga prahy?
Vsak at se dynamu dari.

29. 11. 2013 16:30 Karel Novák

Zajímalo by mne, zda to bylo testováno na validním vzorku anglofonních cizáků a jaký byl případně výsledek.
Jako tuzemci se mi chce bu hehe...

29. 11. 2013 15:36 Jiří

Dle mého vymyšleno v pátek, po čtvrteční pitce. Chybí mi ještě Glo glo.

29. 11. 2013 15:26 Petr Korunka

Ohhhh shhhhit!

29. 11. 2013 12:32 Abu

Jakub: Velmi dobre okomentovano. To co jste napsal nejde vyvratit a je to proste tak.

29. 11. 2013 10:53 Jakub www.endemitwork.com

Hodnoceni designu prenecham jinym.
Co se tyce konceptu tak je to velky zklamani. Klidne bych to mohl podepsat Yeah Krakov, Budapest, Los Angeles atd. a bude to fungovat uplne stejne spatne. Chybi tam jakakoliv lokalnost nebo specificnost, která opravdu ukaze, ze je Praha vyjimecna a jedinecna. Takhle je to jen prazdny obecny placani jakoze emoce, ale to uz bylo mockrat na vsechno mozny. Emoce ve vas vzbudi jakykoliv mesto na svete. Velmi povrchni, neoriginalni a o nasem hlavnim meste nic nerikajici.

29. 11. 2013 09:18 Péťa

Co se to s těmi logy děje? Sotva trochu vyšumnělo fiasko s bublinovým logem ČR nebo s Czech RepubLIKE, kde zadavatel stratil kuráž (či chuť) tato loga používat, schyluje se tady k dalšímu odvážnému experimentu, který nemůže mít dlouhého trvání. Opět vtipný nápad, hříčka, která určitě na prezentaci zastínila další řešení, ale po roce se budou zodpovědní lidé škrábat na hlavě a přemýšlet, co sakra s takovou věcí do budoucna - dá se to nějak rozvíjet, pracovat s tím delší dobu? Mhhhhhhmmm...

29. 11. 2013 09:14 Libor

Síla peněz, slabost v designu. Mede in Czech Republic. Děs.

29. 11. 2013 09:12 Pavel

Jako komponent Loga na App dobrý. Nový vizuální styl Prahy? Nenechte se vysmát tímhle nevkusem. Už vím proč nesleduji český design, protože to za to ani nestojí.

29. 11. 2013 09:10 Abu

dobre plochy nic opet od Dynama,. ale obchodniky maji vyborny!:) Neskutecny.. Kdyby aspon delali kvalitu! Si tyhle veci predstavte u nejakyho zahranicni studia v portfoliu;)

28. 11. 2013 21:06 David

Tolik různých log pro Prahu mi připadá, jako kdyby se potřebovalo Dynamo napěchovat státními penězi :)

28. 11. 2013 20:09 Petr

Odkud to jen znám?




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.