Nový vizuální styl Prahy
Včera byl na tiskové konferenci zveřejněn nový komunikační vizuální styl turistické destinace Praha, který pro Pražskou informační službu navrhli ve studiu Dynamo design.
„Ve výběrovém řízení, vypsaném Pražskou informační službou – Prague City Tourism, zvítězil náš koncept prezentace Prahy jako města emotivních pocitů, nezapomenutelných prožitků a působivých chvil,“ komentují autoři návrh.
„Praha je dechberoucí město, které nelze vystihnout jedním slovem nebo jedním logem. Navrhli jsme proto otevřený systém postavený na několika citoslovcích a doplnili sloganem ryzí emoce / pure emotion. Tím se jednotně komunikuje rozmanitost Prahy a především její jedinečná atmosféra.“
Zdroj a více zde.
Vítězný koncept proměnlivé identity, postavený na slovním vyjádření emocí, se nám líbí, ale ne už samotný smysl (důvody) jeho vzniku. Opravdu by nás zajímalo, kde se který vizuál objeví, když (ne)jedna značka města Prahy již existuje (především pak cizojazyčné logo od studia Najbrt).
Pokusíme se proto od PIS zjistit, kdy a kde se tedy které logo bude používat (prezentace města na veletrzích atd.) a jaké webové portály budou určeny pro informování (nejen) návštěvníků Prahy.
Studio Dynamo design zvítězilo nedávno i ve druhém velkém tendru Pražské informační služby – na jejich nový název a logo. Viz článek a náš komentář k roztříštěné koncepci prezentace Prahy zde.
Jak se vám tato prezentace hlavního města líbí?
Komentáře k článku
19. 12. 2013 10:33 S
pure emotion
12. 12. 2013 16:45 lh
12. 12. 2013 12:00 PIS
Promiňte, ale opravdu nevidím žádný důvod, proč by zrovna tady měla probíhat nějaká obhajoba. Anonymní diskuze na internetu je snad soud?
Reagoval jsem pouze na Vaše nesmyslné poznámky o "utajeném" tendru a o srovnávání s výběrovým řízením na Pražské jaro.
11. 12. 2013 22:14 Pavel Stourac
11. 12. 2013 22:12 Pavel Stourac
Pokud by jste kopal za svoji firmu a neco vybral a zaplatil za to - byl by jste o tom presvedceny a vytupoval by jste uplne jinak.
Je to sila tyhle cesky koryta...
11. 12. 2013 15:33 PIS
To netuším, proč jste se Vy neúčastnil. Jistě je to škoda, svým "olympijským" výkonem jste jistě mohl vyhrát.
Pražské jaro je obecně prospěšnou společností (o.p.s.), PIS je příspěvková organizace magistrátu hl. m. Prahy. Platí jiná zákonná pravidla pro výběrová řízení, jiný schvalovací proces atd. Pražské jaro mohlo vyzvat a vyzvalo do soutěže konkrétní autory a studia, to v případě PIS zákon nedovoluje. Srovnáváte jablka a hrušky.
Pokud se Vám výsledek nelíbí, nadávejte těm, kteří se tendru neúčastnili.
11. 12. 2013 09:32 pavel
10. 12. 2013 19:11 Abu
10. 12. 2013 19:04 Abu
10. 12. 2013 12:16 PIS
O tom, že bude PIS vypisovat výběrové řízení na turistickou destinaci Praha i na novou značku a název organizace se psalo v médiích už od jara. Dohledejte si to.
Následně byla obě výběrová řízení uveřejněna nejen na webu PIS v sekci veřejné zakázky, ale i na dalších portálech s veřejnými zakázkami.
Žádné utajování. Všichni s nápadem a vkusem mohli svůj nápad a vkus dokázat odevzdáním svého návrhu.
10. 12. 2013 08:28 Pavel
Oh poor Prague
Ještě ta výběrka PISka dobře utajila, aby se tam nepřihlásil někdo, kdo má nápady a vkus..
6. 12. 2013 14:34 wgx
5. 12. 2013 09:33 Matlafous
Otázka proti spamu - nutné vyplnit. Jaké je hlavní město České republiky?
Ohhlala… // nefunguje :((
4. 12. 2013 21:12 Jouza
4. 12. 2013 17:52 JJ
4. 12. 2013 13:01 kaza
4. 12. 2013 01:17 Kreisler
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.479696938814918.1073741826.276231585828122&type=1&l=84c802cc49
2. 12. 2013 17:46 slow
Než budeš něco kritizovat tímto způsobem „typografická hrůza a katastrofa“,
tak se to napřed nauč.
výpustka se píše takto: … (Alt 0133)
1. 12. 2013 23:54 Abu
Obecne me jako navstevnika tohohle webu mrzi ze z 80% je tady presentovana nekvalita, snad uz umyslne:). Pokud zapatrate co vzniklo tento rok tak najdete i na nase pomery pekne veci. dneska jsem se potesil praci http://www.najbrt.cz/detail/zilka-optik-studio
uvazuju ze sem prestanu chodit:) kurvi to tady oci.
30. 11. 2013 18:13 jiri
30. 11. 2013 11:10 Ondrej
30. 11. 2013 00:35 věra marešová | vgrafik.cz
29. 11. 2013 22:35 Baru
29. 11. 2013 20:24 ječmen
29. 11. 2013 18:43 Matlafous
29. 11. 2013 18:33 lh
29. 11. 2013 17:25 Robin
29. 11. 2013 16:39 vera maresova | vgrafik | blog
Ale, proc logo nejak, aspon trosku nevychazi z loga prahy?
Vsak at se dynamu dari.
29. 11. 2013 16:30 Karel Novák
Jako tuzemci se mi chce bu hehe...
29. 11. 2013 15:36 Jiří
29. 11. 2013 15:26 Petr Korunka
29. 11. 2013 12:32 Abu
29. 11. 2013 10:53 Jakub www.endemitwork.com
Co se tyce konceptu tak je to velky zklamani. Klidne bych to mohl podepsat Yeah Krakov, Budapest, Los Angeles atd. a bude to fungovat uplne stejne spatne. Chybi tam jakakoliv lokalnost nebo specificnost, která opravdu ukaze, ze je Praha vyjimecna a jedinecna. Takhle je to jen prazdny obecny placani jakoze emoce, ale to uz bylo mockrat na vsechno mozny. Emoce ve vas vzbudi jakykoliv mesto na svete. Velmi povrchni, neoriginalni a o nasem hlavnim meste nic nerikajici.